Митко, хубаво е да представиш и поне четири,
пет снимки на модела като цяло, за да се види
цялостната визия на модела.

А модела от разстояние не изглежда толкова зле.
Все пак е сглобен от 2О8 части!!! Някои от тях са толкова
дребни, че не предполагат почистване от лошата матрица.
Когато се гледат с лупа, имат и следи от лепилото с което
са монтирани.
НедостатъциНадписите за БДЖ са правени най-видимите.
Останалите са от немския модел на вагона.
Според перфектно отпечатания немски
триредов надпис, гарата за домуване на вагона
е "Ebeleben" и трябва да се връща там!!!
За еднакво плоските буфери Митко е писал.
Вътре са с пружинки, и имат медни щифтове за ограничители.
Мойте буферни греди са добре и буферите работят леко.
Вратите на моя екземпляр, се отварят леко, но спрях да
ги местя защото са крехки, а и залепените резета стърчат
грозно от отворените врати.Аз бих ги дал с останалите части,
та моделиста да си ги лепи съгласно положението на вратата.
Явно са направени да се позиционират един път, по желание.
Железата, от спирачките са ми добре. Малко са по дебели обаче.
Вътре под покрива при отворени врати се вижда носещата конструкция на вагона. Нещо като "каратаван" е станало.
Може би като се разглоби ще е ясно точно как е реализиран...
Положителни . (няма да пиша качества)
Изключително детайлен вагон, особено в дребните джвъчки.
Рамата от долу е богата на детайли до най-финните, като тръбо-
проводите на въпросните омазани с червено и жълто кранове.
Спирачната система е на 89% точно и вярно.
Останалото просто не би се виждало.
Въпреки следите от лепило (които се виждат само с лупа)
много ме кефят, всички дръжки, ръкохватки и степенки
които имат дори винкелите от долу, защото "стърчат" като
истинските, а не са част от дъските или ръбовете под себе си.
Това придава по достоверен силует на вагона и видът му
като цяло кефи.
Покривът е на "щипки" което прави сравнително лесното му
сваляне. Някои моделисти монтират механика и дешифратори
за вратите. Както осветление и фенери за последен вагон.
"Курцкинематиката" е много добре конструирана и за разлика
от други модели, работи перфектно. Автосцепките са груби но
могат с малко сръчност да се заменят с по-хубави.
Колоосите са идеални тип RР25 на "Weinert"- 9721
с диаметър 1О,5 mm.
Заключение(мое)
От модела на вагона има какво още да се желае.
Например БДЖ букси, ако не е трофеен или под наем.
От друга страна, е БДЖ вагон, поръчан и изработен набързо
с един гол ентусиазъм.
Представям си какъв вой, би станал ако бяха събирани
предварителни заявки или дори предплата!!!?!!!

За толкова "ентусиазъм" аз благодаря на фирмата,
доставчика и магазина, които поемат целия този "масраф"!!!
Все пак, е още "един нит, в колекцията от БДЖ модели"
попълваща се напоследък с променливо движение напред.
За цената е излишно да коментираме, още повече, че аз лично
май си го купих скъп.
Но това не ми пречи са му се кефя, въпреки че
дори не ми е в основния мащаб на работа.
Важното е, че се намират фирми, които да правят някакви
минимални серии от БДЖ возила, макар и на цени, различни
от нормалните. С всимките им недостатъци и предимства.
От мен моделът получава оценка 6 (от 1О),
може би щото моя екземпляр е по-добре от този на Митко.
Важното е, че имаме още един БДЖ вагон (при това товарен)!!!!
Очаквам някой да направи ревю на друг товарен вагон от БДЖ!!!
На срещата в четвъртък ми беше неудобно да
разстворя комплекта на Tillig , за да го разгледам по детайлно!?
ПП. Моделът на закрит товарен вагон тип "Oрреln" тежи точно 5О грама.