Автор Тема: 06029.3 от mtb  (Прочетена 16755 пъти)

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
06029.3 от mtb
« -: 18 Декември 2019, 13:04:59 »
В резултат на експерименти през почивните дни, възникна малка, но лесно решима дилема. Да дописвам ли в общата тема, или да отварям нова? Без много чудене започнах нова, тъй като се очакват още допълнения тук. Моментната липса на писателски хъс, определи настоящото съдържание – ще добавям разните детайли, а ако дойде вдъхновение, може да споделя планираните действия. Има подготвен цял списък на промени, обаче ще отмятам в движение кое и как, че е дълго за писане.

И така: 06 от mtb!
След проверки, измервания и уточнения, си приех стратегия за борба с модела. Като цяло е приличен, само детайлизацията му куца. Не очаквам големи затруднения в преобразяването, но пък задача на моделиста в такива ситуации е да се справя с тях.
За целта са изработени и някои дреболии, показани на долната снимка – основно фотоец (без фаровете, естествено  :yes:). Мисля това да е всичко, което е нужно за трансформацията, плюс нови буфери и няколко отливки от смола.

06_001

Понеже не са добре скрити, лесно се разпознават листовете за ресорите. От доста време ме чопли какво ли би се получило от тях, и тези дни ги сглобих. Съвсем нескромно мога направо да заявя, че няма място за сравнение с фабричната имитация. Иначе работата принципно е проста – отделяне от рамката, почистване и подреждане на комплектите. Само най-долния лист ме затормози, заради огъването на ушите... съдете сами:

06_002

Следва продължение...

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #1 -: 18 Декември 2019, 14:00:56 »
Очаквам след време моделите в НО да са вече с действащо окачвате-пружини,листови ресори,букси,амортисьори и всичко останало.... :drinks:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #2 -: 22 Февруари 2020, 18:03:04 »
Цитат на: toniemi link=topic=5296.msg117173#msg117173 date=1576670456
Очаквам след време моделите в НО да са вече с действащо окачвате-пружини,листови ресори,букси,амортисьори и всичко останало.... :drinks:

Ами то и сега има такива в Н0, ама все още няма действащи спирачки.   :pleasantry:

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #3 -: 15 Май 2020, 18:01:44 »
Хайде да се включа ненадейно и тук.
Вече споменах в другата тема за отлежаващи от началото на годината фотоецвани детайли. Сред тях са и дреболиите от долните снимки – продължение на историята с окачването. След като ресорите са готови, те трябва да се монтират някъде. Пластмасата от модела не уйдисва, освен че ще е грозно. Значи, всичко ново... отново!

Какво виждаме тук – някакви борчета, правоъгълници с дупки и едни кръгчета, които се очаква да минат за буксови капачки. Също и изгледа на талигата преди и след подготовка за монтаж. Във вмъкнатата снимка се вижда еволюцията на борчето – огънато и запоено по вътрешните ъгли. Това което го няма тук, е лепенето на пръснатите там уши и запълването на празното пространство с Milliput. За показно, съм закачил две готови към ресора и се оказва, че това са гредите на люлката. Шарнира там си остана без лепило докрай, работещ е възела...

06_003

Втора партида дреболии. То си пише какво са, аз да илюстрирам къде и как са. Два броя 3 се лепят с гръб едно към друго. Добавят се две 4 отвън и се вмъква една 2 между двете 3. Кратко, може би ясно и страшно времеемко. Добавих пример какво приблизително да се очаква. Детайл 1 е залепен към полистирол за да докарам нужната дебелина.

06_004

За да приключа с ресорния комплект, трябваше да го затворя отгоре. Понеже не съм се усетил по-рано да включа в проекта плочите отгоре, се заиграх с отпадъци от месинговия лист и ножица за метал. Стана нещо там, запоих му отдолу едни скоби (на маламашка заприличаха) и ги лепнах на място. Окомплектовах всичко и даже налепих БДЖ капачките навсякъде. Долу се виждат ленкерите получени чрез запояването на два сдвоени детайла 5 към половинмилиметров проводник. Но стана немащабно, предстои смяна.

06_005

И последна снимка – подменено окачване. Там вдясно наднича добавеното ухо за ленкера. Подвеските са изрязани до допустимата в случая височина, остана да ги окастря отдолу. Така и така я подкарах със задачите – двете неунищожени букси, очакват елемент от скоростомерната инсталация и от системата за мазане на ребордите.

06_006

Споменатите доработки обаче, ще отразя някой друг път.


LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #4 -: 28 Май 2020, 09:20:19 »
Кратко и наопаки: функционални проби. Резултата преди действията. Скоро ще добавя и как се стигна дотук.
https://youtu.be/mzER47-uzJA

P.S. Гриша, благодаря за съдействието за клипа!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #5 -: 28 Май 2020, 10:03:26 »
Момчета, богът на моделизма е сред нас, леваците!!!
 :hi: :hi: :hi: :drinks: :hi: :hi: :hi: bg&flag
...нямам думи, щото останалото е история!!!

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #6 -: 28 Май 2020, 22:26:47 »
Цитат на: pach link=topic=5296.msg118903#msg118903 date=1590649406
Момчета, богът на моделизма е сред нас....

защо ли се сетих за един филм от миналото "Боговете сигурно са полудели"...?

може би, заради технологиите от 21-ви век?

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Рейтинг: 206
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #7 -: 28 Май 2020, 22:28:57 »
Аз не вярвах, че е възможно такова нещо да работи, но ние видяхме с очи! Работи на силно положение!  :ok:

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #8 -: 28 Май 2020, 22:34:58 »
Цитат на: jopeto link=topic=5296.msg118917#msg118917 date=1590694137
Аз не вярвах, че е възможно такова нещо да работи, но ние видяхме с очи! Работи на силно положение!  :ok:

мдаааа..работи...сега очакваме да видим движещи се чистачки на предните джамове...иначе къде отиде "риализъма"....

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #9 -: 29 Май 2020, 00:33:19 »
Идеята за движещите се части от клипа не дойде от мен, нито е нова, нито е нещо несъздавано досега. Просто е моята версия на този възел. Общо са изработени и добавени малко над 30 детайла като, успоредно с това, приключих и другата букса. Там само с 4 елемента.

По снимките:

Блендите на талига 1, обработвани букси на колоос 3. Тя се оказа натоварена с повече от лагеруване. Детайлите за двете системи, пръснати наоколо, а по-късно и монтирани:
- възелът от скоростомерната инсталация - редуктор, генератор на импулси, проводник и кутия, по разбираеми причини монтирана на талигата вместо на рамата – готов!
- мазилна помпа и задвижване (дясно=>ляво): кривошип, втулка задвижваща, втулки лагеруващи и самата помпа. По-долу са монтирани повечето, като към задвижващата втулка (ЗВ) са запоени палци в подготвените за това канали. Добавих и един аксиален ограничител. Тъй като, цялата система се изгражда на блендата, реших да има елемент отговорен за разположението и свободата в това направление.

007

Да започна тук със задвижването от колооста. Там, надявам се през 90 градуса, в пластмасата има четири стоманени палеца, които зацепват с палците на втулката (вече подравнени). Това е една от пробните сглобки. Стискам палци другите натоварвания да са елиминирани и да се предава само момента от колооста.

В горната част на компилация 008 са последните от подвижните чаркалъци:
- ЗВ и ограничителя са вече залепени в подготвеното им легло. За жалост са от другата страна...
- това с многото дупки и снимано в още един ракурс, нарекох кобилица, заради движението което извършва. Тя се състои от втулка с отвор, и канал в който запоих рамото, разпробих всичките му отвори и запоих оста за финал. Дупченето с 0,2 ми достави голям кеф, особено след като не счупих свредлото.
- щангата между кривошипа и кобилицата е от 0,3 неръждаем тел, като огънах ухото в края и после капнах доста припой. Излишъка изшлайфах и изчистих отвора, който този е път по-голям – 0,3 mm. Живея с надеждата да са се получили равни чела на ухото.
- вилката от другия край на щангата, е от месингова лента с предварително направени отвори (пак 0,2) на равно отстояние от краищата. После я огънах като скоба и подравних тези краища. Запояване, рязане, почистване, даже намалих от ширината... ей такива ми ти работи.
От бирен алуминий изрязах, огънах и залепих стойката (предполагам) за помпата. Тук не личи, но ще се види друг път. Също добавих някакъв маслопровод (0,3 mm олово) и крепеж за него. И спирам.

008

Толкова за историята и резултата. Всеки може сам да прецени какво се е получило. Жертвах малко достоверност за сметка на работоспособност и дотук съм доволен. Една боя остана, за да замажа кривите работи и ходовата част се прибира на съхранение.

P.S. Поясних за суперлативите, ама явно няма спиране. Аз да си измия ръцете – по-никакъв начин не съм допринесъл или провокирал подобна реакция. Пламене, а какво да кажем за създателите на ръчни часовници (механични)...  ;)  :drinks:

Благодаря на всички и най вече на домашните, че ме търпят такъв!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #10 -: 29 Май 2020, 07:45:26 »
Знам, че ти не обичаш суперлативите, но нека някой
да ме обори, че не ги заслужаваш!!!
Клипа съм си го записал на компа, и си го пускам всеки път,
като седна на него - действа ми като зарядно устройство за моделизма!
 ;D
Така описано, начина на изработка изглежда лесно,
но само който е опитал, знае за какво ниво на трудност и
сръчност, става въпрос!!! Както и за младостта на очите, които
контролират всичко това. Ползваш ли някакви помощни
средства, като лупи, микроскопи или 32" монитори?
И въобще, на часовникарите може и да им е било по-лесно,
защото първо са си правили микроинструментите, а после и
часовници! Любопитен ставам по адрес на твойте инструменти!?
 :hi: :hi: :hi:

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #11 -: 03 Юни 2020, 10:18:16 »
Днес се очертава хубав ден. Хайде да напиша пак за хвалебствията накратко. От друг ъгъл.

Пламене, ако нещо ти харесва, коментирай нещото, изненадата от резултата, своите впечатления (виж jopeto). Като раздаваш титли, вероятно засягаш (силно) желаещите да ги притежават и реакциите не закъсняват – започват спорове, заяждания, дребнавости, писане на безсмислици...
За мен няма смисъл от възвеличаване на личността, особено пък „бог‟. Това предполага да съм безсмъртен или поне човек от недостижимо високо качество, но не е така – всички приключваме водоравно и ставаме на тор. По силата на това равенство и крайния продукт, излиза че спора е за това кой е по-качествена тор. Всички знаем коя е суровината за качествената тор, следователно борбата за титлата е всъщност доказване кой е по-качествено... ъъъ, заготовка (извинявай, избяга ми точната дума).
А, благодаря! Който иска – нека се бори! За мен, заниманията тук не са състезание по себедоказване, а хоби, нещо което трябва да ми доставя удоволствие и не тежи по никакъв начин. Приключвам, с надеждата материалите които излагам тук, да са полезни някому.

Относно инструментите. В светлината на горното, не се виждам да правя инвентарен списък. Би могло да се изтълкува като „вижте какво имам‟, без тълкувателя да се запита как и защо се е получило това. Аз го имам, защото ми е нужно, а не защото искам да го притежавам. Отделно, работата по съставянето на списък ще е много и това също ме отблъсква от такова начинание.
Питай конкретно, ако те интересува изработката на някой детайл, по-лесно ще е. Ето ти пример:
- задвижващата втулка е стругована от 3 до 2 mm на Proxxon FD150;
- разпробит отвор 0,3 mm – обикновено свредло;
- канал за ограничителя – стругарски нож 0,3 mm, оформих го сам от съответния материал на шмиргел;
- кръстосаните канали на челото – бижутерско лъкче с нож 0,2 mm;
- палците в челото са запоявани с обикновен поялник и подравнявани с пила за метал.
Запояването от последната операция стана като подредих телта в каналите, омазах с паста и спрях, защото трябваше да затисна с нещо равно. Имам остатъци от месингов лист, но той пък се запоява прекрасно. Решението да сложа между него и спойката парче домакинско фолио беше очевидно.
Както виждаш, няма нищо извънземно и недостижимо в оборудването. Единствено с подхода към задачата трябва да се внимава.

Силно се надявам да няма повече ненужно писане извън темата. Аз поне ще се въздържам.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #12 -: 03 Юни 2020, 11:23:02 »
Не ме разбра правилно. Все пак стана въпрос да визирам изработеното от теб в моделизма,
а не "кой е по-добрата тор"!!! Да политически коректно ще е да кажа, че по този начин,
се опитвам да възхвалявам това което е очевидно, само защото искам да изразя своето мнение,
че всички трябва да се стремим към такива изработки и модели. Поне моделистите де, щотто
колекционерите са друг клон в хобито, и те си имат свойте страсти. Толкова по офтопа и от мен.
Както се знае, аз съм лишен от възможността да давам оценки в оценъчната система, но за някои
фантастични изпълнения, няма как (пък и не трябва) да се въздържа! За това ги давам в съответната тема.

********************

 Сега по темата.
То един инвентарен списък, би бил абсурден, защото всеки си има свой стил на работа,
който пряко и непосредствено е свързан с инструментите. Пък и списъка би предизвикал
отрицателни асоциации и емоции в мнозина, както и досада в останалите.

Може би съм те питал твърде уточняващо. Но ти си ме разбрал правилно.
Това което си написал, е достатъчно, да се разбере в общи линии (без тънкостите)
инструментите и тяхната големина и качество.

Ще уточня за други хора, ако позволиш, аз какви заключения си правя:

- задвижващата втулка е стругована от 3 до 2 mm на Proxxon FD150; - машинката я познавам
и подозирам че си я подобрил и модифицирал допълнително (спомням си друг твой коментар преди
време по адрес на един руснак и машина от серията)


- разпробит отвор 0,3 mm – обикновено свредло; - голяма сръчност, защото мнозина чупят всичко
 което е под 2,0 мм поради липса на опит, сръчност, лоша ден, лоша машинка и т.н.
но за радост всичко това като причини е  поправимо.Сам казваш по-горе, че
си пробил без щети за инструмента! ...и благодаря че написа свредло, а не бургия... ;)


- канал за ограничителя – стругарски нож 0,3 mm, оформих го сам от съответния материал на шмиргел; - тук ме шашкаш,
 или аз сам го правя. Ще трябва да ми разкажеш за този нож с тези размери (или една снимка).
Може би само за канала е направен отпред на 0,3 мм? Но дори и така да  е , придпогам,
че и шмиргела не е обикновен, щото този размер предполага фин камък и
перфектна центровка на машинката като минимум. :scratch_ones_head:


- кръстосаните канали на челото – бижутерско лъкче с нож 0,2 mm; - тук е ясно и
очаквано - точна ръка, голяма сръчност и натрупан добър опит. Не знам в цанга, или на място проряза кръстосаните канали.


- палците в челото са запоявани с обикновен поялник и подравнявани с пила за метал. - и тук е ясно
(поне занимаващите се, разбираме) но да уточним - поялника не е за улуци и пилата вероятно е часовникарска де.
Щото мнозина биха се объркали иначи! :pleasantry:

Та така. Отговора ти, ми дава доста допълнителна информация, но понякога се увличам и не съобразявам,
щото съм те затруднил допълнително ( в този конкретен случай). А не се сетихме за една снимчица
от процеса на работа - работната маса
дава същата информация за нуждаещите се.

Хайде, че сигурно досадих вече!
Очаквам с нетърпение по нататъшното развитие на проекта.

ПП. Два въпроса - за кого (ако не е тайна) правиш тези уникални модели?
и
Заитригуваме израза ти "Жертвах малко достоверност за сметка на работоспособност и дотук съм доволен"
та потърсих снимка или клип, на съответния възел да сравнявам, но аз явно не търся където трябва...
изгледах бая клипове, да го видя в движение, но изглежда въпросната помпа все е от другата страна.
Да имаш някаква снимка, която да ми пратиш на лична ако пожелаеш? Или линк за клип, щото
сега идея си нямам къде по София, мога да намеря този локомотив за оглед в движение.
Пък и време трябвааа....

Извинявай, че ти досадих и на теб с дългото ми писане! :blush2:

 :hi: :hi: :hi:
« Последна редакция: 03 Юни 2020, 11:25:37 от pach »

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #13 -: 03 Юни 2020, 12:56:31 »
Напротив, правилно те разбирам, но нарочно обръщам внимание на подбора на изразни средства, защото има вероятност да стартират нежелани и никому ненужни реакции. Това е и от мен.

---

Иначе сам виждаш други различия - това което съм счел за достатъчно обяснение, поражда още въпроси. Напълно нормално, обаче и прекалено трудоемко за обяснение чрез писане. Но не пречи да е тема при събиране около маса.

Снимка на маса, този път работна, няма да свърши работа, освен ако целенасочено не подредя всичко ползвано. Мястото е ограничено и щом приключа с някой инструмент, го замествам с необходимия за следващата операция.

Изчаквам да приключа с талигите и ще добавя истинското за сравнение. Тогава ще поясня къде е принудения компромис.

Моделите: за 46 и 63 едва ли е тайна че отиват в Пловдив, 32 и ЕМ120 са битки за лично удоволствие, а за 06... нека собственика си признае ако иска.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #14 -: 03 Юни 2020, 21:15:42 »

Цитат на: LDimitrov link=topic=5296.msg119010#msg119010 date=1591178191
за 06... нека собственика си признае ако иска.

06 029.3 един ден ще бъде мой ...  :dance1: