Автор Тема: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите  (Прочетена 28480 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #45 -: 02 Ноември 2018, 07:37:02 »
Може и така - без кардани. Може и с два шнека, или с един и още 3 - 5 зъбни колелца - зависи какво е моторчето, че тук базата е 2.50 м. Най-добре без гумени бандажи, и без това няма да тегли вагони.

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #46 -: 02 Ноември 2018, 08:21:47 »
Супер!  Благодаря за идеите.  Ще пробвам няколко варианта.  Има ли значение размера на зъбните колела - имам около 300 бр колелца с 12 зъба, модул 0.5 м.  В противен случай трябва да поръчвам на китайците и да ги чакам, а чакането не е качество, с което мога да се похваля...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #47 -: 02 Ноември 2018, 08:59:04 »
С тези колелца можеш да направиш и двата варианта на една задвижена талига. Зависи какво моторче имаш. Добре е да не е много малко, колкото и да те радва че ще се скрие между колелата.

Ако ще правиш с два червяка: тук моторът е голям, защото обичам големите мотори. С твоите малки колелца моторът ще слезе доста по-ниско надолу и ще стане още по-добре.





Ако ще правиш с един червяк и много колелца между осите. С 5 паразитни колелца от твоите спокойно ще покриеш междуосието. Даже едното ще щръкне малко нагоре. Тук имам и намаляваща предавка, на теб няма да ти трябва но пак ще имаш и едно колелце нагоре. Мисля че е ясно къде ляга моторчето.




Не е зле да си поръчаш колелца от различни размери, ако мислиш да правиш 14, 32 и т.н. Има и китайски микс, по няколко лева са и вътре има най-различни колелца. С модул 0.5 се работи най-лесно, въпреки че 0.4 май е по-добре, но трябва много по-точна изработка.
« Последна редакция: 02 Ноември 2018, 09:06:07 от mitko0888 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #48 -: 02 Ноември 2018, 09:15:45 »
 Ето ти с кардани от горе:


 http://www.hollywoodfoundry.com/In-Line.htm

От тук можеш да си избереш
 и с кардани от долу. Въобще имат и скици
с размери, единични талиги и мнооого идеи!!!



А в краен случай вземи за донор този модел на Джоеф:

Шегувам се разбира се! :pleasantry:

Просто си напиши в търсачката ( на изображения)
motor bogies и си избирай на воля вид и реализация!
 :hi:
« Последна редакция: 02 Ноември 2018, 09:19:29 от pach »

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #49 -: 02 Ноември 2018, 09:20:44 »
@mitko0888:

Разкош!!!!  Имам само едно питане:  как става въртенето на талигата около централния болт?

@patch:  Ей, знаеш как да ме бъзнеш...хахахаха.  Аз търсих и гледах талиги и си харесах тази, която съм разработил, но понеже нямам опит в ЖП-то и се допитвам до хората със стаж кое е по-удачно.   Иначе варианти десетки...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #50 -: 02 Ноември 2018, 09:29:38 »
@pach, тези червяци директно на колосите отдавна не са актуални. Не си заслужава ако някой тепърва започва да тръгва в тази посока. Шумът и бръмченето на зъбните колелца се разпознава ако ще да е трикс, флайшман или каквото и да е самоделно и прецизно изработено.

Въртенето на талигата става "трудно" и обикновено всеки път е различно. Ще ти приготвя няколк оснимчици по-късно.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #51 -: 02 Ноември 2018, 10:19:03 »
Не мога в момента да намеря моделна талига както ги правят
англичаните - двигателчето е вертикално, чрез червяка зацепено
директно на едната колоос. И самото двигателче е и централен
болт за талига. Нещо подобно правят тировете за фалер Кар!

А горе именно централния болт е дръпнат назад към рамата и така
цялата талига се измества спрямо рамата.
Ако намеря линка за английската мотрисна талига, ще пусна тук.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #52 -: 02 Ноември 2018, 10:26:16 »
 bg&flag
Митко, да оставим нещо и за конструктора.
Въпрос на интерпретация. Ето талига с червяка най-горещите:




Или така
« Последна редакция: 02 Ноември 2018, 10:29:47 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #53 -: 02 Ноември 2018, 10:42:34 »
Nenchev, събрах малко снимки на закрепване. Първо оригинални от Роко. Снимките са от различни локомотиви, но на всичките талигата се захваща на една пъпка (някои слагат винтче на това място) посредата към рамата.
Талигата:


И рамата



Тази е защипана почти по същия начин.


И малко самоделки. Тук въобще няма централен болт, но според мен много лесно можеш да си ги направиш на принтера.
Тук моторната част е хваната за рамка с блендите. Отстрани има два дъговидни прореза. В рамата има две дъги отстрани и цялата талига се върти в тях.



Тук пък талигата само се опира от четирите страни. Отпред и отзад в дъговидни ограничители, отстрани с тези уши кошът е стъпил на талигата.


И друг вариант



И накарая, но без снимка. Напречно на талигата може да извиеш една висока дъга, над предавките (и мотора), и в центъра с един болт да подпреш коша, също с такава дъга. Въобще варианти много.
« Последна редакция: 02 Ноември 2018, 10:44:47 от mitko0888 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #54 -: 02 Ноември 2018, 11:11:58 »


Намерих "английската" талига.
Тази е по-малка ( за трамваен модел), но принципа е мотора зацепен директно
с червяка за колооста. Казват се официално "аксиални моторни талиги"!
« Последна редакция: 02 Ноември 2018, 11:14:47 от pach »

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #55 -: 05 Ноември 2018, 00:00:22 »
Супер сте, колеги ! (ако ми позволите да Ви наричам така)...

Едно видях и със сигурност ще го направя - червяците навсякъде са месингови.  Най-вероятно големия шум се получава и от пластмасовите червяци...Остава да изчакаме Чайна Поуст Еър Меил и да видим резултата...

Иначе ми се върти нещо такова в главата:


Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #56 -: 05 Ноември 2018, 01:07:14 »
Неприятният шум не се дължи на пластмасовия червяк, а на големият брой предавки, които се движат с високи обороти. Затова горещо се препоръчва червякът да е монтиран върху оста на двигателя, за да може всички следващи предавки да се движат на ниски обороти. Дано съм се изразил правилно.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #57 -: 05 Ноември 2018, 07:31:49 »
Дори бих казал че "хубавите" задвижвания са с пластмасови червяци. Дори и на снимките (моите) по-горе метални са на стартовото Роко 215 и на Пико от преди 1990. Пластмасовите не само са по-безшумни, но и се въртят с по-малко съпротивление. За износването им - имаше в един сайт снимки какво става след хххх часа работа, износването, даже изяждането е във втулките на червяка, аксално, но не и в зъбните колела от съвременни пластмаси.

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #58 -: 05 Ноември 2018, 18:45:25 »
Във връзка с идеята за двуцветни те светодиоди се сблъскваме със следния проблем:. Понеже стабилизатори на напрежение обръща полюсите преди стабилизирането, как точно е решен проблема с общия край...в смисъл,  по 2 жици се подават + и - за напред и по други две за на зад.  Няма общ минус... :blink:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите
« Отговор #59 -: 05 Ноември 2018, 18:58:25 »
Декодерите са с общ плюс, дори и да го правиш само за аналогово не е зле пак да са с общ плюс, а не с общ минус.