Автор Тема: Линк към нещо интересно - има все пак връзка с хобито ни!  (Прочетена 178620 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
След десет годишна безпроблемна работа, picbg от пет дена не работи....
Албумите са там, но линковете към снимките не работят!
Може би след три годишна сага, най-после са продали сайта...знам ли.

Така че ти препоръчвам (чак да не повярваш, че аз го казвам) https://flickr.com
тоест отидете при големите- те и без нас владеят света вече!
Регистрираш се и дори авторските права ще ти пазят на различни нива.

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
Цитат на: pach link=topic=512.msg121310#msg121310 date=1616408213
. . .

Ако не ставам досаден - щангите търпят ли някакво огъване, при движение в крива, или имат свободен ход
около цапфите (винтове/нитове) при колелата?
Отдолу рамата затворена ли е да държи осите на колоосите, или те са само в отвори през самата рама?
Тоест монтирани през рамата, чрез набиване на едно от колелата.
 Надявам се да снимаш  детайли, ако не те притеснява това!

За мен това е най-успешния прототип до сега, за последните години от български моделист.
Да поздравиш специално и брат си за идеята и разработката!!!
 :yahoo: :hi: :good: :hi:
Благодаря за поздравите!  :)

Има още много "недовършени" подробности по ходовата част - не съм направил страничното фиксиране на 2-ра и 5-та сцепни колооси, токоснемането е само от 4-та, 5-та и 6-та сцепни колооси, тези токоснемащи пластини са много дебели, ще режа нови.

В предната половина на рамата първо трябва да поместя цилиндровия блок и около него на направя токоснемането от 1-ва и 2-ра сцепни колооси.

Рамата се чупи само по вертикала точно по средата между 3-та и 4-та сцепни колооси, в оста на зъбното колело между тези две колооси.

Разстоянието между сцепните колооси не е точно мащабно, а е леко намалено, за да се получи правилното зацепване на зъбните колела на колоосите. Има и някои други назначителни отклонения в линейните размери спрямо мащаба, за да се получи добре работеща механика.

От долу рамата са затваря с две капачки (по една за всяка половина от рамата), които фиксират колоосите.

Иван
« Последна редакция: 23 Март 2021, 21:30:01 от IvanC »

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
Това е проектът:




Наложен на скицата на локомотива:



Иван

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Страхотен проект! Моят въпрос е следният - нямаше ли да е по-лесно да оставите две безребордни колооси както на оригинала ?

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=512.msg121326#msg121326 date=1616537990
Страхотен проект! Моят въпрос е следният - нямаше ли да е по-лесно да оставите две безребордни колооси както на оригинала ?
Не съм сигурен как ще се държи на релсите в комбинация със сцепните щанги. Идеята ми е, като фиксирам странично 2-ра и 5-та сцепни колооси, когато 1-ва влезе в кривата, 3-та ще се измести навън. Същото важи за 4-та и 6-та колооси. В тази ситуация, сцепната щанга ще има минимално странично изместване спрямо 2 ра (и 5-та) колооси и няма да трие значително в нея.

Сцепните щанги нямат чопове към 2-ра и 5-та сцепни колооси. В отворите, които се виждат ще има залепени имитации на чоповете - както е при BR 95 на Пико при 2-ра и 4-та сцепни колооси.

Всичко това е засега на идея. На практика има още да тествам и може да има и значителни промени.

Иван

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
Разглобената рама:













Иван

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
Малко пояснения:

1. Идеята и дизайнът до тук са мои с голямо взаимстване от BR 95 на Пико.

2. Изрязването на детайлите по рамата и щангите е на CNC фреза "собствено" производство.

3. CNC фрезата е идеен дизайн от приятел на Владо Цанков. Аз модифицирах леко дизайна за по-голяма работна площ и за направляващите, водещите винтове и гайки и стъпковите мотори, които решихме да използваме. Изрязването на детайлите за шасито и количките на фрезата стана на лазер във фирма в Русе. Останалата комплектовка (направляващи, винтове, гайки, мотори и цялата електроника) и сглобяване на фрезата беше направено от Владо Цанков.

4. Струговането на колоосите и на двете цапфи беше направено от Владо Цанков. От мен беше идеята с размерите и как да се струговат колоосите.

5. Владо Цанков сглоби цялата рама и ми я изпрати. Моят принос към изработаката до този момент е минимален - направих токоснемащите пластини (които ще бъдат подменени, защото не ми харесват как работят) и пластини, които притискат свободните колооси към релсите. Без тези притискащи пластини свободните колооси дерайлират в кривите.

По рамата има още много работа, за да стане така, както съм я замислил. В момента това е проект на по-заден план, защото съм се захванал и с други неща - постепенна подмяна на звуковите декодери на всички модели на 3-цилиндрови парни локомотиви, монтиране на NEM шахти за тегличите на стари вагони, и монтиране на кулисни механизми с NEM шахти на стари вагони. Баба Меца ми е стар мерак - от преди повече от 20 години и сега се откри възможност да се направи нещо по-прецизно като механика със CNC фрезата, та реших да се пробвам как ще работи.

Иван

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
На радиус 457 мм с 6 вагона:

https://www.youtube.com/watch?v=A89YCdc_1qw

Иван

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
 Фондовете се усвояват по всякакъв начин:
https://youtu.be/O9fDuKPlpiE
 bg&flag

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 529
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Нови нощни влакове тръгват из Европа 12.04.2021 09:13 137 Нови нощни влакове тръгват из Европа . През 2022 г. ще бъде пуснат нов нощен влак, свързващ Прага, Дрезден, Берлин, Амстердам и Брюксел, съобщава „Lonely Planet“. Той трябва да допълва мрежата от маршрути, които свързват градовете по целия континент. Високоскоростен влак не може да бъде пуснат в експлоатация заради пандемията Високоскоростен влак не може да бъде пуснат в експлоатация заради пандемията Високоскоростен влак, докаран до Гърция от Италия, ще прекара поне още един месец в депото, след като пропусна пускането си в експлоата...  Влакът ще тръгва рано вечерта от Прага през Дрезден, Берлин и Амстердам за Брюксел, пристигайки сутринта. На пътниците ще бъдат осигурени места за сядане в купета, безплатен достъп до интернет, закуска, кафе и други услуги. Стартирането на маршрута ще бъде част от планираното разширяване на европейската мрежа за нощни влакове. Държавните железници на Германия, Австрия, Франция и Швейцария вече обявиха партньорство с инвестиционен фонд за съживяване на такъв транспорт. Само преди четири години германската държавна железница „Deutsche Bahn“ продаде всички свои спални вагони, като ги обяви за нерентабилни поради ниския пътникопоток. Но изменението на климата и пандемията от COVID-19 повлияха на начина, по който пътуващите стигат до дестинациите си. Очаква се още пет маршрута да бъдат пуснати през следващите четири години. До декември 2021 г. ще се появи нова нощна връзка между Виена и Париж през Мюнхен, както и между Цюрих и Амстердам. Влакове, свързващи Цюрих и Рим, ще се движат от декември 2022 г. През декември 2023 г. ще се появи друг маршрут - Виена-Париж, който ще преминава през Берлин и Брюксел. Нощни влакове между Цюрих и Барселона ще започнат да се движат през декември 2024 година.

Прочетете целия материал на следния линк: https://www.actualno.com/europe/novi-noshtni-vlakove-trygvat-iz-evropa-news_1581402.html
© Actualno.com

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
« Последна редакция: 16 Април 2021, 07:48:37 от pach »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Уауу... май нашите "къщи за гости" ряпа да ядат!!!
Инвестирано 350 000 евро и още 200 000 евро субсидия!!!?
Имало и по-луди от българите...и то само за три стаи, всяка може да бъде наета
за 130 евро на нощ - като опция ще можете в "двора" да си запалите лагерен огън,
да поканите приятелите си край него ...а ако искат консумация, да си я поръчат от близкия селски ресторант!!!

Мдаааа, човек винаги има какво да научи от презадоволените германци и как се прави туризъм от нищо!!!!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!