Автор Тема: Маневрени локомотиви и гари  (Прочетена 6512 пъти)

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 531
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Маневрени локомотиви и гари
« -: 14 Февруари 2019, 23:46:49 »
Подкокоросан от поредната находка на Адри :hi:

Off-Topic:

Изпълни ми сърцето и очите, Адри!

Откривам нова тема.


Такъв тип коловозно развитие и маневриране са доста редки. У нашенско даже и почти непознати. Говоря за модели.
Хората, поради липса на често каране на своите композиции предпочитат джиткането - вместо маневрирането. Пък подреждането на вагоните преминавайки " гърба на магарето" - от немски направо крадено понятие  - си е тотална екзотика.
У Немачко още в 19 век добре представено. У нас също се намира, даже и с крайни коловози, без стрелки накрая на коловоза. Това с покойния професор Данчо Тасев сме го обсъждали, къде и как в Българско...вече съм забравил къде се намират, но ги има...
А с ненавреме заминилия Стойко Алексиев даже го проиграхме в НО, когато беше на дълги командировки във Варна. В МЕИ, където преподавах тогава, имаше, помещения бол. Релсите PILZ и малко унгарски. Откачвалките ПИКО, куплунзите -  без шахти, даже опити с PIKO i Kupplung. Доста шкартирахме от вагоните. Той носи и от своите от София, пък и аз имах няколко стотин вагона.
Измервахме
1. съпротивление на вагоните
2. разбег на вагоните по инерция
3. ъгъл на  гърбината на магарето"
4. по колко стрелки могат да се навържат една след друга за да имат нормално спускане до края на                        коловоза
5. при коловози без стрелки в единия край какъв требе да е ъгълът на  "МАГАРЕШКИЯ ГРЪБ" за да може да се избутват, респ. изкачват в обратна посока композициите
6. кои локомотиви стават и кои не
7. опити с различни стрелки
и прочие...

За да направиш такъв макет и да можеш да маневрираш по него доста неща са необходими:

1. Голямо място -коловозите са дълги
2. Куплунги, които да са безотказни  при закачане и откачане.
3. Лекоходни вагони, ако требе даже може да се поставят тежести, не само по НЕМ
4. Такъв тип макет не става за външна публика. Тя иска движение на много и пъстри композиции. Не бавно и протяжно маневриране. / Което за мен е върхът на сладоледа, моят сладолед, който не налагам на никого.../ .
5. Подходящи локомотиви
6. Перфектно положен релсов път
и прочие...

Сега възможностите сравнени с нещата преди 30 години са къде, къде по-големи...
Има:
1. Супер куплунги
2. Локомотиви , които направо пъплят по релсите
3. Локомотиви, с дистанционни откачвачки, при все че не са задължителни -
4. Голям избор на стрелки, респ. релсов материал

Преди да продължа няколко заигравки:

1. Как е на български немският термин " магарешки гръб" ?!?
2. Кои куплунги са най-подходящи?!?
3. Кои локомотиви и защо?!?

 :drinks: bg&flag :drinks:

Много моля, особено по първия въпрос, старите кучета да не вземат думата.

    :diablo: Също нека се споделят неща, които човек  САМ Е ОПИТАЛ на практика, "без копирай и постави" и :diablo:

СЪВЕТ: Изгледай спокойно клипа в тубата, преди да пишеш...

 :

« Последна редакция: 14 Февруари 2019, 23:53:38 от Boris 2-12-4 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Маневрени локомотиви и гари
« Отговор #1 -: 16 Февруари 2019, 09:00:08 »
Гарата е много семпла, на дори и да няма гърбица,
на нея станат все пак хубави маневри, с наличния в момента
магистрален локомотив - събира влак:
https://youtu.be/Cqr2niVuZP8

Иначе там си имат и маневрено локче, ползвано за какво ли не.
Една по-различна маневра на същата гара - с разместване
по зает коловоз:
https://youtu.be/bxUTkfbPtEU
 :hi:

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Маневрени локомотиви и гари
« Отговор #2 -: 18 Февруари 2019, 16:38:44 »
ТЕМ02 и 6000 тона маневрен състав :good:
https://youtu.be/xunLIRXBxT4

Е на това казвам тежка маневрена служба!

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Маневрени локомотиви и гари
« Отговор #3 -: 18 Февруари 2019, 17:08:48 »
Падаш си по ТЕМ 2 а?  ;D

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Маневрени локомотиви и гари
« Отговор #4 -: 18 Февруари 2019, 17:55:58 »
Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5196.msg114657#msg114657 date=1550502528
Падаш си по ТЕМ 2 а?  ;D

Харесвам маневрената дейност, а ТЕМ2 е интересен маневрен локомотив.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Маневрени локомотиви и гари
« Отговор #5 -: 18 Февруари 2019, 18:33:32 »
Интересен е от Стомана - Перник или от КЦМ? A вероятно и двата варианта?  ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Маневрени локомотиви и гари
« Отговор #6 -: 18 Февруари 2019, 19:15:20 »
Добре, ама що така свират вагоните сякаш ги изнасилват!?
Даже не догледах клипа заради това стържене!
 :stop:

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Маневрени локомотиви и гари
« Отговор #7 -: 18 Февруари 2019, 19:38:59 »
Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5196.msg114665#msg114665 date=1550507612
Интересен е от Стомана - Перник или от КЦМ? A вероятно и двата варианта?  ;D
От "Кремиковци" и "Промет Стийл". Последните се движат всеки ден по 85-та риния от Долно Езерово до Дебелт.

Цитат на: pach link=topic=5196.msg114668#msg114668 date=1550510120
Даже не догледах клипа заради това стържене!
 :stop:

Обожавам го това стържене!

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Маневрени локомотиви и гари
« Отговор #8 -: 18 Февруари 2019, 19:46:44 »
И аз . ;D  Що се онася до ТЕМ - а, той е при ЕАОС - ите. Само трябва да пристигне оттам.  :nyam:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Маневрени локомотиви и гари
« Отговор #9 -: 28 Февруари 2019, 11:41:21 »
За най-голямата разпределителна гърбица (сортировачная гОрка) в Русия:
https://youtu.be/vgp-LAdT07U
която обслужва едно от най-натоварените им пристанища - "Усть Луга"!
 :hi:
« Последна редакция: 28 Февруари 2019, 11:44:03 от pach »

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Маневрени локомотиви и гари
« Отговор #10 -: 20 Април 2019, 20:38:01 »
Бъдещето на маневрената дейност
https://vimeo.com/294567425

Бъдеще за едни, за други настояще...

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Маневрени локомотиви и гари
« Отговор #11 -: 20 Април 2019, 21:24:36 »
Цитат на: pavlinbg link=topic=5196.msg115655#msg115655 date=1555781881
Бъдещето на маневрената дейност
https://vimeo.com/294567425

Бъдеще за едни, за други настояще...
То ако завали някой здрав порой или сняг, тоя с дистанционното ще е първи в кабината на лока, иначе си е иновация. :)

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Маневрени локомотиви и гари
« Отговор #12 -: 21 Април 2019, 11:13:48 »
и на мен ми се струва малко непрактично с тоя лаптоп на корема като бременна
ако се подхлъзне и падне човека отидоха маневрите  :lol:

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Маневрени локомотиви и гари
« Отговор #13 -: 21 Април 2019, 14:49:19 »
Взимат пример от моделните железници. Отдавна караме нашите влакчета с таблети и телефони...  :)
Иначе и руснаците са разработили подобно управление. Имаше пуснато клипче някъде...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Маневрени локомотиви и гари
« Отговор #14 -: 21 Април 2019, 15:23:16 »
Германците си управляват изцяло дистанционно маневрени локомотиви V60 от 1984 година. Малкото Kof III съществува в радио управляем вариант от 1988, а големият V90 - от 1995. Сега сме 2019.