Автор Тема: Чума (Брава Т5 2009)  (Прочетена 8230 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #15 -: 07 Март 2019, 13:14:10 »
А повече подробности защо е в този вид, в другия форум има ли? Тома Неверни съм и ми се струва, че ей тъй така само от седене без външни въздействия този му вид няма как да се случи. :)

п.п. Току що видях послеписа от предното мнение - и на мен ми стана интересно, та ако разбереш нещо повече, сподели го с нас, моля! :)
« Последна редакция: 07 Март 2019, 13:17:20 от Vlado »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #16 -: 07 Март 2019, 13:43:58 »
Моделите на Брадва в по - голямата си част са от цинк, особено парните. При тях обикновенно само кабината и дребните детайли са пластмасови. Описано е в каталозите конкретно за всеки модел. Такива проблеми не се наблюдават при модели на Трикс или Роко защото се спазва строга технологична дисциплина. Проблемът възниква , когато вместо един процент алуминий се влагат други по - евтини съставки. Според мен това не може да става без знанието на ръководството на фирмата. Просто искат да извлекат максимална печалба. Най - вероятно са заразени цели партиди или дори цялата продукция, но се появява само, когато модела се изложи на ниски температури. Между другото, не екстремно ниски.  :dirol:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #17 -: 07 Март 2019, 14:34:22 »
Причината за възникването на цинкова чума както казах е неспазване на тахнологията на леене. Малко подробности:
Замяна на легиращата  съставка в сплавта -  вместо един процент алуминий или манган, китайчетата добавят олово или калай. Така физико - химичните свойства на сплавта се влошават и при температури под 14 градуса по Целзий настъпват необратими промени в кристалната решетка. Следва пълно и безвъзвратно разрушаване на обекта. Това се случва независимо от възрастта на модела или начина на съхранение. Предполага се, че при избягване на резки температурни амплитуди е възможно процесът да бъде забавен. Практиката обаче сочи - ако един модел е заразен, той непременно ще умре. Както казах по - горе, честито на печелившите.

Изхода в такава ситуация е един: ДА СЕ КУПУВАТ МОДЕЛИ САМО ОТ КАЧЕСТВЕНИ МАТЕРИАЛИ, произведени от фирми с висока професионална и технологична етика. За съжаление това не винаги е възможно.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2033
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #18 -: 07 Март 2019, 14:35:44 »
Лелееее (лелекането да се счита като от "Горещ ветър" на Любиша Самърджич :scratch_ones_head:  :lol: ), аз чак сега разбрах, че Брава има метал, след толкова години в това хоби... :blink:  Това е, защото не се интересувам от Брава, предвид това, че не предлага SBB асортимент (изключвам двата електровоза които имам) и не съм разглеждал детайлно каталозите й.
Изясниха се нещата...  :drinks:

п.п. Извинявам се за offtopic-а

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #19 -: 07 Март 2019, 14:58:57 »
Има и много други проблеми при Брадва - непочистване на лияците при металните  отливки, криво залепени детаили, некачествен финишинг, екстремно трошливи пластмасови части и т.н. Има обаче и плюсове - добър подбор на прототипите, финна детайлировка, прекрасни двигатели. Вагоните им са доста добри. Абе всеки си решава сам за себе си, какво го устройва.   :) 

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #20 -: 07 Март 2019, 16:08:41 »
Едно питане имам: "Чумата" не беше ли разпадането на сплавта на прах, а не изкривяването на отливката? Аз поне имам спомени, че преди време бях виждал някъде модел от метал, някакви спомени бе, че е на Лилипут или Лима /но май по-скоро беше на първата/, където моделът буквално се разсипваше на прах от стоене /след около 20-30 г. някъде/, но не беше се покривил. И коментарите бяха именно за "цинкова чума" е лоша, старееща сплав.

Понеже става въпрос именно за метални модели, както винаги тук в този форум упорито се забравя, отрича, отхвърля и принизява най-големият и най-старият производител на метални /цинкови/ "нечуми" - Мерклин!! Фирмата, която е БОГЪТ на металните модели, особено по отношение на стареенето - досега не съм попаднал на случай някой да реве, че нещо от тая фирма се разпада. Напротив - пълно е със стари модели, добре очукани, олющени, употребявани, изгорени карантии, варварски блъскани и изпускани многократно - които обаче са без или със съвсем дребни отчупвания на металните коруби или корпуси. Има такива и в OLX и Bazar. Лично аз имам модели на повече от 40 г. и не се забелязва абсолютно никакво стареене. А и се продават много модели в ибея - стари в отлично състояние... Така че MÄRKLIN ÜBER ALLES!!!

Краси, металните модели на Трикс не са нищо друго освен на Мерклин. В последните 20 г. двете марки /Трикс е собственост на  Мерклин от 1997 г./ произвеждат еднакви модели с много унифицирани части - едната за АС и три релси, а другата за ДЦ и две релси.
« Последна редакция: 07 Март 2019, 16:11:41 от Best Ripper »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #21 -: 07 Март 2019, 18:09:04 »
На английски е zinc pest, на немски е zinkpest. Уикипедията твърди еднозначно, че това е поблем на 30-те, 40-те и 50-те години. Примерните снимки са с Мерклин от 1938 и 1947. Счита се че след 1960 цинковата чума не трябва да е проблем - т.е. много добре е било известно какви примеси в цинковите сплави са допустими. Нищо неизвестно и ново няма в последните 50 години. Просто има фирми, на които не им пука за това какво ще каже някой за тях след 10 години. А и желаещи за техните продукти все ще има.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #22 -: 07 Март 2019, 18:41:42 »
Казвал съм и друг път, не мислете, че скъпите месингови модели все още не са китайски. Нищо подобно, вече абсолютно всичко се прави там, включително и КМ-1. Както вече няма швейцарски часовници, швейцарски ножчета, лихтенщайнски инструменти, немски електроуреди, американски висок клас телефони Епъл и т.н. Скоро си купих скъпа прахосмукачка Миле - уж "мерцедесът" на електроуредите - ми пак е китайска. Колелото ми - също марка висок клас - е произведено в Камбоджа. А да видим дали някой ще откликне на призива на Тръмп да върне производството на айфони в САЩ. Отделно лично изпитах на гърба си, че точно Епъл също са пълен брак....Просто вече така стоят нещата, че и без "добрите" чичковци икономисти, банкери и т.н. абсолютно никакви сметки не могат да излязат, особено в нашия случай когато пипкавата, ръчна и хамалска работа се върши от висококвалифицирани бели хора с по 3-4 хил. евро заплати и 35-часова работна седмица. При тази ситуация бракът в лицето на драскотини, криви тръби, некачествена боя и лошо залепени неща, просто е неизбежен.....Стига сме се заблуждавали.....Дори нещо повече. Една по една традиционните и скъпи марки, които държат на реномето и на качеството, отиват в историята, просто защото основното търсене е на евтини неща, и се гледа да има бройка, оборот, никой не го е еня за качеството. Мерцедес, БМВ, Ауди далеч не са това, което бяха, имат си сериозно заложено планирано остаряване, умишлено окепазени части, а като трябва да смениш нещо, тези части са адски скъпи, както и престоя в сервизите. Разбрах, че спират производството и на Ербъс А380.
А проблемите при МикроМетакит сме ги казвали хиляди пъти - тези модели не са за интензивно каране и кефене, а за витрината. Отделно е абсолютно недопустимо при тази цена да няма осветление....
Яд ме е, че когато бях студент, имаше хубави модели на хубави цени, но как да си ги купиш през бедните студентски години? Сега, когато не е проблем да си купиш, всичко са изкитайчили, сиреч окепазили, е как да го направиш, това че цените от тогава скочиха в пъти не е най-големият проблем, а скъпите боклуци.....
« Последна редакция: 07 Март 2019, 19:00:53 от IKAR »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #23 -: 07 Март 2019, 20:58:33 »
Марклин:








Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #24 -: 08 Март 2019, 18:47:39 »
По - подробно същият или от същата партида, като в началото на темата



 :diablo:
« Последна редакция: 08 Март 2019, 18:49:41 от Krasi Tankista »

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #25 -: 08 Март 2019, 21:02:25 »
Аз също съм се сблъсквал с подобни проблеми с корозия на принципно некорозивни метали
Имаме зеленчуко резачки корпусите са от така наречения цам цинк и алуминий а дисковете за ножовете са от алуминий.
С тея ножове с които са рязани кисели краставички зеле от трушй и разни други такива корозират точно по същия начин на места започват да стават на бял прах. И корпуса по същия начин там където е текло сок също става на прах .
Друго което ми е корозирало е неръждавейка или поне за такова ни е продадено от реномирана италианска фирма техноинокс
но като гледам по скоро е обикновена стомана никелирана или хромирана не може да се разбере точно но си ръждясва след около 6
месеца експлоатация  .Това са едни поставки за тави в конвектомат - промишлена печка за готвене-
Интересен е факта че оригинала изкара близо 5 години но беше правен с точкови заварки пункшвайц и те се отлепиха на няколко места и аз потърсих заварчик на СО след няма и месец всички заварки ръждясаха до неузнаваемост а бяха направени с неръздавейка и ги почисти с киселина човека си е професионалист. И от там на татък вече на всеки 6 месеца си купуваме нови
които се скапват за норматив .

Мисълта ми е че наистина има значение ново и старо производство китайско и европейско и т.н.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #26 -: 08 Март 2019, 21:08:36 »
Да внеса и аз малко яснота за цинка и чумата.
Единствените български монети сечени изцяло от цинк са военните от ПСВ - 1917 год.
Там чумата ги разпрашава както и да се съхраняват.Рядко може да се видят вече в днешно време читави.
Лично аз видях за последно преди 7 години,фишек , съхраняван на тъмно в бабино чекмедже при постоянна стайна температура и влажност на въздуха.
И въпреки това имаха чума.От 50 монети 20 ст. около 10 не бяха поразени.
Но поради липса на други цветни метали използвани за оръжие и боеприпаси , е използван цинк , който не става за подобни цели освен като минимален процент в сплав.
Първите княжески монети имат около 1 % съдържание цинк в сплавта от мед и калай. - 1881 год.
Другите , които имат цинк са царските сребърни от 30 - те години - 5 %.
Та чумата , идваща от цинка в сплавта е от по-голямо процентно съдържание.
Всичко що е произведено по тази технология и с такива сплави е временно за няколко години.
После брак и скрап.
Евтин и в изобилие материал , се използва повече , с цел ниска производствена цена.
Перфектен външен вид и висока печалба.
Има ли цинк на 10 - 15 % съдържание в сплавта , модела се разпада,или изделието
И последно.
Имах газов револвер " АРКУС RG 92 " 9 мм. - купен през 1996 год.
Продадох го преди 5 год.,понеже чумата го беше почнала.При условие че е съхраняван перфектно
Имам особено отношение към оръжието.
Тъй като е газов , тялото му е сплав , а не стомана като на бойните.
Е , понеже е газов е направен по-лек съответно по-евтин от бойните.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #27 -: 08 Март 2019, 21:10:46 »
Светльо, извинявай, ама от всичкото сглобих, че: поставките за трушй са изкарали 5 години, но след като си намерил професионалист са ръждясали до неузнаваемост за един месец ...

(дано не се сърдиш де ...) :)

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Чума (Брава Т5 2009)
« Отговор #28 -: 09 Март 2019, 00:34:43 »
Да правилно си схванал точно това казвам .
Печкате е купена може би 2007г и с оригиналните поставки изкара 5 години и щеше да си кара още много но самите заварки бяха точкови виждали сте такива пункшвайц му викат и част от тях се разлепиха.
Професионалиста е заварчик и наистина е такъв пронеже го познавам заварява с СО и  аргон и ги направи с тел за заваряване на неръждаема стомана абе направи го така както трябва да се прави по учебници обаче местата на заварките ръждясаха .
Но това не е чак толкова фатално по големия проблем е че няколко пъти си поръчваме поставки от същата фирма която продава и печката и те карат вече само по 6 месеца а са оригинални от производителя.

Даже им писахме и писма снимки пращахме и мостри и те стигнаха до извода че проблема бил в твърдоста на водата тоест има много варовик в нея което си е по принцип така в Плевен водата от водопровода е много варовита.
Но аз лично ми е трудно да повярвам че варовика играе някаква роля в корозията на неръждавейка  ;D