Автор Тема: Ревю на хопер-дозатори в 1/87 на фирма „Albert modell“ - първи впечатления!  (Прочетена 44240 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Здравейте!
След проучването на Адриан, тези вагони заинтригуваха доста хора.
Някои по един или друг начин се сдобиха вече с тях.
 &bgflag bg&flag &bgflag
Ще направя малко представяне с фотографии както на моделите, така и на подходящи прототипи.
Снимките на оригиналните вагони не можах да намеря. За това тук ще ползвам
стари фото(ужаси) правени през 2010г в гара Захарна фабрика.
Прототипите на модела  са с обща дължина 10,87 м и разстояние  м/у талигите  6,65 м.
Специалистите можат да се ориентират по-добре за типа, означен като Faccpp.
Ревизионна дата - 23.12.2008, ревизионна дата управлението 15.07.2013,
товароносимост 33 m3, Тегло 21,7 t. За повече данни - тел.032 92 22 87
и/или  факс.032 63 25 37 (дали са верни тел.номерата!?! )
Където може да се сравни прототипа с модела, ще ги публикувам последователно
за улеснение на моделистта. Ще направя и кратки коментари.

И така.
1.Моделите са закупени преди седмица и нещо,
от „HobbyLand“-София, на цената от етикета (промоция). :clapping:


2.Като всяка уважаваще себе си фирма,
кутията е от мек картон, но много добра за съдържанието си.


3.Изненадата тук е не щото да са производство от Китай,
а това, че от „Albert modell“ са успяли да постигнат това качество!!!
Можели значи китайците и по-добре да работят. :scratch_ones_head:


4.За това общата кутия е от мек картон - тя просто събира
двата самостоятелни модела, формиращи всеки сет.
Опаковката е сигурна и надежна за транспрот по цял свят. :yes:


5. Съдържа освен двата вагона, само още две пакетчета
с автосцепките, които имат свой стил (различен, но съвместин с останалите фирми). :yahoo:


6.Да започнем сравнителният „анализ“.
Нали ви е ясно, че дори
прототипа по който са правени вагоните, вероятно вече е претърпял промени!
Да не пропускаме, че от фирмата само са боядисали и надписали масовия
си модел за български. Бих казал, че се е получило много добре. :clapping:


7.Вижте сами. За мое голямо удовлетворение, когато снимах
въпросната композиция (№16) на гарата, двата крайни вагона-водачи
от сн.6 и сн,7 (отдолу) бяха в една и съща посока, което дава възможност за
„правилния поглед“ и от двете им страни. Двата затваряха тази композиция.


8.За разлика от горните примери, където водачите имат буфери
само от една страна, то моделните вагони са с такива и от двете си страни.
Това бяло „нещо“ се оказа парченце стиропор, късно видяно и премахнато все пак,
но след края на снимките. Не бийте фотографа - той толкова си може... :blush2:


9.Въпросната композиция №16, на НКЖИ е била с гара на домуване
Карлово през 2010 г. но сега не знам. Важното тук, са детайлите по вагона.


10.Освен с високо съвпадение по детайлите, виждаме
достатъчно добре номерата и местата на надписите.


11.Логично е някои от надписите да не съвпадат на моделите.
За номерата е ясно - единият  е №143-5  съответно  с фирмен
каталожен номер 683010 . Всъщност стиропора бе видян тук, ама какво от това!? :scratch_ones_head: :blush2:
Чак при обработката на снимките разбрах, че е „ходил“ където си иска!


12.Сега е момента да запомните местоположението на моделните надписи
За да направите и сами сравнението с големият му батко (но не е прототпния)


13.Бих казал дори, че моделът е по-хубав - луд на шарено се радва, :taunt:
особено на толкова мноооого (и ясно читоеми) български надписи!!! :hi: :music:
Както казах - не всичко съвпада, но това са „бели“ кахъри,
в светлината на познанията ни за българско шаблониране  и
експлоатация от бай Муньо в НКЖИ (или БДЖ начало).


14.Двата моделни вагона формират един цял сет с кат.№600011.
Съдейки по логиката на фирмата за каталожни номера и развитието
им през годините, въпросния сет е 11-ти по ред (или 11-та серия на производство).


15.Ах даа, забравих да спомена, че въпреки упоритите търсения,
така и не намерих снимки в мрежата, на композиция №23 (прототипната).
Мод.№ 80 52 6836 143-5  Faccpp  страна администратор - BG оператор - NRIC (НКЖИ демек).


16. Може би ако е вярна гарата на домуване и прототипите не са
на работа някъде по инфраструктурата, в Пловдив могат и да бъдат
намерени и фотографирани за по желаещите да си тунинговат моделите
до пълна индентичност.
Мод.№ 80 52 6836 140-1  Faccpp  / BG / NRIC.


b]17.[/b]Интересно (и както споменах) има разбира се разлика и в
оборудването на различните хопер-дозатнори.
Например този № 80 52 6836 131-1  има само три ръкохватки за управление на клапите.


18.Докато братчето му №80 52 6836 134-6, от същата композиция е с четири.


19.Надписите за въпросните ръчки са на бял фон.
Много добре се вижда коя за какво е.


20.И тук някъде открих, че макрото на фотото ми, не достига,
За да се видят съответните надписи на моделите. И фокуса съм размазал... :blush2: :( :beee: :beee:
Всъщност иначе на модела те се виждат перфекто (с лупа) и означават:
Горни надписи ВъншниКлапиВътрешни Дозатор
Под тях горе затворенозатворенозатворено
ръкохватки       0            0            0            0     
                   I            I            I             0     
                   I            I            I             0     
долни надписиотворено   отворено    отворено

Само с лупа се вижда(т) обаче, че тампонния печат е направен  и  върху самите ръкохватки.
(надписите „затворено“ фактически са станали релефни)


21.Когато съм снимал големите вагони, не съм очаквал да имам
някога възможност, за снимане на модели и външните клапи са само
 със страничен изглед, под вагона.


22.Тук също. И талигите с евиждат добре.


23. Други детайли.


24.Но пък на модела съм снимал клапите от долу.
Вижда се и кинематиката на автосцепките. Работи според мен добре.


25.ПРи условие, че на някои от големите вагони липсват (или не са
били въобще монтиране) площадките, липсите и/или разликите при
 моделите въобще не са от значение. Бих повторил - моделите са
доста по-красиви!!!


26.Основна разлика която може и да не хванете с повърхностен
поглед, се оказват стълбичките към площадките.


27.Както и някоя друга допълнителна таБела. Тази поне е едричка
и всеки желаещ може да си я изработи и добави сам (мисля).


28.Както виждате обаче на модела, не само имаме буфери,
вместо руските автосцепки, но и дори куките за винтовите спрягове!!!
Въпросните куки не пречат по никакъв начин на кинематиката.


29.Така или иначе, стълбичиките са различни - та са кантовани дори.
Впрочем иначе „навътре“ във вагона детайлизацията е на страхотно ниво!!!


30. Що пък са номерирани и ...буксите? На модела това го няма.
Щеше да е твърде моного за една масова серия (като изходен модел).


31.Въздуховодите на големите вагони, са много добре видими...


32....от всички страни...


33....на всички вагони...
И можете д аси прадставите (надяваме се) има ги и на моделите.
Такава детайлност до сега май не сме (аз не) виждали.
ПРидава особена визия и чар на тези вагони в 1/87!!!


34.Да не забравя - поглед от горе (клапите не са подвижни в модела)


35.Опит да снимам самата талига...но е със съмнителен успех.
Талигите са доста ограничени в завъртането си. ПРедстоят ходови
Изпитания на моделите и тогава ще мога да кажа повече.
По моя преценка може да има проблеми с тях (или си въобразавям)
които надявам се да са лесно отстраними. Може би имат ограничение
За минимален радиус (за ужас на 360 милиметровите), но това
ще го обсъждаме във втората част на тази тема.


36.Кинематиката не тги ограничава, но стълбичките и част от конструкцията...


37.Снимка при самозакачване (бутане) - виждат се добре,
минималните разстояния между автосцепки, буфери и вагони.


38.И последната снимка (за сега) на задействана до край (подпряно със стиропор)
Кинематика. Не пречи на талигите и не се опира в буферите. Все пак това са
Статични проби. ПРедстоят ходови изпитания, общо поведение на кинематиката
И такова моделните вагони самостоятелно, в композиции с други вагони и/или по между им, както и спрямо локомотиви.


Други изводи (невидими на снимките) са:
Както казах истината за талигите ще излезне при ходовите изпитания и експлотация.
Талигите нямат странично клатене (как ще се държи вагона ще видим)
и надлъжното им движение за изкачване в наклони е минимално.
Бих казал само достатъчно, щото да могат да „подскачат“ независимо
 когато преминават през лошо куплирани релси и други неравности по трасетата.
Изцяло метални колооси с възможност за токоснемане ляво/дясно (!?),
тоест те имат изолирани колела от осите си едностранно.
Коша и всичко по модела е изработен от някакъв вид пластмаса която
е доста твърда, изглежда и „звучи“ добре на пипане. Отдолу има два черни винта
както сте забелязали на фотото с които явно е сглобен вагона.
При следващата част от темата ще го разглобя за допълнително инфо.
Ръкохватките и перилата по площадките и капаците  са също пластмасови и боядисани.
Не че не могат да се счупят, но изглеждат достатъчно здрави.
Целият модел тежи общо 46 грама (без автосцепките).Те също са пластмасови
С нещо като лястовича опашка отзад, за своеобразните шахти от кинематиката.
Самите скоби са метални и доста добре изработени. Като цяло много добре се
куплират по между си. С лястовите опашки трябва д асе внимава - при много
рязко подръпване се измъкват лесно (поправимо) от шахтите.
Вагоните са боядисани и тампониране превъзходно, което наред
с високата си вътрешна детйлност (трудно бихте счупили нещо от механизмите
за клапите)  допринасят з амного добрата им общ авизия и усещане за
истински модел. На пръв поглед биха задоволили всеки колекционер на БДЖ(НКЖИ).
За моделистите  ли - освен супер визията, ще трлябва да изчакате ходовите изпитания за повече сведения.
Ако междувременно не сте си ги вече закупили.
Тогава това ревю би се оказало излишно за вас, но не и за други.
Ще се радвам темата да бъде допълнена и с други мнения,
за по вярна и достоверна информация по тези
модели на фирма „Albert modell“.
Благодаря за търпението!

 :hi: &bgflag
« Последна редакция: 07 Септември 2019, 14:11:34 от pach »

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 110
  • Рейтинг: 48
На модела няма знак отляво до работната площадка ЗАБРАНЕНО РАЗПУСКАНЕТО ПРЕЗ ГЪРБИЦА.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Има лека катастрофа с цветовата схема и тези дръжки са ненужно бели и дебели.
 ;D

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък


Мога само да ви кажа , че с тези вагони макетите ви ще изглеждат по съвсем различен и български начин ! Това са уникални  вагони и трябва да сте много благодарни ,че стигнахме до тяхнато прозиводство ! Цветя и бонбони не ям хах !

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
 bg&flag
Хубаво е да покажете някакви снимки на оригиналните прототипи.
80 52 6836 140-1 и 80 52 6836 143-5, и то към датата от
ревизията. Щото подобни коментари стават противоречиви без фото.
Казах, че явно новата серия е боядисана и тампонирана
като българска. Аз и на това съм доволен.
А то ако задълбаем със сигурност още неща,
не са като нашите!
Благодаря за коментарите разбира се !
 :hi: :yes: ;D
« Последна редакция: 07 Септември 2019, 18:13:01 от pach »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

Естествено , че има компромиси - хората не го произвеждат само за нас! Договаряме и Бдж06

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Мога скромно да кажа, че моделчето е перфектно за цената, на която се предлага.  Предполагам, че биха могли да му направят дозаторите отваряеми, магнитни автосцепки и още една камара DCC екстри, но тогава няма как да струва 45 евро.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Общо взето една малка композицийка от 6 вагончета (3 сета) стои много готино с една 52 или 55 отпред. За 06 , според мен си трябват поне 12 вагончета.
Но, първото ми впечатление е:
- уникално малко вагонче, направо една бижутерийка. Но като оставя настрана емоцията и това, че е могло някои детайли да са по-добре пипнати (все пак им се кефя ), остава проблема с движението на талигата.
- Талигата е една идея по-стегната и на няколко пъти не се връща в изходна позиция. Трябва с пръст да я бутам/връщам. Опира в някой детайл, но не загледах подробно. Отделно колоосите не въртят мазно в талигата. Няма почти никаква инерция. Но закачайки ги на локомотива, изкачиха и слезнаха по спиралата по вътрешната линия (460 мм) без проблем. Не съм ги въртял по целия макет - нямах време. 
Та, все пак за витрината ще ми стоят добре и им се кефя. :give_heart:

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Цитат на: gregary link=topic=5264.msg116444#msg116444 date=1567873662
Общо взето една малка композицийка от 6 вагончета (3 сета) стои много готино с една 52 или 55 отпред. За 06 , според мен си трябват поне 12 вагончета....

И аз мисля да спретна една компизицийка с два седмака начело...

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Отлично представяне на ПАЧ за вагоните , за което поздравления.
Да , вагона е хубав , пипнат и не съвършен , защото този миниатюрен мащаб не го позволява.
Иначе китайците са се постарали.
Е и малката катастрофа с цвета и дръжките от г-н КРАСИ , но с лупа няма да търсим забележки.
Да , талигите , както е написал ГРЕГЪРИ са ограничени от към движение и стегнати.
Колоосите също не са леко търкалящи се.
На вагона му липсва маса , тегло.
И понеже г - н НЕНЧЕВ също закупи 3 сета , преди 2 вечери ги пробвахме на неговия офисен макет.
Трасето е трудно и е идеално за тест на подвижен състав.
Има и отлични наклони.
Закачихме 1 людмила БДЖ спретната от екипа - тежка мощна двумоторна машина,която минава навсякъде и без релси даже.
Вагоните поради ниско собствено тегло , подскачаха като моми на хорото на мегдана.
Дерайлираха и общо взето , калпаво движение.
И г - н НЕНЧЕВ като истински почитател на НКЖИ ги напълни с камъни / баласт за железния път.
Даже и цвета беше истински , не катастрофален.
Та така тези жълти малки патенца тръгнаха послушно след майка си - голямата ЛЮДМИЛА.
След 30 мин.каране със висока скорост по трасето , е колкото позволява , да няма търкаляне през таван , всичко си дойде на мястото.
Вагоните се движеха мазно и добре.тоест , наместиха се карантиите.
Извода е , че , необходимо е да се монтират тежести с тегло около 150 , може и 200 гр. и след каране с по-висока скорост , за тест и наместване , стават идеални за всякакви трасета / после могат да се махнат или олекотят по лично усмотрение.
Но винаги с баласт.Празни , ще създават проблем.
И особено по наклон с повече криви участъци.
Всичко написано до тук е лично мнение от наблюдение и опит.
Но нека всеки , който има да сподели.
И очаквам ПАЧ да довърши дисертацията старателно като даде подробна динамична оценка за този стар , стар вагон.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Само да попитам, като не вървят тези колооси, някой капна ли им по едно масълце / маргаринче / грес където трябва? Иначе талигите трябва да се въртят лесно. При тези размери не е задължително да са триточково окачени - последните ми 6 осни платформи на Брава също не се клатят на страни, което си е близко до проблем и изисква правилно направено трасе (като моето :) ). Иначе ми изглеждат доста симпатични. Първоначано от снимките на пач се зачудих защо са се престарали с тези огромни винкели, стълби, дръжки и т.н., поне 3 пъти по-дебели от нужното. Явно с този материал - толкова. После се загледах из моите снимки на вагони (от кашоните) и се оказа че всички така правят (почти). Само на едни вагончета аз съм си правил дръжките от струна, там са ок :)
Да са ви честити на всички лючители на БДЖ и НКЖИ. Ако ще се прави 06, дано не е в такова изпълнение ...
А за ревюто - браво! Можеше да светнеш със светкавицата тук-там.
Пач, с тези халкички кинематиката не се задейства, тя работи само с разни други купли. Ако на ръка се мърда добре, без да закача, и се връща сама от пружината - всичко е ок. А опашките наистина се вадят при силно дърпане, ама обикновено ги стискаме леко отзад преди да дърпаме, че е малко неуважително към вагончетата. Гледам цената им е във високия клас - 47 пари (стартови изпълнения са по 15, нормалните малки по 20 +-5). Има и по 50, и по повече, но според мен тук еврата са малко повечко.
« Последна редакция: 08 Септември 2019, 08:23:12 от mitko0888 »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Цитат на: mitko0888 link=topic=5264.msg116458#msg116458 date=1567919744
Само да попитам, като не вървят тези колооси, някой капна ли им по едно масълце / маргаринче / грес където трябва? Иначе талигите трябва да се въртят лесно.
Е, задължително ще се минат с масълце и гресчица, че даже и скалпелът ще играе, за да прочисти мустаци и тем подобни, за да се движи талигата безпроблемно. Отделно и кинематиката трябва да се "прогони", защото не всеки път пружинката я връща на изходна позиция. Това са производствените недостатъци, които установих на моите вагончета...

Цената действително е висока, но явно се разчита на факта, че единствени ги произвеждат.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Г - да МИТКО и ГРЕГЪРИ , не мисля , че при нов продукт , който не се произвежда от вчера / тези вагони ги има от няколко години / само са се обърнали с тях към нашето хоби и БЪЛГАРИЯ , при тази цена , още не отворен и вече смазка и профилактика.
Някак звучи не сериозно.
Редно е всеки , защото има колекционери и моделисти като си купят изделието да го пуснат веднага на ход и то да има отлични ходови характеристики.
Все пак е един вагон , който не смятам , че се нуждае от нещо специално за да се движи добре.
Пък и не всички имат качествени трасета като вашите и КЖМБ .

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Цитат на: Adrian link=topic=5264.msg116441#msg116441 date=1567870252
Естествено , че има компромиси - хората не го произвеждат само за нас! Договаряме и Бдж06

Само да вметна, че ширината на рамата на тъй наречената 06 производство на Алберт Модел - Тилиг е 34.9 мм, а ширината на коша е 34 мм. С една дума рамата на модела е по - широка от коша с по 4.5 десети от всяка страна. Струва ми се твърде голям компромис за този мащаб. Това е недостатък, който ясно би проличал на БДЖ 06 - ца и би съсипал общата визия, тъй като нашите са изцяло червени и такова разделяне на корпуса не съществува в действителност. Съвсем друга песен е супер неграмотното шаси, което се клати  като пияна патица. Що се отнася до другите недостатъци на модела, те са цял куп ще  ми стане прекалено дълга вметката. Не за първи път пиша, че всеки е свободен да си харчи с труд спечелените пари както си иска, но все пак не е лошо човек и да се вслушва малко в някои доброжелателни предупреждения. От друга страна редно е да се предложи на пазара, пък той нека решава.
  :unsure:

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5264.msg116467#msg116467 date=1567946412
Само да вметна, че ширината на рамата на тъй наречената 06 производство на Алберт Модел - Тилиг е 34.9 мм, а ширината на коша е 34 мм. С една дума рамата на модела е по - широка от коша с по 4.5 десети от всяка страна. Струва ми се твърде голям компромис за този мащаб. Това е недостатък, който ясно би проличал на БДЖ 06 - ца и би съсипал общата визия, тъй като нашите са изцяло червени и такова разделяне на корпуса не съществува в действителност. Съвсем друга песен е супер неграмотното шаси, което се клати  като пияна патица. Що се отнася до другите недостатъци на модела, те са цял куп ще  ми стане прекалено дълга вметката. Не за първи път пиша, че всеки е свободен да си харчи с труд спечелените пари както си иска, но все пак не е лошо човек и да се вслушва малко в някои доброжелателни предупреждения. От друга страна редно е да се предложи на пазара, пък той нека решава.
  :unsure:
А има ли някъде информация за този модел,снимки...