Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Баба Меца или Big Boy

<< < (5/10) > >>

Krasi Tankista:

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=5250.msg115997#msg115997 date=1558256849 ---Ако ми ги предложат ще ги взема и двете, ама да могат да завиват ...

--- Край на цитат ---

И ти така.  ;D

pach:
За БДЖ-46 (първият)
Краси, ще ти цитирам няколко книги.

--- Цитат --- Локомотивите серия 46.00 до 46.20 , носеха товарната
тракционна служба изцяло  в участъка София-Перник и отчасти
в другите участъци на Софийското железопътно управление.
От 1968 г. те бяха заменени в тежката служба през Владая
и Перник-разменна от дизелови локомотиви и останаха
в резерв.
--- Край на цитат ---
от том I-ви на „Тракционния подвижен състав на БДЖ“ -София, 1972г.


--- Цитат --- Локомотивите серия 46, освен „своето“ тежкотоварно трасе
Перник-София, бяха използвани и на други места, но за по-кратко време.
Като най-дълго, от 1938-1942 г. е била зачислена в депо Сараньово,
машината 46,03 като е помагала за изкарването на товарните влакове
в участъка Белово-Костенец-Немирово.

--- Край на цитат ---
От „Тракцията в БДЖ от 1866-1946г“ - София,1988г.
Интересно, че една моя снимка именно от Сараньово, се е появила
в мрежата, без аз да знам и поне уведомен. Имахме я в електронен вид
само двама души...Но пък е качена  в чужда галерия със съответното име
а не с позововане на източника! За разбика от другите фотографии  там.
И после ще ми говорят някои господа-другари за коректност !!!
(впрочем това  е втора такава моя снимка)
Но както и да е. Друго не е и очаквано в мрежата де.


--- Цитат --- Поради малкият брой в серията, при това смесена от два доста различни
Типове локомотиви (цвилинг и дрилинг - мое уточнение), техния експлоатационен живот
Преминавав предимно в участъка София-Владая-Перник, а след 1950 година и в
Участъка Перник разменна - София.

--- Край на цитат ---
От „Die Lokomotiven der Bulgarischen Staatsbahnen“ - Виена, 1990г.


--- Цитат --- Тези машини от серията 46, се използваха активно и в други участъци.
За по няколко месеца по линията Плевен-Гривица-Згалево, както и
София-Септември. След свалянето им от тези участъци, те преминават
на служба като помощни машини и в други места, както и при строежите
 за удвояването на линията през Искърското дефиле.
--- Край на цитат ---
от „Локовотивно стопанство на България 1947-1990“ - София, 1993г.


--- Цитат --- Формулираното предназначение на локомотивите серия 46, е7
обслужване на тежки въглищни влакове по линията Перник-София и
тежки товарни влакове по Балканската линия Стара Загора-Горна Оряховица,
Както и в Искърското дефиле -Мездра-София.
--- Край на цитат ---
От „Локомотивите на Български Държавни Железници“ - София,1998г.


--- Цитат --- Отделни локомотиви от серия 46, са работели за късо време
и като помощни машини в други наклони (освен меродавния София-Владая, доп.мен)
като Дъбово-Кръстец, Стара Загора-Змейово, Червен бряг-Хумата,
Бяла-Моруница-Горна манастирица и др

--- Край на цитат ---
От „Bahn im bild 113“ - Виена,2003г.


--- Цитат ---
Изпращането на единични локомотиви от серията, за опитна експлоатация
по различни нанагорнища вм железопътната ни мрежа, не е свързано с
някакви наблюдения или изследователска работа, която да цели намирането
на най-подходящото място за тяхната служба.
Основните локомотивни депа, които десетилетия наред експлоатираха
Успешно и поддържаха най-мощните шестосни парни товарни богатири
На тракцията в БДЖ,бяха София и Подуяне.

--- Край на цитат ---
От „Локомотивите на Българските дъравни железници“ - София, 2008г.

Е Краси смятам да стигат.
Сега и снимките. Източник е мрежата по понятни причини (вече)
като за момента не смятам да публикувам и други,
 единични и двойни на служба,
 но от мойта сбирка.

Eдинични машини на служба.

От гара София.


Изкачване към Владая.


Също.


...


Челна машина в един от последните работни дни.


Гара Белово (може би)


На Владая в посока София.


Ето и снимката в района на Владая - „двамата братя“!

И те така...
Без пепел обаче - не си падам по крайностите!
 ;D

toniemi:
Биг Бой е нещо наистина впечатляващо.Но някакси ми седи чуждо...
Като фен на БДЖ съм пристрастен и бих предпочел нашенската си машина... &bgflag

Имам си и аз две скромни самоделки в НО...

Как съм ги правил...ето как  &bgflag

http://toniemi2.snimka.bg/hobby/46-01.629051.all
http://toniemi2.snimka.bg/hobby/46-13.609298.all

Дори си позволих да задвижа едната.... ;D

Сега са студен резерв в София.









Krasi Tankista:
Пламене, отново с цялото ми уважение, пропускаш че това всичко аз съм го прочел и то не веднъж, а многократно. Снимките, които ми показваш от това трасе са в обратната посока т.е. от София към Перник при това с празни вагони по нанадолнището. Снимките от пробите са ясно обяснени от Митко, като на тях не се вижда добре колко са вагоните и дали са пълни с кюмюр. За снимката, която предполагаш че е от Белово, ако помня правилно е от мездренското трасе. На останалите снимки спокойно може да става въпрос за маневри т.е. те отпадат като доказателство. В крайна сметка не е важно за какво е проектиран този локомотив, а за какво е използван и дали се е оправдал като машина. Вероятно за тежка маневра и за помощна служба се е оправдал, но все пак не видях доказателство че самостоятелно е теглил " тежки въглищни влакове" от Перник до София. Има и нещо друго - веднага щом се появява възможност тези локомотиви са заменени от дизелови по това трасе и са прехвърлени на помощна служба. Струва ми се, че трябва да ми позволиш да се съмнявам, още повече при тази липса на многостранна и достоверна информация.  ;D Тони ти си уникален. Моите адмирации за прекрасната колекция.  :good:

pach:
Краси, и въпреки че си чел, всичко за тези локомотиви, не казваш,
къде прочете да е ползван различно от предназначението си?
Щото аз ги цитирам всички известни книги писали по въпроса.
Много интересна теза имаш - локомотива е имал максимална скорост от 65км/ч което също го определя за товарен такъв.
Не че и ползвал максимално силата си, но все пак е теглил,
влакове не само по едно стръмно трасе. А по тях няма друг
 локомотив който да не е снижавал скоростта си, но само той  не е спирал или оставил  влак. За това е бил поръчан
като една от основните четири серии, приети в стандартизационната ни програма!

Някак си няма нито едно потвърждение, нито от книги, нито от документи, нито от парни
машинисти (с които сме разговаряли докато бяха живи)!!!
Въобще за тежка маневрена дейност също сме си имали локомотиви, но в съседни серии.
И не разбирам, от къде си вадиш заключението за маневри!?
 Може би от снимката с двете машини в изкачване на Владая са ...
"тежка маневрена дейност" по изкачването от Драгичево.
Трасето макар и променено в отделни детайли,
няма как да се сбърка. Ама трябва да го познаваш на живо все пак.
Когато си си убеден в правотата, няма смисъл да те разубеждавам наистина.
То всеки е свободен, да си мисли и сам с главата.
 :hi:

ПП. Има и  две цветни снимки, на доста дълги влакове,
начело с една и/или две водещи машини от серия 46!
Някои даже са ги виждали в съответната книга.
Впрочем и на двете Баба Меца си е черно боядисана в цялост.
Това по един друг спор за ливреята му! ;D

ПП. И въобще не си е оправдал славата...само дето е ползван по трасето София-Перник-София от 20 до 37 години за различните екземпляри и в други стръмни участъци!!!
Ти да видиш... :scratch_ones_head:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия