Геометрични зависимости
В основата на системата е залегнала обикновена стрелка с ъгъл на отклонение 22,5°, дължина /l/ 200 мм. и радиус на отклонение /R/ 502,7 мм.

Следва да се отбележи, че в геометрична зависимост са дължината на стрелката, радиусът на отклонението и минималното разстояние към свързания със стрелката паралелен коловоз (за последното ще стане дума по-долу). Относително големият ъгъл на отклонение (22,5°) и относително късата дължината на стрелката (200 мм.) позволяват построяването на по-къси коловози с по-голяма полезна дължина, като я прави подходяща за вграждане в криви. Тези особености правят системата изключително подходяща за проектиране на макети и релсови фигури в мащаб Н0, на сравнително малко пространство. Стрелката може да се замени от права релса G200 или от крива R9 с радиус 502,7 мм. в отклонението.
Както е известно, при свързването на стрелки в коловози, винаги липсват няколко милиметра, за да се „затвори“ коловозът. За премахване на тази разлика в дължините се използва изравнителна релса G185 (с дължина 185 мм.). Дължината на тази релса се определя по тригонометричната зависимост:
P = l . cos α,
където P е дължината на изравнителната релса,
l – дължината на стрелката.
Като заместим се получава Р = 200. cos 22,5° = 184,77 мм. (~185 мм).
Надлъжното изравняване на разликата при проектирането на разменни коловози, става при всяка стрелка е една изравнителна релса G185 в правия коловоз.
Кривите релси в тази система отговарят на сегменти от цял кръг с ъгли 30°, 22,5° и 7,5°. Основните радиуси са 511,1 мм., 434,5 мм. и 358 мм. (съответстващи на криви, които съответно се означават с R4, R3 и R2), от което следва, че разстоянието между паралелните криви е 76,5 мм. (434,5 – 358 = 76,5 мм.), което разстояние се явява и отклонение на стрелката (разстояние между средните линии на паралелните коловози в края на отклонението). Това може да се изрази и чрез тригонометричната зависимост:
a = l . sin α,
където а е разстоянието между коловозите,
l – дължината на стрелката.
Като заместим се получава a = 200.sin 22,5° = 76,53 мм. Посоченото разстояние е достатъчно да се изгради малък междинен перон без добавяне на допълнителни прави релси в отклонението на стрелката. За увеличаване на това разстояние може да се използва права релса G100 (с дължина 100 мм.), която се поставя в отклонението на стрелката. С всяка поставена релса с дължина 100 мм. разстоянието между коловозите се увеличава с 40 мм., но в този случай не трябва да се забравя, че това същевременно води и до намаляване на полезната дължина на паралелно съединения коловоз.