Bonjour monsieur,
опс, за това малко по-нататък...Сега сме на "Jó napot, uraim"...След дълго умуване и много тестове и проби на талиги, шасита и задвижвания с Васко открихме топлата вода:
https://youtu.be/jdwF78n_yiQМинахме през варианти на талиги с кардани и силоотвод от двигателя, после с талиги, от които едната е със силоотвод от двигателя, а втората взима въртящ момент от първата посредством кардан, набухахме десетки зъбни колела и лагери и все нещо не ни допадаше. И накрая едно елементарно, просто и тъпо решение - задвижихме само средните две колела, а първа и четвърта колооси направихме с голям аксиален луфт (въздух в буквален превод, в технически превод: хлабина). Повзаимствахме малко от парните локомотиви, така да се каже.
Не обръщайте внимание на коша - още е в суров вид, набързо издялан с теслата за да можем да тестваме задвижването. За сметка на недодялания вид, пък си имаме доста добра маневрена скорост с любимия ни мотор MITSUMI 030 DC12V с 13500 оборота при 12 волта. Понеже няма много място за маховик, а и честно казано, не ми се занимава особено с маховици, компенсирахме липсата на въртящ момент с повечко обороти на двигателя. Една джиджина зъбна редукцийка свърши работата - 8:21 за по-любознателните. Сега предстои още малко заигравка с допуските и токоснемането - да си взима точец от осемте колелца, та да не запича по стрелките.
А, и за малко да пропусна да спомена за специалитета на Васко - Машиниста - тази малка маневрена въшка, която не надвишава 115 мм дължина прогнозно ще тежи около 400 грама, че има място за интериор, машинист и помощник машинист в кабината. Дали има смисъл? - Твърдо нйе, ама нас пък яко ни кефи.
Венсеремос!