Автор Тема: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod  (Прочетена 11702 пъти)

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod
« Отговор #15 -: 02 Май 2019, 00:58:44 »
Цитат на: IKAR link=topic=5240.msg115764#msg115764 date=1556746827
Ето точно това е ключа от бараката - с други думи гледайки да пресъздадат оригинала максимално точно, не ги е еня въобще дали моделът е годен за каране, тоест практически такива са основно за гледане на витрината. Та дойдохме си на думата - едно нещо или е за каране, или за гледане, и двете не може.
.....

Бинго!

А като ще е за гледане и пипане с бели, кадифени ръкавици - поне да е ецнат от благороден метал....

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod
« Отговор #16 -: 02 Май 2019, 08:38:30 »
Много от мащабите са наследени от ...други производства.
Например при стендовият моделизъм мащаб 1/72 е наследен
от производството на самолетни модели (силуети) в Англия
по време на втората световна война. Някой е прозрял и изчислил,
че макет (силуетен от дърво) изпълнен в такъв размер (1/72)
е точно толкова голям държан на една ръка разстояние като
големия самолет атакуващ Лондон. Силуетните дървени копия
на противниковите и свои самолети са били на разположение,
по покривите на пожарникари и доброволци, както и на позицийте
за противовъздушна отбрана воюващите страни.
Даже има легенда, че на дежурства когато е нямало противник,
хората взели да ги украсяват със знаци и допълнения (тунинг) от скука и за радостна децата (своите самолети- геройски защитници).
Та от там и този "апартаментен" мащаб в стендовият моделизъм на самолети ....в последствие и на останалите модели.

За "железопътния" мащаб 1/87 е компромисно решение.
Той е хибрид, известен като "половин нула'- Н0,
тоест половината на 1/45...(2х45=90)
но в някои страни е 1/43 (2х43=86)...
така че...хибрид с компромис. :spiteful:
Повече по въпроса за мащабите може да се прочете тук
 в темата на Борис Чакъров! ...доколкото си спомням има такава
за едрите (или дребните беше) мащаби.


Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod
« Отговор #17 -: 02 Май 2019, 09:18:52 »
Цитат на: Nenchev link=topic=5240.msg115767#msg115767 date=1556747924
Бинго!

А като ще е за гледане и пипане с бели, кадифени ръкавици - поне да е ецнат от благороден метал....


Ето, таман от зоната на влияние на IKAR :  http://eisenbahncanada.com/?models=wuerttemberg-class-b-coeln-steam-locomotiveho-0095 Що се отнася до ецването, мисля че по - добре е да се ограничиш с чука и длетото. :pleasantry:

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod
« Отговор #18 -: 02 Май 2019, 11:04:42 »
То и без това благородните метали не ги ловят киселините....Трябва да ползвам Як лазер (YAK) с червен рубин и селективно огледало с точка на рязане 15 micron....

Уикенда отивам да копам за рубини... :dance1:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod
« Отговор #19 -: 02 Май 2019, 12:00:43 »
Приятно е да комуникираш с интелигентни хора, които те разбират от половин дума.  :good:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod
« Отговор #20 -: 02 Май 2019, 18:36:35 »
Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5240.msg115772#msg115772 date=1556777932

Ето, таман от зоната на влияние на IKAR :  http://eisenbahncanada.com/?models=wuerttemberg-class-b-coeln-steam-locomotiveho-0095 Що се отнася до ецването, мисля че по - добре е да се ограничиш с чука и длетото. :pleasantry:
То дава ли ти сърце да сложиш такъв локомотив на релсите и да го съдереш от каране? Ми просто няма как.....

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod
« Отговор #21 -: 02 Май 2019, 18:48:30 »
Първият път не ми се отвори нещо линка.  Ама сега го видях - припалвам веднага галваничната вана.... :prankster:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod
« Отговор #22 -: 02 Май 2019, 19:32:23 »
Цитат на: IKAR link=topic=5240.msg115789#msg115789 date=1556811395
То дава ли ти сърце да сложиш такъв локомотив на релсите и да го съдереш от каране? Ми просто няма как.....


То първо трябва да ти разрешат да си го купиш.    ;D

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod
« Отговор #23 -: 02 Май 2019, 21:33:09 »
Знам ги тези хора, на 12 часа с автобус от мен са, и са китайци между другото. Неслучайно имат доста модели на китайски прототипи. Ричмънд е близо до Ванкувър, а във Ванкувър така стана, че средностатистическият канадец не може да си позволи да живее - няма работа (освен ако не си в недвижимите имоти) и животът е адски скъп - ако аз в момента плащам 1000 долара за тристаен апартамент, във Ванкувър ще ти вземат поне двойно за гарсониера. Това е защото богати китайци, продали си суперскъпите кутийки в Хонг Конг, "инвестират" в имоти. И тези хора с нищо не допринасят за развитието на канадската икономика, само дето е пълно с 16-годишни пичлемета с Бентлита....Но канадците сами си го направиха, хак да им е.....И това въпреки ширещата се престъпност и наркомания в този град. Често срещано явление е линейката да закъснее, когато наистина трябва и е застрашен човешки живот, заради епидемията от колабирали наркомани, които следва да се откарат в болниците....Предимството е относително топлата зима в сравнение с останалата част от Канада, но пък няма пролет, лято, есен, в 9 от 10 дена вали....Да се върна към въпросните хора - казах им директно, намерете ми на такава цена, каквито сте обявили, модел (1500-1600 долара) в 1:32 или 1:45 и ще си го взема с удоволствие. Реално погледнато тези цени в Канада не са толкова страшни - в пъти повече отиват за храна - едно пазарене в най-евтиния супермаркет ти е 350-400 долара, и го "изяждаш" за няма и две седмици. Вътрешните полети за семейство струват колкото един от моделите на снимките......А данъчните си знаят работата и голяма заплата значи направо огромни данъци - примерно на 5 хил. долара бруто вземаш чисто 4 хил. , а на 10 хил, което е огромна заплата и рядко я дават, накрая вземаш чисто пет. Има много малко супербогати хора, но те са стари канадци и/или имигранти с наследствени имоти и богатство. В САЩ е друго - там и значително повече получават, и по-малко данъци плащат, и абсолютно всичко им е по-евтино, но а се разболя, а с теб е свършено, не говоря за проблемите с "полицията" и със супер либералния режим за оръжията. От вчера ми дадоха да обучавам нова колежка от Германия - викам си щом и от Германия почнаха да идват в Канада (където не е хич розово) представям си колко терсене е станало в Германия.....
« Последна редакция: 02 Май 2019, 21:37:26 от IKAR »

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod
« Отговор #24 -: 02 Май 2019, 22:25:42 »
Да, ама Hot rod културата идва от САЩ, така че, моля по темата.

 :hi:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod
« Отговор #25 -: 02 Май 2019, 23:19:23 »
По темата:



 :pleasantry:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod
« Отговор #26 -: 03 Май 2019, 21:34:24 »
Цитат на: pach link=topic=5240.msg115770#msg115770 date=1556775510
Много от мащабите са наследени от ...други производства.
Например при стендовият моделизъм мащаб 1/72 е наследен
от производството на самолетни модели (силуети) в Англия
по време на втората световна война. Някой е прозрял и изчислил,
че макет (силуетен от дърво) изпълнен в такъв размер (1/72)
е точно толкова голям държан на една ръка разстояние като
големия самолет атакуващ Лондон. Силуетните дървени копия
на противниковите и свои самолети са били на разположение,
по покривите на пожарникари и доброволци, както и на позицийте
за противовъздушна отбрана воюващите страни.
Даже има легенда, че на дежурства когато е нямало противник,
хората взели да ги украсяват със знаци и допълнения (тунинг) от скука и за радостна децата (своите самолети- геройски защитници).
Та от там и този "апартаментен" мащаб в стендовият моделизъм на самолети ....в последствие и на останалите модели.

За "железопътния" мащаб 1/87 е компромисно решение.
Той е хибрид, известен като "половин нула'- Н0,
тоест половината на 1/45...(2х45=90)
но в някои страни е 1/43 (2х43=86)...
така че...хибрид с компромис. :spiteful:
Повече по въпроса за мащабите може да се прочете тук
 в темата на Борис Чакъров! ...доколкото си спомням има такава
за едрите (или дребните беше) мащаби.



С риск въпреки предупреждението от г-н Диспечера,
смятам, че съм длъжен да потвърдя горния цитат със
съответния линк:
http://www.fieldofbattle.ru/modules.php?name=News&file=article&sid=860

Като това е един от няколкото линка, които явно
описват едва и съща история за " измислянето" на
мащаба 1/72.

Смятам, че трябва поне другите потребители да видят истината,
че не пиша "мащабни глупости" а знам нещо от стендовият моделизъм.

Но явно потребителят дал ми отрицателна оценка,
не може да се сдържа и се връща към старата си слава!!!
 :fool:

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod
« Отговор #27 -: 03 Май 2019, 23:24:01 »
Мистър Пач,

На всички ни е ясно, че всички тези простотии с мащаби, стандарти и прочие са създадени от производителите, за да могат да смъкват колкото се може повече кинти от хората, лишени от фантазия и моделарски възможности, но за сметка на това с налични финансови средства.  Капитализъм, какво да ги правиш...

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod
« Отговор #28 -: 08 Май 2019, 13:38:40 »
  След разговор с Dispatcher реших да обясня защо бях сложил минус на pach, пък всеки да си прецени дали го е заслужавал.
Въпросният пост на pach се вижда добре, че се състои от две части, затова ще ги анализирам по отделно.

В първата част той реално без никаква нужда и смисъл публикува нещо, което няма никаква връзка със започнатата тема, нито пък е актуално. Най-малкото защото тук се говори за ЖП моделизъм, а такъв мащаб като 1:72 в него никога не е имало и едва ли ще има. Последвалите му тълкувания и разсъждения мога да ги отнеса единствено в параграфа „спам“ и „разводняване на темата“. Опитите му да обясни появява на мащаби в ЖП моделизма, които са взаимствани от други моделизми, буди само недоумение и почуда, и то от човек, който се има за вещ по всяка тема из форума. Не стендовият моделизъм е дал мащабите в ЖП моделизма, а точно обратното. И той би трябвало добре да го знае… Мащабите в стендовия моделизъм идват преди всичко от англоезичните държави, където се знае отдавна, че там упорито робуват на всякакви нестандартни измервателни единици и съответно всичките им мащаби са кратни на инч, фут, ярд, дюйм и пр. Затова е приет и мащабът „едно към 6 дузини“. Близкият до него ЖП мащаб 00, който отново е някаква шантава сметка (реално той е 1:76,2!), не може да се приравнява с истинския Н0 /1:87/. И който е сравнявал модели в 00 и Н0 знае за какво говоря. Същото се получава и с другите англосаксонски мащаби – американската „нула – едно към 4 дузини“ и американското N – „едно към 12 дузини“, които не са нищо друго освен опит да се приравнят метричните мащаби към нестандартните им мерки.

Преминавам към втората част, заради която основно сложих минуса. Както се известно отдавна и pach би трябвало отлично да знае, мащабите в ЖП моделизма са въведени от Мерклин през 90-те години на 19-и век. Както се вижда и от линка, който така гордо е цитирал, мащабите в стендовия моделизъм се появяват около 40 г. по-късно! За което си има съвсем просто обяснение. През 90-те години на 19-ти век организираният ЖП транспорт вече има около 60 г. история и се е затвърдил като основен сухоземен транспорт на големи разстояния, докато самолетите и автомобилите са в зората си и не се знае още дали едните ще летят, а другите дали ще се движат. Така че можете да си направите изводите кой от кого е взаимствал.

Мерклинският ЖП мащаб „нула“ е въведен като съотношение 1:43,5 изцяло съгласно системата SI /метър-килограм-литър-секунда/. Съответно появилият се по-късно мащаб Н0 не е нищо друго освен точно двойно отношение на основния! 2 х 43,5 = 87! И това би трябвало да се знае от pach. Няма никакви 2 х 43 или пък 2 х 45… За какви хибридности, компромиси или хибрид с компромис може да става въпрос?! Това са си негови измислици, с които изобщо не мога да се съглася! Доста време след утвърждаване на мащаба Н0 наистина мащаб 0 е видоизменен с цел удобство при проектиране и прецизност на моделите – става 1:43 при стендовите модели и 1:45 при ЖП моделите. Да, обаче това в никакъв случай не променя мащаб Н0 – той си остава кратен на класическото 1:43,5… А както би трябвало да се знае все още „чистата нула“ 1:43,5 продължава да се произвежда! Така че според мен да се твърдят разни смехотворни неща е нелепо и несериозно. Мисля, че на всеки е известно, че от ЖП моделизма мащаб Н0 навлезе в стендовия моделизъм – за комплектуване на ЖП моделите с допълнителни неща, а не обратното.

Смятам, че бях достатъчно кратък и ясен, всеки да си направи изводите защо бях „наградил“ pach с минус. Благодаря на прочелите горното. Извинявам се за размътването на темата, ако администрацията прецени да премести написаното на нужното място.

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: Пи ( БДЖ ) 04.314 - Hot rod
« Отговор #29 -: 08 Май 2019, 23:33:57 »
БДЖ Серия 04 е от 60-те години на миналия век.  Там девизът е бил "Make love, not war".  В превод:  "Правете любов, а не война".  В още един превод на моделарски език:  "Правете модели, а не интриги и скандали"...