Автор Тема: Чума (Брава Т5 2009)  (Прочетена 8252 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Чума (Брава Т5 2009)
« -: 06 Март 2019, 19:40:36 »
Твърди се че моделът е от 2009, до към 2016 му нямало нищо.


Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #1 -: 06 Март 2019, 20:54:25 »
Отдавна ги приказвам аз тия работи за фирмата БраДва, ама все не ми вярват.  :angry: :angry:  :angry:  Честито на печелившите.  :diablo: :diablo: :diablo:  И цинка им, като и пластмасата им. Абе немамам думи и то на месингови цени. Ха със здраве.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #2 -: 06 Март 2019, 21:11:32 »
Прав си Краси!!!
Аз ако го имах в такъв вид...след като преглътна
горчивия хап, бих се опитал да си изработя нова
коруба! Стига само тя да е проблема.

Той и сега си има своя чар (може би щото не съм го плащал аз)
може би едно умерено състаряване....макар да е безумно
крив...сякаш катастрофа е преживял!
Интересно как и къде е бил съхраняван до 2016 и след нея?
Дали има други екземпляри на този хал от фирмата (и конкретната серия от модела). Може да е объркано сместа на
белият метал...или е съхраняван до силно агресивни химикали.
Даже звучи абсурдно за модел от такава категория ( бил в нея де).
 :blink: :fie: :swoon: :( :suicide_fool: :suicide: :rabbi:

ПП. А както е крив, дали не е падал от високо по гръб!? Все пак белият метал е доста мек и крехък...
« Последна редакция: 06 Март 2019, 21:13:51 от pach »

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #3 -: 06 Март 2019, 21:19:05 »
 Извинявайте, че плескам темата.Не предполагате ли, че може тея двамата в кабината са му прегрели котела.  :pardon: :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #4 -: 06 Март 2019, 21:20:57 »
 :lol: :lol: :lol:
мдааа...гледат някакси гузно - напред и ни мигат, ни мърдат!!!
 :haha: :spiteful: ;D

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #5 -: 06 Март 2019, 21:27:11 »
Щото са напълнили гащите  :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

Абе да ти кажа, всъщност са го преохладили. :hi:
« Последна редакция: 06 Март 2019, 21:33:57 от Krasi Tankista »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #6 -: 06 Март 2019, 21:40:06 »
Ето добрата алтернатива.  Понякога пада и на много добри цени  https://www.ebay.de/itm/123292844367

« Последна редакция: 06 Март 2019, 21:50:15 от Krasi Tankista »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #7 -: 07 Март 2019, 00:00:03 »
А в зората на този форум най-съкровената мечта на всеки беше нещо от Брава от чичо ви Жоро, въпреки че още тогава фирмата беше известна с проблемната си карантия и задвижване, не говоря за тоталното последващо окепазяване след изнасянето на производството в Китай. Аз повече на нищо не вярвам, след като вече и месинга се прави там, включително и в едрите мащаби....Няма Микро Метакит, Лематек, КМ-1, всичкото вече е там....Можем само да се надяваме на изпадането в бея на нещо сносно на сносна цена..Даже съм склонен, съвсем сериозно, когато си дойда замалко в България, да подаря всичкото си H0 (успях да си набавя каквото искам преди да покитайчат всичко), барабар с релси, цифрово и т.н., ако някой ми намери съвсем стандартен за Германия дизелов локомотив BR215 или V200 в единица, може и ползван, но да не му личи, но не на цена от пет бона, разбира се....Релси, вагони, задвижване е по-малкия проблем, ще му мисля след това....
« Последна редакция: 07 Март 2019, 00:10:57 от IKAR »

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #8 -: 07 Март 2019, 00:32:55 »
Цитат на: IKAR link=topic=5211.msg114949#msg114949 date=1551909603
А в зората на този форум най-съкровената мечта на всеки беше нещо от Брава от чичо ви Жоро, въпреки че още тогава фирмата беше известна с проблемната си карантия и задвижване, не говоря за тоталното последващо окепазяване след изнасянето на производството в Китай. Аз повече на нищо не вярвам, след като вече и месинга се прави там, включително и в едрите мащаби....Няма Микро Метакит, Лематек, КМ-1, всичкото вече е там....Можем само да се надяваме на изпадането в бея на нещо сносно на сносна цена..Даже съм склонен, съвсем сериозно, когато си дойда замалко в България, да подаря всичкото си H0 (успях да си набавя каквото искам преди да покитайчат всичко), барабар с релси, цифрово и т.н., ако някой ми намери съвсем стандартен за Германия дизелов локомотив BR215 или V200 в единица, може и ползван, но да не му личи, но не на цена от пет бона, разбира се....Релси, вагони, задвижване е по-малкия проблем, ще му мисля след това....

Кога каза че си идваш насам?

https://www.ebay.de/itm/marklin-55801-SPUR-I-Serie-Am-4-4-18462-SBB-EX-V200-DIGITAL-SOUND-TOP/292993429530?epid=1004722067&hash=item4437c4f01a:g:gnsAAOSw7OdcOi8N

https://www.ebay.de/itm/Marklin-Spur-1-55801-Diesellok-Serie-Am-4-4-18462-SBB-EX-V200-Digital-Sound-OVP/382811341370?hash=item592155823a:g:KTgAAOSwDLVbg8q8

https://www.ebay.de/itm/Marklin-Spur-1-55801-Diesellok-Serie-Am-4-4-18462-SBB-EX-V200-Digital-Sound-TOP/254148686730?hash=item3b2c71338a:g:6rUAAOSwC4lce-wa
« Последна редакция: 07 Март 2019, 00:42:10 от daddy_g »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #9 -: 07 Март 2019, 00:52:29 »
Не се очертава скоро, за съжаление...но това, което съм обещал, ще го направя. Просто наистина големите мащаби са друга работа....

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #10 -: 07 Март 2019, 09:28:23 »
Когато преди десетина години, от личен опит споделих, че основно заради маркетолози, банкери и прочие икономически субекти, неразбиращи нищо от материалознание, механика, електроника и въобще от техника , а единствено разбиращи от събиране и изваждане на пари, но пък трайно хванали гушата на производителите, водят хобито ни към дъното, никой май не обърна внимание.
В тоя контекст на мисли към оня момент едниствените две фирми(говоря и тогава и сега само за H0, поради липса на детайлен поглед върху другите мащаби), които най-вече заради добри традиции и въпреки финансовите проблеми все още продължаваха(към оня момент) да произвеждат що годе стойностни модели с добро качество, от добри материали и компоненти, детайлировка и ОТК при това на преглъщаеми цени(Роко и Флайшман), бидох подиграван за това. Но времето.... това странно нещо не прощава неправдите :). Всяка лъжа е само въпрос на време да се превърне в истина. Уви стойностните неща стават все по-малко и все по-скъпи и все по-трудоемки....
Нещото, което най-вече ме радва от въпросната снимка е излязлата наяве истина за всичко гореизброено.
Ако мога да си позволя да дам пак съвет, то той е купувайте по-рядко скъпи модели от истински метал, и по-често модели прозведени преди 2009г, с предпочитане да са Made in Germany, или Made in Austria, Швейцария или Япония. Лично аз съм прекратил с купуването на модели, като си давам парите рядко за избрани модели, за които имам представа от техническа гледна(все пак съм механик и електричар) точка, че са подходящи да си харча парите за тях.
Най-хубаво е, че вече дори и тук човек може да си поръча такъв модел, вкл и български.
Да са живи и здрави хора като Краси и Деянов, за да може да продължи тази вече няколко годишна традиция!
На останалите похарчили купища пари за модели като показания по-горе -  "Честито"!  :) А израза "Хубаво ли е, или е китайско?" става все по актуален.
И понеже уважавам всичко живо и не живо на този свят, оставям отново времето, а не някой друг субект,  да докаже дали съм прав или крив. :)
P.S. Понеже сектора на бизнеса ми е такъв, че имам досег с конкурентни продукти от "стомана", произведени във "Великата поднебесна Империя", от това което съм се нагледал, и чул от наши клиенти, оставам с впечатлението, че не съществува боклук, който да не може да бъде прозведен там, без оглед на каквито и да са изисквания за качество, състав и технически параметри, понеже за болшинството от хората е важни само две неща  - да прилича на това, за което се продава и второто, да е възможно най-евтинко. Цяло чудо е, че не чуваме ежедневно взривове от скъсани съдове и тръбопроводи под налягане, където масово последните години се ползва стоманени материали с гореизброените "качества".
« Последна редакция: 07 Март 2019, 09:47:38 от lubomir »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #11 -: 07 Март 2019, 10:24:22 »
Любо (чест и почитания  :hi:), напълно съм съгласен с мнението ти. Както за Роко и Флайшман, така за Краси и Деянов. Относно моделът на Брава, надали бих могъл да кажа нещо съществено по техническият му състав и характеристики (тук има профита в това отношение), освен, че ми е кофти за собственика му. Аз имам два закупени лока на Брава ( през 2010 и 2017), както и един подарен през 2015 и сега ще чакам да видя резултат... :no: ;D
Но, да попитам: как ли е съхраняван моделът след 2016 и има ли отношение съхраняването към моментното му състояние?
Бях чул за наш съфорумец (виждал съм му преди витрината на живо  :hi:), който от силното осветление и високата температура (колко пък да е висока? :scratch_ones_head: ) се била изметнала и изкривила част от пластмасата от корубата. Дали в действителност е така, не съм видял, просто слух...

п.п. А за китайските тръбопроводни и водопроводни части, просто нямам думи - онзи ден ми остана в ръката изпускателен кран на външната чешма, при опит да пусна водата след зимата. И като тръгна една вода под налягане... А кранът го монтирах миналото лято.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #12 -: 07 Март 2019, 11:16:00 »
Митко, знаеш ли как е съхраняван моделът? Защото такова изкривяване и напукване на пластмасата, поне според мен, би могло да се получи, например ако е бил оставен във витрина, огряван често или постоянно от слънчева светлина.
п.п. Сега забелязах и вратата на будката, която също е деформирана сякаш топлинно.
« Последна редакция: 07 Март 2019, 11:21:05 от Vlado »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #13 -: 07 Март 2019, 12:00:52 »
Сега нещо ме объркахте...Все пак аз съм в ТТ и нямам Брава.
"Чума" не ползвахме ли за белия метал (сплав с цинк)????
За каква пластмаса говорим?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #14 -: 07 Март 2019, 12:18:42 »
Цитат на: Vlado link=topic=5211.msg114955#msg114955 date=1551950160
Митко, знаеш ли как е съхраняван моделът? Защото такова изкривяване и напукване на пластмасата, поне според мен, би могло да се получи, например ако е бил оставен във витрина, огряван често или постоянно от слънчева светлина.
п.п. Сега забелязах и вратата на будката, която също е деформирана сякаш топлинно.

Владо, срещнах снимката в един друг форум, заедно с "еталонната" снимка на тази Брава от Фриц, или както му казвате. Корубата е метална, не е пластмасова, какво и как е влязло в цинковата сплав за две години - не знам, може и да и е дошло времето, ако са спестили нещо от самото начало. А може и да са знаели че така ще стане - това не е новост в жп моделите, отдавна е известно при количките и др. Ако се появи нещо по въпроса - ще пиша.

ПП: Новото е, че производителят, по телефона, е поискал да му пратят модела.
« Последна редакция: 07 Март 2019, 12:22:03 от mitko0888 »