Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Няколко въпроса за ЖП трасе

(1/6) > >>

datanasov:
Здравейте :)
От няколко седмици започнах да си правя ЖП модел. Най-после от години, успях да си сбъдна мечтата - влакче :)
Със Scarm започнах да правя модела на трасето.
Докарах го до тук, но след няколко симулации, средната част не ми се струва много удачна, а колкото и да се мъче не успявам да направя така нареченият Revers Loop вместо глухите коловози.
Много ще съм благодарен ако някой даде съвет как се прави. Гледах на сйата на Scarm но не мога да намеря сорс файл, а от картинките нищо не се разбира.
Другият въпрос е има ли някакви препоръки за вдигане на трасето - опитвам се да направя две трасета да се пресичат, като едното е на колко 100мм над другото, но разстоянието става прекалено голямо.
А, да, забравих най-важното макетът е НО 1:87 с релси на Piko.
Предварително благодаря!

Ето снимка на макета плюс самият сорс файл:


Scarm Layout v2.1
https://drive.energy-bg.org/s/kQwEEjfLnrawein

pavlinbg:
Здравей!  :hi:
При извеждането на трасето на второ ниво трябва да съобразиш няколко неща:
1. Височина на светлия отвор - в H0 не трябва да е по-малка от 69 мм., респ. 77 мм., ако ще слагаш контактна мрежа. В твоя случай 100 мм. си е много добре.
2. Ширина на светлия отвор - за H0 не трябва да е по-малка от 50 мм., респ 66 мм., ако е в крива.
3. Дължина на наклона - не трябва да е повече от 40 промила т.е. на 1000 мм. от проекцията на релсовия път, не трябва да се преодолява по-голяма височина от 40 мм. Тук трябва да се направят някои изчисления - изчислява се по формулата l = h.1000/s, където h е височината на светлия отвор, а s е предвидения наклон на участъка в промили. От дадената от теб снимка не става ясно къде точно ще е този наклон.
За revers loop не мога да ти дам съвет, защото не знам какво е  :)

Mixy:
Reverse Loop е английския термин за "обръщателно ухо". Ето примери на SCARM макети с такива елементи: ЖП Макети и Релсови Планове с Обръщателно ухо.

Относно твоя конкретен релсов план, като за начало, бих предложил следните промени:

1. Премахване на S-криви в най-горния и най-долния коловоз
2. Тройна стрелка в дясната гърловина
3. Премахване на повечето криви R1 (останаха само 2 в най-горния коловоз на гарата, но и те може да се махнат)
4. Лека промяна в маневрения район



http://www.scarm.info/temp/Rails2.1a.scarm

Преди да се правят по-сериозни промени трябва да да споделиш с какво място разполагаш, каква е основната ти идея и какво желаеш да постигнеш? Дали искаш повече "каране" и въртене на кръгчета или пък ти се искат повече маневри? Дали искаш да караш по-дълги или по-къси композиции, пътнически, товарни или смесено, в каква епоха и т. н. Обръщателно ухо може да се вмести в почти всяка схема (вкл. и в твоя план), но то също има някои ограничения по отношение на дължината на композициите и електрическото свързване.

dred77:
 И аз мисля, че на Mixy проекта е по добре направен. Защото ако искаш примерно да преместищ каквато и да е композиция в десните глухи коловози, при  толкова  къси леви глухи /от там ти е единственият вход/  няма да можеш, или в най-добрия случай с по 1един вагон. :drinks:

datanasov:
Благодаря за изчерпателното обяснение как се смята и какви правила трябва да се спазват. Относно

--- Цитат на: pavlinbg link=topic=5110.msg112202#msg112202 date=1530433623 ---От дадената от теб снимка не става ясно къде точно ще е този наклон.

--- Край на цитат ---
Идеята ми е да стане на 3 нива с дупка в по-голямата си част. Т.е.
От горе на долу по 1-во трасе да се качи най-външното дясно ухо (извинявам се ако не ползвам правилни термини) - Там ще има гара с идеята някога от там да го кача на секцията и после на стената
да слиза през Y стрлката. Глухият коловоз ще е по средата.
3-то ниво ще е много тясно около 100мм по края и на високи колони мисля да минава над 1-во ниво което ще остане за товарна гара - от долу на горе 5-то трасе, депо за локомутиви от ляво и от дясни паркинг за вагоните.
Горе долу това е едната идея. Иначе мястот са две ПДЧ плоскости 3000мм на 2060мм срязани на 2, но за едно ниво ми се струва доста трудно за обслужване във вътрешността.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия