Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Линк към нещо интересно - има все пак връзка с хобито ни!

<< < (22/119) > >>

Vlado:
Тея траверси май се казваха Y-траверси и са положени по трета линия, а тунелът е Гълъбец.

Vlado:
Y-траверси:





И тежката артилерия на Тошко:

http://bgrail.info/photos.php?mode=show_picture&pic_id=3443

EMPEROR:
Да де ама каква е идеята на тия Y-ци? По-малко коеф. на топлинно разширение или?

pavel75:
http://www.90minuti.info/bgrail/forum/viewtopic.php?f=13&t=3810&p=87847&hilit=y+%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8#p87847

тук има малко повече инфо

optron:
Доколкото мога да анализирам, тези траверси се държат за релсите в три точки, което не им позволява да се въртят спрямо тях. Това би било полезно в условия, при които има надлъжно натоварване на релсите, например по наклони, което може да предизвика взаимно движение (разминаване) на релсите - тогава няма да се извъртат траверсите, с което да стеснят междурелсието.
Очевидно, според както гласи статията, това позволява и да се строи железен път без баластра - именно защото тези траверси удържат релсите неподвижно една спрямо друга (или най-малкото запазват междурелсието непроменено), както преди е правела баластрата. Поне така го виждам аз.
Да видим как ще повлияе тази технология на возенето. ;)
А някой може ли да ми обясни какви са тези въздуховоди, които са монтирани на тунела? Те само по време на ремонта ли се използват (за вкарване на свеж въздух за работната група) или имат някаква роля за самите влакове?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия