Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

06029.3 от mtb

(1/8) > >>

LDimitrov:
В резултат на експерименти през почивните дни, възникна малка, но лесно решима дилема. Да дописвам ли в общата тема, или да отварям нова? Без много чудене започнах нова, тъй като се очакват още допълнения тук. Моментната липса на писателски хъс, определи настоящото съдържание – ще добавям разните детайли, а ако дойде вдъхновение, може да споделя планираните действия. Има подготвен цял списък на промени, обаче ще отмятам в движение кое и как, че е дълго за писане.

И така: 06 от mtb!
След проверки, измервания и уточнения, си приех стратегия за борба с модела. Като цяло е приличен, само детайлизацията му куца. Не очаквам големи затруднения в преобразяването, но пък задача на моделиста в такива ситуации е да се справя с тях.
За целта са изработени и някои дреболии, показани на долната снимка – основно фотоец (без фаровете, естествено  :yes:). Мисля това да е всичко, което е нужно за трансформацията, плюс нови буфери и няколко отливки от смола.

06_001

Понеже не са добре скрити, лесно се разпознават листовете за ресорите. От доста време ме чопли какво ли би се получило от тях, и тези дни ги сглобих. Съвсем нескромно мога направо да заявя, че няма място за сравнение с фабричната имитация. Иначе работата принципно е проста – отделяне от рамката, почистване и подреждане на комплектите. Само най-долния лист ме затормози, заради огъването на ушите... съдете сами:

06_002

Следва продължение...

toniemi:
Очаквам след време моделите в НО да са вече с действащо окачвате-пружини,листови ресори,букси,амортисьори и всичко останало.... :drinks:

Krasi Tankista:

--- Цитат на: toniemi link=topic=5296.msg117173#msg117173 date=1576670456 ---Очаквам след време моделите в НО да са вече с действащо окачвате-пружини,листови ресори,букси,амортисьори и всичко останало.... :drinks:

--- Край на цитат ---

Ами то и сега има такива в Н0, ама все още няма действащи спирачки.   :pleasantry:

LDimitrov:
Хайде да се включа ненадейно и тук.
Вече споменах в другата тема за отлежаващи от началото на годината фотоецвани детайли. Сред тях са и дреболиите от долните снимки – продължение на историята с окачването. След като ресорите са готови, те трябва да се монтират някъде. Пластмасата от модела не уйдисва, освен че ще е грозно. Значи, всичко ново... отново!

Какво виждаме тук – някакви борчета, правоъгълници с дупки и едни кръгчета, които се очаква да минат за буксови капачки. Също и изгледа на талигата преди и след подготовка за монтаж. Във вмъкнатата снимка се вижда еволюцията на борчето – огънато и запоено по вътрешните ъгли. Това което го няма тук, е лепенето на пръснатите там уши и запълването на празното пространство с Milliput. За показно, съм закачил две готови към ресора и се оказва, че това са гредите на люлката. Шарнира там си остана без лепило докрай, работещ е възела...

06_003

Втора партида дреболии. То си пише какво са, аз да илюстрирам къде и как са. Два броя 3 се лепят с гръб едно към друго. Добавят се две 4 отвън и се вмъква една 2 между двете 3. Кратко, може би ясно и страшно времеемко. Добавих пример какво приблизително да се очаква. Детайл 1 е залепен към полистирол за да докарам нужната дебелина.

06_004

За да приключа с ресорния комплект, трябваше да го затворя отгоре. Понеже не съм се усетил по-рано да включа в проекта плочите отгоре, се заиграх с отпадъци от месинговия лист и ножица за метал. Стана нещо там, запоих му отдолу едни скоби (на маламашка заприличаха) и ги лепнах на място. Окомплектовах всичко и даже налепих БДЖ капачките навсякъде. Долу се виждат ленкерите получени чрез запояването на два сдвоени детайла 5 към половинмилиметров проводник. Но стана немащабно, предстои смяна.

06_005

И последна снимка – подменено окачване. Там вдясно наднича добавеното ухо за ленкера. Подвеските са изрязани до допустимата в случая височина, остана да ги окастря отдолу. Така и така я подкарах със задачите – двете неунищожени букси, очакват елемент от скоростомерната инсталация и от системата за мазане на ребордите.

06_006

Споменатите доработки обаче, ще отразя някой друг път.

LDimitrov:
Кратко и наопаки: функционални проби. Резултата преди действията. Скоро ще добавя и как се стигна дотук.
https://youtu.be/mzER47-uzJA

P.S. Гриша, благодаря за съдействието за клипа!

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия