Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
някои интересни факти за експлоатацията на германската серия 42
KRAKOMOBILA:
Безспорен факт е обаче, че въпреки, че са били нужни основно за войната - серия 52 работят из цяла Европа много години след нея.
CaLLlo:
Така е, там където не са имали друг избор са ги ремонтирали, преправяли и постепенно са ги превърнали в нормални локомотиви за да изкарат до наши дни. След войната навсякъде е имало недостиг на локомотиви, у нас също.
misan:
В БДЖ са монтирани буксови клинове,шибъри"Трофимов" и тръскащи скари,в СССР са монтирани освен това и циркулационни тръби в пеща.
misan:
В Интернет прочетох някой интересни факти ,които може би не сме коментирали досега ,и за модернизираната серия 58 в ГДР.
В това,което прочетох има някакво противоречие с информацията,която четох за серия 42. Там пишеше,че в ГДР са се отказали от новостроен локомотив,подобен на 42 серия,понеже повечето железопътни управления са декларирали,че им е необходим локомотив подобен на 50 и 52 серия.
В информацията за 58 Reko пише,че е имало нужда от подобен на 42 серия локомотив и даже са правени опити за доставка на 80 локомотива от чехословашката серия 556.0.
Поради това,че в Шкода са нямали възможност да изпълнят поръчката,се е стигнало до решението да се реконструира G12.
Като цяло ,реконструкцията е много сложна и скъпа. Реконструираният локомотив струва 434 000 марки,а новопостроен 50.40 ,струва 466 000 марки.
Според мен,жалко,че не са успели да доставят 556.0.
Изключително модерен локомотив,с мощен парен котел с камера за доизгаряне,търкалящи лагери на буксовите лагери,механизирано подаване на въглищата,напълно закрита кабина....
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия