Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Скъсяване на Roco KKK на вагони

<< < (2/3) > >>

mitko0888:
Не очаквам кой знае какъв отговор.
Тези вагони се оказаха изключително точни по размер, като изключим тези 0.5 мм в дължината на буферите, и от там - общата дължина. Като знам какви други вагони имат и колко се различават от действителността ... направо не ми се занимава с тези - изглеждат перфектно, а като сложим и цената от 20 евро (по каталог) са напарво върхът на сладоледа.
Шахтата е дръпната малко напред, защото вагончетата са къси (точно 10 метра), а са с талиги, с 4 оси, и от опашката на куплунга до първата ос има доста малко място. Не че не може да се направи, ама май са използвали стандартна талига.

D2:
Ч Н Г!!!!! Без да се слагам в групата на специалистите и много знаещите,преработката е станала отлично,но според мен причината е в дължината на буферите.Съдя по последната снимка с двуосния вагон,там ясно се вижда разликата в дължината на буферите,може и ъгъла на снимката да ме заблуждава.

mitko0888:
Така е, има разлика в буферите, но е само 0.5 мм. Мерих ги с цифровия шублер. Останалите 1.5 мм са си в куплунга.

Ето ги двата един до друг:


Това е оригинала:


И едни други моделчета:

pach:
Момчета, като гледате заглавието на темата, дали
смятате още, че Митко не е проверил къде точно му
е бил проблема!? И как да си го реши... ;D ;D ;D

Хубаво влакче ще стане с още един такъв сет  - със
здраве да го търкаляш по макета?

mitko0888:
В интерес на истината отворих кутията, смених куплунзите и зяпнах! Първо издърпах два буфера - те са от две части, това черното се вади. Видя ми се доста грозно да са толкова дълги, а и 12 буфера трудно се правят. Разглобих единия вагон и почнах рязането на шахтата. Даже на първия резнах малко и от талигата, да не пречи. Нали е отдолу и не се вижда. А и вагоните отдолу са доста постни. Видях че няма нужда да се пипа талигата, а само куплунга. След това другите два станаха за 5 минути.

Мерките и чертежите ги проверих чак днес сутринта, когато всичко беше приключило. Можеше да залепя по 0.5 мм на кафявото на буферите, и шахтата да я резна малко по-малко. После трябва пила, шкурка, боя, и това х12. Сега се заиослям че това мога винаги да го направя, а главите на куплунзите ще ги дръпна с 0.5 мм напред, просто още една дупчица. (макар че не очаквам това да се случи)

А всичко го написах заради въпроса, на който не чакам отговор: защо Роко ги е направило така? Това не са им другите вагони, при които на три различно дълги шасита има поне 10 различни вагона. Тук целия кош е точно по оригинала, ама закачалките защо са куци ... И в книжката им си пише че това са курц куплунзите ама резултатът е един голям чеп.

За сега всичко ще си остане в този вид. Вагоните са специфични, и си пътуват самички, а не в комбинация с други и разликата в половин мм на буферите е само за който знае. Стоят доста добре един до друг. Следващото, което ще им правя, е имитацията на товар, оригиналните пластмаси на Роко хич не ми харесват. И остана да си намеря още поне два, най-добре три, ако ще и с еднакви номера да са. т.е. ако някой има излишни да не се стеснява де :) че сега ще се кара с малко дизелче.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия