Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Линк към нещо интересно - има все пак връзка с хобито ни!
bdz43r:
--- Цитат на: pach link=topic=512.msg43885#msg43885 date=1278490657 ---Явно ще е с входни светофари по единичната линия, а не с "регулиране" от хора както бе навремето при руското посолство докато строяха изхода на днешното метро...
--- Край на цитат ---
И при Руското посолство беше със светофори. Светофорите ги демонтираха няколко години преди да започнат метрото.
Технологията беше подобна на тази в гората - двоен контактен проводник и пантографът прави контакт между основния и сигналния проводник, когато има трамвай в участъка.
pach:
--- Цитат на: bdz43r link=topic=512.msg44322#msg44322 date=1279188821 ---И при Руското посолство беше със светофори. Светофорите ги демонтираха няколко години преди да започнат метрото.
Технологията беше подобна на тази в гората - двоен контактен проводник и пантографът прави контакт между основния и сигналния проводник, когато има трамвай в участъка.
--- Край на цитат ---
Възможно е , но явно е станало след като ватманка не спази указанията на двамата "стрелочници" ("ватмани по тротоара") които държаха връзка по между си с радиостанции и така пропускаха двупосочното движение, по едната релса точно в района на Руското посолство.
Било е голям потрес - отдолу влиза трамвай да се изкачва към Руското посолство по команда на двамата сухопътни ватмани - но ватманката на изчакващия трамвай, затваря вратите и самоволно тръгва да се спуска по нанадолнището (срещу идващият трамвай!!!). Горният ватман се затичва след нея, в последния момент успява да удари по задната врата, пада и си чупи много лошо крака. Пътниците се разпищяват, и оная мърла спира.
В следващите 15 секунди, вече се вижда изкачващият се трамвай и спира (също уплашен от възможната катастрофа).
Там спускащите се трамвай караха доста скоростно, с цел по-бързо да освобождават единичната линия (която имаше и лека дъга - тоест без видимост по цялата дължина), та е можело да стане голяма беля с пътниците...
Та тогава нямаше никакъв светофар, а само двама ватмани (извънредна работа за пари) които седяха в двата края на единичната линия и след разбиране по радиото, управляваха движението.
Знам го със сигурност, тъй като "линейчика" (няква контрола на движението в градския транспорт с кола) се забави, линейка нямаше да дойде скоро (тогава нямаше GSM-и) и се наложи аз да откарам с кола момчето със счупения крак.
После се наложи, 9 месеца в гипс, докато стъпи отново на него...
Та така Тодоре...най-вероятно след това са сложили светофарите, но макар да минавах от там всеки ден , не съм обърнал повече внимание.
;D ;D ;D
bdz43r:
Явно така е било. Аз все пак имам спомени само от последните 2-3 години експлоатация на еднопътното трасе.
pach:
Уф, едва вчера минах от другата страна на тази "фортификация" , така че тия дни ще пусна снимки и от там ...ама то вече е готово на 100 % (може би) .
Но там паркинга вече няма да го има със сигурност.
Очаквайте включване, щото по тъмно не ми се снимаше.
:hi:
pach:
Улиците Алабин, граф Игнатиев и Гурко (бул) се освободиха в най-тясното си кръстовище, където заради паркирани автомобили (дори на два реда) понякога травмайте не можеха да преминават цели 7/10 минути...
Даааа, трамвайте вече минават през единичната релса до НДК-то...но вместо тях в сряда снимах най-новата придобивка на София - "освободеният" централен булевард - вече никой не си и помисля да паркира там дори на една линия, щото просто ще го бият преминаващите шофьори.
:spiteful:
Всичко е доста високо, от твърда пластмаса и сравнително мека гумва, но яко завинтено към асфалтовата настилка... :good:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия