Автор Тема: Новини от "SpaceX"!!!  (Прочетена 36249 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #60 -: 18 Май 2018, 16:21:16 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #61 -: 22 Май 2018, 16:10:18 »
За "Скучната компания" представяне и отговор на въпроси,
 лично от Илън Мъск:
https://youtu.be/AwX9G38vdCE
 :hi:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #62 -: 31 Май 2018, 12:47:11 »
От лекция на Мъск в Белия дом :

"Колко пъти ще е "многократното използване"

Следващият въпрос е колко пъти ще може да се използва втората самоличност?

Съвременните аватари работят на ръба на издържливостта на админите. В резервоарите горивото им ( бира от Кортен) е под свръхналягане, за да се подава към мозъка без прекъсване, форумните членове са подложени на огромни температури и налягане, а и самият форум  вибрира като пред разпадане .

Умората на форума е процесът на натрупване на деформации под влиянието на променливи натоварвания от втори ит трети самоличности . Въпреки, че първата степен на аватара а работи обикновено между 50 и 500 часа,той не смогва да издържи откъм умора и превключва на втора самоличност , шиейки минуси на който му падне . после трета и т.н.



За 156 дни и 7 часа във форума втората самоличност е използвана 46 пъти, което означава 3,39 пъти средно на ден.

Абсолютният рекорд за брой на публикации е 10516. Това не би било възможно без многократната употреба на втора , трета и т.н. самоличности "
край на цитата

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #63 -: 07 Юни 2018, 21:25:22 »
SpaceX отлага първия туристически полет до Луната

Компанията на Илон Мъск обяви, че ще се забави с реализацията на проекта поне с година

Частните обиколки около естествения спътник на нашата планета трябваше да стартират тази година, но последните индикации за технически и производствени спънки нарушиха плановете на основателя на компанията Илон Мъск, пише вестник Wall Street Journal.

Нов краен срок за извършването на първи туристически полет в космоса, все още не е обявен официално от Space Exploration Technologies Corp., името на компанията под шапката на SpaceX, която в бъдеще ще изпраща туристи в Космоса. Предполага се обаче, че частните пътешествия около Луната ще стартират в средата на 2019 г. или дори по-късно.

През уикенда говорителят на компанията Джеймс Глейсън потвърди новината за отлагането на полетите, без да посочва кога може да очакваме те да станат реалност.

"SpaceX все още планира да изпрати частни лица на обиколка около Луната и към услугата има все по-голям интересите от страна на много клиенти", се казва в официалното прессъобщение изпратено от Глейсън.

Забавянето идва на фона на личните прогнози на SpaceX за спад в приходите през следващата година от близо 40% вместо очакваните първоначални прогнози за 2018 г. Спадът отразява глобалния спад на поръчките за производство и сключване на договори за големи търговски спътници, посочва вестникът.

fakti.bg

Толкова засега, относно частните пилотирани полети в Космоса. Ако ракетите на Мъск са като колите му, то това може да се окажат най-скъпите фойерверки в историята:

Tesla отвътре - пожари, инциденти и царящ хаос

 :spiteful:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #64 -: 27 Юни 2018, 20:36:41 »
Едно не може да му се отрече на Мъск - има доста "нестандартно" мислене  :spiteful:

Tesla сглобява Model 3 в... палатка

факти.бг

Илон Мъск е на път да изпълни обещанието си, че Tesla ще произвежда по 5 000 бройки от евтиния Model 3 до края на юни. За да насмогне на темпото, компанията е открила втора поточна линия в двора на фабриката си във Фримонт в... огромна палатка.



Структурата е издигната само за две седмици от "скрап, събиращ прах по складовете". Методът бил толкова по-евтин и бърз от строежа на нова сграда, че Мъск се замислял дали изобщо има смисъл от постоянно здание.

Пардоксално обаче Tesla няма особен интерес да бърза с увеличаване на продажбите в САЩ. Според тамошното законодателство при достигане на 200 000 продадени бройки започва поетапно намаляване на субсидията от $7 500, която ползват купувачите на електромобили.

Отстъпката важи в пълния си размер през следващите 6 месеца след достигането на тази квота, след което намалява с 50% през следващите две тримесечия, а накрая пада с още 25% за същия срок, преди да отпадне напълно. Според наблюдатели Tesla вече е продала около 194 000 електромобила в САЩ и единственият начин хем Илон Мъск да спази обещанието си за 5 000 бройки Model 3, хем да отсрочи с поне още едно тримесечие отпадането на субсидията, е да започне по-голям износ, най-вероятно за Канада.


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #65 -: 02 Март 2019, 09:45:55 »
След по-малко от пет минути следва изстрелване
и тест на спасителната система в "Дракон" на SpaceX:
https://youtu.be/V-klrNr0g8Q
 :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #66 -: 02 Март 2019, 10:12:52 »
За тези които изпуснаха предаването на живо:
https://youtu.be/eSFGXUxPji0
 :clapping:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #67 -: 27 Април 2019, 18:44:38 »
Типично високо технологично по американски и най-вече по "гения" Илон Мъск....  :pleasantry:
 
https://www.facebook.com/ute.hoffmann.524/videos/2281837501840790/

Така е, когато се мислиш на Никола Тесла /и най-долно скверниш името му/, но още си играеш с батерийки...  :dirol:  :wild:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #68 -: 01 Май 2019, 20:05:28 »
За фирмата “TESLA”.

За І-то тримесечие на 2019 година, отчитат следните данни:
-          Приходите след данъчните отчисление достигнаха 4,5 млрд долара.
-          Загуби от акциите на фирмата по борсите са 702 млн. долара или по 4,10 долара на акция.
-          Погасените парични потоци са за 920 млн.долара по облигациите от фирмата.
-          Запасният свободен капитал в края на тримесечието съставлява 2,2 млрд. долара.
Прогнози за привлечен нов капитал към ІІІ-тото тримесечие,
 според „Морган/Стенли“ ще е около 2,5млрд. долара.


 
Маржът на различните отстъпки за „модул 3“ е над 20 %!!!
Така моделът става най-продавания сериен автомобил в САЩ,
изпреварващ следващия по списъка с над 60% (от реализирани продажби).

Колкото до модел „стандарт“ за модул 3  (с базова цена 35 000 долара)
от „Тесла“ съобщиха, че няма да го свалят от производствените
конвейри докато има клиенти които го поръчват. Тоест притесненията
на бъдещите клиенти са неоснователни, въпреки ниските му продажби
в сравнение със следващият модел – а именно  „стандарт+“ за модул 3!!!

„Тесла“ обнови задвижването на моделите модул S и модул X с нови синхронни
електродвигатели с постоянни магнити. Такива вече ще бъдат влагани и в
модул 3, което без никакви промени снижава потребляемата мощност с 10%,
а от там и енергозапасеността на електромобилите, без подмяна на акумулаторите.

Впрочем като допълнителен ефект от новите електродвигатели  е
повишаване динамиката на ускорението.(то и досега е като на спортен автомобил...)

По последни данни жизненият цикъл на силовата установка
в „Тесла“ вече достигна 1,6 млн. километра!!!
(само в тестови изпитания на полигони)
 И това е преди внедряването на последния модел акумулатори „Тесла“.
Последния модел акумулатори вероятно ще бъде произвеждан
в най-новата строяща се гигафабрика (8 пъти по-голяма от досегашната) в Китай.
За незнаещите да уточня, че в момента жиненият цикъл на „старите“ акумулатори
е 500-800 хил.километра, извън полигоните и тестовете – в ръцете на клиентите.


Старта за производството на електровлекача „Тесла-Семи“ е отложено за
началато на следващата година (2020). Това също се оказа свързано с
производството на акумулаторите от ново поколение. Явно от „Тесла“
желаят допълнително да възнаградят доверилите им се клиенти с
предварителните поръчки за тези влекачи – „КокаКола“, „DHL” и т.н.

От „Панасоник“ не отричат но и не коментират , съвместното
си производство с  „Тесла“на двата последни акумулатора – 1850 (в Япония) и 2170 (в Невада).
Слухове има, че в Япония ще се спре 1850 и ще се премине към 2170!
Може би вече е въпрос на търговски интереси и споразумение м/у фирмите!?
Тези акумулаторни модели осигуряват по-голяма енергийна
плътност и скорост на зареждане от предишните.
Сега 2170 се ползват в модул 3 и модул Y, докато 1850 се доставят за модул X и модул S.
А може би японците са се усетили, че модел 2170 се ползва в разрастващия се
по пазарен дял модули и искат да са на „върхът на вълната“, но тогава остава
въпроса кой и къде ще произвежда акумулаторите за първите модели от модул X и модул S?!!!
Те и до сега не са достигнали прогнозирания пазарен дял – нещо което несъмнено им предстои.

Мнозина предричаха срив, от „разтрояването“ ресурсите на фирмата м/у трите модула,
но сега се вижда, че всъщност от „Тесла“ са направили стратегически ход ,
въпреки трудностите с паричните потоци. Пускането на облигации, като финансиране,
с това си предварително разпростиране в производството си, на цели три (от пет) основни модела,
всъщност се оказва ход, доказващ увереността на Илон Мъск, комуто се присмиваха
от собственият му директорски борд. По това време от борда се опитаха
да му отнемат  управлението на фирмата (гонейки кратковременнии бързи печалби),
но той успя да овладее положението и подписа специално споразумение с тях.
В момента съгласно това споразумение той работи за 1 % в акции на „ТЕСЛА“ годишно,
но при постигане на определени финансови резултати! След по-малко от десет
години, ако капитализацията на фирмата надмине десет пъти стойността от ~60 мрлд.
(в момента на споразумението) тоест да достигне около 650 млрд.долара,
то сами може да сметнете колко би получил самият Илон Мъск!?
 
Новостта за седмицата е функция за предварителното разгряване на
акумулаторите за моделите от модул X и модул S, което допълнително
ще снижи времето за зареждането им на „SuperCharger” с 25%!!!
Такова ускорение ще получат моделите с акумулатори от 90 kWи повече.
От фирмата работят за подобни промени и в моделите от модул 3 и модул Y.
Впрочем от компанията увеличават достъпната мощност за заряд
на „стените“ от модел „SuperCharger-2“ до 150 кW.

От 1 май от „Тесла“ вече ще приемат поръчки и за дясно разположение на воланите
за модели от  модул 3 разпространявани в Англия. Очаква се скоро да се отвори
приема и за такива електромобили в Япония, Австралия, Нова Зеландия и Хонк Конг.


От “NVidia” поздравиха „Тесла“ с пускането на нов модел чип за автопилот,
но подчертаха, че е некоректно да му се приписва степен „пето поколение“
при условие, че има производителност „едва“  144 трилиона операции/сек.
срещу 320 трилиона операции/сек. от тяхната разработка „PEGASUS“.
Само дето уклончиво премълчават, че формацията  „PEGASUS“,
се състои от два паралени процесора „Ксавие“ и два GPU на “NVidia”.
Което в крайна сметка ги прави непригодни за „Тесла“ защото
имат твърде висока консумирана мощност – 500 вата!
За незапознатите в подробностти - чипа на „Тесла“ консумира под 100 вата.

От Беларусь са предложили на Илон Мъск, тестовете на автономните
таксита  „Тесла“ да бъдат проведени в столицата им Минск.
Известно е, че от фирмата се готвят да пуснат на пазара през 2020г.,
над 1 млн. роботизирани таксита в големите градове по света.

В самите САЩ, собствениците на електромобили редовно се оплакват,
че плащат по-големи застраховки за автомобилите си. От фирмата
водят преговори с основните застраховетилни фирми това да се промени.
А може би от май/юни ще пуснат собствена застрахователна компания
за да се намесят и в този пазар, чрез саморегулация!? Ще видим до къде
ще стигнат преговорите и дали не са били печелене на време за някои!?

От „Тесла“ са подали документи за нов патент за електрозатъмняем прозрачен покрив.
Това по същество не е ново. Новото е добавянето на допълнителен
светодиоден слой, чрез който от фирмата ще контролират вечерното
осветление в купето на свойте автомобили.
 
Появи се първото видео в мрежата на новия „роудстар-2“
В което може да се видят подробностти от екстериора и интериора му.
Обещаният запас от енергия за модела е над 1000 км с едно зареждане.
Предстои пускането през 2020г. в серийно производство на модул Y.
Не е уточнено обаче в коя от двете американски фабрики ще се сглобяват.
В гигафабриката на Невада или фабриката във Фримонт!?
Всъщност модул Y се състои на 70% от части на модул 3! Това улеснява
много фирмата и клиентите, така че, следващото тримесечие ще има решение.

В мрежата се появиха съобщения, че вероятно през септември
в Китай, също ще се започне с производството на модул 3 по план.
В тази връзка от „Тесла“ съобщиха, че евентуално догодина
започват строителството на гигафабрика и в Европа. Най-вероятно
тя ще бъде ситуирана на германска територия.
От компанията съобщиха, че до края на май (28 май 2019) пускат още
надлимитно 1500 кW, (~7500 км) съгласно рефералната им програмата
за безплатно зареждане от притежателите на автомобили „Тесла“.
Така рефералите ще получат общо 1500+7500=9000 км безплатно!!!
Подчертано е, че ползването на един реферален код, гарантира
5 възможности (5 шанса) за спечелването на кола от модул Y или роудстър 2!

Първото теглене за модул Y ще се състои  след 1 май, а за роудстър-а някъде към 1 юли.

« Последна редакция: 01 Май 2019, 20:11:47 от pach »

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #69 -: 01 Май 2019, 20:59:09 »
Цитат на: pach link=topic=5058.msg115750#msg115750 date=1556730328
За фирмата “TESLA”.

За І-то тримесечие на 2019 година, отчитат следните данни:
-          Приходите след данъчните отчисление достигнаха 4,5 млрд долара.
-          Загуби от акциите на фирмата по борсите са 702 млн. долара или по 4,10 долара на акция.
-          Погасените парични потоци са за 920 млн.долара по облигациите от фирмата.
-          Запасният свободен капитал в края на тримесечието съставлява 2,2 млрд. долара.
Конкуренцията при електро-автомобилите скоро ще стане голяма. :)
https://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/28126-eto-kolko-byrz-e-hyrvatskiiat-avtomobil

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #70 -: 01 Май 2019, 22:48:33 »
Ми тя си е вече такава!!!
Само, че от "Тесла" влезнаха в "съревнованието" още тогава
(линка ти е на три години) с летящ старт!!! Има и други
фирми, които обаче "дишат прахта" на Илон Мъск. Той
самият винаги е заявявал, че не би искал да се състезава
сам в бранша и за това е пуснал отдавна десетте основни
патента за "световно ползване". Още преди две години
всъщност го учуди, защо никоя сериозна фирма не се
възползва от това!? Както сам казва "дадох им всичко
което им трябва, а те не го ползват!!!
Впрочем обаче за сега всички останали фирми влезнали
в надпреварата са далеч от цените на "Тесла"!!!
И в показания по горе клип, някакси гложди цената им.
Тесла модул S, модел Р90 е с цена 75 000 долара
Концепт Уан на хърватите е ...740 000 ...евро!!!
А те не могат и не трябва да се сравняват не само ценово,
но и дори не са в един клас ...или гонят различни търговски ниши !!!
Място има (все още) за всички ...независими от нефтените концерни. То и за това такива модели като хърватския се
"промъкват" незабелязано, под носа на петролните шейхове и каубой, както и под зурлата на руската мечка именно щото,
ги подценяват и не им обръщат внимание, заети да се борят
с Тесла и "братовчеди" както и с последния визионер (за сега) Илон Мъск!!!
 :hi:

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #71 -: 01 Май 2019, 23:31:55 »
 Твърдо "Да" съм за използването на "свободната енергия" според Никола Тесла, леко ме дразни че Мъск използва името му за пиар, или нещо подобно /нямам  друго обяснение, защо използва името му/.
 Иначе на този много бързо му взеха патента нефтените зверове предполагам:
https://www.youtube.com/watch?v=mI3227d5Css
 И естествено, че електродвигателите са по икономични, дори най-добрият икономичен /съвременен/ дизелов двигател отдава до 30тина процента кпд, другите 70процента  преобразувана енергия са топлина. Ел.двигателя има около 80 проц.кпд и 20проц. топлина, проблема му е мобилността, но има доста иновации в акумулирането на ел.енергия /визирам съвременните батерии/.
« Последна редакция: 01 Май 2019, 23:52:13 от dred77 »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #72 -: 02 Май 2019, 00:24:35 »
Напротив, положението със съвременните батерии никак не е розово.....за производството им са нужни тонове скъпи редки метали, които се добиват в Конго, Тонго, Бонго и т.н. при крайно неекологични условия, пробегът с едно зареждане е крайно недостатъчен - по този показател все още доста по-далеч от ДВГ и не на последно място с времето батерията се износва...Отделно, поради тези причини батериите са адски скъпи, а оттам и електромобилите. То ако беше така лесно, досега електрическите превозни средства да са завладели света...Да, ама....Да не говорим, че подпали ли се батерията, няма гасене докато не изгори напълно...

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #73 -: 02 Май 2019, 00:47:28 »
Също така всички съставни части на батериите - никел, кадмии и т.н. са канцерогенни, и като стане време за тяхното рециклиране....ще стане майко мила....Като добавим и безбожно скъпата електроника.....дори и при китайците цената е умопомрачаваща, в бъдеще нито тя ще поевтинее, нито батериите.
« Последна редакция: 02 Май 2019, 00:49:30 от IKAR »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #74 -: 02 Май 2019, 07:34:39 »
Цитат на: dred77 link=topic=5058.msg115760#msg115760 date=1556742715

 И естествено, че електродвигателите са по икономични, дори най-добрият икономичен /съвременен/ дизелов двигател отдава до 30тина процента кпд, другите 70процента  преобразувана енергия са топлина. Ел.двигателя има около 80 проц.кпд и 20проц. топлина ...


Като добавиш загубите при производството на ел. енергията, както и пренасянето или акумулирането (за да може да е там където е нужна), ще видиш че кпд на ел. задвижването хич не е толкова висок.