Автор Тема: Парен локомотив серия 25  (Прочетена 6420 пъти)

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Парен локомотив серия 25
« -: 30 Март 2019, 12:47:12 »
В почивката между другите проекти, реших да започна реализацията на една идея, която ме занимава доста отдавна - БДЖ 25. Замисълът е да бъде пресъздадена машина от последната доставка произведена от HANOMAG -  Hannover през 1905 година. Спрях се на 25.04 с фабричен номер 4540 -1905г., защото е обиколил почти цялата страна през експлутационния си живот. Идеята от самото начало беше свързана с преработката на вече съществуващ модел в Н0 като за донор беше избран G - 7.1 на Brawa. Моделът беше закупен и вече се настройвах да се хвана за флекса, но се появи една много неприятна информация, а именно че моделите на Brawa много често са болни от онова нелечимо заболяване наречено Цинкова чума. Тъй като аз добре познавам  резултата от него, който винаги е равен на моделна смърт, раших че Брадвата не е вариант и започнах да търся друг. Изборът се оказа повече от оскъден 50 - годишен висококачествен месингов кит на G 7.2 от B.J.Schwarz, който се оказа  абсолютно ненамираем в несглобено състояние и модел на Model loco от 90 - те. Така принуден от обстоятелствата се наложи да се спра на последния вариант. Да......ама не и той се оказа толкова рядък че намалко да се откажа  докато не открих няколко залежали броики на френската версия в един магазин за играчки във Франция.

 bg&flag

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Парен локомотив серия 25
« Отговор #1 -: 30 Март 2019, 13:01:10 »
Br 55 направен от G 7.2 на Schwarz:



алтернативата от Model loco


Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Парен локомотив серия 25
« Отговор #2 -: 31 Март 2019, 11:03:49 »
Като навлязох по - навътре в темата се оказа, че се появяват все повече въпроси без отговор. Особено трудно се набавя снимков материал. До момента аз не съм попадал на фотография изобразяваща избрания прототип и затова реших да се придържам към скицата на тази версия:



Разбира се, че в някои подробности нашият локомотив се отличава от скицата, но затова е чертежа от книгата на Деянови. След дълго ровене по германски и полски сайтове успях ва се сдобия с 20 - тина фотографии на G 7.2 правени през годините.



Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Парен локомотив серия 25
« Отговор #3 -: 31 Март 2019, 11:14:51 »
Ето още от тях:









Ако някой има снимки на прототипа и би ги споделил ще бъда благодарен   :thank_you:
« Последна редакция: 31 Март 2019, 11:19:15 от Krasi Tankista »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Парен локомотив серия 25
« Отговор #4 -: 31 Март 2019, 11:30:43 »
Намерих и фотоси на музейна полска машина с много важен поглед отзад - отгоре:





В случая локомотивът също се различава от нашия, но има достатъчно друга информация.
« Последна редакция: 31 Март 2019, 11:35:51 от Krasi Tankista »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Парен локомотив серия 25
« Отговор #5 -: 31 Март 2019, 13:42:20 »
Локомотив 257 (впоследствие 25.04):


От същата серия:


Вече 25.04


Чертежче:


Колкото за една бира стигат ли?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Парен локомотив серия 25
« Отговор #6 -: 31 Март 2019, 13:49:10 »
Не че "моята" скица е по-различна, но поне компресорът не е там:



И две снимки на G7.2 от периода на нашите:






Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Парен локомотив серия 25
« Отговор #7 -: 31 Март 2019, 15:45:54 »
Багодаря и на двамата.   :clapping:  :im_so_happy:   След чертежа на TANO трудно ще се удържа да не изляза извън рамките на техническото задание. То е да постигна максимално сходство с оригинала добавяйки минимум допълнителни елементи към тези в комплекта на Model loco.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Парен локомотив серия 25
« Отговор #8 -: 31 Март 2019, 23:07:36 »








Румънският е произведен през 1908.




И понеже виждам от снимките, че
правиш справки в rbd-breslau.de
ето ти още един G7.1 на "Модел Локо"
който е сглобен и фотографиран добре.
http://ned-nil.net/laender/preussen/lokomotiven/G7.1_normal.html

Но тук продават сравнително евтино,
доста детайлни чертежи на G7.2 :
http://www.zander-heba.de/epages/17786094.mobile/de_DE/?ViewAction=MobileSF-DetailFacetedSearchProducts&ObjectID=49833675
Тъй като линка не мога да го пренеса коректно,
просто напиши  G 7.2(с шпация) в тяхната търсачка
и ще ти излезнат 14 чертежа!
1
KPEV Güterzuglok Категория G 7.2 - Изгледи съгласно лист III 3 i Артикулен номер: 11039  - 7,14 €


2
KPEV G 7.2  двигател съгласно лист Xi 7 Продуктов номер: 11108  - 4.76 €


3
KPEV тип G 7.2 - Цилиндър за високо налягане съгласно лист X i 4  Артикулен номер: 11043 -  4.76 €


4
G 7.2 - цилиндър за ниско налягане съгласно лист X i 4a Артикулен номер: 11044 - 4.76 €

5
G 7.2 рама по лист X i 3 (1910) Артикулен номер: 11041  - 4.76 €

6
G 7.2 рама според лист X i 3 (1911) Артикулен номер: 11042 - 4.76 €

8
G 7.2 Контрол съгласно лист X i 6a Артикулен номер: 11046 - 4.76 €

9
G 7.2 - Контрол по лист X i 6b
Артикулен номер: 11048 - 4.76 €

10
G 7.2 димоотвод и кутия за пепел съгласно лист X i 8 Продуктов номер: 11109 - 4.76 € *


11
KPEV G 7.2 Тръбопроводи и влакове по лист X i 9
Артикулен номер: 11110 - 4.76 €

12
G 7.2 - Котел съгласно лист X i 2 Артикулен номер: 11040 - 4.76 €

13
G 7.2 Лостове и пружини от лист Xi5
Артикулен номер: 11033 - 4.76 €

14
Чертежи на частта на К.Р.Е.V.
Артикулен номер: 10026 - 4.76 €


И те така...
Така само неговите се виждат, но не и размерите...така че, ако аз го правех, бих си купил тези 14 позиции от "НЕВА"!
« Последна редакция: 31 Март 2019, 23:28:47 от pach »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Парен локомотив серия 25
« Отговор #9 -: 01 Април 2019, 08:37:26 »
Благодаря за старанието.   :clapping:   Реших засега да не бягам от техническото задание и да не започвам изцяло мой проект. Така или иначе няма нужда да го правя, след като съм вложил вече определени сили и средства. Няма защо да купувам чертежи от Heba. Това, което си качил е достатъчно. Нужно е да знаеш само един размер за да имаш всички останали. Има и друга причина да не правя свой проект на 25 - та, още не съм овладял производството на качествени колела, които са основен сегмент от визията на един парен локомотив. В крайна сметка мисля, че и модела на Model loco ще се получи достатъчно добре като външен вид. За мен най - ценна е информацията за българския прототип.

 bg&flag   

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Парен локомотив серия 25
« Отговор #10 -: 01 Април 2019, 09:49:12 »
Господин диспечер, с цялото ми уважение мисля, че неправилно прехвърляте темата в този раздел. Вие не сте Запознат в детайли с моя замисъл. При всички положения става въпрос за представяне на модел на български подвижен състав.

 :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Парен локомотив серия 25
« Отговор #11 -: 01 Април 2019, 10:39:23 »
Е щом и така вършат работа.
Нека и останалите се съберат тука.

От горния ми пост останаха:
G-7.2 Цилиндър високо налягане.


Цилиндър ниско налягане.


Контрол 1:


Контрол 2:


Контрол 3:


 Котел:


Така всички скици са на едно място.

Размерите на българските колела със свойте различни
от немските производители, размери са си голям проблем.
Особено спицовите, които са 90% от всички колоси.
 :hi:

И аз опитвам разни "домашни" техники, но поради липса
на достатъчно време, все още не съм постигнал
дори до задоволителен резултат.  :scratch_ones_head: :haha:
Или поне такъв който мен да ме задоволи и изкефи.
При това за дребно серийно производство, защото
само в един локомотив има средно по 3-4 колооси!
 &bgflag
« Последна редакция: 01 Април 2019, 10:54:36 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Парен локомотив серия 25 с тендер 3 Т 12
« Отговор #12 -: 03 Април 2019, 16:07:51 »
Хайде и тендера от 1897 година (1905) да си дойде на мястото.
Първо го намерих при "михалек", но от там не можах да го намеря в списъка точно. За това отново е от "НЕВА":

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Парен локомотив серия 25
« Отговор #13 -: 12 Април 2019, 14:25:21 »
Етикет на кутията:



Ето какво има вътре - леко посъбрано:






Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Парен локомотив серия 25
« Отговор #14 -: 12 Април 2019, 15:42:03 »
Има и още други неща:








Общото впечатление не е лошо, но някои дребни детайли не са достатъчно прецизни. Губи им се кръглото сечение например. Това е една от причините да поставя аналогични от Веинерт. След появата на чертежите обаче, съм принуден да заменя парния дом, комина и пясъчника с детайли разроботени от мен.
 :ok: