Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Линк към нещо интересно - има все пак връзка с хобито ни!

<< < (99/119) > >>

pach:

--- Цитат на: VladoC link=topic=512.msg121302#msg121302 date=1616312909 ---Тест на ходова част на БДЖ 46.

https://www.youtube.com/watch?v=T0Riu32DAVY



--- Край на цитат ---

Изключително добра база!!!
Прави впечатление и самата изработка. Този материал е много благодатен за фрезоване и лагеруване.
Може би трябваше да си пуснеш своя тема, щото модела се очертава върхов. И това в Н0!!!
Ако смятам правилно 18" това е около 460 мм радиус което е отлично за движението което показваш.

Ако не е проблем, дай ни повече инфо, моля!
От какво са колосите? Не виждам коя е (и въобще има ли?) безребордна?
Предполагам, съдейки по токоснемането, че са задвижени само втората тройка водещи колооси?
Не мога да различа рамата чупеща ли е, или така ми се иска (струва) между 3-та и 4-та колоос?
Ако е твърда рама, постижението за този радиус ще е уникално!
Прави впечатление и много приятното плавно и тихо движение, дори в този си вид (без кош) което предполага
много добро куплиране на зъбните колела!

Ще ти бъда много благодарен ако прокометираш произведението си и ако желаеш, да качиш повече снимки за информация!
Както и да е, проекта изглежда и се движи перфектно, така че ще следя с нарастващ интерес резултатите!
 :clapping: :clapping: :clapping: :hi: :give_heart:

VladoC:
Това е идея на брат ми - Иван Цанков, който живее в САЩ.
Разработката е негова. Проекта е на Аутокад.
Рамата е изрязана от стъклотекстолит 1,6 мм, има фолиран с медно фолио, има и нефолиран.
Изрязването на детайлите е на CNC фреза. Рязах го тук в България миналото лято. Някои неща ги правихме по няколко пъти, докато се получи това на клипа.
Конструкцията е взаимствана от рамата на BR 95 на Пико.
Рамата се чупи между трета и четвърта колоос.
Колоосите и разстоянието между тях е мащабно, спрямо оригинала.
Използвани са колооси от BR 95  на Пико, като са обработени на струг до точния диаметър. Няма безребордни колооси.
Твърдата база на рамата се определя от втора и пета колос. Останалите имат по-голямо странично отместване.
Задвижени са всички колооси със зъбни колела. Сцепните щанги са също от стъклотекстолит. Рязахме ги няколко пъти, докато се получиха както трябва ( с някои компромиси).
Предвидено е токоснемане от първа, втора, пета и шеста колоос. След първите тестове, умуваме за токоснемане и от задната талига.

pach:
Много благодаря!!!
Аз съм максимално възхитен от резултата!
Видях го аз, че няма безребордни колооси, ма не вярвах на очите си... което практически прави конструкцията наистина уникална.
Логично да сте правили няколко проби, но и резултата си е изумителен!!!
Материала ми е познат, тъй като работя с такъв, но вашите резултати показват, че дори щангите,
могат да се изработят така!!!
Много приятно съм изненадан, че всички задвижващи колооси наистина са такива!!!
Прави впечатление ,щото цялата конструкция е добре балансирана и се предполага модела да има значителна мощност,
каквато си има и оригиналната парна машина. Прави впечатление и "професионалния" подход към тежестите!

Опитайте да ползвате пружиниращи пластини от карточетци за фонокарти,
(или банкови карти с чип) - много благоприятни са за токоснемане.
Имат перфектната повърхност за натиск върху плоската част на колелото (до реборда) и лесно се монтират и демонтират,
когато имат подходящи площадки на стъклотекстолита. Позлатени са и имат перфектно пружиниране за моделите ни,
благодарение  на формата си - част от полукръг на пружиниращо рамо и пин за спойка на другия край. Финни и леки са.

Ако не ставам досаден - щангите търпят ли някакво огъване, при движение в крива, или имат свободен ход
около цапфите (винтове/нитове) при колелата?
Отдолу рамата затворена ли е да държи осите на колоосите, или те са само в отвори през самата рама?
Тоест монтирани през рамата, чрез набиване на едно от колелата.
 Надявам се да снимаш  детайли, ако не те притеснява това!

За мен това е най-успешния прототип до сега, за последните години от български моделист.
Да поздравиш специално и брат си за идеята и разработката!!!
 :yahoo: :hi: :good: :hi:

Vlado:
Чудесно начало! А защо не направиш отделна тема само за модела (в "Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели") , за да може да следим тази страхотна инициатива?

VladoC:
Отдавна се каня да направя тема за модернизацията на моделите, които правим с моя брат.
Понатрупахме опит с модернизиране на стари модели на Пико - събираме ги от началото на 70-те години.
Единственото, което ме е спирало до сега е качването на снимки. Снимките от предишните ми качвания в някои теми вече ги няма.
Ще бъда благодарен ако ме посъветвате за сайт откъдето мога да качвам снимки.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия