Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
www.eaos.pl / истински професионалисти ...
Nenchev:
--- Цитат на: pach link=topic=5217.msg116817#msg116817 date=1572856083 ---А кой ти каза, че точковата заварка (пунктшвайс-а) не изкривява?....
--- Край на цитат ---
Изкривява, разбира се. Всеки процес на металообработване, свързан с топлинни разширения води до изкривяване, усукване, набръчкване. Затова се правят разпънки, фиксация, шаблони, стяги и една камара простотии.
Именно затова ми хрумна идеята за точковото заваряване - след фиксация на елементите в шаблон/матрица да се точкова, за да не мърдат, пък после шевовете - кеф ти поялник, кеф ти горелка
Krasi Tankista:
Само не споделяте къде ще отиде цената на този конкретен и без това скъп модел, ако се правят всичките тези приспособления или се купят Рокситата. От друга страна ми се струва че расъждавате малко на ан гро. Не съм убеден, че имате особено голям опит в малкосерийното производство на месингови модели. Когато те са правилно проектирани и от материали с нужната дебелина, няма нужда от стапели и т.н. Достатъчно е да имаш равна плоскост няколко тръби с различен диаметър и прав ъгъл. Що се отнася до големите европейски производители, аз не съм събирал комплект само на Микро Метакит, Локомдел и Линеа модел. Мога да кажа, че винаги има какво да се желае при всички останали в подготвените "фабрично" ецвани елементи. Особено тежки са проблемите с огънатите предварително покриви или тендери - направо са неспасяеми. Красиво изключение са последните комплекти на Вейнерт и вече споменатите по - горе чехи, но при тях въобще не говорим за малки серии.
:hi:
Nenchev:
Краси е прав, както винаги... С мистър Пач се отплеснахме в производството на модели, а тук по-скоро става въпрос за сглобяване на единични бройки. Едно Рокси струва 700 лв, което разхвърляно на 10-20 модела се преглъща, ама за 1-2 идва прекалено...
lubomir:
Истината може и да е някъде по средата между "точково" и "запояване", т.е. точково запояване. RSU(Resistant soldering Unit), e нещо средно между точкова заварка и запояване с разтопен материал. Топлинното натоварване е много по-малко и е концентрирано в точката на запояване. В случая този метод е изключително удачен при запояване на отделните детйли примерно по котела, тъй като няма никакъв шанс при запояването да прегреете основата и да разпоите вече запоените околни детайли
Ето и въпросния уред, които е много лесен за направа у дома.
https://americanbeautytools.com/Hobby-Soldering/200
https://www.youtube.com/watch?v=UYEc8Gfp-js#action=share
http://www.raymondwalley.com/misc/tools/rsu.html
Krasi Tankista:
И така стигаме до най големия проблем в този модел, тук вече "истинските професионалисти" от Еаос, направо са се оакали:
Ясно личи некоректното огъване на покрива. Този дефект направо ме вбеси, защото това е най видимата част на локомотива. И за да не ме обвините в некадърност, искам да покажа защо се получава така:
Вижда се оребряването на вътрешната част на покрива - ето това е изпълнено супер непрофесионално, За да не се получи ефекта, който е отгоре това се прави като детайла се подецне изцяло. Тогава обаче нямаше да могат да се огънат коректно страниците и тъй като материалът както вече е ясно, е твърде тънък явно са пробвали, но не се е получило. Затова ни предлагат най - тъпото възможно решение, което им е дошло на ум. Такова оребряване се прави съвсем по друг начин - с много по широки сегменти, но отгоре винаги повърхността изглежда начупена, когато се огъне, което са искали да избегнат. Гафът в случая е толкова голям, че води до напълно унищожаване на детайла. Засега единственото възможно решение според мен, е производството на нов кош. Така огънтият начупено покрив надали ще се оправи и с гумен чук , за който пък ще трябва да се прави калъп и тя пак стана безкрайна. Всичките тези упражнения са абсолютно безсмислени и ненужни, защото при такъв голям радиус покрива щеше да се огъне отлично при цяла дебелина. Имам втори комплект, който ще опитам да огъна по друга технология, но не съм оптимист за крайният резултат. На тъй наречената фотоинструкция не личат особено много начупвания, но все пак там има много допълнителни детайли отгоре, които замаскират проблема, а вероятно неравностите са китнати.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия