Автор Тема: Линк към нещо интересно - има все пак връзка с хобито ни!  (Прочетена 180095 пъти)

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Тези бивни най-долу за какво са?!  :)

br185

  • Trade Count: (19)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 533
  • Рейтинг: 4
  • HO 1:87/всички епохи без I/DB,OBB Велико Търново
Преправка на един модел в друг: https://www.youtube.com/watch?v=Qr5pQSr9C7E

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Не се сещам дали е пускана преди тук:

Интерактивна карта на жп мрежата в БГ

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
В темата за цифровизация на ТТ модели, съм забравил да изтрия този линк и да го постна тук:
Tank & Wagen
https://www.themodellingnews.com/2020/01/build-guide-pt-iii-painting-weathering.html

Мащаба 1/35 спомага за детайлно разглеждане на платформата, пък и съветите за фючъринг (weathering) или тоест - "състаряване,
са много и достатъчно нагледно обяснени.
 :hi:

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Дърводелска му раота...!!!
https://www.youtube.com/watch?v=PlqQmVAHh98
 ;D

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593

VladoC

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 64
  • Рейтинг: 42
Тест на ходова част на БДЖ 46.

https://www.youtube.com/watch?v=T0Riu32DAVY


Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Какъв е радиуса?

VladoC

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 64
  • Рейтинг: 42
22 инча. Върви и на 18.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: VladoC link=topic=512.msg121302#msg121302 date=1616312909
Тест на ходова част на БДЖ 46.

https://www.youtube.com/watch?v=T0Riu32DAVY



Изключително добра база!!!
Прави впечатление и самата изработка. Този материал е много благодатен за фрезоване и лагеруване.
Може би трябваше да си пуснеш своя тема, щото модела се очертава върхов. И това в Н0!!!
Ако смятам правилно 18" това е около 460 мм радиус което е отлично за движението което показваш.

Ако не е проблем, дай ни повече инфо, моля!
От какво са колосите? Не виждам коя е (и въобще има ли?) безребордна?
Предполагам, съдейки по токоснемането, че са задвижени само втората тройка водещи колооси?
Не мога да различа рамата чупеща ли е, или така ми се иска (струва) между 3-та и 4-та колоос?
Ако е твърда рама, постижението за този радиус ще е уникално!
Прави впечатление и много приятното плавно и тихо движение, дори в този си вид (без кош) което предполага
много добро куплиране на зъбните колела!

Ще ти бъда много благодарен ако прокометираш произведението си и ако желаеш, да качиш повече снимки за информация!
Както и да е, проекта изглежда и се движи перфектно, така че ще следя с нарастващ интерес резултатите!
 :clapping: :clapping: :clapping: :hi: :give_heart:

VladoC

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 64
  • Рейтинг: 42
Това е идея на брат ми - Иван Цанков, който живее в САЩ.
Разработката е негова. Проекта е на Аутокад.
Рамата е изрязана от стъклотекстолит 1,6 мм, има фолиран с медно фолио, има и нефолиран.
Изрязването на детайлите е на CNC фреза. Рязах го тук в България миналото лято. Някои неща ги правихме по няколко пъти, докато се получи това на клипа.
Конструкцията е взаимствана от рамата на BR 95 на Пико.
Рамата се чупи между трета и четвърта колоос.
Колоосите и разстоянието между тях е мащабно, спрямо оригинала.
Използвани са колооси от BR 95  на Пико, като са обработени на струг до точния диаметър. Няма безребордни колооси.
Твърдата база на рамата се определя от втора и пета колос. Останалите имат по-голямо странично отместване.
Задвижени са всички колооси със зъбни колела. Сцепните щанги са също от стъклотекстолит. Рязахме ги няколко пъти, докато се получиха както трябва ( с някои компромиси).
Предвидено е токоснемане от първа, втора, пета и шеста колоос. След първите тестове, умуваме за токоснемане и от задната талига.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Много благодаря!!!
Аз съм максимално възхитен от резултата!
Видях го аз, че няма безребордни колооси, ма не вярвах на очите си... което практически прави конструкцията наистина уникална.
Логично да сте правили няколко проби, но и резултата си е изумителен!!!
Материала ми е познат, тъй като работя с такъв, но вашите резултати показват, че дори щангите,
могат да се изработят така!!!
Много приятно съм изненадан, че всички задвижващи колооси наистина са такива!!!
Прави впечатление ,щото цялата конструкция е добре балансирана и се предполага модела да има значителна мощност,
каквато си има и оригиналната парна машина. Прави впечатление и "професионалния" подход към тежестите!

Опитайте да ползвате пружиниращи пластини от карточетци за фонокарти,
(или банкови карти с чип) - много благоприятни са за токоснемане.
Имат перфектната повърхност за натиск върху плоската част на колелото (до реборда) и лесно се монтират и демонтират,
когато имат подходящи площадки на стъклотекстолита. Позлатени са и имат перфектно пружиниране за моделите ни,
благодарение  на формата си - част от полукръг на пружиниращо рамо и пин за спойка на другия край. Финни и леки са.

Ако не ставам досаден - щангите търпят ли някакво огъване, при движение в крива, или имат свободен ход
около цапфите (винтове/нитове) при колелата?
Отдолу рамата затворена ли е да държи осите на колоосите, или те са само в отвори през самата рама?
Тоест монтирани през рамата, чрез набиване на едно от колелата.
 Надявам се да снимаш  детайли, ако не те притеснява това!

За мен това е най-успешния прототип до сега, за последните години от български моделист.
Да поздравиш специално и брат си за идеята и разработката!!!
 :yahoo: :hi: :good: :hi:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Чудесно начало! А защо не направиш отделна тема само за модела (в "Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели") , за да може да следим тази страхотна инициатива?

VladoC

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 64
  • Рейтинг: 42
Отдавна се каня да направя тема за модернизацията на моделите, които правим с моя брат.
Понатрупахме опит с модернизиране на стари модели на Пико - събираме ги от началото на 70-те години.
Единственото, което ме е спирало до сега е качването на снимки. Снимките от предишните ми качвания в някои теми вече ги няма.
Ще бъда благодарен ако ме посъветвате за сайт откъдето мога да качвам снимки.