Автор Тема: Новини от "SpaceX"!!!  (Прочетена 36280 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #75 -: 02 Май 2019, 08:05:51 »
Икар, говориш общите приказки, които си "чул" благодарение
на огромната съпротива от нефтените монополи. Особено
в частта за лошотото и скъпо производство на канцерогенните
метали!!! Всъщност те се ползваха и се ползват в огромни
количества по планетата и сега. Извън сферата на производство
 за електромобили!!! Ама "станаха" опасни и канцерогенни
странно как само в тази област.
Другият мит който "витае" в пространството е този за огромната
енергоемкост на точно това производство, което също ако се замислиш, е пълен абсурд. Ако то е по енергоемко от останалото
автомобилостроене, то защо все още ги конкурира и то с нарастващия темп!? Отдавна би трябва о да е прекратено ако търпи загуби
заради по-голямата енергоемкост.
Същите които измислиха този мит, не спират да ползват
добитата по този начин (централи с фосилно гориво) електроенергия, също като конкурентите си, но за разлика
от тях, пускат производство на автомобили, продължаващи
да горят същото гориво, докато електромобилите ползват
за зареждане и алтернативни източници, като соларна и подобни
зелени енергии.

За да спрем с повтарянето като папагали, на хейтовете създавани
от огромните старо...времски конгломерати, трябва да проверяваме всяка тяхна дума, защото като им вярваме на доверие, не само наливаме гориво в тяхната мелница, но го и
плащаме от собственият си джоб и със собственото си здраве.

Иначе, ето част от истинските конкуренти на "Тесла" в областта
на електрокарното строене:
https://youtu.be/B5VX2gu5mgc

Има и други производители, от големите марки, които
навлизат с темпове, но както кадах, от "Тесла" са доста
напред в опита (ноу-хау), маркетинга, менаджмента и конструирането! При това те разработват и ползват
изключително много соларна енергия която дори и
складират успешно в резерв.

В някой следващ постинг, може би ще ви запозная
и със соларните програми на Илон Мъск, които
имат вече доста успехи, в оборудването на болници,
жилища, квартали и едва ли не цели страни по света.
Нещо което също се изопачава и прикрива от монополите.
Същите които унищожиха японския автомобил горящ вода,
разглобиха фабриката им за производство и "самоубиха'
конструктора му преди десетина години!!!

ПП. Дред, Илон Мъск нарича компанията си "Тесла" ,в изпълнение
на заявената някога мечта за електромобили от Никола Тесла, които постижения за свободна енергия все още се крият,
от всички заинтересовани. Никой все още не е дал обяснение
как неговият електромобил се е движил само с две антени и без
никакви акумулатори! ..и никой още не го е изобретил отново!!!
« Последна редакция: 02 Май 2019, 08:17:05 от pach »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #76 -: 02 Май 2019, 08:59:58 »
Абе Илон Мъск............Джони Деп да го мисли.  :haha:

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #77 -: 02 Май 2019, 09:55:04 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=5058.msg115768#msg115768 date=1556771679
Като добавиш загубите при производството на ел. енергията, както и пренасянето или акумулирането (за да може да е там където е нужна), ще видиш че кпд на ел. задвижването хич не е толкова висок.
Направата на всяко едно "гориво" е свързано със загуби на енергия. Двигателите просто я преубразуват, по един или друг начин има загуби естествено. И все пак ако сравним един нов автобус, с каквото и да е гориво /метана май излиза най-евтино/ , и тролей примерно с еднакви маси, съм убеден че откъм разход на гориво за 100км. примерно, собственика на тролея ще плати доста по-ниска цена за движението му. Тука веднага може би ще се спомене за включването в сметките и на изграждането на КМ и т.н., но някой превозвачи ползват вече изградената, и печалбата им на км е още по-голяма.
 Като цяло, особенно при наличие на атомна енергия, може да се сметне  колко, струва 1kW ел.енергия, и 1kW друга /изключвам от сметките тази от водороден двигател/:
 https://nauka.offnews.bg/news/Tehnologii_7/Parvata-lodka-koiato-shte-obikoli-sveta-samo-sas-zelena-energiia-pot_34519.html
скоро даваха по тв итервю със собствениците-създатели .

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #78 -: 02 Май 2019, 11:00:06 »
Добре че е лукумена тема ...

Смесваш две различни неща - кпд и цена на различните горива. Цената се определя от пазарни и социални (политически) причини, кпд се определя от технологията.

Дори и за примерът ти с тролейбуса може да разтягаме локуми: Не само КМ изисква начална инвестиция, но и цената на един тролейбус е значително по-висока. Загубите в КМ също са големи. Поддръжката на КМ също струва пари. Неудобството на фиксирания маршрут също се заплаща. И т.н., в момента един електробус се изплаща след около 8 години, като се предполага че тогава ще бъде заменен с нов, който ще отговаря на технологиите от следващото десетилетие.
Безспорно електро задвижването си има редица предимства, затова се използва масово на много места и ще навлиза и в леките коли и камионите. И бензинът "едно време" се е изгарял като ненужна фракция при преработката на петрола ...

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #79 -: 02 Май 2019, 12:33:32 »
SpaceX са прикривали мащаба на инцидента с пилотирания си космически кораб

Капсулата "Дракон" се е взривила заради сериозна "аномалия"

dir.bg

Капсулата Дракон на компанията Спейс екс, предназначена за пилотирани полети, се е взривила на 20 април по време на тест в космическия център Кенеди. Това заяви американският сенатор Ричард Шелби, председател на комисия в Сената, която управлява бюджета на американското космическо управление НАСА, предаде Франс прес.

Според сенатора онова, което НАСА нарича "аномалия" във връзка със случилото се с капсулата Дракон на 20 април, е предизвикало "пълната загуба на капсулата". Шелби прикани директора на НАСА Джим Брайдънстайн да спази традицията и да извърши независимо разследване на случилото се. Шефът на НАСА отвърна, че управлението разследва съвместно със SpaceX.

Инцидентът на 20 април представлява по-голям по мащаб проблем, отколкото признава досега НАСА, отбелязва Франс прес.

Нито НАСА, нито SpaceX не признаха официално, че става дума за експлозия. Те се обосноваха с воденото разследване.

Но облак дим, заснет над космическия център и вътрешно видео на НАСА от експлозията изтекоха анонимно в мрежите.

Капсулата Дракон трябваше да стане едно от двете "таксита" на НАСА за пътуване до Международната космическа станция. Първият пилотиран полет с Дракон беше предвиден преди края на годината.

Екземплярът, взривил се на 20 април по време на тест на двигателите му, трябваше да бъде изстрелян с ракета в идните месеци по време на изпитание на системата за спешно действие, която би позволила на капсулата да се върне на земята, ако ракетата има проблем.

SpaceX и НАСА трябва спешно да открият причината за експлозията и компанията на Илон Мъск трябва освен това да произведе нов екземпляр от капсулата, който да замени взривилата се.

Всичко това поставя под въпрос целта американски астронавти да започнат да летят отново от САЩ през 2019 г. В началото на март шефът на НАСА гарантираше, че това е 100 процента сигурно. Към този момент изглежда, че това ще стане не по-рано от началото на 2020 г.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #80 -: 02 Май 2019, 14:10:14 »
Темата някои хора я превръщат в локумена, защото
не се аргументират  с факти, ами говорят общи приказки.
В този ред дори с общи приказки има основна разлика обаче...

Всяка новост иска ...понякога доста висока начална
инвестиция. Тоест е доста некоректно, да се сравнява
началната инвестиция направена преди
100 години например за двигателите с вътрешно горене,
като конструиране и разработка, добив на материали със
съответните индустрии (нови технологии на празно поле),
добив и разпространение на горива за ДВГ и т.н.
които в крайна сметка не са най-доброто цивилизационно решение, като  доста нисък КПД и унищожаване на околната среда по цялата верига на потребление състояща се  от добив, преработка и употребата им!!!  (трите степени за печалба)
Към трите степени в употребата на ДВГ, ще се върнем по-късно.
И това всичко разбира се умножено с инфлационно-пазарния коефициент!
ДВГ отдавна са направили първият
си "пробив" и сега се опитват да "консумират" още колкото се
може по-дълго дивидентите от началната инвестиция.

Впрочем в мрежата (тубата като част от нея) вече е качен
американски документален филм от 1 час и 37 минути,
със заглавие "Кой уби електромобила!?".
Филма е производство от 1973 година!!!
Доста дълго е бил забранен за разпространение!!!
Иначе там уж не беше социалистическият блок, а демокрация!!!

За младите да уточня, защо годината е съществена!?
През 1970-1972 година шейховете се разбраха и обединиха,
около начина да повишат рязко и безапелационно цените
на суровия петрол!!! Тогава въведоха т.н. ограничителни
квоти на производство, които обаче бяха крайно недостатъчни
да задоволят световните нужди от петрол по това време.
Така цената му се повиши безумно (ако някои беше предположил
какви ще са цените сред 50 години, щеше да се застреля ...освен
ако не е шейх, каубой или газпромовец) и света изпадна
в т.н. първа петролна криза. През 1972 година дори американците
се редяха на километрични  опашки по бензиностанциите,
да са си напълнят резервоара ...един път седмично!!!
При това на десет и повече по-високи цени за галон!
В страна която по това време, няма почти никаква обществен
транспорт в градовете, един резервоар на седмица е крайно недостатъчно за цялата автомобилна индустрия.
Та точно по това време, пак в Щатите е построена фабрика
за доста футуристични и на външен вид, електромобили,
предназначени за решаване проблема на американските
семейства произтичащ от световната петролна криза.
Фирмата успява да произведе над 3000 (по други данни >5900)
електромобила с параметри които ги  правят фантастична
 мечта дори и в наше време (!!!), преди да се вземат мерки
от монополите в петрола и автоиндустрията.
А мерките са прокарани бързо и мигновено, на законово
ниво в Сената на САЩ. Нещо повече, закона е такъв щото
задължава американското правителство, да изкупи и обезщети
собствениците на тези електромобили!!! И още...повече - прави-
телството надминава изискванията на закона и затваря,
новопостроената фабрика (в последствие разрушена) и
унищожава абсолютно всички налични електромобили от този модел!!! За съжаление на колекционерите, не е оставен нито един
екземпляр, превръщайки това в някакъв мит в днешно време.
Филма обаче е скрит, съхранен и сега го потвърждава пред идните поколения ...консуматори. Оказва се, че не е мит,
а работа на монополите и марионетното правителство на САЩ.
Във филма питат един магнат от Детройт, защо не се е включил,
в производството на електромобили, което е бъдещето и той пак
ще печели милиони долари, той нагло отговаря, че не би хвърлил
на вятъра петте нови поточни линии, за пет чисто нови модела,
производство на неговата компания, за да почне отначало и някъде след пет-десет години да продължи да печели милионите си! Или накратко казано - света да го духа, но аз си правя милионите така и не ми пука за вас...

Та да се върнем към трите степени.
Добив, преработка и употребата.
Да приемем щото при добива и преработката,
НО В ЧАСТТА  само на материалите,
ДВГ и електродвигателя са с изравнени нужди.
 Лично аз не смятам добива на всички материали за ДВГ, да е същия като при електродвигателя, но световния хейт е, че това е дори по-скъпо и
енергоемко от "стария но усъвършенстван ДВГ"!!!
Но всеки запознат с устройството на единия и другия двигатели,
вижда и знае, че съвсем не е точно и вярно това.
Оставяме това колко мед алуминий и т.н. трябват за единия и другия.
Фрапантната разлика идва от ...енергията която ползват.
При електродвигателя това е енергията съхранена в акумулатора.
При ДВГ,  това е енергията съхранена в резервоара.
Литият в акумулатора бил, скъп и трудно добиваем.
А нима с петрола не е същото!?
Колко мини и преработвателни предприятия за литий, има на планетата?
А колко петролни сонди и рафинерии са насреща?
А ако се сравнят цените по борсите, за единица енергия,
всъщност кой материал би излезнал по-скъп?
И по-замърсяващ планетата? Кой е постоянна екологична бомба,
напоследък дори без закъснител?

Обаче приемаме, че първите две степени са с изравнени ...сили.
Добив и преработката.
Така стигаме до третата степен.

Употребата.

ДВГ до края на дните си се нуждае от енергия -  горивото добивано по
възможно най-скъпия и замърсяващ начин, плюс това, че като го
ползва, той продължава да оскъпява и замърсява всичко!!

Електродвигателя, също до края на дните си, се нуждае от енергия - електричество, обаче добивано по възможно най-евтините и щадящи природата начини, плюс това че като я ползва, той продължава да поевтинява и да щади от замърсяване всичко!!!

Е...(!?)...ако има логика в горното описание, кое би предпочел
всеки нормален човек!???

Пак стана дълго, за което ме извините моля!


ПП. ДРАКОН не е унищожен, но няма да бъде ползван повече,
за действителни полети с хора (за товари ще решават застраховките) във връзка с резултата от аномалията.
Аномалията се е получила като страничен ефект, при
стандартни изпитания за контролирано прекратяване
работата на двигателите за кацане на капсулата.
Теста е бил съпроводен от изгарянето на почти всичкото
налично гориво за целта и това обуславя огромното количество
гъст дим на полигона. Все пак капсулата е била "вързана" за
земята - тоест тя нито се е издигала, нито е кацала при този тест.
Само двигателите са били включени на различни мощности,
включително и дълго време на максимална, именно за да
се получат коректни резултати от теста. Неофициално се твърди,
че в следствие това "връзване" за земята има изкривявания
в геометрията и корпуса,
които май не са били предвидени предварително.
Май спора е дали тези изкривявания биха се появили при нормално натоварване в полет, или са само следствие от
лошо построен стенд за изпитанието.
Всичко останало е различни тълкувания на основата на оскъдната официална информация от НАСА, за разлика
от SpaceX!!! От агенцията водят разследване, по стандартна
молба и договор с компанията. Въпреки това от компанията
вече качиха видео от теста, но без коментар и с три дни закъснение, съгласно разпоредбата на телевизионните
комисии които не са дали (все още бюрократите съдействат на конкуренцията) лиценз за пряко излъчване на кадрите,
както от изстрелванията, така и от тестовете в компанията.
Добре че има и други (явно лицензирани) и чужди оператори,
които излъчват на живо въпросните кадри. Аз лично съм абониран за три такива канала предаващи в реално време ( закъснението в/у тях е около 3 сек.) и почти всеки път ги гледам,
със съответните коментари.

ПП.При възможност ще се опитам да кача тук снимка на по горе
споменатия електромобил от 1973 година.



pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #81 -: 02 Май 2019, 17:13:25 »
За съжаление документалният  филм за събитията през 1973 година, се оказа вече забранен
за публично показване в тубата, отнесено за цял свят!!!
Тоест той все още е достатъчно опасен, та е блокиран от съответните кръгове.
Може би го има някъде на „новата руска територия“ от интернет, но дали ще бъде отново публикуван там, след подписа на Путин, силно се съмнявам. Има запазени отделни откъси от него, но не и целият.

A междувременно попаднах на аналогична история само 23 години по-късно.
Става въпрос за закона за нулеви емисии приет в някой щати през 1995 година.
Като най-пострадали от градския смог, закона е приет веднага в щатите Калифорния и Невада.
Както знаем тези щати носят огромна част от БВП на САЩ, та от компанията „Дженерал Мотърс“ (GM)
ce заемат сериозно по въпроса за нова концепция в задвижването на автомобила.

Така те успяват да пуснат през 1996 година в серийно производство, своя модел  GM -ЕV1:
GM EV1 Model EV1 '1996
 


За съжаление въпреки слабите си параметри - „едва“ 138 конски сили и максимална скорост (ограничена електронно) от 130 км/ч. Той има запас от електроенергия за до 180 км. При слагането на допълнително
усилени оловни акумулатори запасът нараства до 240 км с едно зареждане от 12 часа. Обявената цена е
огромна за онова време - 80 000 долара. Въпреки това хората искат да си купят от тозци автомобил и
остават силно разочаровани от маркетинговото изискване на Дженерал Мотърс. Той не им продава, а само го отдава под наем на желаещите клиенти. Предлога е да осигури необходимите резервни части за него,
при нужда от ремонт. Пуснати са само 1100 бройки от модела. Веднага се организират клубове на любителите на този електромобил. В него се оказва, че за пръв път се прилага нова (секретна) концепция за електромоторите му и новото им  полупроводниково управление (тиристорно), което е доста революционно за момента в Щатите. Въпреки това  се оказва, че практически този автомобил излиза твърде евтин за поддръжка (с бяла престилка) и почти не се нуждае от резервни части. Това не се харесва на фирмата и
въпреки масовите протести на младите американски граждани до една година са изтеглени всичките 1100 бройки и е прекратено производството им. Стига се до там хората да проследяват камионите откарващи
автомобила на автогробищата, за да се опитат да го спасят по някакъв начин от великите преси. Щата Калифорния иска помощ от армията и така практически са унищожени всички модели на GM -ЕV1...
Позната история нали!?!!!
Оставени са няколко бройки в музейте, но без наличните двигатели и тиристорното управление!
Впрочем през следващите две години от GM се връщат към модела...но вече като удължен вариант защото е ...хибрид. Тоест той вече ползва нефта за да се движи! Мечтата на монополите и до сега....
GM EV1 Hybrid Prototype '1998



Та така...
Ето ви една снимка от 1910 година....без коментар.


Та така...до тук с "теория на конспирацията"!
Всичко е на видно място скрито (е почти) в мрежата.
Само трябва да поискаш, да видиш истината..."е някъде там"!!!
 :hi:
« Последна редакция: 02 Май 2019, 17:18:21 от pach »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #82 -: 02 Май 2019, 17:20:34 »
Абе. Илан Мъск трябва и да разпуска...............да го мисли Джони Деп.   :sarcastic:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #83 -: 02 Май 2019, 20:52:47 »
Tesla, model S се самозапалва и изгаря напълно на закрит паркинг в Шанхай:

https://www.youtube.com/watch?v=lAVMDEZLSBk

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #84 -: 03 Май 2019, 09:17:42 »
След около час предстои поредното изстрелване
на ракета "Фалкон-9". На борда е и поредния сателит
на НАСА - CRS-17. Старта, отделянето на 1-ва степен
и нейното приземяване, както и отделянето на сателита,
от втората степен може да проследите на живо тук:
https://youtu.be/j6FNRI3-axk
Впрочем вече е включено живото предаване но не знам
дали степента ще си я прибират този път.
Като остане 1 минута до изстрелването, компютрите
поемат управлението и ако диагностиката и метео
условията са добри, ще се стигне до последните 10 сек. и
СТАРТ!
 :hi:

Старт след 51 мин.

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #85 -: 03 Май 2019, 22:12:18 »
https://abcnews.go.com/Technology/tesla-opens-investigation-car-burst-flames-times/story?id=59930420

Става за барбекю на някой събор, като в Гела. 10часа гори, може бая кебабчета да се пекнат :)

Filip Andonov

  • Trade Count: (3)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 138
  • Рейтинг: 62
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #86 -: 05 Май 2019, 09:27:58 »
- Купих си автомобил Tesla Model X, от тези, които сами се управляват.
- И къде е?
- Де да я знам...

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #87 -: 05 Май 2019, 16:43:59 »
Цитат на: Filip Andonov link=topic=5058.msg115830#msg115830 date=1557037678
- Купих си автомобил Tesla Model X, от тези, които сами се управляват.
- И къде е?
- Де да я знам...
..... в полицейската кола е  :lol: интересно е Мъск какво е отговорил на въпроса ;D
https://www.zdnet.com/article/tesla-model-s-allegedly-in-autopilot-hits-parked-police-car/

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #88 -: 05 Май 2019, 17:06:40 »
Явно Мъск си заслужава и да ядеш бой заради него:



................да го мисли Шон Пен.   :give_heart:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от "SpaceX"!!!
« Отговор #89 -: 07 Май 2019, 22:48:13 »
Новините от изминалата седмица.

От директорският борд на „TESLA“ обявиха намеренията им да привлекат
като допълнителен капитал още 2,7 млрд.$. От тях под формата на нова емисия от акции за около 737 до 848 млн.$, а останалият нов капитал под формата на дългови книжа.
Акциите са вече емитирани. Самият Илон Мъск е проявил интерес да
закупи 25 млн.$

От компанията увеличиха  цената на „автопилот“-а за свойте модели.
При обявена крайна цена от 8000$, в момента тази опция достига от 3000 до 5000$.
Самият Илон заяви, че очаква всички автомобили произведени от компанията
да станат активи на компанията (каквото и да значи това в Щатите).
Счита се , ча до края на отчетния период (тримесечие), капитализацията
на фирмата да надскочи 50 млрд.$, при наличност в момента ~42 млрд.$!

Компанията добави две нови функция към моделите ползващи автопилот,
произведени след октомври 2018 г.
Едната е „задържане на автомобила в полосата на движение“, а другата е
„екстрено задържане (и стоп) на атомобила в полосата на движение“.

Първата вече следи ако автомобила на автопилот се приближи към разделителните
линии между платната и водача не е подал сигнал за смяна на полосата (мигач),
то автомобила самостоятелно се „намества“ в средно положение на текущата
за движение полоса като сигнализира на водача си. Ако водача не реагира,
автомобила включва вътрешна и външна сигнализация(аварийни светлини)
и намалява скоростта .
Това би било страшно вбесяващо за „софийските“ шофьори
не ползващи мигач в такива и подобни случай!!! :sarcastic:

Втората функция, ще се грижи да следи съседните полоси и ако те са заети,
а колата не е на автопилот, то той (автопилота) няма да позволи маневрата,
„смяна на полосата“ и екстрено ще връща автомобила в настоящата такава,
до възможността маневрата да бъде извършена в по-късно (реално) време.
Тоест практически дори да включиш мигач (и да смята,  че той не е указателен,
а даващ предимство) то автопилота няма да ти позволи да удариш съседна
кола или препятствие, докато не „види“ истинска възможност за свободно
извършване на престрояването.

Абе да му мислят гангстерите - вече няма да могат да „счупят предпазителя“
и да ползват колите на Тесла, за саморазправа с противниковите автомобили
в движение....И филмите вече няма да са „това което бяха...“ !!! :haha:

Втората функция вече е задължително вградена в автопилотите (през мрежата
е минал ъпдейт-ът), тоест той вече задължително функционира , докато
първата функция остава свободна за избор от собственика на автомобила.

Първите доставки в Англия на десноволанни автомобили започва от 1 юни.
Колите с десен волан могат да бъдат получени и от предплатилите ги
нови си собственици, А на сайта на компанията вече има свободен конфигуратор 
за всички останали, които тепърва искат да си купят „английска“ Тесла.
Тоест те (почти) няма да чакат , защото има свободни мощности във фабриката
за дясно воланнните модели.

Компанията намалява лизинговите вноски за америнска територия,.
До сега най-евтиният модел на „Тесла“ „вървеше“ при първоначална сума
oт 3000 $  и eжемесечни вноски от 504 $. Сега вече месечна вноска е свалена
на 399$, за „сметка“ на първоначалната вноска от 4500$.
Тесла през април, пуснаха свойте сервизни центрове в Чехия и Исладия.
Всички нови купувачи, ще могат да си получават колите там.
 (в щатите ги карат и/или на адрес като запазена опция все още)
До сега чехите трябваше да ползват най-близките в съседна страна (Австрия).
Исландците са много доволни (имат над 12 000 собствени електроавтомобила)
Тъй като цената на петрола (дериватите) в Исландия е най-скъпият в Северното полукълбо! А в Исландия ползват почти 100% електроенергия от възобновеми алтернативни енергоизточници!!

А ние още...“взривяваме влакове тук...!!!“

От както „TESLA-ENERGY“ купи „Солар Сити“ те се отказаха от търговската им практика.
Съответно продажбите им се снизиха с почти 15 %. Новата политика на търговия е
сваляне на цените до най-ниските нива на ват усвояема мощност от слънчевите
панели, съгласно цените в съответния щат.
(всеки щат си има свой пазарни цени за соларните инсталации) 
Така продуктите на енергийната част от „ТЕСЛА“ спаднаха средно
с 38% за континента.(!!!) .Тоест при новите цени, средно соларните
електроцентрали от фирмата струваха  около  2.85 долара за ват.
При минимални системи от 4 kW (това за BG се е „утепало“)
в някои щати цената спадна на 1,75 до 1,99 $/W!!!
Смениха и начина на продажба. До сега служители на компанията
ходеха по „обектите“ лично за оглед, консултация и препоръки.
Сега клиентите могат да фотографират сами обектите си и да пратят
снимките от смартфоните си направо на конфигураторите в сайтовете.

От нови 2000 домакинства след шестмесечно сътрудничество с „Тесла-енерджи“
ползвайки техните продукти, окончателно изключиха електромерите си и изцяло
преминаха на самостоятелно захранване чрез монтаж на домашните „Powerwall“
Още 500 са заявили от модел за съхранение на електроенегията си.

До края на миналата година Австралийското правителство взе решение да плати и оборудва още пет над 150 мегаватови промишлени системи „Powerwall“.

..и още пет болници (+ две детски) в Колумбия и няколко десетки училища там и в
съседните държави са оборудвани с подобни системи за съхранение на енергия добивана
чрез слънчевите инсталации на „„Тесла-енерджи“ за последното полугодие на  2018г.

Както сте може би сте разбрали вече, през изминалата седмица завърши ремонта на
горивопроводите на МКС и от НАСА пуснаха следващата си мисия до нея - „CRS-17“.
(сигурно са гледали поредното повторение на филма „Армагедон“ по наша телевизия) :wild: :lol:
Шегичка - всъщност си ремонтираха системата за захранване.

Изстрелването на Фалкон 9 със следващият товарен „Дракон“ (петия наличен и за пръв
път тръгващ на път) беше отложено поради нуждата от настройка за автоматичната
плаваща платформа (някакъв генератор) готова да приеме обратното връщане на първа степен.
Оказа се, че това е най-близкото положение на плаващата площадка до мястото
на изстрелване до сега - едва около 12 мили. Впрочем след допълнителната настройка
платформата и първата степен се справиха отлично - отклонението е приблизително 60 см (25“).

ПРедполагам, че я позиционираха толкова близо, защото ако си спомням, при предишното
приемане на първа степен, тя падна във водата след приземяването си - при транспортирането
и до пристанището, имаше силно вълнение което попречи на платформата да се стабилизира
достатъчно бързо и ...степента се катурна в океана. Заканиха се да я вадят от водата,
ама дали ще стане и дали ще могат още един път да я изстрелят никой не знае...

 „Драгон“ вече е горе до МКС-а. С наличните пет кораба от този модел,
„SpaceX“ имат да изпълнят още осем карго полета до станцията.
Не е ясно кой колко ресурс има (остатъчен). Аз не съм сигурен дали всички са летяли,
щото  Илон винаги държи нещо в ръкава си, нещо за резерва що се отнася до любимото му отроче ,
след продажбата на Ebay (първородното).(или ПейПал беше...!?)

И те така...

ПП. Според непотвърдини статистичеки данни по планетата за изминалия период са
се самозапалили на място и в движение над 4350 автомобила с ДВГ от различни
световни марки (някой от тях със световно реноме в ...продажбите) като ...БМВ
примерно, въпреки временното изтегляне на над 32000 от корейският пазар през миналата година
(за допълнителното повишаване нивото на сигурност)
 :yes:
.За катастрофиралите със или без шофьор
(или автопилот) данните са толкова противоречиви, и че ги обединява само едно.
Няколко десетки хиляди са!!!
 :lol:
 Колко ли от тях са ударили спрели полицейски коли!?!!!
Е толкова са само за една седмица (7 дни)!!! :sarcastic:

ПП. Впрочем в момента гигафабриката, в частта си за акумулатори са закъсали за...електролитна мед.
Във връзка с това, се забелязват ускорени продажби на същата по борсите.
А тъй като Илон Мъск лично е подписал меморандум на някаква доброволна международна
организация за защита на детето, със заглавие „Стоп на търговията с материали
добивани чрез детски труд“ (или нещо в този дух, но не става въпрсо за диамантите)
 компанията НЕ КУПУВА КОБАЛТ  от мините в Конго още от миналата година.
Иначе в батерите на Тесла се ползват освен литии и други елементи...

...може би и Шон Пен, трябва да му мисли наистина...
« Последна редакция: 07 Май 2019, 22:59:06 от pach »