Функционални изходиЗа всеки изход на функция от дешифратора, можеш да
определиш коя DCC функция се използва за включване или
изключване на функционалните изходи.
Изходите А, В и С (тоест първите три) могат да бъдат
разпределени на функцийте от F0 и F1 (в зависимост от посоката),
а функции F2 до F28 се разпределят по желание.
Те се разпределя чрез СV 33 до 47 и съответно през CV 129 до 144.
Първите четири (или осем) функции имат обикновенно транзистори изходи за до 100(300 mA).
Тези които пряко контролират моторчета са обикновенно през
мосфет чипмета за до 0.75 (1.0А). А тези които обикновенно управляват звуковите ефекти са си вътрешнофирмено решени
още на ниво процесорче.
Повечето от функцийте са именно за звукови ефекти,
като те биват според решението на фирмата производител,
но обикновенно и те се придържат към общоустановен стандарт.
Например за дизелови локомотиви ( различно е за парни и електро):
- F0 фарове
- F1 пуск/стоп звук
- F2 къса тромба
- F3 свирка железничарска
- F4 пуск/ стоп осветление кабина 1
- F5 пуск/стоп осветление кабина 2
- F6 пуск/ стоп маневрена скорост - дели скоростта на половина от текущата)
- F7 пуск/ стоп осветление машнно
- F8 силни фарове ( увеличава двойно осветеността)
- F9 дълга тромба
- F10 пуск/ стоп компресор
- F11 врата кабинното отваряне/затваряне
- F12 врата машинно отваряне/затваряне
- F13 плъзгане странично кабинното стъкло
- F14 купла откачване/закачване
- F15 пуск пясък по релсата
- F16 аварийна спирачка(за звука)
- F17 спирачка (за звука)....
....
....
-F20 скърцане на ребордите в крива.
и т.н.
Принципно тези функции понякога доста се различават,
според вида на декодера, фирмата производител и не на последно
място - подвижният състав в който се програмират.
Освен в локомотиви ( минимум три вида) се слагат
на железопътни кранове, специални машини и вагони( цели влакове).
Преди години имаше една пътническа композиция на РОКО, в който сет освен звуков декодер
в електролокомотива, имаше такъв и във вагоните.
Те отваряха и затваряха вратите си различно и със
съответния звук, имаше команди на кондуктора, съобщения
от гаровата инфо уредба и т.н.
Та така....
ПП. Трябва ясно да разграничиш и разбереш какво е обаче CV и какво е функция. Последните модели декодери стигнаха до F28 и поради това в DCC кода отскоро (2-5 години) въведоха още един байт (8 битов) между преамбюла и финалната проверка.
