Автор Тема: БДЖ Серия 14  (Прочетена 13276 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ Серия 14
« Отговор #15 -: 29 Октомври 2018, 17:16:38 »
Понеже не си написал кой знае колко за този модел, малко ми е трудно да предложа друг вариант. Но, все пак, като чета как си направил 32-ката, мога да ти предложа:

3.1. Колоосите да не са с остър връх, от вагони на Пико, а всичко извън колелата да се изпили и да не стърчи допълнително. Колоосите да се държат за талигата от вътре на колелата, така както се държат на много от фабричните локомотиви и мотриси. На талигата най-широкото да са дисковете на колелата.
Начертай си хубаво как се вписват двете талиги в 360мм, пък тогава ще мислим друго.

martochkata

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 201
  • Рейтинг: 45
Re: БДЖ Серия 14
« Отговор #16 -: 29 Октомври 2018, 19:24:25 »
Браво Иво!!!
Модела е станал много добре и ще обере увацийте.

Последно предупреждение за подобни изпразнени от съдържание мнения!

Dispatcher
« Последна редакция: 29 Октомври 2018, 21:15:14 от Dispatcher »

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: БДЖ Серия 14
« Отговор #17 -: 29 Октомври 2018, 20:41:48 »
Марто, по темата, иначе Диспечера пак ще пише в червено!!!  А моделът е още една груба коруба...има време докато стане играчка, а дали ще стане модел не се знае...

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: БДЖ Серия 14
« Отговор #18 -: 29 Октомври 2018, 22:35:01 »
Цитат на: Nenchev link=topic=5141.msg113279#msg113279 date=1540825664
Този модел се оказва костелив орех.  Тъй като колооси са скрити под декоративни капаци очаквам да има проблем със завиването, особено при малките радиуси - R1 на Пико - 350 мн, ако не се лъжа.  Та, вариантите, които съм измислил са 2:

1.  Да закача калниците на талиги да се изнасят в завоите

2. Да забравим за 350 мм завои...

Първият не ме кефи, защото ще развали модела, а втория не ме кефи, защото ще трябва за трети път да си преправям трасето...

Някой да се сеща за вариант 3?

Сложен въпрос, но аз бих избрал втория вариант - външните криви в H0 трябва да са с R > 350 мм. Определено на трасе с такава геометрия трудно се изпитват модели в H0, особено мотриси. Криви с R=350 мм. можеш да поставиш в клонов участък, ако имаш такъв. Апропо, от клипчето, което беше публикувал с 32-ра серия е видно, че радиусите на трасето ти са твърде малки. Замени ги с по-големи, по възможност с R>500  мм., и няма да съжаляваш.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: БДЖ Серия 14
« Отговор #19 -: 29 Октомври 2018, 22:54:30 »
Аз бих ти предложил изместване на централния болт на талигата. Притеснява те вътрешната колоос, която няма калник, тогава измести централния болт по-близо до вътрешната колоос.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: БДЖ Серия 14
« Отговор #20 -: 29 Октомври 2018, 23:40:28 »
Тя трябва да е там но и колоосите да са без шипове ,както е писал МИТКО и може би калниците от вътре трябва да се поиздълбаят за да станат стените по тънки , което пък може да ги направи чупливи !
Всеки милиметър е от значение.
Ще пробваме всякакви варианти и да завива на всякакъв радиус.
Друг вариант е да се разшири с 1 или 2 мм. коша , което малко ще излезе от мащаба , но може би няма да има проблем със завоите при малък радиус , които никъде не съществуват в реалността.

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: БДЖ Серия 14
« Отговор #21 -: 30 Октомври 2018, 02:42:45 »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: БДЖ Серия 14
« Отговор #22 -: 30 Октомври 2018, 08:27:33 »
Много Интересна идея за талига .  :clapping:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: БДЖ Серия 14
« Отговор #23 -: 10 Ноември 2018, 12:02:45 »
Ето една интересна Бреда - някъде в Дания


Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: БДЖ Серия 14
« Отговор #24 -: 06 Януари 2019, 17:42:49 »
И така.....първи тестове на задвижването...Върви доста мазно, но има проблем в змейка с два завоя с по 360 радиус и изкачване 4%.

https://youtu.be/NeSaDY9phzk

Видяхме къде са проблемите, следва отстраняването им.  И тук дилемата е следната:  спомагателен мащаб за част от елементите на мотрисата или забравяме радиус 360....За сега ще поработим върху първото, пък да видим какво ще излезе.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: БДЖ Серия 14
« Отговор #25 -: 06 Януари 2019, 21:30:14 »
   Nenchev, поздравления за нестихващия ентусиазъм и напредък!
Според мен, проблемът не е толкова в ходовите качества на модела ( на живо не съм го виждал ), ами в S-ката на трасето. Принципно ( така са ме съветвали ) между двете криви, да се сложи къса права. Даже правата да е дълга колкото един вагон. Така се щади кинематиката и се избягва това буксуване, дерайлиране или разкачване на вагони. В книгата на Юри Ботев ( някой я отричат като старо издание, но някой неща са си актуални ) го има също тоя съвет.
   В реалните железници, ако не бъркам (запознатите да кажат) мисля, че също е така.
   Успех!

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: БДЖ Серия 14
« Отговор #26 -: 06 Януари 2019, 21:57:35 »
Цитат на: gregary link=topic=5141.msg114041#msg114041 date=1546803014
   Nenchev, поздравления за нестихващия ентусиазъм и напредък!
Според мен, проблемът не е толкова в ходовите качества на модела ( на живо не съм го виждал ), ами в S-ката на трасето. Принципно ( така са ме съветвали ) между двете криви, да се сложи къса права. Даже правата да е дълга колкото един вагон. Така се щади кинематиката и се избягва това буксуване, дерайлиране или разкачване на вагони. В книгата на Юри Ботев ( някой я отричат като старо издание, но някой неща са си актуални ) го има също тоя съвет.
   В реалните железници, ако не бъркам (запознатите да кажат) мисля, че също е така.
   Успех!

Благодаря, Gregary!

Ох, опасявах се, че някой ще го каже....понеже почнах да правя това трасе на сляпо и на юруш и без предварително да събера инфо натворих сума ти глупости по него, та се наложи 3 пъти да го пренареждам...И си казах, че ще е последен път...Именно поради тази причина се боря моделите да минават по него.  Но по всичко изглежда, че ще има 4-то пренареждане - да поизправя малко кривия завой.

Но преди да пристъпя към това кардинално решение, ще пипна още малко калниците и талигите на фиятката, пък да видим... 

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: БДЖ Серия 14
« Отговор #27 -: 06 Януари 2019, 23:04:12 »
Аз мисля че трасето си е добре
на мойто 360 е най големия радиус а имам и няколко още по малки и нямам проблеми с движението на локове с подвижни талиги
има проблем с парни и то с такива с повече от 4 оси
То всъщтност аз имам само един с 5 оси неподвижни и само с него имам проблем де
Даже и такива на механо дизели с 6 оси си движат
веднъж имах проблем с един с 6 оси но се оказа че едната талига запъваше имаше фабрично останали мустачки и след като ги изрязах и загладих мястото се оправи .
Проблема ти е с талигите не се отклоняват достатъчно а имаш място и възможност за повече от 60 градуса да се въртят
виж роко пико и други предполагам имаш те как си минават без проблем . Щом те го могат значи проблема не е в трасето
поне на мен ми се вижда логично.
Проблем в трасето може да е само ако не са релсите хоризонтално изравнени и някоя от талигите да увисва аз имах доста такива проблеми по мойто трасе щото на око не се вижда после като пуснах да се движат локове ги хванах тея места и след изравняване
вече нямах проблеми.

hristo

  • Trade Count: (15)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 233
  • Рейтинг: 18
  • HO-София
Re: БДЖ Серия 14
« Отговор #28 -: 07 Януари 2019, 00:56:54 »
Принципно е задължително между крива и контракрива да има прав участък така, че е напълно възможно проблема да е в трасето.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ Серия 14
« Отговор #29 -: 07 Януари 2019, 08:02:39 »
Прав участък между кривите, или преходни криви, нямат никакво отношение към движението на единичен вагон.