Автор Тема: www.eaos.pl / истински професионалисти ...  (Прочетена 11680 пъти)

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Много добра работа :) добър начин да съвместиш новите технологии с някои по-стари ;) но изпитани.

Браво на колегите от www.eaos.pl / истински професионалисти







и още :) и още: https://www.flickr.com/photos/railwaypassion/albums/72157705898608871

facebook: https://www.facebook.com/UMFUniqueModelFactory/photos/pcb.944850769052318/944850355719026/?type=3&theater

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: www.eaos.pl / истински професионалисти ...
« Отговор #1 -: 11 Март 2019, 10:25:07 »
Иво, защо звучиш толкова екзалтирано?   :unsure:  Принтовете не са нищо особено, а поените неща са даже мърлявки за Еаос. Друг въпрос е, че този парният франкенщаин някакси не ми звучи О.К. Очаквам в най - скоро време да ми доставят ТЕМ - а, който се вижда на заден план. Обещавам да напиша анализ. Що се отнася до професионалисти ако обичаш погледни тук:  http://www.metalmodel.biz/   :good:

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: www.eaos.pl / истински професионалисти ...
« Отговор #2 -: 11 Март 2019, 11:43:58 »
Аз също съм на мнение, че са истински професионалисти.
В темата "Месинг или бакелит" вече публикувах снимки на вагон eaos на PKP, с който се сдобих:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,5135.msg114733.html#msg114733
Изпълнението и по-специално състаряването е наистина уникално. Всичко е изпипано до най-малкия детайл (от зацапванията и побитостите по коша, до огъването на дръжките по вагона).
Освен това, момчетата са изключително коректни - не ти отказват поръчка и не те баламосват, не раздуват излишно. Ясни са цена, срокове за изработка, доставка и пр.
Та наистина това са ИСТИНСКИ професионалисти!
« Последна редакция: 11 Март 2019, 11:48:11 от pavlinbg »

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: www.eaos.pl / истински професионалисти ...
« Отговор #3 -: 11 Март 2019, 12:38:43 »
Сега го видях за първи път :) наистина страхотна работа. Има още много да учим...

Ще взема да поръчам и аз един :)

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: www.eaos.pl / истински професионалисти ...
« Отговор #4 -: 11 Март 2019, 12:47:50 »
Цитат на: pavlinbg link=topic=5217.msg115089#msg115089 date=1552297438
Аз също съм на мнение, че са истински професионалисти.
В темата "Месинг или бакелит" вече публикувах снимки на вагон eaos на PKP, с който се сдобих:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,5135.msg114733.html#msg114733
Изпълнението и по-специално състаряването е наистина уникално. Всичко е изпипано до най-малкия детайл (от зацапванията и побитостите по коша, до огъването на дръжките по вагона).
Освен това, момчетата са изключително коректни - не ти отказват поръчка и не те баламосват, не раздуват излишно. Ясни са цена, срокове за изработка, доставка и пр.
Та наистина това са ИСТИНСКИ професионалисти!
Щом коректните търговски взаимоотношения се считат за професионализъм аз се съгласявам.   :agree:  Това, с което не мога да се съглася -  да се  къращисват метални и неметални детайли в един модел. Особено в парен локомотив. Това е непрофесионалното. Ясно е защо се прави това - за по - ниска цена. На мен също ми се налага да го правя по същата причина. Правя го, но с нежелание и вътрешна неудовлетвореност. Аз следя Еаос от години и това според мен е крачка назад. Вагонът ти е хубав безспорно, но не е така детайлен, какъвто би трябвало да бъде. Да кажем, че е много добър компромис между качество и цена. Пазара диктува всичко.  Що се отнася до принтовете  - те са вече от вчерашния ден. Месинговите отливки са средно ниво. Има много по - добри и то правени преди десетки години. Не пиша всичко това защото търся конфронтация, още по - малко от неуважение. Просто си мисля че информацията която се споделя във форума, трябва  да е наистина на високо ниво. Като става въпрос за професионализъм ето го съвсем наблизо:  http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4942.0.html   :good:

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: www.eaos.pl / истински професионалисти ...
« Отговор #5 -: 11 Март 2019, 17:10:25 »
Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5217.msg115093#msg115093 date=1552301270
Като става въпрос за професионализъм ето го съвсем наблизо:  http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4942.0.html   :good:
Това си е професионализъм на n-та степен!   :hi: :good:  bg&flag

Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5217.msg115093#msg115093 date=1552301270
Това, с което не мога да се съглася -  да се  къращисват метални и неметални детайли в един модел. Особено в парен локомотив. Това е непрофесионалното. Ясно е защо се прави това - за по - ниска цена.
Съгласен съм, но както и ти сам казваш, търси се компромис между цена и качество.  :hi:
« Последна редакция: 11 Март 2019, 17:18:30 от pavlinbg »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: www.eaos.pl / истински професионалисти ...
« Отговор #6 -: 12 Март 2019, 07:42:08 »
За да изчистим критериите. Ето така изглежда един НАИСТИНА професионално проектиран и сглобен модел в Н0:





 :good: :hi:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: www.eaos.pl / истински професионалисти ...
« Отговор #7 -: 12 Март 2019, 07:52:31 »
Много добро.
Дай снимка на оригинала, че този съндък върху парната машина (клапановото разпределение) ми се вижда малко странно запоен.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: www.eaos.pl / истински професионалисти ...
« Отговор #8 -: 12 Март 2019, 12:51:43 »
Eто оригиналът:



Ето и боядисаният модел:





 :clapping:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!
Re: www.eaos.pl / истински професионалисти ...
« Отговор #9 -: 12 Март 2019, 13:20:00 »
От Ст. Деянов:





И в сглобен и боядисан вид:


Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: www.eaos.pl / истински професионалисти ...
« Отговор #10 -: 20 Октомври 2019, 16:51:33 »
Както обещах по нагоре, смятам да направя кратък обзор на продукт от тази фирма. Става въпрос за модела на ТЕМ2Б - съветски локомотив, който се използва и в България.
  Тъй като темата е за професионализма на ЕАОС, ще се постарая да бъда максимално обективен и да посоча всички плюсове и минуси на модела, а и на фирмата като такава.
   Пристигна добре опакован найлонов пакет в който имаше ето тези неща:



 Извинявам се за качеството на първата снимка, но не мога да постигна по - добър резултат без бликове.
   На пръв поглед не е лошо, но за съжаление се оправдаха опасенията ми, че модела е изработен от твърде тънка за мащаб Н0 алпака с дебелина само 0.2 мм.
От една страна това дава голяма прецизност на ецваните детайли, но от друга се получават халтави части, които се нуждаят от допълнително укрепване и подсилване. Обикновенно локомотивите в Н0 се правят от ламарина с дебелина от  0.3 мм и нагоре. Летите детайли са с приемливо качество и добре издържани размери - пасват на талигите от РОКО. Има и платки от Вейнерт, а така също и ваденки, които засега не знам за какво да използвам. За съжаление липсва инструкция, а като нейна алтернатива се предлагат само 9 снимки на небоядисания модел, изпратени по електронната поща. Това обаче не е достатъчно и се наложи спешно да се запозная с конструкцията на прототипа в подробности.

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: www.eaos.pl / истински професионалисти ...
« Отговор #12 -: 20 Октомври 2019, 22:50:52 »
Да това е инструкцията, но на ТЕМ2. За съжаление двата локомотива са различни, а разположението на дребните  детайли върху еца на единия и на другия модел е съвсем друго. Основните разлики са в коша и кабината на дизела. Също така се предлага и друг монтаж на двигателя и тн. Талигите се взимат от М 62 на РОКО но възлите за окачването им са някак много дърводелско предложение. Оказа се, че двигателя също е неприложим защото не подхожда по размери и геометрия - трябва да се мисли за алтернативен. Най вероятно ще е някоя Машима, но още не съм решил.
   Ето част от фотоинструкцията:





Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: www.eaos.pl / истински професионалисти ...
« Отговор #13 -: 22 Октомври 2019, 19:52:21 »
При внимателното разглеждане на снимките се забелязват изкорубвания на определени части от локомотива. Особено осезаеми са те върху пътеходното, което е един от най видимите елементи на машината. За съжаление не успях да установя има ли версия на прототипа с гладко пътеходно или просто ЕАОС са си го спестили. Така или иначе аз няма да правя рифеловано на този модел.
   Ето какво трябва да се получи, като краен резултат:

И тук прави впечатление, че пътеходното е изкорубено. Явно ще се наложи много да се внимава с този проблем. Той възниква от термичните напрежения по време на запояване и мното трудно може да се контролира. Въобще през цялото време не мога да се отърва от мисълта, че модела е проектиран за сглобяване от хартия, а не от метал. То и дебелината на материала а и плоското излъчване на детайлите навява именно това.
    Истинският локомотив определено е по - релефен:



Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: www.eaos.pl / истински професионалисти ...
« Отговор #14 -: 03 Ноември 2019, 16:35:12 »
Като се опитах да позапоя шасито се получи нещо такова:







Проблемът с изкорубването наистина се контролира трудно, но горе - долу резултатът е приемлив. Появиха се обаче други проблеми и то доста неприятни. Местата на спойките трябва да се почистват ръчно. Заради изключително тънкия материал, не може да се използва нито шливоваща машина нито пясъкоструене.
Последното не може да се употреби и заради това, че плоските детайли ще потънат и изкорубването ще се засили още повече. Друга тема е че локомотива се получава много лек и всички кухини трябва да се запълват с нещо тежко, както съм направил с резервуара.