Автор Тема: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290  (Прочетена 14934 пъти)

vankata86

  • Trade Count: (11)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 360
  • Рейтинг: 186

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #16 -: 15 Ноември 2019, 22:19:57 »
Адри, купуват тези които преценят, че тази цена
ги устройва или не. С надценка или не!!!
Нито имам време, нито дори ми е в мащаба,
 (все пак съм ЧеТТник) и предполагах че твойта
цена е "отгоре", но съм преценил че мен ме устройва
по няколко причини:
- нямам никакво време да се ровя, търся или чакам(временно явление,)
- смятам, че така най-бързо и с приятна раздумка,
ще го получа "на ръка".(без куриери и такси)
- реших, че така ще се поощрява заелият се да осигурява
БДЖ модели.
- и други подобни.
 Ценовата разлика 109-84 =25 лв напълно
ме устройва за изброеното по-горе,
(с което не се занимавам и не чакам време да мине)
надявам се и теб съм стимулира пак и ...
Всички знаем, че си търговец и дори че правиш отстъпки
не само за количества, но и чисто по приятелски симпатии
За разлика от други тук, които поне официално,
 не са се обявили за такива (търговци), но
опищяват всячески, всякаква конкуренция!!!!
...и нямам предвид изказалите се тук по темата (вижте ги по-горе)
а въобще по принцип във форума.
Като им е скъпо, следващите БДЖ модели да ги чакаме ли от тях,
на по-ниски цени !?!?!?

Хейтърството и мрънкането,
 наистина ни стана най-развития национален спорт!!!!
Сигурно водим световната класация
 "за нищо правещите, но винаги недоволните"!!!
Ха наздраве!!!!!!!
 :drinks: :hi: bg&flag :wild:

ПП, Аз пък дори не съм в ливадата...
та къде е тревата казвате?!!!!!(да не газя там де...)
 :lol:
« Последна редакция: 15 Ноември 2019, 22:30:44 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #17 -: 23 Декември 2019, 22:03:53 »
Толкова време мина и толкова вагони се изкупиха, а никой не рачи едно представяне да направи. Затова взех че се замъкнах в магазина и реших да се изненадам за празниците с едно вагонче и за мен.

Кутията изглежда доста добре. Хубав картон, хубави цветове, три немски емблеми. Вътре едно хубаво пластмасово легло - хим вагончето не мърда много, хем и не е заклещено и да се чупи при всяко вадене. Веднага се вижда и жадувания от много моделисти надпис БДЖ.

Май до тук ми свършват възхвалите. Веднага бие на очи графитено лъскавият покрив. До сега бях виждал такъв само на едни стартови пиковски вагончета. Не знам как на живо е бил постигнат такъв цвят на истинския ламаринен покрив, но приемам че като нов този вагон е бил с такъв цвят (въпреки че въобще не ми се вярва). Снимка не слагам, защото телефончето няма да предаде каквото виждат очите ми.

Веднага обаче ме бодва тази дръжка на вратата. Можеше да зачистят малко остатъците от леенето. Или просто тази матрица да я изхвърлят - холандци ли са, китайци ли - ни знам. Заглеждам се по-задълбочено, и то само с нормалните ми очила, без никакви увеличения и т.н. Оказва се че всички дръжки са такива. На всичкото отгоре и вече са залепени. Ясно защо - добре се вижда какви кратери са разпробити в горкото вагонче. А пък и лепенето е едно - веднага мервам сериозно разливне под покрива.



Изработени са даже дръжките за режимите на спирачката - пълен - празен, пътн. - товарен или каквото е там втората врътка. Странно ми изглеждат - поне дане не ги бяха цапали. Сетих се че на едни други вагончета имам такива врътки - ама изглеждат по съвсем друг начин.

Exact train:


Как би трябвало да изглежда това:


Гледам врътките от другата страна, качеството е същото, но пък забелязвам нещо старнно - междуосие от 4 метра. Нормалният G вагон е с 4.50, а пък този разкраченият (с удължена база) трябва да е с 6.00. Тук четворката много не се забелязва, но от другата страна е на равно и бие на очи, особено с леко завишения си размер.



По този повод решавам да разгледам и другите надписи. Затварям си очите че на рамата надписите са толкова грозни, че по-добре да не ги бяха слагали. На стената стои нещо на немски - Ebe leben ... добре че не го разбирам. (вижда се на горната снимка).
Приемам че вагонът е бил немски по време на войната, а към края на 1949 (според ревизията) си е БДЖ, с тук-там немски надписи. Заглеждам се и по тези неща на вратата 2А/14, 2А/19 (вж. първата снимка с дръжките) - със сигурност измежду всички снимки на товарни вагони виждам само един такъв надпис (но не и два) на един австрийски вагон. Идея си нямам какво означава, на снимките на Адри за прототипа също се вижда нещо подобно, но така и не намирам какво значи това и дали въобще трябва да го има.

За съжаление докато разглеждам вагона забелязвам и петнисто наклепване на боята - ще трябва да се състарява.



Чудя се и тези железа по спирачките защо стоят толкова накриво. Накрая разбирам - някой е въртял винтчетата и е усукал всичко до непоносимост. Дано не е капнато лепило. Явно всичко ще се разглобява и прави наново.



Стигам и до буферите. Десен изпъкнал, ляв - плосък - АМА не и тук. И четирите са еднакви. Обаче има наченки на пружиниращи / действащи буфери! Да ама ако бяха направени както трябва - ходът е около 0.5 мм., после нещо подпира. Не знам дали има пружина, но буферът мърда в гилзата, даже отдолу се вижда един чеп за да не се вади, ама някъде подпира. А и защо ли два от четирите буфера (гилзите) са залепени накриво ...

Вратите се отварят. Поне едната. Другата мърда около 2 мм и спира. Поне лесно се вижда кое пречи и какво трябва да се оправи.
Ами тези елементи от конструкцията на пода с маслено зелен цвят? Вагонът е кафяв, а рамата е черна. Това въобще не трява да стърчи навън.



Стигам и до пликчето с детайлите. Стана ясно че качеството на отливките е ужасно. Направо не ми се мисли какво ще стане ако тези неща се залепят на мястото им в този вид.



Случайно заглеждам куплунзите - не че ще ги ползвам, ама все пак са в пликчето и съм дал пари и за тях. Едната халкичка не се повдига с повече от 1 мм, а пък и двете са изработени от такава ламарина, че стават само за изложба на тема "как не се прави жп модел".



В заключение - крайна оценка около 4 (от 10). Отчитам и цената от над 40 евро. Имам идея как да оправя някои от нещата, но ми се щеше да е напарвено както трябва от кутията. Особено като има лепенка - Ексклузив. А и по-лесно и по-хубаво щеше да стане с едно Роко за 15 евра, след като ще си добавям всички детайли. Нямам други модели на този производител, но определено не съм щастлив с такова изпълнение!

ПС. Загледах се че преди 5 години хората са писали по въпроса за качеството на този модел, макар и с други надписи.
« Последна редакция: 23 Декември 2019, 22:17:32 от mitko0888 »

l-donovan

  • Trade Count: (3)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 22
  • DB,BDZ 4-5-6 epoha HO
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #18 -: 23 Декември 2019, 23:31:05 »
Аз давам луди пари за влакове и вагони всяка година,както предполагам всеки един от вас тук.Този вагон го чаках и харесвах,но на инат няма да си го купя.Реалната му цена е 20евро.Не виждам на кое от горе трябва да дам 84лв.за двуосен вагон в най-евтиния случай от Хобиленд!Защо нашият вариант на вагона в БДЖ трябва да е на безумна цена???!!! bg&flag

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #19 -: 24 Декември 2019, 05:27:56 »
Мите, ти кога прочете това в Щумифорума, преди или след като си закупи отпадъка? 
 :unsure: 
Направи ми впечатление реакцията на един от германските колеги. Той пише, че ще върне в магазина всичките 16 вагона, които е купил. 
 :good:
Замислих се , какво ли би станало, ако и българските моделисти върнат тези откровенни боклуци на продавача. В крайна сметка имаме право на това.
От друга страна - ядем шоколад без какао, сирене без мляко, колбаси без месо и т.н.......
:angry:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #20 -: 24 Декември 2019, 08:31:33 »
Краси, аз отдавна писах че събирам БДЖ пътници на инат, а пък товарните въобще не са ми интересни. Но реших да се зарадвам за Коледа и за това го купих. Не съм предполагал че целият замисъл на този вагон и изпълнението му ще са такива.

ПС: От писането вчера до вечерта изпадна и един цял детайл - спирачния цилиндър с няколко тръби. Капнат е в две точки със същото това гадно бяло лепило за пластмаса. Обаче видях защо са криви буферите - не са залепени накриво, а самата "буферна греда" е една пластмасичка която е изкривена, защото не е почистена преди лепенето. Ще си го оправя аз, както си знам, имам и кафяво с което да запуша дупките, и дръжките ще си направя на ново, ама няма да е за Коледа. Добре че си купих и едно друго моделче ...

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #21 -: 24 Декември 2019, 08:40:41 »
Благодаря на mitko0888 за полезната презентация - накара ме да се замисля дали въобще да си купя този вагон. Сега качеството е ясно, а цената за него?! Не разбирам какво налага тази детска играчка да струва толкова.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #22 -: 24 Декември 2019, 11:21:19 »
Митко, хубаво е да представиш и поне четири,
 пет снимки на модела като цяло, за да се види
цялостната визия на модела.
 :hi:
А модела от разстояние не изглежда толкова зле.
Все пак е сглобен от 2О8 части!!! Някои от тях са толкова
дребни, че не предполагат почистване от лошата матрица.
Когато се гледат с лупа, имат и следи от лепилото с което
са монтирани.
Недостатъци
Надписите за БДЖ са правени най-видимите.
Останалите са от немския модел на вагона.
Според перфектно отпечатания немски
триредов надпис, гарата за домуване на вагона
е "Ebeleben" и трябва да се връща там!!!
За еднакво плоските буфери Митко е писал.
Вътре са с пружинки, и имат медни щифтове за ограничители.
Мойте буферни греди са добре и буферите работят леко.
Вратите на моя екземпляр, се отварят леко, но спрях да
ги местя защото са крехки, а и залепените резета стърчат
грозно от отворените врати.Аз бих ги дал с останалите части,
та моделиста да си ги лепи съгласно положението на вратата.
 Явно са направени да се позиционират един път, по желание.
Железата, от спирачките са ми добре. Малко са по дебели обаче.
Вътре под покрива при отворени врати се вижда носещата конструкция на вагона. Нещо като "каратаван" е станало.
Може би като се разглоби ще е ясно точно как е реализиран...

 Положителни . (няма да пиша качества)
 Изключително детайлен вагон, особено в дребните джвъчки.
Рамата от долу е богата на детайли до най-финните, като тръбо-
проводите на въпросните омазани с червено и жълто кранове.
Спирачната система е на 89% точно и вярно.
Останалото просто не би се виждало.
Въпреки следите от лепило (които се виждат само с лупа)
много ме кефят, всички дръжки, ръкохватки и степенки
които имат дори винкелите от долу, защото "стърчат" като
истинските, а не са част от дъските или ръбовете под себе си.
Това придава по достоверен силует на вагона и видът му
като цяло кефи.
Покривът е на "щипки" което прави сравнително лесното му
сваляне. Някои моделисти монтират механика и дешифратори
 за вратите. Както осветление и фенери за последен вагон.
"Курцкинематиката" е много добре конструирана и за разлика
от други модели, работи перфектно. Автосцепките са груби но
могат с малко сръчност да се заменят с по-хубави.
Колоосите са идеални тип RР25 на "Weinert"- 9721
с диаметър 1О,5 mm.


Заключение(мое)
От модела на вагона има какво още да се желае.
Например БДЖ букси, ако не е трофеен или под наем.
От друга страна, е БДЖ вагон, поръчан и изработен набързо
с един гол ентусиазъм.
Представям си какъв вой, би станал  ако бяха събирани
предварителни заявки или дори предплата!!!?!!! :sarcastic:
За толкова "ентусиазъм" аз благодаря на фирмата,
доставчика и магазина, които поемат целия този "масраф"!!!
Все пак, е още "един нит, в колекцията от БДЖ модели"
 попълваща се напоследък с променливо движение напред.
За цената е излишно да коментираме, още повече, че аз лично
май си го купих скъп.
Но това не ми пречи са му се кефя, въпреки че
дори не ми е в основния мащаб на работа.

Важното е, че се намират фирми, които да правят някакви
минимални серии от БДЖ возила, макар и на цени, различни
от нормалните. С всимките им недостатъци и предимства.

От мен моделът получава оценка 6 (от 1О),
може би щото моя екземпляр е по-добре от този на Митко.
Важното е, че имаме още един БДЖ вагон (при това товарен)!!!!

Очаквам някой да направи ревю на друг товарен вагон от БДЖ!!!
На срещата в четвъртък ми беше неудобно да
разстворя комплекта на Tillig , за да го разгледам по детайлно!?

ПП. Моделът на закрит товарен вагон тип "Oрреln" тежи точно 5О грама.
« Последна редакция: 24 Декември 2019, 11:33:49 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #23 -: 24 Декември 2019, 14:09:54 »
RР25 на "Weinert"- 9721 с диаметър 1О,5 mm? Я покажи къде го пише това, да му спретна аз едно новогодишно ревю на този холандец. Интересно ми стана и взех да премеря моите, че китайците са измислили едни цифрови шублери - много е лесно с тях, а са и евтинички.

Най-малкият диаметър на търкаляне - 10.3. Най-големият диаметър на търкаляне - 10.4. Диаметър с ребордите - 12.46. Т.е височината на реборда е (12.46 - 10.4) / 2 = 1.03 мм. Дебелина - 0.86.

NEM 310 иска височината на реборда да е от 0.6 до 1.2 мм, като всеки си ги прави колкото иска, а дебелината да е 0.7 - 0.9. А пък NEM 311.1 определя височината на реборда да е 0.6 мм, а дебелината на реборда да е 0.7 мм.

Стандартът NMRA S4.2 определя за Н0 код 110 на колелото и макс. височина на реборда да е не по-голяма от 0.028 инча (0.71 мм). В таблицата на RP 25 са дадени всичките размери, за код 110 височината на реборда е 0.025 инча, или преведено на европейски - 0.635 мм. Някои по-капризни моделисти използват код 88, което е 0.585 мм.

Така че като кажеш че колоосите са RP25, въобще не значи че са по-красиви от NEM. NEM 311.1 отговаря на RP25 за Н0 и попада в диапазона на NEM 310.

А пък на моя вагон стана ясно че ребордите са високи 1.03 мм! Няма нищо общо с RP25. Дебелината - 0.86.
И се въртят ужасно - пластмасовото гнездо, което трябва да е конус и да допира почти до върха на конуса на оста, лагерува почти в най-дебелата част на конуса. Като го врътнеш с пръст, спира след два оборота.

Пач, да не би в hobyland вчера да са ми пробутали друг вагон? Или да са ми сменили колоосите? Гледам че и покрива ми е залепен точно за щипките, и то така че лепилото се вижда чак отвън... Добре че отвън не се виждат всичките 208 оклепани и непочистени части.


ПС: Цялостната визия - има я на доста снимки. Стандартен за половин Европа вагон Oppeln с два - три български надписа. Днес забелязах и кривата рама (кошът се държи на 4 щипки почти в средата, в краищата, при буферните греди, рамата "отваря" колкото си иска. Кинематиката наиситна не закача никъде, но е с особено дебела пружинка, в сравнение с всичко друго което съм виждал. Усеща се и с пръст, но с тези реборди не очаквам да изхвърля вагона. Най-дразнещи са огромните дупки от по  1 мм, които са къде ли не. Както и това че всичките дребни детайли (не съм ги броил, ама са много) не само че не са почистени, ами са и с доста по-светъл цвят. Другото ще го преглътна.

ПС2: Взех че премерих един реборд на Пико: 1 мм. (или 0.98).
« Последна редакция: 24 Декември 2019, 14:19:10 от mitko0888 »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #24 -: 24 Декември 2019, 14:32:03 »
Когато излезе това вагонче,се позаинтерсувах,правят ли го други фирми.
Оказа се,че това е масово производство и на голямите производители.Цената е два-три пъти по-тънка.Качеството сигурно е по-добро от това.
Защо не си купувате от по-доброто и евтино,сменяте надписите с БДЖ декали и всичко ще е тип-топ.
В случая не се заяждам,аз бих направил така!
Просто хората това произвеждат.
Не знам какво точно участие има Адриан,но човека е спомогнал да има още нещо БДЖ.
Напоследък излязоха на пазара няколко БДЖ модели,аз лично си купих хоперите и от тях съм възхитен!
Има ли някой от вас участие в създаването им ,не знам,но съм много благодарен.
Вагоните които ми харесват и са БДЖ си ги купувам и сменям само декалите....всеки да си прави и купува това което му харесва...

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #25 -: 24 Декември 2019, 17:09:29 »
Браво Тони, напълно съм съгласен с думите ти, просто не исках аз да ги пиша, за да не прозвучи като коледно заяждане.
 :good:
Що се отнася до колелата то хората вече отдавна са се насочили към Proto 87 и масово използват Rp 25-88, а те изглеждат така:


Proto 87



Rp 25-88 Weinert
 :hi:

А обърнахте ли внимание на тази снимка в Щумифорума:


От ляво на дясно - Брава, Екзакт трейн, Лилипут.

« Последна редакция: 24 Декември 2019, 17:22:02 от Krasi Tankista »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #26 -: 26 Декември 2019, 21:08:32 »
Бре, бре....уж ви голяма цената, ама сте готови чак прото87
колооси да му ръгнете...та още по-скъп да стане.
В оказиона има Раковски Оппелн, за прилични пари...
 ама не е БДЖ... :hi:
Мите, аз само цитирах фирмата от листовката им придружаваща вагона.
Exact train Oppeln BDZ

 
Премерих мойте колооси - малко по-добри са от твойте,
но аз работя освен с китайски инструменти, и с вазовски
микрометър. Но резултата е почти като твоя - отговарят на NEM,
само дето мойте колооси се въртят на върха от оста си поне 5-6 сек. преди смазване.
 Явно твоя вагон като са го сглобявали, е било петък, след обед... :scratch_ones_head:

Покрива отвътре има четири щипки в ъглите по дългите бордове,
но зависи и как са лепени. Виждат се през отворените врати.
 :hi:

ПП. Краси искаш да не звучи като коледно заяждане, ама си е коледно мърморене!!! Да не си си купил и ти от "отпадъка", та толкова се вълнуваш от серийното производство на няк'ва си фирма дето все пак пусна БДЖ!?
« Последна редакция: 26 Декември 2019, 21:14:01 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #27 -: 26 Декември 2019, 21:43:37 »
Пач, това на листовката е какви колооси да си купиш допълнително, ако искаш да стане RP, Fine или АС. А не че моделът си ги има.
На твоя дали стъпалата под вратите са хоризонтални? Или наклонени на почти 30 градуса?
Интересно ми беше тези 208 части къде ги прочете. На моя вагон монтираните са 80, със всичко в кутията, и с кутията, станаха 112.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #28 -: 26 Декември 2019, 23:07:55 »
Пламене,явно този който плаща по - дебело, взима тези модели дето са направени в понеделник сутринта.
 :haha: :haha: :haha: :haha:
Що се отнася до отпадъците, аз за разлика от теб не си купувам такива. Дори и не ги разглеждам. Днес случайно го видях на рафта в Хобиленд този прословут вагон - абсолютен боклук. Особенно в сравнение с вагоните на Роко и Пико, които бяха наоколо. Снимките на колелата ги сложих специално заради теб за да ги видиш и да разбереш, че пишеш небивалици. От друга страна е добре, когато се говори за нещо да има и илюстрацийка, за да може четящите да вникнат по - дълбоко в темата.  Това, че някаква си фирма произвела ексклузивно вагон на БДЖ е хубаво, но когато е неудачен ние трябва да го кажем иначе ще ни пробутват още по - некачествени стоки. Адри заслужава адмирации за неуморната борба с производителите, но явно  не винаги се получава най - добър резултат.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290
« Отговор #29 -: 27 Декември 2019, 01:09:34 »
После да не се чудим, що фирмите не ни обръщат внимание!?
И що, ако все пак направят някакво БДЖ,  хем не струва, хем е скъпо за нас!!!
 Мите брой по-внимателно...може би костите в човека май бяха 2О8!!!! :scratch_ones_head: :lol:...а нитовете броиш ли!  :sarcastic:
За мен данните са описани правилно. А в последователност:
Дължина по буфери, следва минимален радиус, следван от комплектация с колооси за различните системи. Нима радиуса или общата дължина, също може да се подменят, като колоосите, както прочиташ ти ТТ данните?

Краси, шо плачеш за мойте пари? Ти нали си от "елита" и не си купуваш дори и Пико! Не разбирам 'кво толкова те развълнува?
Небивалици не съм писал - споделил съм мойте впечатления, от
вагона който си купих. А ти какво си купуваш, го споделяй където му е мястото ...
Има ли тема тук, която да не е разводнена и омешана с егото ни!?
Прото87 може би все пак за пръв път е показан в този форум, в съответната тема преди години и дори е малко коментиран още тогава...
 :hi:

ПП. Днес и мойте дръжки се оказаха по-светли, на супер ярка светлина. Оказа се, че не са по-светли, ами са толкова финни (но непочистени разбира се), че чак светлината прозира през тях, с което се създава илюзията за сбъркан цвят. Жалко, че това се вижда в осветените колекционерски витрини, но не и в движение по макети и модули.

« Последна редакция: 27 Декември 2019, 01:23:15 от pach »