Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
toniemi:
--- Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=5123.msg113104#msg113104 date=1539633153 ---Отлично , колега !
Страхотна колекция и хубава мотриса.
А ЛОКОМОТИВИТЕ , КЪРТЯТ.
Интересно , аз ли не съм догледал или повечето от твоите модели не съм виждал.
Забелязах почти или всичко на БДЖ.
Такива красоти трябва да се показват винаги и навсякъде.
Гордост за всички колеги , че имаме човек с повече локомотиви отколкото БДЖ.
БРАВО.
Моите уважения ! :hi: :hi: :hi: bg&flag
--- Край на цитат ---
100 процента БДЖ &bgflag
Имам си и тема по въпроса!
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3305.0.html
Nenchev:
Я, те били две мотриски....сега, с безплатните файлове се надявам да се множат още.
Nenchev:
След N на брой тестове и проби на шаси и трансмисия, най-накрая имаме готов, работещ вариант, който даже пъпли по 4% баир:
И системата за светловодите:
emilchaushev:
Има какво да се работи. Започвам с градивната критика.
От това, което видях:
1. Коша седи на една страна килнат;
2. Шума, който издава цялата двигателно- трансмисионна част е аналогичен на бурма в скоростна кутия. Може би трябва да се мисли за по- безшумна трансмисия. Помислете за подобряване на ходовите качества, защото дори старото пико е по- безшумно.
3. Цялата лицева част не отговаря на оригинала
4. Връзката между буферите и буферната греда са доста далеч от оригинала
За детайли и мащабността им няма да коментирам.
Съвет.
Не бързайте да вадите на седмица по модел, а вложете време, за да може резултата от това, което правите да има стойност. В противен случай прототипите само ще приличат на оригиналите, но няма да липсва критика. И тук идва голямия въпрос... Когато моделираш с подръчни средства дали компромисите си заслужават целия вложен труд и очаква ли се да се премине на следващо ниво с повечко средства и доста по- добър резултат?
Пожелавам да не останат само протопипи, а да имате желанието и възможностите да ги развиете.. а без ецвани части, без добра боя и само с 3D принт няма да стане.
Nenchev:
Здравейте,
Много благодаря за коментарите - ето това се казва професионално.
Бих искал да уточня нещо, за да не се получават недоразумения: за нас с колегата Тодор Боин правенето на модели е хоби за свободното време, а не бизнес начинание. Не се взимаме на сериозно за големи и велики моделисти или колекционери. За нас удоволствието е в самата изработка, а не в това да сложим готовия модел на витрината. В този смисъл, задълбаването в детайлите на този етап ни се струва по-скоро досадно, отколкото необходимост.
Друго важно нещо: както казах, за нас кефа е в създаването, а не в гледането във витрината и затова гледаме да правим колкото се може повече неща по модела, вместо да ги купуваме готови. Има хиляди варианти за трансмисии, задвижвания, бленди, талиги и т.н., но ако ги сложим, това няма да е изработен от нас модел, а ще е фабричен. Има вариант да дадем да ни отлеят или принтират кожусите на скъпи принтери в чужбина за по $200 000 (като тези на www.shapeways.com или www.weerg.com), но и тогава няма да е изработен от нас модел, а ние ще сме бояджии и декоратори. Ще Ви дам следния пример: За мен лично, без някой да се обижда, наличните 07 Людмили не струват, защото не са правени от моделисти, а от фабрика и само са пребоядисани и накичени с ец и лепенки от моделисти. Аз бих направил 3Д модел с всичките му там джунджурии, просто заради правенето - и той ще е на светлинни години по-лошо качество от фабричния модел и няма да става за витрина, но поне ще си моя изработка.
Казано с други думи - за сега правим играчки, а не скъпи колекционерски модели. Скъпите колекционерски модели са за професионалистите, а ние сме аматьори. Благодаря, още веднъж за всички конструктивни критики, защото по този начин наистина ще се доближим до професионалистите, а нашите играчки все повече ще приличат на колекционерските модели.
Колкото до шума на талигите - нарочно оставихме по-големи луфтове, та да лопат повече. Сега умуваме къде да боднем 1-2 пластини, които да бръмчат допълнително. Все пак това е влак, а влака трещи.
п.п. Седих се за едни клиенти на автомобилите Тесла - не им харесвало, колко безшумни били - искали си рева на V8 и от компанията Тесла им сложили MP3-ки, та колата да бучи като V8. За мен, звуковите чипове са същата работа - затова предпочитам да направя талигите и трансмисиите да дрънчат, пък макар и по друг начин...
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия