Автор Тема: Всичко за 3D-принтирането - споделен опит, въпроси и отговори.  (Прочетена 32736 пъти)

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Краси според мен радиусите до 360мм не са привързаност, а ограничение от липсата на място. Все пак по апартаментите трудно можеш да метнеш макет с по реалистични радиуси от 500мм нагоре. За металните модели на Деянов не мога да кажа нищо, все още не съм ги виждал на живо. Но съм убеден че са перфектни и си заслужават 4 цифрените суми. За принтираните модели - ако ще да е принтиран на принтер за 20 бона, има детайли които си трябва да са от месинг (не визирам номерни табели, крила и т.н.).

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Ще дойде и времето на " типови проекти " за масова употреба с безплатно ползване.
Категория 2 - Не само месинг.има и алуминий,цам и други леки и сравнително не скъпи метали.
Относно цената - ще стане като на пластмасата,защото купувачите искат дълготрайност на модела и здравина като автомобилните модели.
Отливките от ЦАМ са сравнително евтини и даже мисля,че някои нови модели на локомотиви са от този материал,пък и с борбата за място в модела поради наличие на електроника е даже задължително,поради липса на место за баласт.
Цената на месинга не е толкова висока,пък и локомотив от изрезки и парчета става.
Друг е въпроса,че конструктора и производителя искат да забогатеят с 5 - 10 модела.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Колега ,Машинист, явно не си достатъчно наясно какво се влага в ...един месингов модел ,като време труд и финансови средства.Мисля че е излишно да се започва спор на тази тема.Мога само да кажа че тези модели са по - скоро евтини отколкото скъпи.Що се отнася до моделите от цам които рекламираш най учтиво бих те помолил да се запознаеш по-отблизо с даи каст технологиите.Давам ти жокер нарича се цинкова чума :blink:

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Далеч съм от мисълта да споря с теб КРАСИ. Видях какво си сътворил/ чудесен модел 55 /.
За труд,време и пари е ясно.И все пак цената не такава,каквато ни се иска.Висока или ниска зависи от мирогледа и джоба на купувача.
Относно ЦАМ - има ли цинк , има и чума.Пример : Цинкови монети - 1917 год. .САМО скрап.Рядко има читави.И то стояли в кутия,увити в хартия поединично,в шкафа на баба.
Правилно ли съм те разбрал ?

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 549
  • Рейтинг: 42
  • Клуб BG TT
Милене,я позъбърши или попремести мнения.

Благодаря  :hi:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Много правилно .Проблемът е ,че една от най -популярните и скъпи масови фирми -Brawa не се смущава да продава такава скрап на цени като за месинг .Реже главите на клиентите от кръста без да се съобразява с никакви морални норми.Пак казвам излизаме от темата.За да се получи хубав мастер трябва безусловно да се направи скъп принт и после шкурчицата и тн .Само дето повечето пластмаси не са достатъчно дълговечни и здрави за да отговорят на изискванията за модел на локомотив или вагон.Друг въпрос е,ако се прототипира директно от метал , но тогава цената бая би надвишила месинговите модели.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Приключихме темата с металните модели.
Сега за 3д принтерите.
Лично аз ще споделя , че от година време ползвам талиги на вагони правени на обикновен принтер от материал PLA и ABS .
Тествам ги на всякакви условия със стари колооси пико.Прилично се държат и стават за лична консумация.
И са учудващо износоустойчиви.Лесно се боядисват и не са претенциозни.

BoRoco

  • Trade Count: (2)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 159
  • Рейтинг: 57
Off-Topic:
Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5071.msg111172#msg111172 date=1521895029
Не всички месингови модели са за витрина, даже повечето не са .Ако става въпрос за българските такива май 100 процента не са.
Танкисчето ти на живо виждал ли си моделите та се изказваш неподготвен, първо иди и виж и после пиши.
« Последна редакция: 27 Март 2018, 13:03:27 от Mixy »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Момчета, нека се придържаме към темата за 3D принтирането. Месинговите модели сме ги чоплили и преди, но ако държите да спорите още, нека да е в отделна тема за това.

Mixy,

Администратор на Railwaypassion.com

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Малеееиииийй...
Момчета, ставаше въпрос да се задават въпроси, да се дават по възможност отговори, или както се казва за нормалните форуми
 – да се споделя опит и знания!!!

А вие тук сякаш отново сте го обърнали на мерене онези си работи...Ще се отклоня малко, защото има някои заблуди,
които не трябва да се повтарят.
Повторението на грешките, без тяхното отстраняване
 не носи никаква полза.

Говорим за домашно принтиране на дребни детайли от
които да си сглобяваме модели. Принтери с цени от 50 000 до
350 000 (такъв скъп ползваха само автомобилната промишленост,
(но и те се отказаха) въобще не ни интересуват.
 Виждал съм 3D-принтери с цена под 100 лв!!!
Има и такива с цени около 500 евро, но и такива в рамките на 1000-3000 евро. Всъщност има за всякакъв вкус и кесия.
Избора на принтер са определя единствено от това което бихме искали да произвеждаме на него.
Дрруги фактори които оказват влияние върху избора на 3D-принтери, са габаритите на детайлите и рзбира се дебелината
 на слоевете. Но тъй като това за дебелината се контролира и
 от материала който искаме да ползваме, към това ще се върна
малко по-късно.

А като стана въпрос за материяли.

ЦАП/ЦАМ има също изключително различни.
 Както знаем, въпросния „бял метал“ както го наричат в много
 сайтове (за мен винаги си остава сив цвят), е смес от метали
 като мед, цинк, калай, олово и други. Различните пропорции
определят както начина му на обработка, така и поведението
 на крайният резултат. Накратко – цинка придава определена
твърдост, медта определена адхезия и възможност за обрботка,
калая е по скоро свързващ елемент, който заедно с оловото, му
придават определена ковкост (термин от металообработката).
Това са основните материали определящи свойствата на изделията от "белия“ метал.
Според начина на изработка детайлите от него са два
вида – пресовани и отляти.Пресованите са правят или чрез
студено пресоване във формата, като самата смес се
 насипва във вид на метален прах (с едрина като пясък) с
последващо пресоване с голям натиск. Правил съм такива
детайли, по този начин, още в ученическата си практика някога
 по социалистическо време в завод ЗИТ (Завод за Изчислителна
 Техника).

Пресованите се правят и чрез студено пресоване на готови заготовки във вид на листов материал, като едновременно с
това се изрязват излишните части с придаване на сложна
форма на остатъчния детайл.
Така се правеха у нас по лиценз на „Machbox“ малките автомобилни модели (имам цялата колекция от BG).
Там се прилагаше и другият метод – горещо леене под налягане в шприц форми, подобно на пластмасовите
модели. Така или иначе имаше и пластмасови детайли по количките, та технологията им беше близа и позната.

Като минахме на горещото леене, стигаме и до обикновенните горещи отливки от „бял“ метал в пясъчно-формовачни смеси
или температурно устойчиви силиконови калъпи.
Това е често ползван метод за дребни детайли произвеждане
от „месинговите“ фирми. Често ако конструкцията им позволява,
и те отливат и цели котли за парни локомотиви, по този метод. Логично тези смеси (виж по-горе) да са с наличност на повече
калай (за твърдост) и олово (за ливкови качества). Те се
различават най-вече по цвета – именно са доста „бели“ или лъскави.
Тъй наречената ЦАМ-чума се развива именно от наличния калай в сместа. Такъв ЦАМ впрочем се влияе и от отрицателните температури (при охлаждане или съхранение).
Оловото напротив – придава по голяма устойчивост на тази чума.
 Калая е с по-едричка кристална решетка и по-лоша ковкост.
 Именно ако „разчупите“ детайл от ЦАМ (кой не си е чупил мачбокс-количка?) виждаме вътре кристалната структура.
 
Тоест т.н. „чума“ е силно зависима от материала по който
евентуално е „налазила“ и въоще

 не е задължително да се проявава винаги. По-малко се влияе от начина на обработката (пресовени или леене).
Нито колекцията ми от Мачбокс я е хванала, за последните 30-35 години, нито локомотив изработен преди 56 години. И е показал
завидна здравина, въпреки неколкоратното му изпускане
 на пода (един път на крака ми). Той пък е лят през далечната 1962г от фирма „ROKAL“  в масов тираж и се продава и до сега в
бея!!!(BR-03)

При Жоро съм виждал модел на електровоз от въпросната Брава, донесен от възрастен господин за ремонт.
Модела се оказа метален (доста тежък дори за Н0) производство някъде към 50-те години. Висока детайлност, здравина и всичко което бихме желали. Господина много държеше на него и искаше да бъде ремонтиран. Корубата му беше в перфектно състояние, за разлика от четките и липсата на масло в зъбните
 предавки!!! Ама никаква цинкова чума не го беше хванала.

Всичко е въпрос на материал все пак.

 
Сега по въпроса за виждането на редовете при 3D-принтирането.
Ми ще се виждат разбира се!!! Най-малкото ако е грешно подбран материала. Често за да ни излезне по-евтино, се доверяваме на
производителя, на който не му пука, дали ти знаеш какво искаш (то на тая цена). Пък и не е длъжен да те обучава какво да
правиш с детайла като си го получиш.

Говоря за тъй нареченият „постпроцес“ на обработка, до получаване на нужния резултат.

Да не забравяме, че още при проектирането на детайла, това също трябва д асе предвиди, един път като възможност за
постпроцес обработка от ръцете ни (със съответните
 инструменти и помощни материали) и втори път – като
възможност на правилно подбран материал за определин вид постпроцес. Тук се даде пример за едни коруби изработени
на 3D-принтер, на които им се виждали слоевете.

И така по реда за получаване на приемлив резултат.

1.Проектиране на корубата с материал който не само му е определяща цената, но и възможностите за финн печат.
2.Ползване на 3D-принтер, който има възможност както за финна дюза (също се опрределя и от материала) така и за финна стъпка
на „отпечатване“...и не е нужно да е скъп – съвременната електроника и механика позволяват  да е от прекрасно
съотношение цена/качество!!!
3.При условие, че ние ползваме т.н. пластмасово принтиране, хубаво е освен реглаж на екструдера, да може да работи със
сменяеми дюзи (съответно реглаж и на стъпката на главата),
така и масата му да е съответно с регулируемо подгряване.
Това пък способства за добро прилепване по време на печат (отлепянето е лесно) за избягване на изкривявания от
температурни разлики при отпечатване на големи детайли.
 (като коруби  примерно).
4.Постпроцес. Според материала който е избран за печатането, съответно се прилага един или няколко различни постпроцеси на обработка получинеят резултат.

Единият възможен пост процес за премахване видимите слоеве от принтирането е както предположи
и Митко. С шкурене. Може и предварително китване, било то с шпрей или пастообразен кит (Сърфейс или Милипут)
и последващо шкурене. Метода е полезен при лесно достъпни повърхности за пилене и шкурене.
Ами какво правим когато са на по „завъртяни“ места или са дребни, или са с по-сложна детайлност?

Другият възможен постпроцес
е от  два спогателни които,
 често се комбинират по между си.

Първият е „обмазване“ на повърхностите с помощта на четка (ушоклечка) допълнително с т.н. „сок от материала“.
Въпросния „сок“ си го приготвяме сами от отпадачният материал при принтирането или го взимаме готов
(не всяка фирма за консумативи го ппредлага обаче) от там от където сме си купили ролката за екструдера.
Представлява ацетонов или друг разствор с различна гъстота (ако ние си го правим – това се контролира лесно) с който обмазваме детайла.
Някой мосделисти направо потапят детайла и веднага го отцеждат и оставят да изсъхне. За целта на съхненето, е хубаво
да имаме т.н. „чиста камера“  защото в противен случай рискуваме
да ни се полепят прах (или други боклуци)  по детайла докато съхне. Който си е пръскал сам модели, знае за какво става въпрос.
Детайла след около 2-3 часа е готов и изсъхнал. Все пак е желателно да не се пипа 24 часа, до пълното му готовност за
обработка. Особено ако разствора ни е на ацетоново основа.

Вторият е слагане на детайла в т.н. „ацетонова баня“. Като се казва баня, не си представяйте буквално обливанеи киснене
 с  ацетон. В същността си процеса спомага на детайла да се
 „надиша“ с ацетон. Това му помага не само за заглаждане на
въпросните видими чертички от пластовете при 3D-принтирането,
но и сдобиването му с перфектен гланц и съответен блясък.
Процеса е двузначен и двузадачен  –  колко трябва да ни е гланциран, за да скрие пластовете, да „лъсне“ с блясък, но пък и
да ни „задържи“ дълготрайно боята в последствие.

Тук именно е препоръчително преди боя, да обработим детайла също като готовите фабрични. Преди пръскането с  боя,  да го
измием със сапунена вода, спирт и обработим с шпрейкит.
Гарантиран резултат – боята няма да се люпи лесно
(особено ако я запечатаме и  с безцветен лак на финала).

Та да се върна на „банята“ – според големината на детайла, практически се нареждат на дъното и стените, на буркан с хубава
капачка, на един-два пласта домакинска хартия.
 Ако става въпрос за локомотивна коруба, буркана трябва да я
побира без да се опира някъде. Не е задължително перфектното нареждане на хартията. Чрез впръскване със спринцовка по нея,
се въвежда известно количество ацетон върху домакинската
хартия, равномерно по дъното и стените. Въпроса е да се получи
равномерното дишане/изпаряване на ацетона (детайла се
поставя на някаква подложка (алуминиева става) или се
закрепва чрез окачване на конец (кошничка) в средата на буркана.
 Затваряме плътно капачката и загряваме камерата (буркана)
на около 40-60-80 градуса.Някой го оставят на работещ радиатор от парното, други пък ползват подгреваемата маса на самия
3D-принтер. Камерата се „изпотява“ с ацетонови пари (дори поччва да се капкова по стените) и детайла започва да диша
ацетон. Процеса е бавен и зависи от температура, материала и
времето. Това се определя и от опита. След около 2-3 часа
(а може и по-малко) камерата се отстранява от подгряването  и
детайла (в никакъв случй не го докосвате там където не трябва)
се изважда да „съхне“. Не е нужно да се „пече“ или „духа“ със
сешуар (примерно) ами просто го оставете да изветрее излишния
 ацетон. Впрочем въпросния прост процес се оказва, че и прави каруците доста по-добре добре от "ниво крехки". А ако е правилно и бавно изсушаванито, ги прави и доста по-добре прозрачни (ако материала позволява).

За финал, няколко снимки от наглед дребни детайли, които обаче показват възможността на гореописаните два (комбинирани)
постпроцеса на обработка за детайли от пластмаса (ABS и PTL):

След сваляне от принтера
,

След дълъг постпроцес в камера.
,

Полученият резултат от 3D-принтера.


След обмазване с матеиален разствор и четка.


След дишането на същият детайл и в постпроцест камерата.



Вторият детайл както виждате е с милиметрова резба,
която не само се заглади, но и работи отлично като такава.
Това за да покаже възможностите на този пост процес !
 
Както и при първият начин . може след 2-3 часа да се вземе и в ръка, но е желателно да минт 24 часа до пълното му втвърдяване.
И при двата постпроцеса, очите ни както и постепенно натрупаният опит си казвт своето.
Опит е за всеки детайл и материал, а очитени до получаване на нужният ни резултат.
Дали ще пилим и китваме неколкократно, или ще наблюдаваме заглаждането през стъклените стени на камерата – от нас в
 много голяма степен зависи крайният резултат.

Та така...
Ще прождължим надявам се по темата, не само с мерене на пиш*ки, или кой какво има ...ама е секретно, „та няма да го
оповестя в ефир“, ами и със споделяне на опит и знание.

Ако наученото бъде споделено тук, наистина можем да се наричаме колеги,
защото един друг, бихме си спестили грешките допускани от нас,
за да не бъдат повтаряни от колегите тук!!!

На тези които биха възразили, че са вложили пари, време и натрупан опит,за това не биха го споделили тук, ще попитам само:
-          Книга ли ще издавате или как смятате да си върнете времето и парите в придобиването на този опит и знания?
-          Не ви ли е неудобно някак, тук да се споделя опит от който вие да се възползвате само?

Нищо лиично, но това е форум точно за споделяне на опит и резултати от постигнатото
в ж.п.моделизма, а не конкурс за „кой е по-по-най“ с парични и други награди!!!

 :hi:
« Последна редакция: 26 Март 2018, 14:08:33 от Mixy »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Още един фактор при печатане на 3D-принтер с един и същи материал - слоевете почти не се виждат на един/ два детайла:


Хубаво според мен е при всяка смяна на материала, да се правят
такива пробни мостри за предварителна температурна  настройка на екструдера.

Скоро очаквайте още по въпроса. Обдухването на екструдера в момент на печат също е важен фактор за качествен детайл.
« Последна редакция: 26 Март 2018, 14:09:35 от pach »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
МАЛИИИ,Каква лекция по материалознание , топла и студена обработка на металите,сплавите и работа с пластмаси и полимери.

Off-Topic:
Браво,отговори си на някои въпроси , защо много колеги не споделят тук :
---На тези които биха възразили, че са вложили пари, време и натрупан опит,за това не биха го споделили тук, ще попитам само:
-          Книга ли ще издавате или как смятате да си върнете времето и парите в придобиването на този опит и знания?---Книги трудно се издават,но обичат да вземат на готово,без да дадат нещо от себе си !!!
-          Не ви ли е неудобно някак, тук да се споделя опит от който вие да се възползвате само?--- Именно.Чиста далавера.

---Нищо лиично, но това е форум точно за споделяне на опит и резултати от постигнатото
в ж.п.моделизма, а не конкурс за „кой е по-по-най“ с парични и други награди!!! --- Напротив!Някои колеги са бизнесмени и получават парични награди , след продаден продукт.Не споделят за да не ги изпревари друг , който да им вземе пазарната ниша.И току виж произвел по-качествен и по-евтин продукт.И макар,че за всички има място под слънцето,някои искат по няколко места.
Относно меренето на анатомични органи - Някои приказват,Други показват.
Освен това,много не споделят,защото колеги,които нямат опит в моделизма,а само консумират готови продукти - веднага търсят кусури,дефекти и дават компетентни мнения по въпроса или творението на човека.Това е демотиватор.
Ако не мога да помагам,мога да преча и да завиждам - Не моя мисъл,но много вярна.
Та така колега ПЛАМЕН - Предполагам разбираш словата ми.
Последния пример - ВЕНЦИ - Човека даде доста инфо по определена тема,направиха го на " бъзи и коприва " Та даже и референдум за модерация , за теб и него.Не съм гласувал и не защищавам никого.Всички сме различни и имаме право на мнение и позиция.Един е за бой , други е да го почерпиш,но такова е житието и битието - шарено
Нищо лично към никого.Но всеки направил опит за продукт в нашата сфера и споделил тук е достоен за малко уважение,за положен труд и сиво вещество.
« Последна редакция: 27 Март 2018, 13:00:00 от Mixy »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Да, наистина задълбочена теоритична разработка.Прави чест на Пламен ,че е наясно с процеса .Само едно нещо ме смущава - това бухалче в НО ли е в ТТ или в N.Въпросът е как ли ще изглеждат талигите на един локомотив в гореспоменатите мащаби прототипирани и впоследствие третирани по тази технология.Бих искал да видя именно такива снимчици.Що се отнася до Brawa наистина старото производство ,което се правеше в Германия е много по -добре в металургично отношение , но тогава цените му не бяха като за месинг,моделите бяха сглобени добре и фирмата положително се отличаваше от останалите.На Бороко ще кажа ,че явно аз не съм наясно ,модели съм виждал само на картинка ,а месинг дори не знам какво е.

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=5071.msg111210#msg111210 date=1522136177
МАЛИИИ,Каква лекция по материалознание , топла и студена обработка на металите,сплавите и работа с пластмаси и полимери.

Off-Topic:
Браво,отговори си на някои въпроси , защо много колеги не споделят тук :
---На тези които биха възразили, че са вложили пари, време и натрупан опит,за това не биха го споделили тук, ще попитам само:
-          Книга ли ще издавате или как смятате да си върнете времето и парите в придобиването на този опит и знания?---Книги трудно се издават,но обичат да вземат на готово,без да дадат нещо от себе си !!!
-          Не ви ли е неудобно някак, тук да се споделя опит от който вие да се възползвате само?--- Именно.Чиста далавера.

---Нищо лиично, но това е форум точно за споделяне на опит и резултати от постигнатото
в ж.п.моделизма, а не конкурс за „кой е по-по-най“ с парични и други награди!!! --- Напротив!Някои колеги са бизнесмени и получават парични награди , след продаден продукт.Не споделят за да не ги изпревари друг , който да им вземе пазарната ниша.И току виж произвел по-качествен и по-евтин продукт.И макар,че за всички има място под слънцето,някои искат по няколко места.
Относно меренето на анатомични органи - Някои приказват,Други показват.
Освен това,много не споделят,защото колеги,които нямат опит в моделизма,а само консумират готови продукти - веднага търсят кусури,дефекти и дават компетентни мнения по въпроса или творението на човека.Това е демотиватор.
Ако не мога да помагам,мога да преча и да завиждам - Не моя мисъл,но много вярна.
Та така колега ПЛАМЕН - Предполагам разбираш словата ми.
Последния пример - ВЕНЦИ - Човека даде доста инфо по определена тема,направиха го на " бъзи и коприва " Та даже и референдум за модерация , за теб и него.Не съм гласувал и не защищавам никого.Всички сме различни и имаме право на мнение и позиция.Един е за бой , други е да го почерпиш,но такова е житието и битието - шарено
Нищо лично към никого.Но всеки направил опит за продукт в нашата сфера и споделил тук е достоен за малко уважение,за положен труд и сиво вещество.

Аз до момента си споделих мнението от личен опит и проби които съм правил на принтер.
Специално технологията която е най-масова и достъпна за домашна употреба - FDM (Fused Deposition Modeling), която използва и колегата vankata86, за съжаление не предоставя достатъчно добра резолюция за дребните детайли в нашето хоби. Визирам болтове, нитове и т.н дребни елементи за 1/87. За по малките мащаби пък изобщо не е подходящ. Поне не и за подвижен състав. Не казвам че моделите на Ванката са грешни, да не ме разберете накриво, просто този метод на самото принтиране не може да изкара максимума детайли. А и принтиран корпус цял е доста труден за обработка - на части според мен ще е по добре за шкурене и т.н.

Не съм привърженик на ФДМ технологията освен за проби на пропорции, размери и т.н.
Аз лично използвам вкъщи SLA (стереолитография) технология, принтера ми работи с течна смола.
Качеството е ....направо готово за боя.
Ето един пример - джанти за количка мащаб 1/64 (Мачбокс)

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Това вече е нещо по-смислено .Стереолитографията наистина дава добри възможности ,но ако се вгледаме по-подробно ще открием някои дребни несъответствия от рода на дупки с неправилен размер,замазани болтове и т.н.Основният проблем на тази технология според мен е ,че не може да даде еднакво качество на всички повърхнини на обекта което ни принуждава да правим съставни мастери от няколко детайла.Тук вече възниква въпросът как най- добре и прецизно да се залепят съставните части , което наистина може да се окаже сложна здача.Друг проблем е силното влияние върху принта на влага, светлина, топлина .Фирмите за принтиране обясняват в своите предварителни условия всички тези подробности така, че клиента се счита за информиран.Въпреки всички преимущества на стереолитографията аз мисля ,че в крайна сметка принт не може да бъде използван за коруба на жп-модел просто защото физическите му свойства не го позволяват.Това разбира се не важи за принтовете от метал.