Автор Тема: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите  (Прочетена 28250 пъти)

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #30 -: 29 Октомври 2018, 16:09:25 »
Хора,

Хайде да сложим черта на това лирическо отклонение, извън темата за Серия 19, която за всички е ясно, че има още трески за дялкане.

Dispatcher

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 79
  • Рейтинг: 23
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #31 -: 29 Октомври 2018, 16:18:30 »
И на мен ми се струва, че слагането на точка на обсъжданията е най-доброто решение! Затова, моля, с обясненията до тук! Всеки да си направи своите изводи и без да се засяга, да продължи напред.

Да бъде хоби, не война!

Dispatcher

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #32 -: 29 Октомври 2018, 16:24:51 »
Като изключим визуалните недостатъци, пускайки мотрисата на перфектното трасе в клуба (Поздравления за добрата изработка), оказва се, че има един сериозен проблем със задвижването, а именно:



Карданчето, което е копирано от Мерклин, ако не се лъжа изхвърча при по-остри завои и по-висока скорост. Излиза от ябълковидната част.  Това му е третия вариант, но ще трябва да се прави и четвърти...

martochkata

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 201
  • Рейтинг: 45
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #33 -: 29 Октомври 2018, 16:31:33 »
БРАВО!!!
Модела е страхотен. :drinks:

Моля, използвайте системата за промяна на рейтинга за такива похвали!

p.p. И тъй като едва сега успях да прочета в детайли всички по-скорошни мнения в тази тема, да предупредя всички, че продължението на тази дискусия, особено в очертаващата се недобра насока, ще ми даде повод да взема необходимите нелицеприятни за мераклиите мерки.
Надявам се няма да го допуснете!

Dispatcher
« Последна редакция: 29 Октомври 2018, 17:09:08 от Dispatcher »

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #34 -: 29 Октомври 2018, 20:24:06 »
Off-Topic:
Карданчето, което е копирано от Мерклин, ако не се лъжа изхвърча при по-остри завои и по-висока скорост. Излиза от ябълковидната част.  Това му е третия вариант, но ще трябва да се прави и четвърти...

Излиза най вероятно защото щипката не притиска здраво ябълката.
Не знам за мерклин как е но такива карданчета имам на механо локомотиви даже при тях от към мотора е твърда връзка
но на щипката има изрязани и от дете страни вдлъбнатини за ябълката и стиска силно просто е невъзможно да излезе
по скоро ще спре мотора отколкото да излезе ябълката .
Ако светлия отвор на щипката стане една идея по малък и на двете страни на щипките където трябва да е ябълката се издълбаят полусвери
ама не знам с какво евентуално с зъболекарско борче.
Другия вариант е да стане както от страната на мотора така да е и от страната на талигата

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #35 -: 29 Октомври 2018, 21:31:13 »
- mitko0888  - ти беше и в ПЖИ , беше и в КЖМБ.
И защо не каза нищо по въпроса за мотрисата , препоръки , критики , съвети - очи в очи , за да побеседваме по въпроса?
Лично аз , както и другите колеги , ще чуем всяко мнение и някак визуално разговора е по - плодотворен и интересен и разбира се продуктивен .
- emilchaushev --- Защо онзи ден не чух нищо по въпроса за 19 , та даже и когато и падна кардана , който от тестове и опити се е почти счупил ? Всеки може да изкаже своето мнение , а аз нищо не чух.
Може би ИВО или МАРТИН да са чули или пък ТОШКО ?
Ти като председател на клуба / нали е така ? / беше хубаво да те чуем , и като човек с опит в жп моделизма.
Критика каквато и да е тя позитивна или негативна от колеги - моделисти с богат опит и много изработени модели ме нахъсва за работа.
Но много се дразня от колеги с нулев опит да дават компетентни мнения , по непозната за тях материя.
Все едно да се учи професионален шофьор - да кара кола , като даващият съвети няма шофьорска книжка.
Звучи смешно и несериозно.
Очевидно има още за доизкусуряване .Колкото повече мнения , толкова по-добре.

Отново дискусията, доколкото я има, се изражда в обикновено заяждане, резултат от наранено самолюбие. Това не е градивно и няма да донесе нищо. Моля, поспрете се, инак ще се намеся. Големи хора, а се държите като деца. Продължите ли в този дух започвам с модерацията без повече да се обяснявам!

Dispatcher
« Последна редакция: 29 Октомври 2018, 21:36:59 от Dispatcher »

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #36 -: 01 Ноември 2018, 10:02:05 »
След последните коментари по играчката променихме малко дизайна на буферите, както и изцяло сменихме концепцията за карданите:



Това е пълния набор 3D принтирани елементи на модела.  Все още тестваме различни технологии за направата на стъклата на прозорците.

п.п.  Двете малки черни кутийки в средата представляват светлоразпределители - в тях от едната страна се поставят по един бял и един червен светодиод - 3 мм, а през цялата преминава светловод 1..5-1.75 мм, който се извецда до фаровете.

Следващия път ще публикувам снимка и на всички останали елементи, които не са принтирани - колооси, зъбни колела, двигатели, месингови гербове и емблеми и т.н...

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #37 -: 01 Ноември 2018, 10:51:16 »
Здравей :)

Има ли възможност за по детайлни снимки на моделчето ... по-висока резолюция.

Благодаря

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #38 -: 01 Ноември 2018, 10:59:50 »
Ще пратя, ама да намеря по-добра камера.  Но на снимки е едно на живо е друго.  Всеки, който иска, може да заповяда да го види на живо - гр. София, бул. Цариградско шосе №159, само да звънне предварително да не съм излязъл на някъде: 0888 161383

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #39 -: 01 Ноември 2018, 18:27:14 »
Дано новата концепция за карданите върши работа. Въпреки че според мен цялото задвиждане би трябвало да се преработи, въпреки че това ще промени и "шасито", но това си е лично мнение.

Но защо решихте светлините да са със световоди? Проблем ли е да се направи съвременно осветление с диоди във всеки от фаровете.

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #40 -: 01 Ноември 2018, 19:50:22 »
това със светловоди не е лошо като идея така ще може да се сложи бял и червен светодиот на едно и да свети според посоката
Аз не съм виждал комбинация от бял и червен в един корпус има жълт и червен ама жълтото си е жълто не е бяло
Тея светловоди от какво ще са от прозрачен филър ли ?

Аз видях на едно място такова влакно за тея тример косачки прозрачно ама е тънко 0,5 май беше а филър май има и по 3мм
ама не знам колко е прозрачен .

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #41 -: 01 Ноември 2018, 20:28:00 »
Цитат на: svetljjjo link=topic=5123.msg113359#msg113359 date=1541094622
Аз не съм виждал комбинация от бял и червен в един корпус има жълт и червен ама жълтото си е жълто не е бяло
Here you go : https://www.aliexpress.com/item/100pcs-Bicolor-2-mm-Red-White-3-Lead-Diffused-LED-diode-common-cathode/32838667206.html?spm=2114.search0204.3.8.5e2953fdMpNvQn&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_5731313_10065_10068_319_317_10696_5728813_10084_10083_10618_5731413_10304_10307_10820_10821_10302_5731213_5731113_5731613_328_10059_10884_5731513_10887_100031_321_322_10103_5731713,searchweb201603_1,ppcSwitch_0_ppcChannel&algo_expid=f505be17-cf91-482b-b7fd-00af97e31390-1&algo_pvid=f505be17-cf91-482b-b7fd-00af97e31390
 Извинявай Nenchev , че пооцапах темата :victory:

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #42 -: 01 Ноември 2018, 22:12:16 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=5123.msg113357#msg113357 date=1541089634
Дано новата концепция за карданите върши работа. Въпреки че според мен цялото задвиждане би трябвало да се преработи, въпреки че това ще промени и "шасито", но това си е лично мнение.

Но защо решихте светлините да са със световоди? Проблем ли е да се направи съвременно осветление с диоди във всеки от фаровете.

По принцип не е проблем да преработя цялото задвижване и да променя шасито.  Мислил съм варианти с пиньон и корона, с конусни зъбни колела и т.н., но накрая се спрях на този вариант, защото единствения купешки локомотив, който имам е един стартов комплект на Механо - ICE-3 - там задвижването е по този начин и ми се стори доста просто и лесно за изработка.  Иначе, ако има по-добри предложения съм готов да пробвам.

Колкото до светловодите - електрониката не ми е от най-силните страни, а както казах, не съм разглобявал много локомотиви, та не знаех за двуцветните 2 мм светодиоди.

@svetljjjo - нямам никаква идея от какъв материал са светловодите - намерих ги в един интернет магазин - продават ги на метър с различни диаметри.

@dred77 - в никакъв случай не ми "пооцапахте" темата - напродив - внесохте светлина, и то двуцветна!  :hi:  Благодаря много!

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #43 -: 01 Ноември 2018, 23:41:50 »
Светодиоди има най-различни. Тези с общ катод искат допълнителни елементни за да се вържат към декодер. Но има и с 4 извода, SMD, топло бяло + червено.

Задвижването: отдавна повечето фирми минаха на "централно задвижване" - мотор в центъра с два кардана от двете страни, като теб. Само че след това на всяка талига веднага следва червяк / шнек / кой както му казва.
Това има много предимства, най-вече че всички следващи колела се въртят с ниска скорост и не се чуват толкова неприятно. Разбира се главата на карданчето е добре да съвпада, или поне да е най-близо до оста на въртене на талигата, за да не се удължава, трака, изпада и т.н. кардана. Това с две конусни колела го забрави, въпреки че има и такива модели.
Първото зъбно колело трябва да е с наклонени зъби, заради наклона на спиралата на червяка. След него започват цилиндрични колелца с ляв и десен наклон на зъбите (редуват се) което не е много удобно. Може и да оставиш всички други колелца с прави зъби, но на първото (наклоненото) и следващото трябва добре да му подбереш луфта. (в моите теми имам такива талиги с наклонени зъби зацепени в цилиндрични, за жп модел работи безупречно). Или още първото колело да е с прави зъби, достатъчно добре зацепва с червяка. Може и друг вариант - както го правят "добрите" производители - първото зъбно колело е двойно - един диск с наклонени зъби за зацепване с червяка, и един диск с прави, с по-малък диаметър, след който всички останали колелца са обикновени, с прави зъби. На твоята талига ще стигнат три паразитни колелца межде двете колооси, с още едно междинно към червячната двойка.
Двойни зъбни колела има на Роко, струват около 3 лв. бройката. На червяка модула може да е 0.4, 0.5 или 0.6. Следващите са с модул 0.4. Има и с 0.3, но не ти го препоръчвам. Можеш да останеш и на китайските пакети с модул 0.4 или 0.5, като си направиш сам двойното колелце от две отделни на една ос.
С такава предавка трябва да помислиш и за друго закрепване на талигата към шасито. Може да сложиш централния болт(че) над долния ред зъбни колела (които са между двете колооси) и под кардана. Може и с твоя 3д да си направиш цилиндрични канали, в които да се върти талигата, за да не е с централен болт. Но тогава трябва епоне едната да може да се клати и напречно, за да могат двете талиги да застават в две леко разминаващи се плоскости.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #44 -: 02 Ноември 2018, 04:36:11 »
Или още по-просто-
Моторче, на което оста излиза и от двете страни, монтирано върху талигата, по един шнек, по едно междинно зъбно колело и редукторите на колоосите. Ако поне две от колелата имат гумен бандаж, и кошът е достатъчно тежък, то втората талига няма да има нужда от задвижване, само ще взима ток.