Автор Тема: Едно нестандартно кръстовище в 1:120/ Non-standard rail junction in 1/120  (Прочетена 8638 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
 &bgflag
Едно нестандартно кръстовище в 1:120
Non-standard rail junction in 1/120


1.Изходният чертеж в 1:1.


2.Електрическа схема на поръчката.


3.Скица на местоположението.


4.Начало и инструменти.


5.С двойнолепящото.


6.Начални огъвания.


7.Етап от подготовката.


8.Първоначални напасвания.


9.Етап от изработката.


10.Ясно е, че не се правят така, ама то и без това е нестандартно.


11.Първоначални мераци за „джелезото“.


12.Става по-добре от очакваното.

 
13.Ще трябва(т) и лепило(а).


14.Лепенето започва...


15....и свършва. Не е чак толкова зле.


16. Съхне бързо ама нетърпение за първи проби има също.


17 Начало на единични проби с  талиги...
 

18....и единични колооси в композиция.


19.Последен оглед.


20. Следва баластирането.


21. Посипване.


22. “Метене“.


23. Лепене с познатата смес от С200, вода и „ленор“.


24.Натиск за да се „вкамени“ абсолютно плоско.


25.Полусухо за проверка против разместване.


26.“Вкаменено“ и „естествено“ състарено.


27.Опроводено.


28.За сега толкова.


Ползвани са и още малко материали и инструменти (от снимките е ясно).
Следват окончателни проби в движение с локомотиви и осветени вагони.
Има вероятност това нестандартно кръстовище да изисква и електронен блок за превключване (или забавяне на защита от късо) на трасетата, но това ще е проблем на измислилия това кръстовище.


Може би ще има и още! Технологията и предстои изчистване и усъвършенстване, но това ще е при следващото сглобяване на нещо по-нормално. На мен ми харесва въпреки всички недостатъци. А има и много добър външен вид, при сравнително проста и лесна изработка. Просто трябва да се "изпедепца" за още малко!!! ;D  ;D  ;D
 :hi:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

Браво , Пламене ! Много добре си се справил  :good: Нека и Митко да каже - нали и той направи няколко нестандартни развития .

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 359
  • Рейтинг: 163
Поздравления Пламене! Добре планирано и изпълнено, с подробно, стъпка по стъпка обяснено. Верно, за такива като мен ще трябва и допълнителни пояснения като за лаик. :hi:

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.

Ще пасне като бебешко дупе на цокало  :)
Поради сложното разположение на пътищата на моя макет се наложи да създам това кръстовище. Тъй като е доста абсурдно , ще претърпи несъществена корекция , като елементът , който е показан по-горе ще бъде сложен на местото на кръстовката , като с него ще се избегне острата крива, която се вижда на снимката . Ако има проблеми с окъсяването - ще направя сърца от поксипол ,като ще отнема минимално от релсата , която прави проблем или по-скоро леко ще я запиля под 45 градуса , като ще си поиграя да направя и фини сърца - ако има нужда.
ГЕНИАЛЕН СИ!
Благодаря сърдечно за оказаната помощ. Без този елемент трябваше доста да развалям.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: Adrian link=topic=5142.msg112939#msg112939 date=1538485685
Браво , Пламене ! Много добре си се справил  :good: Нека и Митко да каже - нали и той направи няколко нестандартни развития .

Адри, не съм само аз с нестандартните развития. Както се вижда в клипа на Владо, неговите стрелки и бретела също са самоделни и нестандартни. При него всички траверси са самоделни (текстолит), при Пламен - всичко е траверсна решетка от флекса, както той правилно отбелязва - за първи път тук. На моите пък от текстолит са само някои траверси, които дават цялата геометрия на стрелките, а между тях е запълнено с парчета от флекса. По онова време ме домързя да режа всички траверси от текстолит, а и си мисля че пластмасовите изглеждат по-добре - имат текстурата на дървени траверси, а няколкото текстолитови ги замазах в баластрата. На кой както му харесва и както му е удобно.

За да остана верен на традицията и на общоприетото тук - имам нЕкои забележки към Пламен по отношение на изпълнението на някои релсови и електрически парчета ... Предполагам е преценил предварително това. Имам си такива забележки и към моите стрелки, ако сега започвам ще ги попроменя леко. Ама сега да ги режа и да почвам отначало - няма да стане. Гледам си ги така и продължаваме напред. На Владо са най-близо до истината като идея. (поне според мен).

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
 Много добро ! Само едно питане имам , тука:
ако мине метална колоос няма ли да окъси? Такива неща /имаше някъде тема мисля за направа на стрелки ,ако не се лъжа/ са доста полезни. Отново браво ,че си споделил със снимки техниките. :good:

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Там ще изпиля на 45 градуса и ще възстановя с поксипол.Вече имам опит.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Благодаря!
Да, наистина нЕкой забележки са от значение.
Електрически релсите не са най-доброто, но както каза и Георги,
решение има. Аз бих ги направил от подходящо дебела листова пластмаса изрязана и вградена в дълбочина на предварително
вдълбани гнезда в траверсите. Но и от  поксипол става, щото с това има опит човекУ.
Траверсните скари на кръстовища не са така както на направеното. За справка може да се види оригинално кръстовище  на Тилиг-а, на което е дадена електрическата схема.
Не знам да има в истинските железници кръстовища и как изглеждат в действителност..
Следващия път ще си поиграя и траверснатя скара да е вярна.
Първоначално беше направено от цяло парче стъклотекстолит,
но резултата беше меко казано...противоречив, заради неточност в радиусите.. Тогава реших геометрията на релсите да се зададе
от водачите на флексовите траверси
Двойнолепящото тиксо и предварителното огъване на релсите добавиха своето за крайния резулт.
Баластирах с кафява баластра, тъй като не можах да направя смес подобна на тази която Георги ползва. А не се сетих да взема от него. Но пък така си е износено ефектно от спиране на колодките.
Благодаря за отзивите. :hi:
Със сигурност ще има продължение. Ще се пробвам със стрелка
за доизчистване на технологията...пък може и да направя " Беселер" с тази технология.Бързо и лесно е - останалото е опит и натрупване на сръчност с нея!
 ;D

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
« Последна редакция: 31 Октомври 2018, 20:16:15 от София 70 »

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Кръстовката е перфектна! Добавих сърца от поксипол за по-плавно преминаване Геометрията е спазена перфектно, което не наложи съществени промени. Доволен съм и от изработката и от това, че е вече на макетът ми , защото преди тази съм сложил две от Тилиг , като и двете не ми свършиха работа , поради това, че са стандартни .
Пламене , хиляди благодарности!