Автор Тема: Roco VT98+VS98 schienenbus  (Прочетена 5020 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Roco VT98+VS98 schienenbus
« -: 21 Януари 2019, 23:28:38 »
Моделчето е доста старо, по Нова година го пуснаха отново, в четвърта епоха. Преди две години му се назлъндисвах в трета епоха, но и това става. Моторният вагон е 798 763-9, командният вагон е с номер 998 865-0. Третият вагон май няма да го пуснат в четвърта епоха.

На кутията пише произведен в VN, според мен това си е Виетнам. Външно не му личи, само лъскавата ивица ми се вижда на някои места по разлята отколкото трябва. Или може би не съм разбрал в оригинала кое е лъскаво и ще си го коригирам лесно с няколко нули четка. На цена, по традиция, е на МИНУС 30% спрямо предишни години, което го забелязвам и в редица други от класическите модели на Роко, и поне мен ме радва.



От долу:



Първото впечатление беше една изпаднала ламаринка в кутията. Дълго време не можах да разбера откъде е. И го подкарах без нея. Обаче вървежът нещо не ми хареса. Не беше чак трагично, но малко се различаваше от очакваното за моделна Роко. Предварително бях му проучил карантията и очаквах по-добро движение. Освен че вървеше тежко и тегаво, на определени скорости като че ли прескачаха зъбчета.

Едно добро нещо е че редукторите от долу са с винтчета и лесно се отварят и се вижда кое евентуално не е наред, без опасност за повреди по външния вид.



Доста се учудих на това малко колелце, черното, с тази тънка ос, около 1мм, спрямо 2.6 мм на останалите. След разни експерименти се оказа че там всичко е наред. Обаче бялото колелце, незнайно защо, беше оставено с луфт вертикално в единия край на оста. С подложка около 0.2 мм нещата станаха както трябва, прескачането и тракането спря. Но движението пак не ми хареса.
Следва отваряне отгоре. Корубата се държи само на двете кукички от винтовия спряг. Макар и да е без талиги, задвижването си е с голям и хубав мотор (затова се навих да го купя), има си две карданчета и два червяка. Възелът с червяка отново е на винтчета, а не на щипки, които да се чупят. И там всичко се оказа наред, въпреки че лагерите на оста на самия червяк са оставени доста "плаващи" във вертикална посока.



Накрая извадих моторчето и проблемът се оказа в него.



Колкото и да го гледам изглеждаше наред. Обаче не въртеше добре, а на пресекулки, които по никакъв начин не можах да определя защо се получават. Следва разглобяване на всичко, без маховика. Пак всичко си изглежда идеално. Накрая смених корпуса на мотора, т.е. статора с магнитите, имах си резервен. След сглобяване всичко тръгне на 6. Бавните скорости станаха по мой вкус: https://youtu.be/fhPeOnL_R5o

Моторният вагон е достатъчно тежък, 230 грама. Тягата е над 40 грама, въпреки че е само с две оси без бандажи. При 12 волта вдига около 100, оригиналът е за 90. Токът е типично за този мотор - около 180 мА, плюс 50 мА за лампите. Осветлението трябва да се преработи изцяло. Оригиналното е с 4 лампи. Две отделни лампи има в покрива, за горния фар, в двете посоки. В корпуса има още две лампи, отстрани. На нивото на светлините са сложени световоди. При движение в едната посока свети една лампа в покрива и една лампа долу. Тази долу осветява белите напред и червените назад. Същото и в обратната посока, с другата лампа долу и с другата лампа в покрива. Изключване на светлините при закачане на вагона не видях. След като му оправих движението, ще му дойде ред и на лампите да изчезнат и да станат светодиоди.

В салона е направена някаква имитация на седалки, от които се вижда само върха на облегалките. Могат да се резнат половинки човечета, но не знам дали ще го направя. Освен WC-то, има сложена и една черна пластмасова кутия, в която да се скрие декодер и високоговорител, която кутия закрива около 1/3 от салона на моторния вагон.

Следва вагончето. Има една странна система, за която само бях чувал. При въртене на едната колоос в една посока се включва бяла светлина, включително и с втора отделна лампа в тавана. При въртене на същата колос в обратната посока, светват червените с трета лампа. Така бяло / червено се сменя и работи и при аналогово, и при цифрово захранване без декодер и без връзка с моторния вагон. Светлини има само в единия край на вагона. Тази цялата чудесия става с пластинката, която беше изпаднала в кутията. Двете жици и контактите ги открих лесно, отвътре на дъното. Но по никакъв начин не можах да си представя как и къде да сложа тази ламаринка. И без това ще слагам светодиоди, ще му преработя цялата схема. Освен това трябваше да коригирам формата на токоснемащите пластинки. Добре са измислени и почти не пречат на движението, но някое виетнамче беше проявило творчество и бяха сложени така, че фабрично колелата повече се пързаляха по релсите отколкото да се въртят.

Вагончето отдолу:


Закачането, макар и с "шахта", върши работа само със специалната пръчка, която върви с комплекта. Нормални куплунзи трябва да се удължават и то доста.

В залючение - за мен е перфектен модел, 129 евро за двата вагона, добър външен вид, много добър на пипане и на повърхност, прилични надписи, голям и хубав мотор, лесно разглобяване, доста неща са метални с винтчета, даже и моторът се държи с винтче, а не е просто натиснат на мястото си.
Корекциите до тук станаха за прилично кратко време в рамките на една сутрин. Остават и светлините, които ще глътнат може би повече време, но трябва първо да ги измисля.
Но за нормален "потребител" това, което извадих от кутията е доста разочароващо като качество и би следвало веднага да се върне в магазина. Не знам дали това не е в резултат на буквата С на края на номера на етикета, до сега всичките ми модели са само с А.
« Последна редакция: 21 Януари 2019, 23:43:04 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Roco VT98+VS98 schienenbus
« Отговор #1 -: 21 Януари 2019, 23:52:15 »
И една снимка на салона:


svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Roco VT98+VS98 schienenbus
« Отговор #2 -: 22 Януари 2019, 00:34:13 »
да на ново нещо и то за такава сума да изисква ремонт си е коф ти  :)
« Последна редакция: 22 Януари 2019, 00:38:17 от svetljjjo »