Автор Тема: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)  (Прочетена 15343 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)
« Отговор #15 -: 29 Януари 2019, 12:46:12 »
Това ще ми е най-ценната информация за тази мотриса!!!
И ако мога с нещо да ти помогна ще е хубаво ...за мен,(  :blush2: )
щото така се притеснявам иначе , че допълнително те ангажирам.
И предварително ти благодаря!
 :hi: :hi: :hi:

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)
« Отговор #16 -: 05 Февруари 2019, 16:43:08 »
pach, не бързай с благодарностите. Нека свършим работа първо. (При моите темпове "да доживеем" е по-точно казано. :haha:) Не се притеснявай по принцип за нищо. А пък ако конкретно нещо няма да се получи, ти казвам направо и пак няма да има за какво да се притесняваш.
За нужната към момента помощ писах – информация за лошите времена, когато имаше железница. Спъна ли се в нещо друго, ще питам веднага.

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)
« Отговор #17 -: 08 Март 2019, 12:23:59 »
И така, два месеца по-късно, да си призная с какво си губих времето. По тази тема де, иначе другото не казвам засега (ще си започна отделна).

Действията може да се обобщят в три операции.
1. Огъване: оказа се може би най-приятната, въпреки първоначалните съмнения. Приготвих си „устройство‟ за огъване на долния ръб и даже му поставих ограничители – да стане всичко еднакво зле.
2. Запояване: почистване и всякаква подготовка на разни части (врати, панти, решетки, табели). Поетапно затискане и страхливо запояване на отделни участъци. Добре че за вратите си бях подготвил отвори за фиксиране и напасването не беше много сложно. Улеснението важи и за двата вагона, в зоната между пасажерските врати. А това са ползваните части:

053

При моторния обаче има едни допълнителни удоволствия в посока „пилотска‟ кабина, отнемащи време колкото за всичкото останало запояване. А съсипаните нерви са в пъти повече. Особено за пантите.

054

055

3. Лепене: искаше си подготовка на полистиролната стена, което се състоеше в освобождаване на място за запояваните отвътре детайли. Внимателна игра с фрезата реши задачата.
Отделно после ползвах огъвачката като равна основа, но си изрязах и едно допълнително PVC парче – да ми разпределя натиска. Всички повърхности които исках да запазя чисти, предварително облепих с тиксо. Нататък е повече от видимо, след нанасяне на избраната преди време смола, защипвам и зарязвам да съхне/полимеризира.

056

Като цяло, за мен тук убийствения елемент са повторенията на едни и същи прости действия незнайно колко пъти (24 на прикачния и 46 на моторния, знайно е :haha:). Аз затова и не се захващам със серийни преработки на машини – бързо ми омръзва.

И приключвам с повечето от горните операции при следните резултати:
- Прикачен вагон – запоено всичко към стените и залепено към полистирола.
- Моторен вагон – запоена всичката гадост и дребност, остава да ги почистя и леко да скося стената на кабината преди лепене.

Затова сега ще ви покажа приблизителните финални резултати за прикачния. То си иска още фини настройки, но това ще е като си отдъхна от всичките вредни съединения отделяни при запояването, както и от пластмасовите отпадъци.

Ето я стената освободена от щипките и непочистена от тиксото. След като го свалих и разкарах разтеклите се излишъци смола, пристъпих към отварянето на прозорците. По четири отвора и после шлайфмашинката със свободно избран фрезер, което сътвори споменатите отпадъци и то в ненужно големи количества. А пък на следващия ден същото направих и с втората. Дотук добре, поизчистих работилницата, но съм на средата – има още две такива мърлявщини.

057

Иначе станаха прави и даже си пасват с останалите части на вагона. Малко ластични проби и засега е това.

058

И всъщност леко ви изпързалях – има повторения на тема „челни стени‟. Пак досадни неща които не съм отбелязал навреме. То като се получи първото, престана да ми е интересно и  останалите трябваше просто да се направят, а пък вече споделих отношението си към сериите. Към момента са по-довършени, но ще сложа снимка когато вече наистина са готови и трите.

059

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)
« Отговор #18 -: 11 Март 2019, 09:52:03 »
Закономерно продължение. Кратко и предимно фотографско. Съботно-неделна ликвидация на моторния вагон по отработената вече схема. Не се сдържах и вмъкнах междинни етапи от работата, но според мен това е красивото в подобни теми. А пък на някой може и да е от полза.
Също добавих и поглед към тавана с пробно заврян предназначения за там детайл.

060

Следва „полуразрез‟ и изглед на вече двата вагона. Така като гледам снимката се замислих над един разговор какво се вижда вътре. Ами, преценете сами, даже не е нужно да се смята какъв процент от площта на стената са прозорците. За мен се вижда всичко, значи следващата стъпка вътре ще е добавяне на седалки, тавани, осветление, масички, кошчета... а, и „етажерки‟ по желание. И то друго не остана.  :yes:

061

Следващата стъпка вън обаче, ще е „стапел‟ за покривите, че иначе не мога да докарам кривата. Уф, как ме домързя... пролетно.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)
« Отговор #19 -: 11 Март 2019, 09:57:59 »
В моя телевизор ли има проблем или прозорците изглеждат "къдрави"?

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)
« Отговор #20 -: 11 Март 2019, 10:42:51 »
pavel75, наред ти е и телевизора и прозорците.
Просто остана неизвършена операция "фино почистване". Счетох я за по-маловажна от проверката колко съм сбъркал при изработката и затова пробвах сглобката в този вид. Сега, неизвестно колко вечери, ще играят нож, пила, шкурка... накратко - веселата част.

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)
« Отговор #21 -: 15 Май 2019, 08:47:58 »
Да продължим все пак, а? Два месеца пауза са достатъчни, нали? Истината е, че следват резултатите от (последните) десетина дена работа, другото време е загубено, що се отнася до моделизма.

Изгладих къдриците – игра с разни плоски и кръгли пили. А отворите после „калибрирах‟ с еталонния прозорец. То всъщност си е рамка залепена за един полистирол, което означава че всички останали трябва да станат като нея. Ще се постарая, а междувременно си намерих две грешки, която трябва да отстраня.
Второто улеснение видно на снимката, е шаблон за позиционирането на масичката и кошчето под прозорците. Предполагам, това няма нужда от обяснения – отбелязах и направих фини драскотини.

062

В долната част на стените има едни прозрачни надлъжни ивици, нарушавани от бели петна тук-там. Това място е кривата на стената, като прозрачното е смолата от лепенето, а бялото – Milliput ползван за корекция на формата. Да, не се получиха от първи път, но аз и не се надявах. Както и да е, вече имаме по-близка до истината форма, която обаче ще разгледам друг път. Сега се съсредоточавам върху интериора.
Прозорците на влака са със закръгления, но отвътре имат една правоъгълна рамка. Не ми се оставяше гола стената и затова нарязах 0,5 mm ленти от вече познатата PLA-Paper на Tamiya. Нататък стана така:
- подравнявам по дължина и слагам съвсем малко лепило в центъра на прозореца;
- режа на място (между прозорците) хоризонталните ленти и под свободните им краища подпъхвам вертикалните;
- с още по-малко лепило, фиксирам вертикалния център и след минута режа под ъгъл мястото където се пресичат.
- това е!

063

Естествено, после лепя всичко като хората и така 41 пъти. На следващия ден ползвам шкурка 2000 и считам декорацията за завършена.

064

За да съм сигурен в резултатите от изглаждането на стената отвътре, маркирането и рамкирането, грундирах всичко. След неизбежните леки корекции, премина успешно през  контрола по качеството и сега го чака само едно полиране. Когато се стигне до лепене към напречните стени и покрива, ще сваля грунда от конкретните места.

065

Още един интериорен елемент – вратите. Или поне тези със стъкла на тях.
Технологията набързо:
- премахване държачите на двете страни на вратите и решетките в долната им част;
- упражнения по почистване с четка и паста за зъби (в банята, на мивката);
- решетките запоих без много ядове;
- отдавна изрязаната полистиролна лента полирах с пастите пак на Tamiya и направих канали, двустранно заради запоените решетки;
- залепено всичко на лентата, като нарочно първоначално избрах едното лице – не ми се щеше после да установя, че съм залепил две еднакви на една врата;
- рязане, чистене, лепене от другата страна;
- и напасване на място.
За моя радост ги нагласих почти еднакви и няма значение коя врата на коя стена ще се сложи.

066

067
Планирано е да се отливат от прозрачна смола, като при боядисването се пазят прозорците.

Днешното включване неволно се получи като реклама на Tamiya, но това са материалите които ползвам, а не съм уточнявал пък марката на споменаваните лепило и грунд...

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)
« Отговор #22 -: 31 Май 2019, 13:00:27 »
Съвсем кратко продължение на интригата с вратите.
Наличието на три служебни, но почти невидими, ми постави въпроса: дали има смисъл да ги правя? Започнах ги за проба (как ли ще върви?) и след около час всичко беше готово. Имало моменти в които няма какво да се мисли - щях да изгубя повече време в разсъждения. Иначе са изпълнени като рамките на прозорците, след което ги залепих по места. Явяват се почти чиста импровизация но, предвид споменатата видимост, са повече от добри.
Тук може да възникне въпроса „Абе, ****, защо изобщо си си играл да режеш тези стени, като сега пак ги запълваш?‟. Много просто - когато подготвях вътрешните стени, всички минаха по една технология. Съществуваха доста неясноти кое как ще е и, за да не се разсейвам, направих всичко по един калъп. Пък и това сега е детайлизация, а предната стъпка беше строеж, навлизаме значи в по-деликатна зона. Но все тая, позабавлявах се и вече е готово.

068

И подобна магария с вратите на тоалетните. Същото лепене като тези на купетата, само прозорци няма. На снимката: премахнати държачите, запоени решетки, почистени и изкъпани, подготвени стените и почти финалния резултат (остана малко за чистене в района).

069

Сега трябва да сглобя покривите и да залепя всичко заедно – покрив, стени външни и вътрешни. Стискайте палци да се получи, а останалия интериор са отделни части.

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)
« Отговор #23 -: 23 Април 2021, 15:25:41 »
Без малко две години. Ще се направя, че няма такова нещо и се закачам за първата задача от последните изречения.

Заедно с рязането на едни дървени части за 63-та серия преди време, през лазера мина известно количество от същия материал и за тук. По аналогичен начин, събрах горната част на форма, в която ще стегна покрива. Долната, е от ползваното някога приспособление за изработка на пластмасовата покривна част. За да я направя по-солидна, просто запълних празнините с гипсово лепило. С помощта на различни кръгли заготовки, огънах метала и лепих всичко по описана и вече утвърдена технология.

По снимките: части, форми, момент на лепене, пробна ластична сглобка. Прилично стана.

070

Докато правех покрива на моторния вагон, не се усетих че накрая трябва да е по-тънък и залепих пластмасата докрай (на снимката личи). После я изпилих внимателно, но предпочитам да бях избегнал тази дейност. Което и стана при немоторния – няколко тънки ленти полистирол и процесите протичат спокойно. Огъването по малките радиуси, съвсем очаквано, не беше идеално и няма как да е, понеже не съм машина. Шкурка (отдавна не съм я споменавал), Milliput и пак шкурка, изправиха и изгладиха крайните участъци на покривите. При големите покривни криви, не се забелязват отклонения. Аз на това се и надявах – да не се налага бъркане между гофрите, но ще видим след грунда.

071

Има и още, ама няма да е сега.

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)
« Отговор #24 -: 28 Април 2021, 22:32:28 »
А сега ще е още-то.

Ивици, чието предназначение няма да описвам. Хронологично по долната снимка:
- както са на рамката, плюс по една резерва (останаха) от всяка;
- запоени (сантиметър по сантиметър), тези с правите краища (преди месец) и подготвени тези със скосените (готови от вчера).
На по-долната снимка, са във финална фаза на изработка, като отделен детайл. Разположението им подсказва какво са и къде трябва да отидат.

Отворите които бях предвидил по покрива, съвсем естествено, са запълнени със смола. За около два часа, им придадох известна дълбочина и се заиграх с шкурка 2000 около тях – за проверка дали смолата не е излязла и нагоре. То аз бях залепил тиксо, но... Това също вчера.

072

Днес започнахме с миене на зъбите, или поне пастата ползвах, за почистване на повърхността. И сапун, и химии разни, и механично въздействие, и др. Продължих с полиране (трите пасти на Tamiya), постоянен оглед, контрол и корекция на резултата. И неколкократно междинно миене пак със сапун. Получи се нещо лъскаво, като казан (за ракия) на бакърджия и, сигурно, също толкова тънко. А отражението на близкия план са пръстите на ръка, вдигната за поздрав. До това доведе ползването на японски материали.

Дойде време за грунд. Обезмасляване, грунд за метал, черен Surfacer1500 (да покрие по-бързо), сив Surfacer1200. Дотук работех без да знам какво ще прояви грунда и съм доволен, че не се вижда нищо притеснително и криво след тези операции. Повече от приемливо се получи. Най-вероятно ще полирам и го броим готово.

073

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)
« Отговор #25 -: 10 Май 2021, 13:40:35 »
Промяната от предното включване, съм събрал в две снимки, зад които обаче стои доста работа. Ще опитам и обясненията по тях да са малко.

Към покрива на прикачния вагон, залепих споменатите предния път ленти. Също така, залепих и някои от вътрешните напречни стени. Това беше предшествано от внимателно прострелване, прогонване, напасване, наместване, нагаждане или каквото там го наречете, съпроводено с производството на прах. На този фон, ми се прищя да видя нещо чисто, затова полирах външните стени на вагоните (по технологията ползвана за покривите). Отстраних и грешка допусната при проектирането, която ми вадеше очите откакто са произведени – премахната е долната гофра (от двойката преминаваща под прозорците) в областта след пасажерските врати. Малко по инерция (от чертежите) съм я оставил тогава, но вече са поправени нещата.
Следващата игра е с моторния вагон: събирането на кабинния покрив с покрива на целия вагон. Тук си личи изрязването на ламарината, подгъването ѝ и залепването на малкия детайл. Остана да се нагласи мястото на сглобката.

074

Много ми се щеше, тези лъскави стени на прикачния вагон да си отидат на мястото завинаги. Обаче технологията не позволява. Всъщност позволява, но ще е за сметка на удобство при работа. Имам предвид таваните, за които сегашното положение е изключително удобно за прилагане на процедурата с много имена от по-горе.
На долната снимка са разположени замесените детайлите – веднъж до покривите, веднъж по местата си. Изключение са залепените вече двойки стени, те дори са със закръгление на сглобката. Какво е направено:
- напасване височината на стените;
- определени и почистени местата за залепване на стените;
- поставяне и нивелиране на опори за хоризонталните тавани (от стена до стена);
- оформяне и нивелиране на малките хоризонтални тавани;
- коригиране дължината на големите тавани;
- маркиране на всеки детайл и мястото (и посоката) за което е предназначен – гравирано и после повторено с маркер за да го чета по-лесно.
Тук пролича, че съм прибързал с лепенето на стените. Маркирането не беше никак удобно и напомни за смисъла от спазване на реда. Изглежда, външните стени няма да се слагат, докато не приключа с големите тавани.
От друга страна, се получи нещо непреднамерено: напречните стени са позиционирани и лепени според пода на вагона, без и да помисля за тавана. Сега, тези големите таванни секции се явиха като проверка на проектиране и изпълнение. Корекциите са минимални, значи сме наред.

075

Не се получи кратко. Какво да се прави – мащаба на бойните действия доведе до този обем.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)
« Отговор #26 -: 11 Май 2021, 09:36:10 »
Цитат на: LDimitrov link=topic=5170.msg121592#msg121592 date=1620643235
....
На долната снимка са разположени замесените детайлите – веднъж до покривите, веднъж по местата си. Изключение са .. .

Както се казва  -"обичайните заподозрени...от  1ОО1 детайла!".
Та и ние се чувстваме като в приказка от 1ОО1 нощ!!!
Е, може би само като деца, пред уличната витрина на сладкарницата.... тоест има какво да сънуваме и за какво да мечтаем!!!
 ;D :hi:

Едно питане имам - доволен ли си от мястото където качваш снимките - дай малко предимства и недостатъци, моля!?

Аз доскоро ги качвах в рicbg, и бях изключително доволен
(макар да се оказаха база на известен продавач на банани),
но те прекратиха визуализацията на снимките ни, тъй като се продават. Албумите и описанията са ни там. Папките също и всичко останало, само линковете на снимките се отварят, но няма
образ.
 Надявам се като се продадат, да "отворят" снимките от запазените ни албуми, но дотогава ми трябва алтернативно място.

И още един въпрос - съдейки по заглавието на темата, значи ли това, че някога ще има "по серийно" пускане на няколко бройки?

С нетърпение чакам евентуално и начина на задвижване на този модел!
Останалото може би утре в ж.к.Младост!?
 ;D

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)
« Отговор #27 -: 11 Май 2021, 16:00:27 »
Пламене, качвам на flickr. Натам ме насочи Митко (Stefanoff), от което съм доволен и благодарен. Снимките са си там, сривове няма досега и друго не ми трябва. За безплатни паразити като мен, има ограничение от 1000 броя, в което възнамерявам да се вместя. А допустимия размер на качваните фотоси е далеч над моите нужди (по спомени). Повече за платформата може да се намери из мрежата, аз нямам знанията да обяснявам смислено по въпроса.

За заглавието: то неслучайно сочи само мастера. Какво ще става нататък, не е много ясно, но определено излиза извън темата. Аз затова така съм го ограничил. Иначе има четири твърди поръчки още от преди двугодишната пауза. Представяш ли си какви доверчиви хора има? Само ме чакат в засада...  :lol: :lol: :lol:

На 12.11.2018, съм писал нещо, което прехвърлих тук с останалото съдържание на 21.12.2018. Виж предната страница и утре може да говорим повече. (И за смисъла на нещата, че пак изпревари събитията с това питане за заглавието.)

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: ЭР25 – опит за мастер (of puppets?)
« Отговор #28 -: 05 Юли 2021, 13:19:30 »
 Продължавам с илюстрации на нещо доведено до това състояние преди месец. Разни строително-ремонтни дейности пречеха да рапортувам навреме, но сега се отвори кратък промеждутък... И така:

За изработка на таваните, отново имаше нужда от калъп, надявам се вече последен за този модел. Ламарина, полистирол, обезмасляване, смола, щипки и затискане в калъпа – този филм е гледан, тук съм показал само състояние преди и след.
И после залепих надлъжните стени на прикачния вагон! Този удивителен знак не е случаен, най-после да се види резултат от досега разхвърляните по много снимки детайли. Всичко пасна идеално, дори и маркираната със зелена стрелка фуга (е, тук вече я няма).
Челните стени, заедно с вратите, са подготвени за монтаж и гледах да ги наместя бързо, че ме притесняват разни свободни краища, предполагащи лесно съсипване на току-що направеното. За тях се забелязват едни ограничители, които са временно явление. Махнах ги след фиксиране в няколко точки, понеже пречеха на лепилото да отиде където трябва.

076

Един изглед на сглобения вагон. Колкото да се види, че сам си стои цял (стига ластични крепежи). Между другото, корава конструкция се получи, не го очаквах такова, но това само може да ме радва.
И няколко изгледа на челните стени. Всичко е нагласено и фугирано – отвътре и отвън. Без или със закръгления, зависи от спецификата на мястото.

077

Засега така...

P.S. Интересна работа, докато го проектираш и събираш, не може да си представиш как ще изглежда. Щом започна (чак сега) на мен, дето не се радвам много на 32, да ми харесва, значи може наистина да изглежда.