Автор Тема: Piko 51780 Elektrolok Ae 4/7 SBB  (Прочетена 5783 пъти)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Piko 51780 Elektrolok Ae 4/7 SBB
« -: 25 Януари 2018, 18:32:37 »
Представям модел на Piko 51780 Elektrolok Ae 4/7 SBB.
Жена ми беше писала на Дядо Коледа да й дойде като подарък тоя лок, а той взе, че дойде на моя имен ден и тя ми го подари. Стана една...  ;D

Та, приятно съм изненадан от качеството на Пико Експерт към тоя модел.
Моделът идва в здрава, сигурна кутия, много добре опакован и подсигурен. Подобно е опаковането на Trix. За други локомотиви на Пико Експерт не знам каква е опаковката, защото нямам ... ( имам само две мотриси, но те са с друга опк.)





Лока е с ниски реборди, като движещи са 4 колооси, а токоснема от всичките 7 колооси. Има поставени два бандажа на диагонал. предполагам за теглителна сила и в двете посоки. Има приятни спици на колоосите...
Фаровете са добре гравирани, като осветлението е LED по швейцарските правила (две предни и задно дясно). Има много плавен, бавен и тих ход. Моделът тежи 414 гр., при дължина по буферите 193 мм. Ако има недостатък, то е това, че няма кинематика.
Направи ми впечатление и табелите на лока. Досега Пико слагаха печат, а тези са фабрично поставени метални. Ако не са метални, то поне са релефни и много добре изглеждат. Стъпала, дръжки, решетки на много добро ниво. Но най-хубаво впечатление ми направиха пантографите. От цялата ми колекция, 90% са електровози (Роко, Флайшман, Бемо, Брава, Хобитрейн, Акме) този е с най-добре подвижни, ажурни, фини пантографи. В комбинация с останалия "такелаж" по покрива е чудесийка.
Моделът е аналогов, но предстои да му се сложат звуци-муци при най-добрия майстор  :hi:








В оригинал, лока е проектиран от MFO (МашиненФабрик Оерликон) в покрайнините на Цюрих през 1921 год. Произведени са общо 127 машини, като последната е пенсионирана през 1996 год. Повече от седем десетилетия на служба, този лок е един от най-дълго служещите в SBB. Първоначално е използван за експресните пътнически влакове през трасето на Готтард, впоследствие е ползван и за товарна тяга. Принципно - универсална машина!

По-стара:


и по-нова година:


Сега ще чакам, да видя какъв ще е подаръка на жена ми за рождения й ден...  ;D :drinks: