Автор Тема: GANZ MAVAG DVM-2  (Прочетена 2176 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2014
  • Рейтинг: 762
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: GANZ MAVAG DVM-2
« Отговор #15 -: 18 Април 2019, 15:19:20 »
Адли, аз рекох че ще напишеш в гугъла: Budapest-Joszefvaros, което стои на челото на снимката.

Туй "varos" у нас му казваме варош, или вароша - някакъв квартал. Какъв квартал - на Йосиф, Джозеф или както ви харесва да го прочетете - стана Jozsefvaros.

Не е като егеш-мегеш-е.еш-бегаш, ама пак се разбира.

Nenchev

  • Trade Count: (4)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 429
  • Рейтинг: 229
  • На всяка манджа мерудия
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: GANZ MAVAG DVM-2
« Отговор #16 -: 08 Декември 2019, 23:49:44 »
Bonjour monsieur,

опс, за това малко по-нататък...Сега сме на "Jó napot, uraim"...След дълго умуване и много тестове и проби на талиги, шасита и задвижвания с Васко открихме топлата вода:

https://youtu.be/jdwF78n_yiQ

Минахме през варианти на талиги с кардани и силоотвод от двигателя, после с талиги, от които едната е със силоотвод от двигателя, а втората взима въртящ момент от първата посредством кардан, набухахме десетки зъбни колела и лагери и все нещо не ни допадаше.  И накрая едно елементарно, просто и тъпо решение - задвижихме само средните две колела, а първа и четвърта колооси направихме с голям аксиален луфт (въздух в буквален превод, в технически превод:  хлабина).  Повзаимствахме малко от парните локомотиви, така да се каже.

Не обръщайте внимание на коша - още е в суров вид, набързо издялан с теслата за да можем да тестваме задвижването.  За сметка на недодялания вид, пък си имаме доста добра маневрена скорост с любимия ни мотор MITSUMI 030 DC12V с 13500 оборота при 12 волта.  Понеже няма много място за маховик, а и честно казано, не ми се занимава особено с маховици, компенсирахме липсата на въртящ момент с повечко обороти на двигателя.  Една джиджина зъбна редукцийка свърши работата - 8:21 за по-любознателните.  Сега предстои още малко заигравка с допуските и токоснемането - да си взима точец от осемте колелца, та да не запича по стрелките.

А, и за малко да пропусна да спомена за специалитета на Васко - Машиниста - тази малка маневрена въшка, която не надвишава 115 мм дължина прогнозно ще тежи около 400 грама, че има място за интериор, машинист и помощник машинист в кабината.  Дали има смисъл? - Твърдо нйе, ама нас пък яко ни кефи.

Венсеремос!