Известно време спрях да се занимавам с кошове за локомотиви, тъй като имах за решаване основни технологични проблеми, а именно - шасита и талиги. В тази тема ще се опитам да покажа технологията на изработка на модел, като са използвани максимален брой ръчно изработени елементи - без донори.
И така, започваме от корубите (42 е фабрична китайска коруба, но скоро ще бъде готова и 3D принтираната версия):
п.п. Понеже знам, че някои хора ще се свалят картинките, ще ги отворят във Фотошоп, ще направят 1200% зуум и ще почнат да коментират недостатъците, та за тяхна информация - това са само тестови кошове и съвсем не са това, което би трябвало да бъде един добър модел.

И шаси - това на 42 е без детайлизации, за целите на напасване и тестове. Детайлите изискват по-висока резолюция на печат и съответно много повече време за изработка от принтера. След като технологичните елементи бъдат тествани и доказано работят а именно машината да дърпа поне 800-1000 г вагони, да влиза и излиза спокойно от 360 радиусови завои по 4% наклон, тогава пускаме разпечатка на детайлизирана версия.




Освен шаси, за сега прилични резултати дават и талигите:

2 бр червяци М0.5, ф6 х 6 мм, 2 бр зъбни колела с 9 зъба и 2 бр. колела с 12 зъба


След заигравка с различни варианти на карданчето и тестване възможностите на принтера изкопирах класическия вариант:

Карданчето и втулките за изработени от PETG пластмаса. Тествани са на усукване - усукват се до около 420 градуса, след което изтънява, но не се чупи. При огъване положението е още по-добре - огъва се на 180 градуса, но не се чупи.

И не на последно място следват блендите. Изключително голяма детайлизация, благодарение на файловете предоставени от Ванката от Казанлък и дву-месечните тестове на настройките на SLА принтера от Тошко Боин.

Основното нещо, което липсва в целия проект е наличието на време. Следващия ъпдейт ще бъде от тестовете на задвиженото шаси по кривото и куцо трасе.

п.п. Технологията е универсална и ще бъде прилагана за други модели - 04,06,07, 46 - в двата варианта. С леки корекции на окачването, технологията е приложима и за мотрисните влакове - 14, 18,19, 32 и т.н..