Автор Тема: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290  (Прочетена 9757 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2318
  • Рейтинг: 903
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #30 -: 27 Декември 2019, 07:49:36 »
Цитат на: pach link=topic=5282.msg117243#msg117243 date=1577401774
...
За мен данните са описани правилно. А в последователност:
Дължина по буфери, следва минимален радиус, следван от комплектация с колооси за различните системи. Нима радиуса или общата дължина, също може да се подменят, като колоосите, както прочиташ ти ТТ данните?
...

Пламене, не знам дали точно на теб трябва да ти се обяснява какво е написано в инструкцията: както ТТ данни, така и кои колооси са подходящи за да си СМЕНИШ оригиналните с такива, каквито ти трябват - RP-25, FINE-25 или Maerklin. И са написани не за нещо друго, а защото колоосите НЕ СА такива, каквито би трябвало да са: на всички вагони от този период диаметърът е 1000 мм, т.е. мащабно 11.5. Което производителите заменят с малко по-малки (11.3) за да може визуално с ребордите да изглежда съразмерно. На този вагон обаче са 10.5, което е с 10% по-малко и визуално се разпознава много добре в съседство с друг G вагон. Както и височината, която не виждам дмисъл да повтарям със снимки, след като немците са писали преди 5 години за това.

Темата е за този БДЖ вагон. Направих представяне за това, което видях с очите си, подкрепено с няколко некачествени мои снимки. Вярно е че вложих доста лична трактовка и оценка, но бях силно разочарован от това, което получих за парите си, и мисля че нищо не съм изопачил или излъгал.

pach, пак към теб, сам си отговори "има ли тема, която не е разводнена и омешена ...". Самият ти в момента я разводняваш и омазваш! Извинявай, но не знам какви са тези "твои впечатления", за които си писал по-горе - касаещо лесното махане на покрива (който според мен е най-здраво залепеният детайл от вагона), 200 и кусур части, 89% вярната спирачна система и т.н.

Поради празниците имах удоволствието да разгледам подробно тази моя последна придобивка, БДЖ Oppeln. Имам намерение да пусна още някои снимки с обяснения кое как е направено и защо така се е получило, прикрепено със снимки.

Нямах (и нямам) никакво намерение да омаловажавам труда на Адриан, въпреки че не разбрах защо той отдавна не се похвали с това. Но не искам да си премълчавам това, което е виждам в ръцете си. Всеки сам може да си направи изводите и преценките. Ако някой не е съгласен с това, което съм показал, ще е добре да го подкрепи с нещо, а не с "моите буфери работят добре". (по-късно ще напиша колко точно добре работят моите и защо).

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12033
  • Рейтинг: 1245
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #31 -: 27 Декември 2019, 14:02:39 »
Митко, разбирам неудоволствието ти от изработката на вагона,
което и аз споделям, за това и ти дадох оценка "+" с коментар, че
 най-после някой се престраши да прави ревю. Тоест да извика,
че "царя е гол"!!! Адриан преди месец (там някъде) ме помоли да му правя ревю, което аз отлагах, защото нямаше да е по различно,
от твоето.

Отварям скоба:
Има още един човек, който чака ревю на чисто негово произведение,
но както и да го гледам (произведението), нищо не му е както
 трябва, от всякаква гледна точка и няма какво повече да кажа.
То е така сбъркано исторически на външен вид, че обезсмисля
всичко. А като знам кои хора са в тази компания (на производителя му) просто ревю няма да му правя, за да избегна
излишно нагнетяване на някакъв измислен спор в този форум,
прерастващ често в нецензурни обиди из мрежата.
Затварям скобата!

Просто се опитах да допълня с мойте впечатления, това което
си писал. Не съм броил частите, а с числото  2О8 (костите в човешкото тяло според Холивуд) исках да отбележа, че просто е доста детайлен. В движение добавих и данните от листовката,
като смятах за указателни към ревюто.
И с почна една....да ми показват прото87, сякаш преди години,когато някои ги нямаше във форума, не съм аз показал и коментирал цялата система на прото87, които спомням си тогава, Гугъл превеждаше като "прабългари" явно заблуден от малкия си опит и подведен от думата "прото".

После качих и сканирана листовката, щото е добро допълнение за ревюто (така съм сметнал) и потвърдих твойте изводи, щото колоосите са по НЕМ.

Покрива действително е сваляем, иначе защо ще го лепят!(?)
Има вагини при които той е едно цяло с коша на модела и това затруднява работата по евентуално "суперосване" ако някой иска да си го прави.

Накратко смятах, че и аз мога да споделя
впечатленията си като принос в темата.
Та чак аз се оказах разводняващия ревюто....
Но щом това е така и възбужда някой,
моля администратора, да изтрие мойте постове от нея!
 :hi:

ПП. Вярно я разводних с горната скоба.... :blush2:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2318
  • Рейтинг: 903
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #32 -: 28 Декември 2019, 21:05:34 »
Може би последна част от представянето.

Както Краси предположи, взех да чета за този вагон след като си го купих, а нен преди това. Оказа се че има сравнение на 4 модела в Eisenbahn Magazin No 5 от 2016 г. И без други надписи веднага се познава кой е вагонът на Exacttrain. Не било само моя сега да е така ...

С 1 съм показал непочистената отливка. Снимката е от списанието, на моя вагон е по-напред в темата. С 2 се виждат двете излишни дупки. Има и още една от другата страна на вратата. С 3 се вижда грозното залепване на дръжките. 4 са въпросните издатъци, несъществуващи на оригинала, и направени с друг цвят, сигурно за да са по невидими.



Разбира се списанието дава и вид, в който добре се вижда височината - 5. Нещо, което само споменах в бързината - номер 6 показва как са направени стъпалата. Добре че го видях в списанието, мислух че на моя са залепени накриво. А пък те са си били такива по замисъла на хер ...



От другата страна - отново грозната закачалка, излишните дупки, кривите дръжки. Обаче дължината между осите изглежда вярна, макар и дребна. Защо на нашия е сменена на 4.00 метра - не знам.



Сега малко за това как е направен вагона и как се разглобява. Погледнато отдолу се виждат доста детайли. Всъщност 1 е някаква щанга от спирачната система, една пластмасова пръчка залепена в две точки към рамата. 2 е вторият независим детайл от спирачната система - сп. цилиндър с елементите покрай него, както и дългата пръчка която стига до едната колоос. Този детайл също е залепен в две точки за рамата.
Рамата наистина е метална. Не знам какъв материал. И именно заради това този детайл 2 при мен се отлепи само от разглеждането на вагона (лепен е със същото белезникаво лепило за пластмаса). Останалите елементи от спирачните "детайли" са отляти заедно с рамата.

Номер 3 е един детайл, с който са изработени и четирите спирачни колодки (как ли се наричаха ...). Детайлът е захванат с четирите винтчета, които се виждат покрай колооста. Както се вижда на една от първите ми снимки винтчетата на моя са леко пренатегнати, което е усукало настрани тези елементи от спирачката. Това си го оправих елементарно, като просто разхлабих винтчетата и при стягането им с една пинсета придържах спирачките в правилното положение.

Номер 4 е втори детайл, който представлява двете букси на колоста и се държи за рамата със същите тези 4 винтчета.
При развиването на винтчетата тези два детайла се вадят, и тогава се вади и буферната греда - в комплект с буферите и стъпенките към тях. Всички тези черни пластмасови детайли са от някаква доста жилава и лъскава пластмаса, не прилича на тази от коша, не успях нищо да счупя, въпреки че се опитах тук - там да оправя формата на някой детайл. Но неуспешно - буферната греда от едната страна е крива, затова и буферът стои накриво - номер 7 на следващата снимка, но не успях да го изправя. Не знам дали няма да стане със сешоар, или горещ въздух.

Номер 5 са четирите щипки, с които към черната метална рама е захванат подът на вагона. Въпросният маслено кафяво зелен детайл. Тези 4 щипки не успях да отворя с леки движения, а и не ми трябваше. Не посмях да напъна повече, защото материалът на пода изглежда съвсем друг. За сметка на това има още 4 щипки - номер 6 - с които кошът е хванат за пода. За пода, а не за рамата. И понеже подът е от много тънка пластмаса, конструкцията става доста паянтова. Та тези щипки се отварят едва ли не от само себе си, само с леко подпиране с клечка за зъби и кошът е свален. Монтажът е малко по-пипкав, тъй като трябва да се наместят и въпросните зелени подпори за да захванат подвижните врати. Но всичко това става за секунди и без никакви щети.



Така стигаме и до снимката на рамата с пода. (с кривия буфер). При извадена буферна греда се оказва че пружиниращите буфери наистина работят, и то много добре в цялата си работна дължина (малко под 2 мм на буфер). Не че ми е толкова важно, но във всички проспекти се хвалят именно тези работещи буфери. Средната част е подпряна на пружинка, а опашката е захваната с въпросния щифт - едно медно телче. Но в сглобено състояние тази опашка почти опира в металната рама. С моя цифров приятел измерих дължината между буферите, след това натегнах шублера за да видя колко се мърдат. Делено на две (заради двата буфера) - получи се ход на буфера от 0.23 мм. Не е правописна грешка. На практика буферите не са работещи / пружиниращи, а само леко се мърдат. Мога да изпиля рамата зад буферите, с флексчето, т.е. дремелчето, но тогава ще погинат гнездата за 2 от въпросните винтчета. Всъщност тези детайли с винтчето не е нужно да са разглобяеми, може и да се залепят за рамата, рамата да се изпили и тогава буферите наистина ще работят. А кривата греда мога да я залепя за рамата и ще се изправи ... (някой ден). Механизмът на куплунзите остава между рамата и пода, така че със залепянето на тези две пластмаси за рамата нищо няма да загубя, но ще имам наистина работещи буфери.



И идва поглед отвътре. Покривът е захванат с добре виждащите се и през вратите щипки 8. Обилно залети с лепило, което на моята първа снимка съм показал как е излязло чак отвън на стената на коша. Номер 9 е въпросният кара таван, което всъщност е от самия кош на вагона - една цяла отливка. Вижда се какъв цвят е. Номер 10 е един хитър детайл, не знам дали е боядисан или си е кафяв, но отвън се вижда като релса / перваз над вратите. Всъщност отвътре между този детайл и между тавана 9 се плъзга Г-образно удължение на вратата, така вратата се отваря като се плъзга в горната си страна. Отдолу е подпряна на описаните преди два пластмасови зеленикави израстъка.
И накрая 12. Оказва се че челата на вагона са отделни детайли, които са залепени за коша. Като че ли добавянето на спирачна будка трябва да промени и челото ...



Мисля че стига толкова за това вагонче.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4553
  • Рейтинг: 547
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #33 -: 28 Декември 2019, 23:26:14 »
Тук в този сайт , като кликнах върху снимката в голям размер,успях да видя разликата в цветовете и качеството на дръжките.... :angry:

https://naumann-online.de/shop/artikeldet.php?proid=7095&sid=8d79445785a28b2a43d465e400e220e3