Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите

<< < (5/16) > >>

toniemi:

--- Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=5123.msg113104#msg113104 date=1539633153 ---Отлично , колега !
Страхотна колекция и хубава мотриса.
А ЛОКОМОТИВИТЕ , КЪРТЯТ.
Интересно , аз ли не съм догледал или повечето от твоите модели не съм виждал.
Забелязах почти или всичко на БДЖ.
Такива красоти трябва да се показват винаги и навсякъде.
Гордост за всички колеги , че имаме човек с повече локомотиви отколкото БДЖ.
БРАВО.
Моите уважения ! :hi: :hi: :hi: bg&flag

--- Край на цитат ---

100 процента БДЖ  &bgflag

Имам си и тема по въпроса!
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3305.0.html

Nenchev:
Я,  те били две мотриски....сега, с безплатните файлове се надявам да се множат още.

Nenchev:
След N на брой тестове и проби на шаси и трансмисия, най-накрая имаме готов, работещ вариант, който даже пъпли по 4% баир:







И системата за светловодите:



emilchaushev:
Има какво да се работи. Започвам с градивната критика.

От това, което видях:
1. Коша седи на една страна килнат;
2. Шума, който издава цялата двигателно- трансмисионна част е аналогичен на бурма в скоростна кутия. Може би трябва да се мисли за по- безшумна трансмисия. Помислете за подобряване на ходовите качества, защото дори старото пико е по- безшумно.

3. Цялата лицева част не отговаря на оригинала





4. Връзката между буферите и буферната греда са доста далеч от оригинала


За детайли и мащабността им няма да коментирам.

Съвет.
Не бързайте да вадите на седмица по модел, а вложете време, за да може резултата от това, което правите да има стойност. В противен случай прототипите само ще приличат на оригиналите, но няма да липсва критика. И тук идва голямия въпрос... Когато моделираш с подръчни средства дали компромисите си заслужават целия вложен труд и очаква ли се да се премине на следващо ниво с повечко средства и доста по- добър резултат?

Пожелавам да не останат само протопипи, а да имате желанието и възможностите да ги развиете.. а без ецвани части, без добра боя и само с 3D принт няма да стане.

Nenchev:
Здравейте,

Много благодаря за коментарите - ето това се казва професионално.

Бих искал да уточня нещо, за да не се получават недоразумения:  за нас с колегата Тодор Боин правенето на модели е хоби за свободното време, а не бизнес начинание.  Не се взимаме на сериозно за големи и велики моделисти или колекционери.  За нас удоволствието е в самата изработка, а не в това да сложим готовия модел на витрината.  В този смисъл, задълбаването в детайлите на този етап ни се струва по-скоро досадно, отколкото необходимост. 

Друго важно нещо:  както казах, за нас кефа е в създаването, а не в гледането във витрината и затова гледаме да правим колкото се може повече неща по модела, вместо да ги купуваме готови.  Има хиляди варианти за трансмисии, задвижвания, бленди, талиги и т.н., но ако ги сложим, това няма да е изработен от нас модел, а ще е фабричен.  Има вариант да дадем да ни отлеят или принтират кожусите на скъпи принтери в чужбина за по $200 000 (като тези на  www.shapeways.com или www.weerg.com), но и тогава няма да е изработен от нас модел, а ние ще сме бояджии и декоратори. Ще Ви дам следния пример:  За мен лично, без някой да се обижда, наличните 07 Людмили не струват, защото не са правени от моделисти, а от фабрика и само са пребоядисани и накичени с ец и лепенки от моделисти.  Аз бих направил 3Д модел с всичките му там джунджурии, просто заради правенето - и той ще е на светлинни години по-лошо качество от фабричния модел и няма да става за витрина, но поне ще си моя изработка.

Казано с други думи - за сега правим играчки, а не скъпи колекционерски модели.  Скъпите колекционерски модели са за професионалистите, а ние сме аматьори.   Благодаря, още веднъж за всички конструктивни критики, защото по този начин наистина ще се доближим до професионалистите, а нашите играчки все повече ще приличат на колекционерските модели.

Колкото до шума на талигите - нарочно оставихме по-големи луфтове, та да лопат повече.  Сега умуваме къде да боднем 1-2 пластини, които да бръмчат допълнително.  Все пак това е влак, а влака трещи.

п.п.  Седих се за едни клиенти на автомобилите Тесла - не им харесвало, колко безшумни били - искали си рева на V8 и от компанията Тесла им сложили MP3-ки, та колата да бучи като V8.  За мен, звуковите чипове са същата работа - затова предпочитам да направя талигите и трансмисиите да дрънчат, пък макар и по друг начин...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия