Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Plasser&Theurer EM120

<< < (2/3) > >>

Ivo Nedkov:
Поздравявам те, че започваш да правиш модел от нулата.
Ще следя темата да видя какво ще се получи накрая.
Пожелавам ти успех и лека работа.


LDimitrov:
Иво, благодаря за пожеланията! И с голяма мъка трябва да уточня – не е точно започнат.

pach, има нещо което условно може да наречем чертеж, но за съжаление, достъпа до него е ограничен. Това не е голяма загуба, тъй като на него има три проекции, както и няколко размера които всъщност са изписани и на машината. Не ме изненада с особена информативност документацията. Става за първоначална ориентация, но правих корекции след реални измервания. Вероятно през тези години крайния продукт се е променял в процеса на създаване, без своевременно да се е отразявало в начертаното, като обаче не се хващам на бас за това.

LDimitrov:
Съвсем кратко включване: сдобих се с последните детайли които трябваше да се направят на лазера. Понеже са от 0,3 mm, а пък такъв материал нямаше в наличност, трябваше да поръчвам и чакам доставката. Самото рязане стана бързо и качествено, както досега, но имаше опасения за крайния резултат, породени от дебелината. Хората обаче си знаят работата и всичко приключи повече от успешно. Благодаря!

ЕМ120_005

И понеже, колкото и да съм го насрочил за в бъдеще неясно време, нещо постоянно ме чоплеше, накрая не издържах и пристегнах изрезките заедно. Изглежда обещаващо, чака го огъване и лепене (или запояване, зависи).
Също си поиграх с талигите и малко тиксо...

ЕМ120_006

Имаше и полза от цялата проба: към момента, ясно си пролича първата задължителна операция за всички стоманени детайли – чистене на среза.

На пръв поглед събрах планираното за започване на работата и засега приключвам писането в тази тема, докато не се захвана сериозно със строежа.

BaHkaTa:
Това е интересно да го видя. Ще следя развитието на проекта.

Има го на моделче HO от Bachmann. Вярно предната версия на мотрисата EM80. Вероятно не може да се ползва за донор тъй като е по-къса дву осна и малка машина.
https://www.ebay.com/itm/g-Bachmann-HO-SCALE-BOXED-609-Amtrak-Plasser-Em80C/292916553064?hash=item44332fe568:g:NAoAAOSwzqtcOjEO

Накратко това е мотриса която прави измервания и записва отклоненията в геометрията на железния път. Съкращението в името на модела ЕМ80/ЕМ120 означават Evaluation & Maintenance (Оценка и Поддръжка) а 80/120 е максималната скорост с която може да се движи и прави измервания.

ЕМ80 прави измервания в две точки в двата края на мотрисата под кабините са малките измервателни колела. При ЕМ120 използването на средна талига е новост и интересното е че измервателните колооси са вградени в самите талиги. Измерва геометрията по хоризонтално и вертикално равнение, както и параметър super elevation благодарение на средната ос. Това е изгърбването на релсата в средата когато тежеста пада на крайните две талиги.  На базата на снените от нея данни се преценява каква подбивна машина да мине след нея. Серията ЕМ са широко използвани в много администрации по света. Хубаво е че разполагаме с такава машина и у нас и то от новия модел! Да им е от полза на собствениците и да вземат да сертифицират всички линии у нас за скорост от 120 км/ч.

https://www.youtube.com/watch?v=zokwblLMHto ЕМ80 в действие

https://www.youtube.com/watch?v=EN-QhX8WjYo ЕМ120 в края на влака! Намирам доста такива клипове. Разбирачите да ни светнат каква е идеята лабораторията да е в края на влака? Замерват камшичните удари в края, ползват трасе или друго нящо ?

LDimitrov:
Да, че не е същия истински модел мотриса – не е, че показания модел не може да се ползва за донор – не може. (Абе то може, ама смисъла ми се губи...)
За мен обаче е спорно дали е предна версия. Дори и сега P&T предлагат машини за различни скорости на измерване. https://www.plassertheurer.com/en/machines-systems/measuring-work-gmtz.html

Мотрисата измерва геометрията на пътя, а отклоненията се оценяват отделно. Тук има повече http://tinsabg.com/?page_id=735 въпреки някои неточности. Като цяло, това е информация с историческа стойност – тази система е вече демонтирана. Има отношение към темата, доколкото модела който съм „започнал‟, съответства на този период.

Superelevation, Cant  или Crosslevel, си е все надвишение в разглеждания контекст, но на английски съм го срещал в тези варианти. А надвишението е нещо по-различно от описаното изгърбване.

Тази EM120 от клиповете е доста по-нов модел, не е като „българската‟ от темата (от 1989-а), иначе и аз се присъединявам към добрите пожелания!

Също предлагам евентуални обсъждания на тема „Параметри на железния път и тяхното измерване‟ да се обособят в отделна такава за в бъдеще. Нека запазим тази за модела.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия