Автор Тема: 46229 ROMPETROL  (Прочетена 14071 пъти)

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 46229 ROMPETROL
« Отговор #15 -: 01 Ноември 2019, 13:16:00 »
pavel75, благодаря за линка!
Разгледах доста преработки основани на това оръжие, но ми се струва да му е ниско напрежението. Поне някои от фабричните апликатори се рекламират с 15-20kV и допускам, че го изисква работата с по-дългите треви или пък обработваната площ. 
Все тая, аз понеже нямах/нямам намерение да изследвам причината, си поръчах (и получих) следното: https://www.aliexpress.com/item/32847809269.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6ca14c4dDl9UsB  което, според по-простите схеми, трябва да се съоръжи с един ключ и някои неелектрически добавки, за да стане пълноценен уред.
Още веднъж - благодарност за съпричастността!

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 46229 ROMPETROL
« Отговор #16 -: 26 Ноември 2019, 12:49:38 »
Да споделя и електрифицирането на участъка. В списъка с оставащи за създаване неща, има отбелязан набързо един стълб. Към това мога да добавя само - бетонен и изрязан според капака. Другото беше така:
- на 5 mm ABS прът (hobbyking), придадох конична форма и направих вътрешен отвор. После това се запълни с малко арматура и смола (Bison), като предварително отрязах горния край където трябваше;
- добавих крепежа (RBmodel) на металните части и рязах разни месингови пръти (Trumpeter);
- подготвих възела около изолатора (последния остана от същия локомотив и това ми улесни живота);
- запоих двата пръта един към друг, изчистих и залепих изолатора и дреболиите му, оформих шарнирната връзка на цялата конструкция към стълба;
- налепих заготовките на онзи огънат тел (Aber) и после грундирах пластмасата;
- от 0,5 стоманен тел (Aber), огънах последния елемент – фиксатора държащ контактния проводник. Не е съвсем като истинското, но по-важна в случая е якостта, затова го запоих в отвори, направени в хоризонталния прът. Пак си помогнах с гипс при запояването;
- добавих разните крепежи (скоби?) по сглобките и ги детайлизирах леко. Ползвах бирен алуминий за целта (да, има такъв химичен елемент);
- запоих към края на фиксатора 0,2 месингов тел, имитиращ контактния проводник. Почерних го с патиниращата химия, както и останалите метални части.

195

Всичкото това, своевременно се напасва по капака под който ще седи. Скъсявах и скосявах металните части, в самия капак правих отвори или го окопавах където е нужно. За проба на височината ползвах една налична/безлична 46-а, и резултата е задоволителен.

196

Дойде време и за боя.
- ползвах две сиви и една черна (алкидни Humbrol-ки) за бетона – светлата сива е основен цвят, а по-тъмната и черната нанесох на по-едри пръски и по-отдалече. Имитирах разнородните включвания в бетона или поне така се надявам;
- на вече черните металните части нанесох с четка феролит. Не се престарах с покритието, защото гоня „престоял‟ ефект. Едно бързо подчертаване на линиите с черно и приключих тук;
- изолатора лесен – някаква кафява и готово.

197

Ако някой се е напрягал „защо този стълб е разчленен‟, сега ще може да се отпусне – така си е замислен. Идеята е контактната мрежа да се скрие дълбоко в капака и така да се опази от пипливи ръчички. Оттук следва и най-сърцераздирателната дейност – монтажа в кутията. Горната част се лепи в проходен отвор, а проводника излиза и се връща в кутията (но му режа краищата там). То какво ли обяснявам, на снимките личи. Дори и добавеното заземително въже се забелязва.

198

Хм, малко съм разместил фотографиите. Честно казано не ми се преправят, а и не вярвам да е съществено затруднение за възприемане на действието. Затова, чао до следващия път!

P.S.-a от миналия път важи и сега, повече детайли - на финала.

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 46229 ROMPETROL
« Отговор #17 -: 19 Декември 2019, 10:28:07 »
Съвсем набързо и развитието на сигнализацията. Подготвих си два комплекта за всеки случай и атакувах. Показано на снимката: детайлите както са си на рамката, свалени и огънати, и съм добавил два изгледа на почти сглобеното изделие. Мачтата е запоена по ръба, козирките са огъвани на свредла, а пък аз съм объркал отвора за фиксиране на площадката – трябва да е от другата страна. Нормално е да оплескам нещо при толкова въртене, но го поправих. Други издънки нямам и предстоят довършителните работи.

199

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 46229 ROMPETROL
« Отговор #18 -: 31 Декември 2019, 13:54:28 »
Кога е най-добре да се приключи с писането за годината, ако не в последния ден? Обаче не ми се пише и съм наблегнал на снимките. Приемете го като новогодишен подарък – да не се тормозите с много четене. И все пак...

Сигнал: окончателно запоен, почернен, залепен проводник с идеята да имитира заварките и изрязани излишъците от проводника. Не личат особено, но поне ще знам за в бъдеще.

200

Боя, всъщност черния Surfacer 1500 на Gunze и така го оставих. Бетонната основа е правоъгълник от разпенено PVC, а отгоре го мазах с акрилната паста/смеска/глезотия Concrete на AK Interactive. Освиних го с прахчетата на Agama – Dust, Mud и Rust, като преди това монтирах заземителната шина. И накрая си позволих сравнение с първоначалния вариант на сигнала. Честно казано, не знам кое ми харесва повече.

201

Цветни светлини: парчета от различни запалки, залепени към прозрачен прът и докарани до нужния диаметър. Не ми е ясно защо трябваше да е прозрачен, но това са размисли след като приключих. Етапите са показани, а да засегна и разкрасителните работи – разпределителната кутия. Какво пък има да пиша тук, освен че междувременно боядисах сива задната страна на табелата.

202

Тук също спестявам текст – оформянето на наставите и добавих един брояч на оси. Последния ми е голяма гордост, защото е абсолютен самодел.

203

Притесняваше ме свободния достъп до кутията на брояча и си измислих следното: две ленти хартия и тънък проводник; лентите залепени на Т и проводника огънат по размер; проводника залепен и изрязан излишъка от едната лента; боя, скоба и монтиране към кутията. Това е рецептата за заключване.

204

Финал за тази година. Здраве, късмет и успехи на всички през новата!

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 46229 ROMPETROL
« Отговор #19 -: 13 Април 2020, 11:47:24 »
Една снимка, колкото да не е само текст.
След зяпане по телефонни, телеграфни и предимно стълбове от контактната мрежа, скалъпих предупредителни и идентификационни надписи. Лазерен принтер, декална хартия, предпазен слой лак и бяха готови за ползване. Обаче основата не беше!
Реших цветовете под надписите да боядисам на място и за тази цел ми трябваше подходяща маска. Какво по-добро от точните размери – на обикновен лист напечатах същите рамки и го залепих върху маскиращото тиксо на Tamiya. После изрязах отворите в двата материала и пренесох само тиксото върху стълба.
Нататък се виждат предпазните мерки: още тиксо, Maskol на Humbrol, разни хартии... С последователно покриване на местата, пръснах бяло и жълто. На следващия ден, по изпитана рецепта, залепих декалите и на третия покрих финално с лак.
Стана по-красиво според мен и ми стига разправията с този стълб.

205

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12305
  • Рейтинг: 1321
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: 46229 ROMPETROL
« Отговор #20 -: 13 Април 2020, 20:41:01 »
Така описано изглежда лесно, обаче ти си знаеш, 
че не е толкова просто. За теб - майстора все пак
наистина е  показателно, но пък крайният резултат е впечатляващ!!!!
"КАТО ЖИВ Е"  макар да е железобетонен стълб само!!!
 :hi: :hi:  :hi: bg&flag

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 46229 ROMPETROL
« Отговор #21 -: 14 Юли 2021, 09:00:25 »
Пламене, то на думи всичко е лесно. Действията тук са прости, но повторени много пъти. Другата беля е създаването на детайли които да ползваш – в случая са декалите. При всички положения, задачата си иска своето (време и средства). Добре е накрая старанието да е оправдано, останалото е преодолимо.


За да не смесвам подвижния състав с ландшафт и инфраструктура, добавям финален пост посветен изцяло на последните две.

По същество: към пейзажа добавих малко трева, защото ми стоеше някак еднородно ливадата и не ми се връзва. Все пак, машината е БДЖ, движи се само тук, а всеки пътувал достатъчно по нашите линии е забелязал, че близката околност на железния път рядко прилича на подредена и поддържана градина. И тревата не е като на голф игрище. Затова – лепилото, високото напрежение и смело разсипване на косми. Също и прехода между стълба, сигнала и земята позамазах. Някак несресано стои вече около тях (и покрай канавката), истинско едно такова...

Втори и по-интересен акцент днес, е причината локомотива да стои на това място (някой ден когато се постави на релсите). Много просто – свети червено! И то наистина свети. Оптично влакно 0,75 mm, червен светодиод, две ААА батерии, малко жица и съответното количество работа. Влакното е огъвано на топло, а горния му край оформих като призма за да отразява светлината в нужната посока. Скрито е в предната част на мачтата и отива директно в червеното. Добре, че е най-отдолу, иначе нямаше да се захвана да го правя това. Обаче пък, веднъж видял възможността, не остана шанс да му се размине... а то даже вече и работи. (Трябваше 1 mm да ползвам, ама е късно.)

206

Стига натюрморти! По преценка на автора, може да бъдат добавени няколко щрихи, които обаче ще се вмъкнат тук покрай нещо друго. Дано да е локомотив.