Автор Тема: Модели на български вагони - проектиране и производство  (Прочетена 16441 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=5214.msg115003#msg115003 date=1552044952
- От 6 месеца има разработени 10 модела на БДЖ - локомотиви и мотриси.
- От 2 седмици има 2 готови мотриси,за едната тук 1 потребител говори и пише 10 години.
- Екипа я разработи за 5 дни.по време на националния празник - тест 2 часа на трасе,няма грижи.
- Утре , както се казва ще избълваме БДЖ вагони от всякакъв вид .
- Потребителите наблягат на китайски модели със съмнително качество и не съмнителни цени.

Дай някоя снимчица да видим тези 10 модела + една 10-годишна мотриса. Може и за вагоните да напишеш нещо? И на кое китайско наблягаме, не разбрах?

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Отиди при г-н НЕНЧЕВ в офиса му , в удобно за него време и ще видиш всичко произведено.
Има изобилие от МОДЕЛИ 14 , 19 , 32 , 41 , 42 , 43 , 43р , 04 , 200 , 22 , 23 ........даже май повече.
ИДИ И ВИЖ !
И вагони разни.
Мотрисата е 200 ПАРНА - първата внесена у нас.
Снимки и клипове - в фб.
Всички моделарски групи.
Всички вагони , които виждам около мен - ново производство са произведени .... в ..... , нали ?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Ходил съм в офиса на г-н Ненчев, видях ...

За китайското - гледам си последните вагони, хич даже не са по-лоши от купените преди години.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Когато и да си ходил , все си назад с информацията , просто защото всеки ден има нещо ново.
Работи се по всяко време.
Вечер по някога и до 12 часа.
... , ние постоянно работим , мислим , конструираме , опитваме и .........
Няма време за мотаене.
Ето и днес се обмислят вече 2 нови модела.
Цената и качеството на китайските вагони са доста успоредни прави.

Нови опити за противопоставяне няма да допусна!

Dispatcher
« Последна редакция: 08 Март 2019, 22:14:34 от Dispatcher »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5214.msg115012#msg115012 date=1552064735
Ама тука става въпрос за проектиране и производство на изцяло нов български вагон. Аз не оспорвам, че може да се поръчват малки серии на някои от масовите производители, особено ако имаш личен контакт. Много естествено, че цената ще е ниска - касае се за съвсем други технологии. Освен това има само нова боя и надписи. Опитай да им поръчаш на Тилиг Дряновката, пък да видим каква цена ще ти обявят и при какви условия.  :yes:

Краси, абсолютно прав си!!! И за цените, и за труда вложен
при едно такова проектиране, и за парите при малосерийно производство!!!
Но смятам, че и на децата е ясно кое се "продава и само"
както се казва!?

Деянов не напразно, не прави дори малко серийно производство,
а строго индивидуални модели ( максимум три броя)! Човека е
определил с голяма точност, своя труд на каква цена и кой може да я плати, за това което иска българският хобист въобще!
Моделистите обаче още не сме сигурни в това какво искаме и
на каква цена сме готови да го получим.

А той, хобиста , както и моделисти (лично виждане) иска така:
 - възможно най-ниска цена.
Дори тези с големи парични ресурси не купуват направо в ибея (примерно) ами предпочитат да играят търгове! И не е от "дзифтърлъг" както някои "другари" ги осмиват, ами защото именно така се събират големите парични ресурси.

- възможно най-високо качество на материала.
Дори тези дето си нямат и понятие от "цинковата чума" и "пластмасовата охтика", инстинктивно се стремят към "месинговия модел". Дори да не са си "играли" в детството
с металните играчки (мнозина вече ги помнят), все пак се просвещават дори и тук в тази тема, така че има логика в това
им желание.

- възможно най-достоверен външен вид.
Никой от "заклетите" хобисти не си купува от моделите,
които приличат на панаирни играчки, независимо от
агресивната им реклама, масовост и помпозните имена.
То това си е характерно и за китайските ментета дори.
Каквито и имена да им слагат, колкото и много да ги
произвеждат, дори и на високи цени да ги продават (опитват се)
те си остават просто панаирни артикули и никой не се лъже
са ги купува. Поне никой разбиращ и уважаваш себе си хобист!

- възможно най-качествена вътрешна механика.
Всеки желае когато "даде едни пари", да знае и види, че не ги е
хвърлил за глупости ,(цитирам нечий жени! :haha:) и срещу парите
си получава нещо което дори и да няма вградени микролагери,
ще му служи дълго и "вярно под знамената" (тоест в колекцията)!!!

Впрочем както има теми за чума-та, конструктивни чертежи,
необходими снимки, бояджийски съвети, инструментална екипировка, трябва непременно да направим отделно тема
за механиката в моделите. Там също има разлика не само
във вида на механиката, като кардани, ел.мотори, пластмасови
или месингови зъбчатки, локомотивни и вагонни колооси.
Вагонните не стават вместо локомотивни (без панаирните де) и т.н.

Та разликата от формирането на всеки един модел,
в така изброените по горе, четири основни желания
на клиента, определят двата крайни резултата ...съответно и цената!


Върхът (поне в днешната реалност) са моделите,
които безспорно всички одобряваме, харесваме, мечтаем
но мнозина могат да си ги поръчат на истинската им цена, са такива като тези на инж Деянов  ( :hi: &bgflag :clapping: :give_heart:)

Най-ниско са панаирните модели. Те не могат да се сбъркат,
колкото и да си приличат с прототипите. Нито са с добър външен
вид, нито имат свястна механика...нито ...абе тук е ясно - не ни интересуват въобще. Особено с цените им, които ги правят автоматично непродаваеми. Никой не дава дори "луди си пари"
за панаирни или детски модели!

Когато говорим за "малкосерийно производство на оптимална цена", тези две групи ( Деянов / панаирни играчки) автоматично отпадат!!! Деянов си има свойте клиенти, а "панаирджийските"" не са предмет на този форум.(имат си бг-мама примерно)

От тука нататък ние определяме точно какво, как и на каква цена го искаме, достатъчно, че да си го произведем!!! Било с общи усилия
(та 5~50 души сме) или помагайки на такива като Краси танкисти и LDimitrov!!! ....или ако може да не им пречим поне! ;D

Ако приемем, че някои от изредените модели ще съберат
повече привърженици (и аз съм за "Дряновка"-та но в ТТ :spiteful:)
трябва само заедно да намерим оптимума измежду горе
посочените четири основни групи, определящ крайният резултат и от там съответно цената сама ще си се формира.

Цената ще е ясна на всички по етапно според всяка в четирите  групи!
А на финала към така формирания сбор, просто прибавяме
разбира се и справедливото самоценяване (в пари) на човека,
наел се да направи едно малкосерийно, чисто българско производство.

Както каза Зазо, чехите и поляците, го правят от години,
унгарците са на второ ниво (след баузатц-а),
 след тях "тичат" румънци и руснаци!

От страните които нямат задоволително богат избор на местни
модели и организиращи свое собствено самозадоволяване, само ние стоим и ...подсмърчаме гледайки от страни!!!

То вярно, че подсмърчането и мърморенето се превърнаха в масов спорт, ама нали уж ние "заклетите хобисти" не сме такива!!?

 :hi:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Ние обаче сме упорити родолюбци и искаме да имаме Дряновка на всяка цена. Да видим какво се случва в близката чужбина. Вагонът, по който всички се прехласнахме   http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,5135.15.html струва на табела около 160 евро и това е при серия от най - малко 20 - 30 вагона Предлага се и като комплект за сглобяване за 70 евро. За да получим комплект за сглобяване с подобни ценови параметри правим следната сметка:
 проектиране - 30 лева на час 20 до 50 часа
 производство - ецване - 20 лева на дециметър - за 6 дециметра 120 лева
 дребни детаили - около 30 лева на вагон
 ваденки - около 150 лева за 50 комплекта
Така при серия от 50 вагона се получава себестойност от 173 лева на комплект. Редно е и производителя да получи нещо - накрая 210 лева.
При това положение и при тези ценови параметри според мен е възможно да се направи малка серия от 50 комплекта за сглобяване.  &bgflag

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Само да уточня, че това с максимум трите броя модели на Деянов не е точно така, даже напротив, в офертите му винаги има цени за изработване както само на една бройка, така и 2, 3, 4 и пр., до 10 бр. като съответно и цената за повече е по-ниска (над 10 бр. цената не се променя), но и времето за обработка по-дълго. Например последната му поръчка е за 12 модела, а до колкото съм информиран, е приемал и по-големи поръчки.
« Последна редакция: 09 Март 2019, 09:11:21 от Vlado »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Цитат на: Vlado link=topic=5214.msg115028#msg115028 date=1552115286
Само да уточня, че това с максимум трите броя модели на Деянов не е точно така, даже напротив, в офертите му винаги има цени за изработване както само на една бройка, така и 2, 3, 4 и пр., до 10 бр. като съответно и цената за повече е по-ниска (над 10 бр. цената не се променя), но и времето за обработка по-дълго. Например последната му поръчка е за 12 модела, а до колкото съм информиран, е приемал и по-големи поръчки.

Добре, че го каза ти, иначе аз щях да направя тази корекция. В интерес на истината цената на Стефан за 45 - та серия е много, ама много добра. Особено като знам с какви тежки инжинерни задачи ще се сблъска. Убеден съм обаче, че резултата ще си заслужава всеки лев.   :good:
« Последна редакция: 09 Март 2019, 09:24:40 от Krasi Tankista »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Само уточнявам. Цените в калкулациите са с включени данъци, но това мисля, че е ясно по условие. :) 

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Да ме прощава инж.Деянов!
 :hi: :hi: :hi:
Не следя работата му и отблизо,
та трите бройки ги написах "проформа"!
 :blush2: :victory:

Даже много ме радва уточнението от Владо и Краси!
Само не разбрах, в България дали имаме такава произведена
серия ( в повече от три броя примерно)?

Питам, не за да спорим, а така ще уточним дали имаме
такава "таргет група - върхов клас" от повече от трима човека?

Ако имаме такива факти, тогава моля, горе в предният ми
пост, да изключите групата от върха с пример моделите
на инж. Деянов. и съответно оставите саво тази с "панаирджийските играчки"!

ПП. Товарните вагони също не трябва да ги подценяваме.
Не са толкова атрактивни като пътническите, то пък са и по-лесно и евтино за реализация (ай... дали?)!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Има, разбира се, и доста е говорено по въпроса:

Серия 19

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5214.msg115012#msg115012 date=1552064735
....Опитай да им поръчаш на Тилиг Дряновката, пък да видим каква цена ще ти обявят и при какви условия.....

Интересно, колко струва един такъв опит, че вместо да се пита се стига то такива теми след които в крайна метка нищо.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
 "панаирджийските играчки"  - ОЧАКВАМ написалият това определение да внесе яснота и посочи примери

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Цитат на: TANO link=topic=368.msg114918#msg114918 date=1551785516
Ама сигурно няма да могат! :diablo:

Аз съм виновен! Мислех си едно, а съм го написал така, че наистина не се разбира какво исках да кажа. Имах предвид, че и да се изпринтят  5 каручки, цената им ще е такава, че просто няма как да стане работата. Тук не оспорвам разчетите на който и да е евентуален производител на вагони българско бутиково производство – сигурно са такива, каквито са показани по горе. Но си мисля, че с това спираме дотук. Не виждам смисъл някой да хвърля труд и 3000 лв за проекти, прототипи и т.н. и най-накрая един –двама да си купят по едно вагонче за сглобяване за 210 лв. парчето.  Останалите ще са пас, и само ще пишат излишни  постове в тая тема.  За мен бутиковото производство явно не е начина как да се сдобием с български вагони, но и не мога да предложа нищо друго. Може по горе някой да е дал и други варианти, но си признавам, че не съм чел темата задълбочено.
П.С. Написаното е мое лично мнение и не цели да предизвиква спорове и скандали, както и още 2-3 страници общи приказки в темата. Уважавам всички, които не мислят по този начин. :hi: :drinks:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Цитат на: TANO link=topic=5214.msg115037#msg115037 date=1552149464
Аз съм виновен! Мислех си едно, а съм го написал така, че наистина не се разбира какво исках да кажа. Имах предвид, че и да се изпринтят  5 каручки, цената им ще е такава, че просто няма как да стане работата. Тук не оспорвам разчетите на който и да е евентуален производител на вагони българско бутиково производство – сигурно са такива, каквито са показани по горе. Но си мисля, че с това спираме дотук. Не виждам смисъл някой да хвърля труд и 3000 лв за проекти, прототипи и т.н. и най-накрая един –двама да си купят по едно вагонче за сглобяване за 210 лв. парчето.  Останалите ще са пас, и само ще пишат излишни  постове в тая тема.  За мен бутиковото производство явно не е начина как да се сдобием с български вагони, но и не мога да предложа нищо друго. Може по горе някой да е дал и други варианти, но си признавам, че не съм чел темата задълбочено.
П.С. Написаното е мое лично мнение и не цели да предизвиква спорове и скандали, както и още 2-3 страници общи приказки в темата. Уважавам всички, които не мислят по този начин. :hi: :drinks:

 Ами то тогава да си останем в сферата на мечтите и нищо да не правим, надявайки се някой немски дядо да се накуми и да направи нещо, което и ний с треперещи ръчички да сглобим. Какво, ние не можем като тях ли? Или дори по - добре от тях? Можем да даваме, здраво стисканите иначе евра за Бемо, за Вейнерт, че дори и за Еаос, но не  желаем да си платим масрафа за произведено в България? Прав е Иво, като казва: Могат но не искат............ Когато хвърлиш ръкавицата е редно да се държиш като мъж. Поне аз така мисля   :hi: :hi: :hi: