ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! > Представете се | Introduce yourself

Въпрос за български вагон

(1/8) > >>

zapasen:
Здравейте, след мнооого дълго четене на теми във форума и ровичкане в Нет-а почти до безкрайност (руските сайтове за жп-моделизъм са ми любими), най-сетне реших да се регистрирам - по стандартния начин. Съответно - съвсем "стандартно" да задам и човъркащият ме от известно време въпрос: Като малък (преди има-няма половин - един век) веднъж се возих в странен вагон - хем пътнически, хем пощенски (багажен). Като се поразрових тук- там обаче, не намерих никъде информация за български такъв. От сайтовете добих някаква информация, че обозначението му би трябвало да е нещо като BDSee (BD- нещо-си - второкласен с багажно отделение). Гледах няколко чешки такива (има ги в ТТ и HO също май), обаче нещо видът им се разминава със спомените им. Струва ми се, че вратите на товарните помещения са им други - нашите май бяха тип "хармоника", а техните са двукрилни. Та, въпросът ми е: Къде мога да намеря, ако тук няма възможност някой да ги публикува, снимки на БДЖ-ейски такива? Интересуват ме също и общите технически габарити.

zapasen:
Мда... След 218 прочитания за по-малко от 45 часа очаквах поне един да напише нещо в отговор. Надявах се поне един сведущ по въпроса да се появи. Явно надеждите са били ялови.

Gervasii:
Явно си сбъркал форума! Търси някой за екстрасенси или за хвърляне на боб...

zapasen:
Сбъркал съм форума ли? Значи тук не се говори за българска железница, локомотиви и вагони...?

IKAR:
Много "хубаво" посрещане на новорегистриран потребител, нема що....То и заради такива работи на повечето свестни хора им писна да пишат/четат и един по един се махнаха. Моделизмът не се състои само и единствено от "месингови" локомотиви - скъпотии за по 4-5 бона. Съдейки по описанието, почти съм сигурен, че става въпрос за фургоните, доставени някъде в края на 60-те години от полския завод Цигелски - Познан, които освен фургонно помещение и купе за началник-влака, другата им половина се състоеше от нормални купета. Не се учудвам, че тогава тези купета са били достъпни и за обикновените пътници, явно невинаги са били само за превозния персонал, милицията и пандизчии. Вратите на фургонната част бяха точно такива - двукрили, плъзгащи се, като в метрото, за разлика от тези на българските фургони - четирикрили, "хармоника", като на трамвая. За съжаление въпросните вагони отдавна са нарязани, досега тяхна читава снимка не се е появила, остава ни само да чакаме втория том на книгата на инж. Стефан Стоичков.



Третият вагон на втората снимка е от тези. За съжаление утрепахме се да намерим по-хубави, но няма.

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,110.630.html

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия