Новините от изминалата седмица.
От директорският борд на „TESLA“ обявиха намеренията им да привлекат
като допълнителен капитал още 2,7 млрд.$. От тях под формата на нова емисия от акции за около 737 до 848 млн.$, а останалият нов капитал под формата на дългови книжа.
Акциите са вече емитирани. Самият Илон Мъск е проявил интерес да
закупи 25 млн.$
От компанията увеличиха цената на „автопилот“-а за свойте модели.
При обявена крайна цена от 8000$, в момента тази опция достига от 3000 до 5000$.
Самият Илон заяви, че очаква всички автомобили произведени от компанията
да станат активи на компанията (каквото и да значи това в Щатите).
Счита се , ча до края на отчетния период (тримесечие), капитализацията
на фирмата да надскочи 50 млрд.$, при наличност в момента ~42 млрд.$!
Компанията добави две нови функция към моделите ползващи автопилот,
произведени след октомври 2018 г.
Едната е „задържане на автомобила в полосата на движение“, а другата е
„екстрено задържане (и стоп) на атомобила в полосата на движение“.
Първата вече следи ако автомобила на автопилот се приближи към разделителните
линии между платната и водача не е подал сигнал за смяна на полосата (мигач),
то автомобила самостоятелно се „намества“ в средно положение на текущата
за движение полоса като сигнализира на водача си. Ако водача не реагира,
автомобила включва вътрешна и външна сигнализация(аварийни светлини)
и намалява скоростта .
Това би било страшно вбесяващо за „софийските“ шофьори
не ползващи мигач в такива и подобни случай!!!

Втората функция, ще се грижи да следи съседните полоси и ако те са заети,
а колата не е на автопилот, то той (автопилота) няма да позволи маневрата,
„смяна на полосата“ и екстрено ще връща автомобила в настоящата такава,
до възможността маневрата да бъде извършена в по-късно (реално) време.
Тоест практически дори да включиш мигач (и да смята, че той не е указателен,
а даващ предимство) то автопилота няма да ти позволи да удариш съседна
кола или препятствие, докато не „види“ истинска възможност за свободно
извършване на престрояването.
Абе да му мислят гангстерите - вече няма да могат да „счупят предпазителя“
и да ползват колите на Тесла, за саморазправа с противниковите автомобили
в движение....И филмите вече няма да са „това което бяха...“ !!!

Втората функция вече е задължително вградена в автопилотите (през мрежата
е минал ъпдейт-ът), тоест той вече задължително функционира , докато
първата функция остава свободна за избор от собственика на автомобила.
Първите доставки в Англия на десноволанни автомобили започва от 1 юни.
Колите с десен волан могат да бъдат получени и от предплатилите ги
нови си собственици, А на сайта на компанията вече има свободен конфигуратор
за всички останали, които тепърва искат да си купят „английска“ Тесла.
Тоест те (почти) няма да чакат , защото има свободни мощности във фабриката
за дясно воланнните модели.
Компанията намалява лизинговите вноски за америнска територия,.
До сега най-евтиният модел на „Тесла“ „вървеше“ при първоначална сума
oт 3000 $ и eжемесечни вноски от 504 $. Сега вече месечна вноска е свалена
на 399$, за „сметка“ на първоначалната вноска от 4500$.
Тесла през април, пуснаха свойте сервизни центрове в Чехия и Исладия.
Всички нови купувачи, ще могат да си получават колите там.
(в щатите ги карат и/или на адрес като запазена опция все още)
До сега чехите трябваше да ползват най-близките в съседна страна (Австрия).
Исландците са много доволни (имат над 12 000 собствени електроавтомобила)
Тъй като цената на петрола (дериватите) в Исландия е най-скъпият в Северното полукълбо! А в Исландия ползват почти 100% електроенергия от възобновеми алтернативни енергоизточници!!
А ние още...“взривяваме влакове тук...!!!“
От както „TESLA-ENERGY“ купи „Солар Сити“ те се отказаха от търговската им практика.
Съответно продажбите им се снизиха с почти 15 %. Новата политика на търговия е
сваляне на цените до най-ниските нива на ват усвояема мощност от слънчевите
панели, съгласно цените в съответния щат.
(всеки щат си има свой пазарни цени за соларните инсталации)
Така продуктите на енергийната част от „ТЕСЛА“ спаднаха средно
с 38% за континента.(!!!) .Тоест при новите цени, средно соларните
електроцентрали от фирмата струваха около 2.85 долара за ват.
При минимални системи от 4 kW (това за BG се е „утепало“)
в някои щати цената спадна на 1,75 до 1,99 $/W!!!
Смениха и начина на продажба. До сега служители на компанията
ходеха по „обектите“ лично за оглед, консултация и препоръки.
Сега клиентите могат да фотографират сами обектите си и да пратят
снимките от смартфоните си направо на конфигураторите в сайтовете.
От нови 2000 домакинства след шестмесечно сътрудничество с „Тесла-енерджи“
ползвайки техните продукти, окончателно изключиха електромерите си и изцяло
преминаха на самостоятелно захранване чрез монтаж на домашните „Powerwall“
Още 500 са заявили от модел за съхранение на електроенегията си.
До края на миналата година Австралийското правителство взе решение да плати и оборудва още пет над 150 мегаватови промишлени системи „Powerwall“.
..и още пет болници (+ две детски) в Колумбия и няколко десетки училища там и в
съседните държави са оборудвани с подобни системи за съхранение на енергия добивана
чрез слънчевите инсталации на „„Тесла-енерджи“ за последното полугодие на 2018г.
Както сте може би сте разбрали вече, през изминалата седмица завърши ремонта на
горивопроводите на МКС и от НАСА пуснаха следващата си мисия до нея - „CRS-17“.
(сигурно са гледали поредното повторение на филма „Армагедон“ по наша телевизия)

Шегичка - всъщност си ремонтираха системата за захранване.
Изстрелването на Фалкон 9 със следващият товарен „Дракон“ (петия наличен и за пръв
път тръгващ на път) беше отложено поради нуждата от настройка за автоматичната
плаваща платформа (някакъв генератор) готова да приеме обратното връщане на първа степен.
Оказа се, че това е най-близкото положение на плаващата площадка до мястото
на изстрелване до сега - едва около 12 мили. Впрочем след допълнителната настройка
платформата и първата степен се справиха отлично - отклонението е приблизително 60 см (25“).
ПРедполагам, че я позиционираха толкова близо, защото ако си спомням, при предишното
приемане на първа степен, тя падна във водата след приземяването си - при транспортирането
и до пристанището, имаше силно вълнение което попречи на платформата да се стабилизира
достатъчно бързо и ...степента се катурна в океана. Заканиха се да я вадят от водата,
ама дали ще стане и дали ще могат още един път да я изстрелят никой не знае...
„Драгон“ вече е горе до МКС-а. С наличните пет кораба от този модел,
„SpaceX“ имат да изпълнят още осем карго полета до станцията.
Не е ясно кой колко ресурс има (остатъчен). Аз не съм сигурен дали всички са летяли,
щото Илон винаги държи нещо в ръкава си, нещо за резерва що се отнася до любимото му отроче ,
след продажбата на Ebay (първородното).(или ПейПал беше...!?)
И те така...
ПП. Според непотвърдини статистичеки данни по планетата за изминалия период са
се самозапалили на място и в движение над 4350 автомобила с ДВГ от различни
световни марки (някой от тях със световно реноме в ...продажбите) като ...БМВ
примерно, въпреки временното изтегляне на над 32000 от корейският пазар през миналата година
(за допълнителното повишаване нивото на сигурност)

.За катастрофиралите със или без шофьор
(или автопилот) данните са толкова противоречиви, и че ги обединява само едно.
Няколко десетки хиляди са!!!

Колко ли от тях са ударили спрели полицейски коли!?!!!
Е толкова са само за една седмица (7 дни)!!!

ПП. Впрочем в момента гигафабриката, в частта си за акумулатори са закъсали за...електролитна мед.
Във връзка с това, се забелязват ускорени продажби на същата по борсите.
А тъй като Илон Мъск лично е подписал меморандум на някаква доброволна международна
организация за защита на детето, със заглавие „Стоп на търговията с материали
добивани чрез детски труд“ (или нещо в този дух, но не става въпрсо за диамантите)
компанията НЕ КУПУВА
КОБАЛТ от мините в Конго още от миналата година.
Иначе в батерите на Тесла се ползват освен литии и други елементи...
...може би и Шон Пен, трябва да му мисли наистина...