Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Скъсяване на Roco KKK на вагони

(1/3) > >>

mitko0888:
Мислех си за кой ли раздел е това, може и да не съм уцелил.

Сдобих се с този сет 67148, от три вагончета. Евтини вагончета, но изглеждат доста добре. Разбира се трябват още няколко, за да стане хубаво влакче, но за начало - става.



Първата работа беше да му сложа истинските куплунзи на Роко. Какво беше удивлението ми, когато видях това:



Буферите си бяха на "една ръка разстояние", сякаш гледах старо пикошните си вагончета преди 10 години, преди да ги преработя. Дълго се чесах и реших че нещо в тези вагони не е напарвено както трябва. Шахта си има, кинеметика си има, ама буферите стоят надалече - около 4 мм.

От тук надолу не е за хора със слаби сърца.

Решението беше взето веднага - разглобяване на един вагон и рязане на шахтата. Роковската пластмаса е много удобна за това - мека и еластична. Със скалпела става за секнди. Обаче опашката на куплунзите остава да стърчи навътре и закача в талигата. Така или иначе самият куплунг осатна с 2 мм свободен ход и трябваше да се фиксира. Затова - опашката на куплунга се скъсява до необходимото. След това - отовор 0.8 мм в шахтата и в куплунга, и подходяща тел. В случая парче от краче на светодиод, достатъчно стоманено и достатъчно гъвкаво за да се сгъне спокойно с пинсетите. За да не изпада, а и за да мога ако се наложи да сменям опашката бързо и лесно, телчето е капнато с лепило за дърво - изсъхва бързо и прозрачно, даже не съм го мацнал и в черно - не се вижда.

Преработеният куплунг:


Новото закачане на вагоните:


И закачване със "стандартен" Роко КК на друг вагон:


Тестове - проби напред и назад по кривите, няма причини да не е наред. Остана да намеря още един сет, за да стане поне късо влакче, а до тогава ще се кара от някакъв малък дизел.

Жоро:
Митко, честити нови придобивки!
Не са лоши вагончетата, но си им сложил грешните роковски куплунзи. Не знам за какво си ги купувал, но тези куплунзи с "лястовича опашка" не са за шахти с кинематики. Такива слагат в кутиите на локомотиви. Особенно при по-стари модели. Идеята е локомотивът без кинематика да се куплира с останалия състав, който е обикновен курцкуплунг. Кострукцията на "твоя" куплунг осигурява по-голямо разстояние м/у буферите и те не закачат.Освен това главата на куплунга може да се юстира нагоре-надолу.
Нищо де, поиграл си си, лошо нема :)

mitko0888:
Жоро, може би от снимките не се вижда добре, или формата на шахтат заблуждава. Съжалявам че не ги снимах разглобени. На вагоните си има стандартната NEM шахта, просто така е изкривена. От челото на шахтата до върха на буфера трябва да има 7.5 мм. Ама на вагончетата е около 5.5 - буферите са по-къси отколкото са на другите вагони. Сложил съм нормалните роковски опашки - работя само с тях:



На тях съм им отрязал върха на опашката, а за да не се вадят ги боднах с едно телче.

Тези глави за локомотиви и лястовици, за които говориш, не са по къси пред шахтата, макар да са с два вида опашки:


Всъщност взех че премерих вагона, което по принцип не правя, за да не ме е яд. Оказа се че е с 1 мм и малко по-къс между буферите, кошът си е наред, буферите са с около 0.5 мм по-къси от нужното. Но самата шахта е така направена, че стърчи извън вагона и дава още 1.5 мм дистанция. На снимките е на равно с шасито, 0.5 мм навътре от гредата, защото вече съм я резнал.

mitko0888:
Не знам защо ми изчезнаха снимките. Това са куплунзите, с които работя: http://www.roco.cc/en/product/22592-0-0-0-0-0-0-006006/products.html

Лястовичите опашки са тези: http://www.roco.cc/en/product/22595-0-0-0-0-0-0-006006/products.html

pavlinbg:

--- Цитат на: Жоро link=topic=5046.msg110155#msg110155 date=1515100649 ---Митко, честити нови придобивки!
Не знам за какво си ги купувал, но тези куплунзи с "лястовича опашка" не са за шахти с кинематики. Такива слагат в кутиите на локомотиви. Особенно при по-стари модели. Идеята е локомотивът без кинематика да се куплира с останалия състав, който е обикновен курцкуплунг.

--- Край на цитат ---

Аз мисля, че именно това са правилните куплунзи на "Роко" за вагони http://www.roco.cc/en/product/22592-0-0-0-0-0-0-006006/products.html . Наскоро ги тествах, като вагоните стояха твърде реалистично - с максимално приближени буфери. Не мога да си обясня защо в конкретния случай се е получило това разстояние между буферите, още повече, че вагонът иима шахта и кинематика - т.е. пригоден е за такива куплунзи  :scratch_ones_head:
mitko0888 защо не изпратиш тези снимки на "Роко"? На сайта им има посочен мейл за "технически въпроси". Ще ми е интересно какво ще ти отговорят дизайнерите/проектантите им !

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия