Автор Тема: Линк към нещо интересно - има все пак връзка с хобито ни!  (Прочетена 179557 пъти)

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм


И още доста интересни от изложението:http://www.muehlenroda.de/messe/spielwarenmesse2017/
« Последна редакция: 24 Февруари 2017, 13:28:02 от emilchaushev »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Аз на тоя собственоръчно бих му счупил ръчичките.

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Цитат на: ivo link=topic=512.msg106855#msg106855 date=1487705663
Train de Nuit - CHANEL N°5

Видео: https://www.youtube.com/watch?v=f5r5PXBiwR0     ... ;) и коя е гарата ???

(Image removed from quote.)

Ница?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Това ме върна в детските години, когато и понятие си нямахме,
че ще се роди "Faller car system".
По подобен начин се опитвахм е да " задвижим" камионите в 1/87!!!
Бяхме видяли принципна скица в един от броевете на "Der Modelleisenbahner",
но не получихме дори задоволителни резултати-най-вече поради
 неправилен подбор на материалите (каквото имахме) и липсата
 на каквато и да е сръчност в детските ни ръце.

Тук в клипа сръчност има, но дори сега не бих ползвал
железна верига, заради шума и грубостта на цялото изпълнение.

Но ако се направи с гумена система подобна на тези в скенерите
 например, резултата ще е съвсем приемлив и атрактивен
( особено за ескаватор от подлез пред гара)!
https://youtu.be/CAIF0AUWpmw
 ;D




schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Откраднат клип на Тошко bdz43... Оригиналът: https://www.youtube.com/watch?v=4qgyGAJkvWY

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
BR-41 в ТТ със звук - тест:
https://youtu.be/-QSCHQ6Yu-U
 :hi:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
https://www.facebook.com/pg/ddrspielzeugmuseumaschersleben/photos/?ref=page_internal

http://www.ddr-spielzeugmuseum-aschersleben.de/
Айде малко да ви върна в детските години. Ще почна с това, че така и не успях да убедя родителското тяло, че моделите в ТТ на Berliner TT Bahnen (сега Тилиг) бяха несравнимо по-добри от Пико-то в H0. Все едно да сравняваш автобус Чавдар с Икарус или български трамвай с чешки. Преди 30 години близо половин година събирах стотинки от връщане на шишета и от сладолед за един много стартов комплект с два влака и две стрелки, който прашлясваше в "Млад Техник" в Сандански (в софийския на бул. Георги Димитров хронично нямаше нищо), отделно баба ми ми даде малко, дядо ми също, най-накрая хванах рейса, отидох да го взема и.......лелката се запъна като магаре на мост и отказа да ми го продаде: "Ще дойдеш с майка си! Точка". А майка ми мислеше, че вече съм голям за такива работи, съответно беше немислимо да и кажа. Та отидох радостен и се върнах почти разреван.....

Металните конструктори Схх с пластмасови допълнителни части, електромоторчета за задвижване. Бяха по 20 лева, но изклчително трудни за намиране. А не можеха да се сравняват с подобните "произведения" Мусала и т.н. на фабриката в с. Брацигово. Случайно един хубав ден в Детмаг имаше точно от тези, хем другарката беше казала да си купим за кръжока в училище, ама майка ми: "Ако сега ти купя конструктор, яке не мога да ти купя." В крайна сметка и яке не намерихме, майка ми обеща, че след 2-3 дена ще отиде да ми вземе конструктора, отиде наистина, чаках с нетърпение да се прибера от училище и......"Бях на магазина, но са свършили, съжалявам....". Между другото фирмата-производител съществува и сега, под името EILTECH, но конструкторите, които предлага сега, нямат нищо общо - едновремските бяха къде-къде по-хубави....

Също моделите на самолети и вертолети Plastikart. На мен любими ми бяха вертолетите Ми-6 и Як-24. Също доста трудно се намираха, а бяха много по-лесни за сглобяване от сегашните Ревел, Италиери, Хумброл, Тамия и т .н. (хвани единия, удари другия). Бяха от много хубава пластмаса, оцветена в бронз или бяла, слагаха в кутиите много хубаво лепило, което въобще не цапаше, сглобяваха се изключително лесно, после лепиш лепенките с вода и.....кеф. Сегашните на всички гореизброени фирми ги правят от някаква нискокачествена пластмаса, лепило отделно, но най-лошото е, че ти трябват сума ти бои за по едно-две петънца, за да изглежда моделът както трябва, а желателно да имаш и аерографски патлак за боядисване, като че ли имаш фабрика за модели и ще ги продаваш на пазара......
« Последна редакция: 01 Май 2018, 03:20:23 от IKAR »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: IKAR link=topic=512.msg111576#msg111576 date=1525133493

... Бяха от много хубава пластмаса, оцветена в бронз или бяла, слагаха в кутиите много хубаво лепило, което въобще не цапаше, сглобяваха се изключително лесно, после лепиш лепенките с вода и.....кеф.

Даааа. Имах доста от тях. Ми 1, един Сааб 35 и т.н., които и сега не мога да намеря в любимия ми мащаб. Наистина бяха от "много хубава" пластмаса - всичките изглеждаха еднакво бели или сребристи. С "много хубавото лепило" в кутиите шевовете с времето пожълтяваха и пластмасата ставаше осрано жълта и трошлива. Бояджийски патлаци имаше във всеки дом - във вида на един буркан към прахосмукачката Ракета ... Но кой да ти боядисва самолети - това го правеха само мръсните западняци! Ние трябваше да си ги гледаме в естествения цвят.

Пък къто си спомня стартовите комплекти в ТТ колко по-хубави бяха от тези в Н0... На 80-ката в Н0 и бяха спестили само едно колело, а пък в ТТ даже не слагаха и талиги, вместо 4 осни локомотиви продаваха дву осни с имитация на талига. И естествено - пластмасов пантограф, "несравнимо по-добро" от пантографите на Е11, Е42 , 44 или 69 в Н0...

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Е явно е имало и такива, и такива комплекти. То и от Пико-то има в линка, вероятно целта е да покажат всички играчки/модели, произвеждани в ГДР.
« Последна редакция: 01 Май 2018, 08:50:25 от IKAR »

Filip Andonov

  • Trade Count: (3)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 138
  • Рейтинг: 62
Оооо Plastikart... Спомням си ги, баща ми сглоби един модел който след това много приличаше на Ту 154, нещо ужасяващо, дебела пластмаса с груби ваденки. Май беше Аерофлот, или Интерфлуг. Имах и МиГ 21, вътре в кутията слагаха и една тубичка "боя", и всички самолети изглеждаха по един и същи начин след "боядисване" А като бях малък, Дядо Мраз ( комшията над нас) ми подари локомотив с два зелени вагона и кръгче релси. И никой не беше в състояние да ме убеди, че това не е експресен влак със Шкода и десетина БДЖ вагона зад него, пътуващ до морето и обратно. Играчки, детство....какво да се прави. Иначе качеството им беше наистина ужасно.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Качеството за тогавашните години си беше върха!!!
Да не забравяме, че пластмасата едва навлизаше в нашия "прекрасен"
социалистически бит и производство. До тогава най-близкото
до "пластмаса" беше бакелита!!! Дори Трабант-а въпреки, че
му казваха "кашон" (картон) всъщност си беше от разновидност на бакелита (епоксидна смола и памучни остатъци от съветската тъкачна промишленост).

Магазина на бул.Г.Димитров (сега отново бул.Мария Луиза),
 бе вторият адрес на "Млад Техник". Първият бе всъщност на
мястото на УниКредит Булбанк сега срещу х. Шеротон (тогава Балкан) само, че с лице и вход на магазина от към мебелен магазин "Явор".
днешното начало на бул.Т.Александров.
Та там на първият ъгъл по улицата, веднага след "Млад техник"
тъкмо бяха отворили голям (за времето си) магазин "Химия",
който продаваше всякакви изделия от новия за соц.лагера материал - " пластмасата" ( нямаше много видове - найлон и ...твърда!!!). Сега там е магазин Лили, на изхода от ст.Сердика.
Та там можеше да се купят всякакви домакински съдове от пластмаса - от лъжици и вилици, през чинии и купи, та до кофи и легени (първите пластмасови). Годината ...около 1972!!!
Много се радвах, като у дома се кажеше "трябва да отидем до магазина.Химия,.... " което значеше, че ако съм с баща ми, все
ще се отбиев и в Млад Техник, и ще ми купят нещо, дори вагони само. Но ако и майка ми е с нас нищо не купувахме, за мое съжаление!!!

Само след пет години пластмасата стана толкова модерна,
щото стана проблем да намериш някакъв предмет който да не е от нея. Даже т.н. "частници" (всъщност ТПК-та) почнаха сами да си правят екструдери и матрици. Дори "милионерките" (щанцоващи преси за метал), другите "частни" машини минаха на зад по панаирните сергии!!!

А вие сега кусури намирате на тогавашния преход към пластмасата!!! Всичко с времето си (а китайците още ядяха врабчета и горяха книги в културната си революция)!

Разликата между качеството на Пико и ВТТВ, се дължеше на това, че. тук никога не са се продавали моделите от бакелита на ВТТВ, докато Пико като по-стари вносител, имаше и такъв внос.

Някой от моделите на Пластикарт (1/100) все още си ги пазя в
първоначалният им вид - МИГ21, СААБ-35 и кораба "Восток"!!!
Но повечето са били изхвърлени докато бях в казармата като
"ненужни играчки - ти вече си пораснал!"...

Ама съм си ги лепил с ацетон тъй като всичко което си купувах
тогава беше със засъхнало лепило в пластмасови тубички.
Ако не беше засъхнало (имаше сгънати алуминиеви контейнерчета с големината на стартер за луминисцентна тръба) не стигаше като количество за непохватните ми детски ръце...та опирах винаги до лакочистителя на майка ми. Който по онова време си беше ацетон.

Още не знаехме, че пластмасата с торбичките, чашите и т.н ще
стане световен проблем...

ПП. А "ТПК" означаше Трудово Ппроизводителна Коперация където в социалистическата ни Родина, работеха
инвалидите и/или "неблагонадежните хора" който им не харесваха
плановото социалистическо безумие наречено "производство"
или бяха деца на "мръсни капиталисти" (или те самите) които
по различни причини не се харесваха на Партията +тогава БКП, сега БСП)!!!
Та така...на пластмасата...въобще.

ПП.Впрочем и Пико, и ВТТВ  са били ТПК-та в ГДР.
Сега се сещам, че Цойке (Zeuke) става ВТТВ, именно при национализазията им, горе долу по това време.(1971...!?)
« Последна редакция: 01 Май 2018, 15:25:55 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
https://youtu.be/xB57tDtFh8E
Всички стари PKW- та и т.н. от несъществуващата ГДР...
 :hi:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
https://www.bitak.net/knigi-za-lokomotivi-vagoni-i-mnogo-bdJ-ad568209.html

ЖЕЛЕЗНИЧАРСКА ЛИТЕРАТУРА

(Цените са в български левове)

- т Агоп Мелконян – „Влакове” – 1985 г. – 4
- т Джонатан Рутланд – „Влаковете” – 1982 г. – 3
- т „Преди стотина години /История на локомотива/” – 1928 г. – 3
- т Рафаел Пъшев – „История на парната машина” – 1937 г. – 2
- т Ив. Трендафилов – „Парни локомотиви” – 1960 г. – 8
- т Я. Якимов – „Парни котли” – 1960 г. – 5
- т „Паспортни характеристики на локомотивите от серия 10.00” - 1, 3 ч. - 1958 г. – 6
- т „Паспортни характеристики на локомотивите от серия 16.00” - 2, 3 ч. - 1958 г. – 6
- т „Клапаново пароразпределение „Ленц” и шибър „Трофимов” – 1959 г. – 3
- т Генади Колев – „Отопление на локомотивите с мазут” – 1962 г. – 2
- т А. Цанков и кол. – „Експлоатация и ремонт на локомотивите в депата” – 1956 г. – 5
- т Н. Филчев и кол. – „Ръководство за локомотивния машинист” – 1961 г. – 5
- т Н. Влахов и кол. – „Ръководство за майстора по ремонта на локомотивите в депата” – 1958 г. – 5
- т „Правилник за заводски ремонт на парните локомотиви” – 1965 г. – 3
- т Кънчо Бончев – „Горива за локомотивите и начини за изгарянето им” – 1956 г. – 3
- т Н. Коврижкин – „Технический контроль за расходом топлива на паровозах” – 1952 г. – 2
- т Е. Рачковский; С. Дробязко – „Экономия топлива на паровозе” – 1951 г. – 2
- т „Годишник на Научноизследователския институт за техноложки изследвания на горивата” – 1959 г. – 4
- т „Годишник на Научноизследователския институт по транспорта” – кн. 4 – 1959 г. – 4

- т А. Третяков – „Дизелови локомотиви” – 1963 г. – 4
- т Б. Йорданов; П. Доков; Л. Попов – „Дизелови локомотиви – устройство и ремонт” – 1980 г. – 5
- т Пеко Доков – „Локомотивни двигатели с вътрешно горене” – 1981 г. – 6
- т Н. Глаголев и кол. – „Тепловозные двигатели внутреннего сгорания и газовые турбины” – 1965 г. – 5
- т В. Водолажченко и кол. – „Проектирование тепловозных двигателей” – 1972 г. – 4
- т Б. Илиев; Д. Доцев – „Дизелова тяга” – 1972 г. – 6
- т Б. Илиев; Д. Йовчев – „Механична част и спомагателни системи на дизеловите локомотиви” – 1982 г. – 6
- т Б. Илиев; Д. Йовчев – „Предавателни системи на дизеловите локомотиви” – 1981 г. – 6
- т Б. Йорданов и кол. - „Предавателни системи и схеми за управление на дизеловите локомотиви” – 1971 г. – 7
- т Г. Китин; Х. Боев – „Експлоатация и обслужване на дизеловите локомотиви серия 04-00” – 1968 г. – 3
- т „Електрическа инсталация на дизеловите локомотиви серия 04-00” – 1965 г. – 2
- т „Электрические машины и электрооборудование тепловозов”, под ред. на Е. Гаккель – 1966 г. – 5
- т Е. Гаккель; К. Рудая – „Проектирование и расчет электрической передачи тепловоза” – 1972 г. – 4
- т П. Шаройко; В. Середа – „Гидравлические передачи тепловозов” – 1963 г. – 4
- т Георги Боянов – „Дизелови локомотиви серия 06-00. Повреди и начини за отстраняването им” – 1973 г. – 2
- т „Инструкция по техниката на безопасността при експлоатацията и ремонта на дизелови локомотиви” – 1965 г. – 1
- т „Исследование двигателей, электрических машин и динамической устойчивости тепловозов”, под ред. на Н. Фуфрянский – 1958 г. – 4
- т „Исследование и усовершенствование узлов тепловозов” – 1960 г. – 4
- т Ю. Гончаров и кол. – „Управление тепловозом и его обслуживание” – 1966 г. – 4
- т „Тепловозное хозяйство”, под ред. на П. Крюгер – 1972 г. – 5
- т „Справочник по ремонту тепловозов” – 1976 г. – 4
- т К. Шишкин и кол. – „Тепловоз ТЭ3” – 1961 г. – 5
- т Э. Заварский; Е. Бабин – „Устранение неисправностей тепловоза ТЭ3” – 1966 г. – 2
- т Г. Георгиев –„Железопътни мотриси по БДЖ” – 1950 г. – 5
- т „Инструкция за обслужване и стопанисване на мотриси серия 18 00 производство на фирмата „Ганц-Маваг” – 3
- т „Транспортни дрезини ТД-5” – 1968 г. – 3
- т „Технически наръчник и инструкция по експлоатацията на дизеловия маневрен локомотив V-60” – 1966 г. – 2
- т В. Гончаров; Л. Мурзин – „Топливо, смазка, вода” – 1966 г. – 4
- т „Устройство и действие на дизел-хидравличния локомотив серия Дх.1.00”, под ред. на Г. Колев – 1963 г. – 5
- т Н. Болдов; А. Степанов – „Теплоэлектрический подвижной состав” – 1968 г. – 5
- т „Дизел-електрически локомотиви серия 06.00” – 1971 г. – 5

- т А. Зорохович и кол. – „Основы электроники для локомотивных бригад” – 1972 г. – 4
- т Г. Николчев – „Електрически транспорт” – 1957 г. – 3
- т В. Калинин; Н. Михайлов – „Электроподвижной состав железных дорог” – 1964 г. – 5
- т Д. Минов – „Повышение тяговых свойств электровозов и тепловозов с электрической передачей” – 1965 г. – 4
- т Г. Стайков и кол. – „Експлоатация и ремонт на електрическите локомотиви” – 1974 г. – 8
- т „Устройство и поддържане на механичната част на електрическия локомотив 41 00” – 1965 г. – 3
- т „Експлоатация и поддържане на електрически локомотиви за променлив ток с промишлена честота 41 00 и 41м 00” – 1966 г. – 3
- т „Электропоезд ЭР9П” – 1969 г. – 4
- т „Повреди по електрическите локомотиви” – 1971 г. – 2
- т „Правилник за деповски ремонт и поддържане на електрически локомотиви на БДЖ” – 1979 г. – 3

- т Д. Деянов; С. Деянов – „Локомотивите на Българските държавни железници” – 1998 г. – 20
- т Д. Деянов; А. Борисова; Г. Стайков – „Тракционният подвижен състав на Българските държавни железници” – т. 2 /Дизелови и електрически локомотиви и мотриси/ - 1978 г. – 10
- т Дойно Манолов – „Подвижен състав и съоръжения в транспорта” – 1986 г. – 10
- т Павел Първанов – „Подвижен железопътен състав” – 1986 г. – 4
- т Horst Obermayer – “Taschenbuch deutsche diesellokomotiven. Mit kleinlokomotiven” – 1991 г. – 5
- т Horst Obermayer – “Taschenbuch deutsche triebwagen” – 1986 г. – 5
- т Horst Obermayer – “Taschenbuch deutsche guterwagen. Deutsche bundesbahn” – 1989 г. – 5
- т Н. Волков; Н. Родзевич – „Подшипники качения колесных пар вагонов и локомотивов” – 1972 г. – 4
- т А. Бабичков; В. Егорченко – „Тяга на влаковете” /Парна, електрическа, дизелова/ - 1957 г. – 5
- т Д. Вучков; С. Антов – „Тягови изчисления” – 1966 г. – 4
- т П. Астахов – „Справочник по тяговым расчетам” – 1973 г. – 4
- т И. Трендафилов; А. Попов – „Железопътни вагони” – 1970 г. – 6
- т „Вагоны”, под ред. на Л. Шадур – 1973 г. – 5
- т „Вагоны”, под ред. на Л. Кузьмич – 1978 г. – 5
- т. И. Скиба – „Вагоны” – 1973 г. – 4
- т. И. Скиба – „Организация и планирование производства на вагоноремонтных предприятиях” – 1972 г. – 4
- т Р. Шибер; Г. Круглый – „Устройство и ремонт вагонов” – 1963 г. – 4
- т С. Вершинский и кол. – „Динамика вагона” – 1972 г. – 4
- т Н. Кащеев и кол. – „Справочник по сооружениям и оборудованию вагонного хозяйства” – 1962 г. – 4
- т С. Гайдаров; С. Тасев – „Железопътни вагони и влакови спирачки” – 1980 г.; 1988 г. – 5

- т С. Тасев; Г. Цанев – „Спирачки на локомотивите” – 1983 г. – 6
- т „Новая автотормозная техника” – 1973 г. – 1
- т „Автоматични влакови спирачки” – ч. 1 – 1949 г. – 5
- т „Автоматични влакови спирачки” – ч. 3 – 1950 г. – 5
- т Ц. Симеонов; И. Илиев – „Автоматични влакови спирачки” – 1968 г. – 5
- т „Автоматична влакова спирачка със сгъстен въздух КЕ – устройство, действие и поддържане кранмашинист D2” – 1966 г. – 4
- т “KNORR-Druckluftbremse КЕ” – 2
- т “Bremstechnische werte fur schienenfahrzeuge” – 1971 г. – 2
- т “Bremstechnische begriffe und werte fur schienenfahrzeuge” – 1972 г. – 3
- т „Регулатор на лостовата спирачна система SAB тип DRV” – 1957 г. – 3
- т В. Крылов – „Тормоза локомотивов” – 1960 г. – 5
- т В. Крылов и кол. – „Справочник по тормозам” – 1965 г.; 1975 г. – 5
- т В. Крылов и кол. – „Автоматические тормоза” – 1973 г. – 7
- т В. Крылов и кол. – „Тормоза подвижного состава” – 1980 г. – 7
- т Е. Клыков; В. Крылов – „Воздухораспределители тормозов железнодорожного подвижного состава” – 1976 г. – 5
- т А. Ножевников и кол. – „Контрольные пункты автотормозов и компрессорные установки” – 1973 г. – 4
- т „Ремонт и следремонтни изпитвания на пневматични спирачни апарати” – 1971 г. – 5

- т „Дефектоскопия деталей локомотивов и вагонов” – 1974 г. – 4
- т „Дефектоскопия деталей роликовых подшипников” – 1975 г. – 1
- т „Инструкция за освидетелствуване и ремонт на нормални локомотивни и тендерни колооси” – 1950 г. – 2
- т „Описание и ремонт на буксов възел с търкалящи лагери” – 1965 г. – 2
- т „Устройство, ремонт и обслужване на смукателните инжектори система Фридман” – 1965 г. – 3
- т Д. Деянов; Г. Томов – „Парен котел „Клайтон” тип Ro 1650” – 1968 г. – 3

- т „Технически норми за горното строене на железния път по нормалните линии” – 1957 г. – 3
- т „Технически условия за построяване, поддържане и ремонт на безнаставов релсов път” – 1973 г. – 2
- т К. Барсуков – „Оздоровление железнодорожного зелемяного полотна” – 1938 г. – 8
- т „Таблици за меродавните наклони и спирачните проценти при изчисляване спирачния товар на влаковете” – 1964 г. – 1
- т В. Чиркин и кол. – „Пассажирские монорельсовые дороги” – 1969 г. – 4
- т В. Бубнов – „Электромеханические устройства автоматики и телепеханики на железнодорожном транспорте” – 1970 г. – 3
- т А. Бартоновский и кол. – „Транспортная связь” – 1970 г. – 3
- т И. Власов – „Устройство, монтаж и експлоатация на контактните мрежи” – 1956 г. – 5
- т „Техническая эксплуатация железных дорог”, под ред. на Н. Павловский – 1975 г. – 5
- т Ф. Кочнев – „Повышения скоростей движения пассажирских поездов” – 1970 г. – 3
- т Г. Москвин – „Эксплуатация железодорожного водоснабжения” – 1966 г. – 4

- т М. Христов; Д. Церовски; Г. Грозев – „Пътнически превози по железниците” – 1965 г. – 5
- т „Железные дороги. Общий курс”, под ред. на М. Филиппов – 1968 г. – 5
- т „Железнодорожный транспорт” – том 9 – 1977 г. – 4
- т „Пособие теплоэнергетику железнодорожного транспорта”, под ред. на В. Молярчук – 1973 г. – 4
- т М. Линьков; Н. Бирюков – „Планирование труда на железнодорожном транспорте” – 1970 г. – 4
- т А. Квицинский и кол. – „Экономическое обоснование мероприятий по улучшению эксплуатационной работы железных дорог” – 1971 г. – 4
- т „Икономика на транспорта” – 1964 г. – 3
- т Д. Митев; В. Божилов – „Железопътна статистика” – 1967 г. – 4
- т Т. Барбов; И. Трифонов – „Производителност на труда в железопътния транспорт” – 1966 г. – 5
- т Т. Барбов; С. Иванов – „Модернизация и интензификация на железопътния транспорт” – 1967 г. – 1
- т „Техническият прогрес в железопътния транспорт” – т. 1-2 – 1964 г. – 7
- т „Техническият прогрес в железопътния транспорт” – 1964 г. – 4
- т К. Киряков и кол. – „Хигиена и охрана на труда в ЖП транспорта” – 1959 г. – 3
- т „Прогрессивная технология эксплуатационной работы железных дорог” – 1970 г. – 3
- т K. Immonen – “Valtionrautatiet 1862 – 1962” – 1961 г. – 10
- т А. Змеев; Н. Ковалев – „Железнодорожный подвижной состав. Производство и внешняя торговля капиталистических стран” – 1962 г. – 3
- т „Железнодорожный транспорт за рубежом” – 1976 г. – 2
- т А. Джонев; В. Величков – „Проблеми на локомотивното стопанство и ефективността на железопътния транспорт” – 1968 г. – 1
- т С. Цанков – „Ролята на железопътния транспорт за повишаване ефективността на народното стопанство” – 1968 г. – 1
- т Г. Иванов и кол. – „Проблеми за усъвършествуване на пътното стопанство” – 1968 г. – 1
- т Д. Симов – „Проблемът за организационната структура на ЖП транспорта” – 1968 г. – 1
- т Х. Попов – „Научна организация на труда и материалните стимули – резерв за повишаване рентабилността на железопътния транспорт” – 1968 г. – 1
- т И. Ламбев – „Приходи и печалби в БДЖ” – 1968 г. – 2
- т Е. Изралимский-Марут – „Организация движения на зарубежных дорогах” – 1964 г. – 3
- т И. Глузман и кол. – „Управляющие вычислительные машины и программирование на железодорожном транспорте” – 1971 г. – 3
- т И. Грунтов и кол. – „Электронные вычислительные машины и их применение на транспорте” – 1971 г. – 3
- т А. Петров – „Эксплуатация железных дорог с применением электронной вычислительной техники” – 1969 г. – 4

- т Тодор Каракашев – „Ръководство за експлоатация на железниците” – т. 3
/Изучаване, строене и подържане/ - 1931 г. – 30
- т „Справочник эксплуатационника”, под ред. на Н. Гундобин – 1971 г. – 5
- т „Выбор участков и способов организации работы локомотивных бригад” – 1974 г. – 1
- т „Устав на железниците в НРБългария” – 1979 г. – 8
- т „Помагало за изучаване на правилника за техническата експлоатация (ПТЕ) на железниците в НРБ” – 1957 г. – 5
- т „Норми за товароспособността на локомотивите по нормалните и теснопътните ЖП линии” – 1958 г. – 1
- т „Тарифно ръководство № 3 за превоз на пътници, багажни и колетни пратки по железниците в НРБ” – 1962 г. – 3
- т „Правилник за безплатните и с намалени цени пътувания и превози по железниците и наредба за приложението му” – 1958 г. – 2
- т „Указ за наказанията, които се налагат за нарушенията на реда по железните пътища. Правилник за реда по железните пътища и наредба за приложението му” – 1972 г. – 1
- т „Инструкция за издаване на свидетелства за упражняване на определена дейност и работа с контролните талони на работниците и служителите от СО „БДЖ”, СО „Трансстрой” и войските на Министерството на транспорта” – 1983 г. – 2
- т „Дисциплинарен устав на работниците и служителите от железопътния транспорт в НРБ” – 1970 г. – 1
- т „Тезиси за разясняване на дисциплинарния устав на работниците и служителите от железопътния транспорт в НРБ” – 1970 г. – 1
- т „Инструкция за оперативно отчитане натоварването и разтоварването на вагоните в гарите” – 1958 г. – 1
- т „Инструкция за сигнализацията в железопътния транспорт” – 1957 г. – 3
- т „Длъжностна инструкция за работата на локомотивните бригади и локомотивните инструктори” – 1968 г. – 1
- т „Инструкция за ревизорите на вагони” – 1968 г. – 2
- т „Заповед № 690 за опазване на вагонния парк” – 1964 г. – 1
- т „Правилник за използване на вагоните в международното пътническо и железопътно товарно съобщение /ППВ/” – 1964 г. – 3
- т „Правилник за техническата експлоатация на железниците в НРБ (ПТЕ)” – 1962 г. – 3
- т „Инструкция за оперативна и статистическа отчетност на локомотивите” – 1965 г. – 1
- т „Инструкция за движение на влаковете по железните пътища на НРБ” – 1962 г. – 3
- т „Инструкция за движение на товарни – СДЖ вагони по железните пътища на НРБ. Приложение 6 към ИДВ” – 1

и още много :)