Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout

Всичко за 3D-принтирането - споделен опит, въпроси и отговори.

<< < (6/18) > >>

pach:
Още един фактор при печатане на 3D-принтер с един и същи материал - слоевете почти не се виждат на един/ два детайла:


Хубаво според мен е при всяка смяна на материала, да се правят
такива пробни мостри за предварителна температурна  настройка на екструдера.

Скоро очаквайте още по въпроса. Обдухването на екструдера в момент на печат също е важен фактор за качествен детайл.

МАШИНИСТ:
МАЛИИИ,Каква лекция по материалознание , топла и студена обработка на металите,сплавите и работа с пластмаси и полимери.

Off-Topic:Браво,отговори си на някои въпроси , защо много колеги не споделят тук :
---На тези които биха възразили, че са вложили пари, време и натрупан опит,за това не биха го споделили тук, ще попитам само:
-          Книга ли ще издавате или как смятате да си върнете времето и парите в придобиването на този опит и знания?---Книги трудно се издават,но обичат да вземат на готово,без да дадат нещо от себе си !!!
-          Не ви ли е неудобно някак, тук да се споделя опит от който вие да се възползвате само?--- Именно.Чиста далавера.

---Нищо лиично, но това е форум точно за споделяне на опит и резултати от постигнатото
в ж.п.моделизма, а не конкурс за „кой е по-по-най“ с парични и други награди!!! --- Напротив!Някои колеги са бизнесмени и получават парични награди , след продаден продукт.Не споделят за да не ги изпревари друг , който да им вземе пазарната ниша.И току виж произвел по-качествен и по-евтин продукт.И макар,че за всички има място под слънцето,някои искат по няколко места.
Относно меренето на анатомични органи - Някои приказват,Други показват.
Освен това,много не споделят,защото колеги,които нямат опит в моделизма,а само консумират готови продукти - веднага търсят кусури,дефекти и дават компетентни мнения по въпроса или творението на човека.Това е демотиватор.
Ако не мога да помагам,мога да преча и да завиждам - Не моя мисъл,но много вярна.
Та така колега ПЛАМЕН - Предполагам разбираш словата ми.
Последния пример - ВЕНЦИ - Човека даде доста инфо по определена тема,направиха го на " бъзи и коприва " Та даже и референдум за модерация , за теб и него.Не съм гласувал и не защищавам никого.Всички сме различни и имаме право на мнение и позиция.Един е за бой , други е да го почерпиш,но такова е житието и битието - шарено
Нищо лично към никого.Но всеки направил опит за продукт в нашата сфера и споделил тук е достоен за малко уважение,за положен труд и сиво вещество.

Krasi Tankista:
Да, наистина задълбочена теоритична разработка.Прави чест на Пламен ,че е наясно с процеса .Само едно нещо ме смущава - това бухалче в НО ли е в ТТ или в N.Въпросът е как ли ще изглеждат талигите на един локомотив в гореспоменатите мащаби прототипирани и впоследствие третирани по тази технология.Бих искал да видя именно такива снимчици.Що се отнася до Brawa наистина старото производство ,което се правеше в Германия е много по -добре в металургично отношение , но тогава цените му не бяха като за месинг,моделите бяха сглобени добре и фирмата положително се отличаваше от останалите.На Бороко ще кажа ,че явно аз не съм наясно ,модели съм виждал само на картинка ,а месинг дори не знам какво е.

daddy_g:

--- Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=5071.msg111210#msg111210 date=1522136177 ---МАЛИИИ,Каква лекция по материалознание , топла и студена обработка на металите,сплавите и работа с пластмаси и полимери.

Off-Topic:Браво,отговори си на някои въпроси , защо много колеги не споделят тук :
---На тези които биха възразили, че са вложили пари, време и натрупан опит,за това не биха го споделили тук, ще попитам само:
-          Книга ли ще издавате или как смятате да си върнете времето и парите в придобиването на този опит и знания?---Книги трудно се издават,но обичат да вземат на готово,без да дадат нещо от себе си !!!
-          Не ви ли е неудобно някак, тук да се споделя опит от който вие да се възползвате само?--- Именно.Чиста далавера.

---Нищо лиично, но това е форум точно за споделяне на опит и резултати от постигнатото
в ж.п.моделизма, а не конкурс за „кой е по-по-най“ с парични и други награди!!! --- Напротив!Някои колеги са бизнесмени и получават парични награди , след продаден продукт.Не споделят за да не ги изпревари друг , който да им вземе пазарната ниша.И току виж произвел по-качествен и по-евтин продукт.И макар,че за всички има място под слънцето,някои искат по няколко места.
Относно меренето на анатомични органи - Някои приказват,Други показват.
Освен това,много не споделят,защото колеги,които нямат опит в моделизма,а само консумират готови продукти - веднага търсят кусури,дефекти и дават компетентни мнения по въпроса или творението на човека.Това е демотиватор.
Ако не мога да помагам,мога да преча и да завиждам - Не моя мисъл,но много вярна.
Та така колега ПЛАМЕН - Предполагам разбираш словата ми.
Последния пример - ВЕНЦИ - Човека даде доста инфо по определена тема,направиха го на " бъзи и коприва " Та даже и референдум за модерация , за теб и него.Не съм гласувал и не защищавам никого.Всички сме различни и имаме право на мнение и позиция.Един е за бой , други е да го почерпиш,но такова е житието и битието - шарено
Нищо лично към никого.Но всеки направил опит за продукт в нашата сфера и споделил тук е достоен за малко уважение,за положен труд и сиво вещество.

--- Край на цитат ---

Аз до момента си споделих мнението от личен опит и проби които съм правил на принтер.
Специално технологията която е най-масова и достъпна за домашна употреба - FDM (Fused Deposition Modeling), която използва и колегата vankata86, за съжаление не предоставя достатъчно добра резолюция за дребните детайли в нашето хоби. Визирам болтове, нитове и т.н дребни елементи за 1/87. За по малките мащаби пък изобщо не е подходящ. Поне не и за подвижен състав. Не казвам че моделите на Ванката са грешни, да не ме разберете накриво, просто този метод на самото принтиране не може да изкара максимума детайли. А и принтиран корпус цял е доста труден за обработка - на части според мен ще е по добре за шкурене и т.н.

Не съм привърженик на ФДМ технологията освен за проби на пропорции, размери и т.н.
Аз лично използвам вкъщи SLA (стереолитография) технология, принтера ми работи с течна смола.
Качеството е ....направо готово за боя.
Ето един пример - джанти за количка мащаб 1/64 (Мачбокс)

Krasi Tankista:
Това вече е нещо по-смислено .Стереолитографията наистина дава добри възможности ,но ако се вгледаме по-подробно ще открием някои дребни несъответствия от рода на дупки с неправилен размер,замазани болтове и т.н.Основният проблем на тази технология според мен е ,че не може да даде еднакво качество на всички повърхнини на обекта което ни принуждава да правим съставни мастери от няколко детайла.Тук вече възниква въпросът как най- добре и прецизно да се залепят съставните части , което наистина може да се окаже сложна здача.Друг проблем е силното влияние върху принта на влага, светлина, топлина .Фирмите за принтиране обясняват в своите предварителни условия всички тези подробности така, че клиента се счита за информиран.Въпреки всички преимущества на стереолитографията аз мисля ,че в крайна сметка принт не може да бъде използван за коруба на жп-модел просто защото физическите му свойства не го позволяват.Това разбира се не важи за принтовете от метал.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия