Дойде му времето на ето този (снимка от интернет):

Започвам с това, че локомотивът не е мой, но при мен дойде с едно оплакване, за което ще стане въпрос по-късно. Както се
предполага, от него трябва да стане българско 06, но това няма да е мое дело.
Кутията е доста красива, бих казал повече отколкото трябва - здрава, дебела, гланцова.
Вътре има едно доста удобно пластмасово легло, от две половинки, доколкото виждам не трябва да се реже за да се прибира в него локомотивът с закачени куплунги. Но пък всичко това е навряно в една допълнителна пластмасова обвивка, според мен напълно излишна.

Като доп. части са сложени плуговете, два цели и два изрязани заради куплунзите. Да си сложи кой каквото иска. Имам и стандартните спирачни маркучи. Не мога да преценя тези плугове до колко са истински, със сигурност са копирани по образец на реална машина, може и някоя българска да има такива врътки по плуга, може и да трябва да се резнат леко със скалпела.

Освен това като зап. части са сложени и кинематиките, явно някои го предпочитат като стендов. Вместо пружинки има едни еластични S от същата пластмаса.

Като се погледне самата машинка изглежда доста добре:

Кошът е от цветна пластмаса. Май няма боя по него. Покривът е боядисан в сиво. Рамата е отделен детайл, заедно с големия съндък в средата. Това разбира се дава съвсем друг общ вид спрямо нашите шестаци с целите ламарини отстрани, но според мен моделът е много подходящ за преработка на цялата конструкция. Трябва разбира се добре да се изработи ръбчето в осонвата на кабините. Виждат се и някакви наченки на интериор, напълно достатъчен освен ако някой не се взира нарочно с лупа в прозорците. Според мен качеството и детайлността на коша е от ниско до стандартно (добро) за пластмасов модел. Дръжките и чистачките на стъклата са отделни детайли.

Покривът обаче ми се вижда доста постен, със замазани детайли, т.е. едно ниво по-ниско от нормалното (за мен). Повече отговаря на детските модели на Пико.

Мисля че кривите прозорчета са си достатъчно точни. Също и челото, което поне мен най-ме дразни ако не е българското.

Талигите са доста 3D, с ясно изпълнени пружини и ресори, и разни други детайли, дори и при сериозно взиране изглеждат добре, без да имам претенции че знам какво трябва да има по тях. Средната им част, с редуктора, е метална, детайлировката е пластмасова. Тъй като машината не е моя не съм разглобявал по-нататак талигата. Не знам дали са същите метални колела, като на Тилиг, или са сложени нормални пластмасови. Червякът е с една доста рехава капачка с щипки, но пък самите чашки на карданчето се вадят лесно и според мен безопасно вместо махането на целия червяк от капачката с щипките (това е нужно за изваждане на талигата).


Преди да започна с вътрешността, "разбира се" първо чета инструкцията. Не е ясно защо не я намирам в pdf на сайта на производителя. А от текста ми изглежда че все едно аз съм я писал! Т.е много ми допаднаха разни неща, които едва ли средно статистически влакаджия ще прави. Напр. пише при първо пускане да го врътнете за поне 5 минути в едната посока на средна скорост, след това на същата скорост в другата посока, пак толкова. Мазането е дадено на всеки 6 месеца или 100 часа работа, но се казва и моторът да се пуска поне на всеки три месеца за поне няколко минути. Но по никакъв начин не става ясно дали да се капе масло в редукторите, и то къде да се прави това, или само да се мажат чашките на карданите с грес. Карданите между другото не са напълно симетрични, в което не виждам никакъв смисъл - много лесно може да се напъне и да се сложи някой от тях на обратно.
Инструкцията започва с това, че токът трябва да е между 0.2 и 0.4А. Кой от вас си мери тока на локомотивите (освен мен естествено)? Въобще стилът на този един лист с указания си е доста добър - хем има някои неща "от моето време", хем има и всичко което се пише в такива листчета. Всичко е на английски език, защо ли ми е на 5 други непознати езика ...
Картинката за отварянето (за поставянето на декодер) е толкова ясна, че и аз я разбрах веднага - два винта отдолу, завинтени на магия в две пластмасички, лепнати към покрива. Сваля се корубата, още два винта на платката, завити директно в металната част. Тук според мен има дребно недомислие, защото платката трябва да се повдигне за да се постави декодера отдолу, а жичките пречат ... Там други производителе правят едни дребни прорези за да стане това напълно безболезнено.
Не знам защо са избрал 21MTC. Аз бих заложил на PLUX22. На платката се включват два куплунга за всичките светлини, от всяка страна с по 4 жици. Бели, червени и ДВА общи проводника. Горните фарове са с по едно светодиодче от всяка страна, лепнато на края на платката. Не виждам възможности за директно използване на днешните декодери с десетина изхода и кондензатор, трябва всичко да се преправя. А платката изглежда съвременна:


И като се вдигне платката излиза и най-големия чеп! Не знам с какъв ъкъл, този Алберт е решил на този голям и хубав локомотив, да сложи това малко китайско моторче - еднодневка. А място има мнооого.

Според описанието е "запечатан, далготраен 5 полюсен мотор". Мисля че наистина е 5 полюсен, не можах да го усетя на въртене но със сигурност не спира на 6 стъпки, а на повече. "Необслужваем", т.е. не е предвидено да се чисти колектора и четките, а се хвърля и се слага нов, ако се намери от някъде, и като се заплати колкото трябва. Моторчето е с два маховика, работи абсолютно безшумно, а към желязото е залепен с два силиконови листа по 1 мм, които поемат всякакви вибрации. Обаче по размери си е чисто китайско размер F050, т.е плоско, с делелина само 12 мм, диаметър е около 15.5 (не съм го вадил от гнездото си, че май е залепен с тези силикони). При грамотно конструиране на тежестта би трябвало спокойно да се събере ф20 или ф24 - размер F180 или F280. Моторчето е изключително маломощно, т.е. слабосилно, токът на празен ход само 40 мА, при сглобен локомотив в движение наистина е 200 мА. До 400 не можах да стигна, виж два реда по-долу защо. Не знам в този размер как ще се чувства с тези 2.5W. Аз ползвам моторчета с този размер, и то три полюсни, и при такъв ток издържат доста кратко.
Става въпрос за големия чеп: нещо което аз поне за пръв път виждам от поне 20 години насам. Като му се закачат разни вагончета, или като види баирче или стрелка, локомотиват не започва да боксува като всички останали, а просто спира! Шест осен, тегло само 480 грама вместо поне стандартните 550, а не тегли нищо. Колелата изглеждат от някакъв не лъскав метал, без гуми, би трябвало да дърпа с над 100 грама, ама друг път. Даже и не мога да го измеря както трябва, както казах при най-малкия зор моторчето просто спира с почти нулева тяга. С декодер, и на чист аналог, и с ШИМ и какво ли не - все тая. С декодер, мокомотив - самичък, върви много добре - и бавно, и с мащабните си около 100 км/ч. С влак - тцъ.
Други отрицателни емоции: Разни дребни детайли са залепени, а не монтирани. Свирките от едната страна са накриво:

Единият буфер е врътнат, по талигите има поне два залепени детайла - една джвъчка, която изпадна сама от едната талига и ясно се вижда че е само лепната без никакъв крепеж на мястото си, и тези сребристи стълби които изглеждат безкрайно грозни.
Които май не са стълби, защото не име там мястото, а са румънските датчици за сигнализацията. Но пък на кутията ясно си е декларирано че е правен в Китай.
Накратко: Доста добре изглеждащ "стандартен" пластмасов дизелов модел, според мен в ценовата категория около 100 - 150 Евро. т.е. за мен цената му от 200 не съответства на изпълнението. Ама нали е "рядко срещан" - цената става. Недопустимо маломощен и евтин мотор, особено за такъв голям локомотив. Перфектен донор за да стане бг 06, ама трябва добре да се пипне. "Рамата" е отделна пластмасова отливка, в нея е щракната основта тежест, на която е монтирано всичко. С лека преработка около резервоара (той и без това не стои добре) би могло да стане както трябва. Фарове, елементи по покрива, нови дръжки и е готов. Разбира се с нов мощен двигател, за който трябва тежестта да се резне с флекса, или по-добре да се фрезова. И да се добави тежест (има място). И да се направи осветлението ... много стана.