Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

БДЖ Шкоди

(1/10) > >>

Nenchev:
Известно време спрях да се занимавам с кошове за локомотиви, тъй като имах за решаване основни технологични проблеми, а именно - шасита и талиги.  В тази тема ще се опитам да покажа технологията на изработка на модел, като са използвани максимален брой ръчно изработени елементи - без донори.

И така, започваме от корубите (42 е фабрична китайска коруба, но скоро ще бъде готова и 3D принтираната версия):

п.п.  Понеже знам, че някои хора ще се свалят картинките, ще ги отворят във Фотошоп, ще направят 1200% зуум и ще почнат да коментират недостатъците, та за тяхна информация - това са само тестови кошове и съвсем не са това, което би трябвало да бъде един добър модел.



И шаси - това на 42 е без детайлизации, за целите на напасване и тестове.  Детайлите изискват по-висока резолюция на печат и съответно много повече време за изработка от принтера.  След като технологичните елементи бъдат тествани и доказано работят а именно машината да дърпа поне 800-1000 г вагони, да влиза и излиза спокойно от 360 радиусови завои по 4% наклон, тогава пускаме разпечатка на детайлизирана версия.









Освен шаси, за сега прилични резултати дават и талигите:



2 бр червяци М0.5, ф6 х 6 мм, 2 бр зъбни колела с 9 зъба и 2 бр. колела с 12 зъба





След заигравка с различни варианти на карданчето и тестване възможностите на принтера изкопирах класическия вариант:



Карданчето и втулките за изработени от PETG пластмаса.  Тествани са на усукване - усукват се до около 420 градуса, след което изтънява, но не се чупи.  При огъване положението е още по-добре - огъва се на 180 градуса, но не се чупи.



И не на последно място следват блендите.  Изключително голяма детайлизация, благодарение на файловете предоставени от Ванката от Казанлък и дву-месечните тестове на настройките на SLА принтера от Тошко Боин.




Основното нещо, което липсва в целия проект е наличието на време.  Следващия ъпдейт ще бъде от тестовете на задвиженото шаси по кривото и куцо трасе.  :dirol:

п.п.  Технологията е универсална и ще бъде прилагана за други модели - 04,06,07, 46 - в двата варианта.  С леки корекции на окачването, технологията е приложима и за мотрисните влакове - 14, 18,19, 32 и т.н..


svetljjjo:
браво хубава работа и блендите вече са доста прилични  :good:

zazo:
Супер, вижда се цялостен напредък.
Блендите изглеждат доста добре.

Защо все пак не пробвате да боядисате един модел с бои сатен, а не гланц?
Ей така за проба да видите дали няма да ви хареса повече и на вас самите.

Относно размера на снимките понеже аз съм един от тия дето мрънкат най-много.
640х480 на монитор с нормална към днешна дата резолюция е около 1/9 от площа на екрана. Дребничко е. ;D

Nenchev:

--- Цитат на: zazo link=topic=5165.msg113801#msg113801 date=1544617520 ---Супер, вижда се цялостен напредък.
Блендите изглеждат доста добре.

Защо все пак не пробвате да боядисате един модел с бои сатен, а не гланц?
Ей така за проба да видите дали няма да ви хареса повече и на вас самите.

Относно размера на снимките понеже аз съм един от тия дето мрънкат най-много.
640х480 на монитор с нормална към днешна дата резолюция е около 1/9 от площа на екрана. Дребничко е. ;D

--- Край на цитат ---

Благодаря за препоръката.  Ще скрия гланцовия лак на Тошко, с който "маже" всичко за последно  :yes:

А за снимките - нямам идея, защо са толкова малки - качвам ги съгласно инструкцията в snimka.bg.

Както и да е, направих един споделен албум в GOOGLE, в който има и други снимки.  Ето линка: https://photos.app.goo.gl/gESSM11DF54vXq4J9

Nenchev:
Сговорна дружина - пантограф повдига....

3D проектиране и разработка на файл - моя милост;

DLP изработка, боя, сглобяване и накичване - Слав Стоянов:









Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия