Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Баба Меца или Big Boy

<< < (4/10) > >>

mitko0888:
- Баба ви Меца има товароспособност за Владая 420 тона за 35 км/ч. По време на тестовете е качвала нормално влакове от 450 тона с 18-22 км/ч., като само заради идеята (тест) е стигала и около 500 тона. Всеки може да сметне че това са не много на брой двуосни вагончета или само няколко четириосни.
- Снимки на бабата сама на чело на влак, без да се вижда пушек в дъното на влака, има, макар и не много. Интересното при тях е че вагончетата са доста, а и мястото на тези снимки навежда на мисълта че това са празни вагони, които се връщат от София. Така че ако четем че "Краси ще си посипе глава с пепел ако види снимка на натоварен влак", (а не на празен такъв), може и да му се размине. Ако се гледат нормите се вижда че от София до Перник няма особени ограничения за масата на влака, с изключение на Горна Баня - Владая на излизане от Сф и Драгичево - Владая при докарване на въглищата за София. Нормално е било влаковете да се били по-големи, а 46 да се е използвала като помощен (допълнителен) локомотив само в този участък - или на опашката, или най-отпред. Така пише и в разните спомени и др. книги. Аналогично е и използването му около Вакарел.
- Дали е най-голям в Европа за това време? Наистина 2-F-1T няма друга машина в Европа. Но пък шест задвижващи оси е имало. Ако гледаме теглото от 150 тона, по това време е имало доста локомотиви, които заедно с тендера са тежали повече.
- Най-мощната за времето си в БДЖ: Котелът е унифициран за няколко поръчвани от БДЖ локомотива. А и според книгите на инж. Деянов параметрите ми са еднакви с тези на другите серии - 01, 02, 03, 05, 10, 11, 12. За времето си наистина тази топлинна мощност я има само на 01 и 46, другите са поръчани малко по-късно, но пък 46 съвсем не е уникална с мощността си.
- Наистина 46 има най-голямата норма, или товароносимост, както тогава е наричана в някои документи. Но мощността е равна на теглителната сила умножена по скоростта. Теглителната сила на 46 е най-голяма само в диапазона до около 20 км/ч, където сцепното тегло на другите локомотиви е недостатъчно за използване на тягата на парната машина (локомотивът  лесно превърта при потегляне). Та като се върнем на P=F*V, съответно измерено в kW = N * m/s, ако искаме разделено на 736 за конски сили, от графиките на инж. Деянов ще видим напр. при 40 км/ч че дори и "за времето си" нашата 01 лекичко превъзхожда бабата (заради по-малкото щанги и по-малко механични загуби), а и останалите от типовата продукция (от същите и по-късни години) 02, 10, 11, 12, че даже и 05 имат същата с няколко процента по-голяма мощност. А пък в Европа към 1930 година има доста локомотиви с по-голяма мощност от нашата.
И накарая за моделите - имаше тук една тема за картонените 46 в Н0. Там май бяхме цитирали и други модели.

Adrian:

Ако ми предложат избор между 2-та модела 1:87 ще избера Мечката ,  :drinks:

Krasi Tankista:
Владо, аз съм ги прочел многократно и съм наясно какво пише във всичките тези книги, но се съмнявам, че седем двуосни вагона с кюмюр и две празни цистерни са толкова тежък въглищен влак. Мисля, че има разлика със снимката която постнах аз, където става въпрос за наистина тежък влак. Що се отнася до втората снимка ми се струва, че там вагоните са празни и влака се движи в посока Драгичево. Ето как изглежда типична конфигурация за покоряване на Владая с тежък въглищен влак:

Ето и в обратната посока с празни вагони:


Ето и моделът на Стефан Деянов:

mitko0888:

--- Цитат на: Adrian link=topic=5250.msg115994#msg115994 date=1558255572 ---Ако ми предложат избор между 2-та модела 1:87 ще избера Мечката ,  :drinks:

--- Край на цитат ---

Ако ми ги предложат и ми ги дадат, ще ги взема и двете, ама да могат да завиват ...

Krasi Tankista:

--- Цитат на: Adrian link=topic=5250.msg115994#msg115994 date=1558255572 ---Ако ми предложат избор между 2-та модела 1:87 ще избера Мечката ,  :drinks:

--- Край на цитат ---

Ти първо си направи трасе с еднометрови радиуси.   :pleasantry:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия