Автор Тема: 06029.3 от mtb  (Прочетена 16742 пъти)

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #15 -: 15 Юли 2020, 13:13:53 »
Той и сега си е твой. Аз му се нарадвах и вече можеш да си го вземеш обратно. Заповядай:

009

За да е пределно ясна картината на разрухата, ще добавя и екстериорните интервенции. В случая са две:

1) боя – пречи ми, и се отстранява по рецептата от темата за 63 серия. Бялата падна лесно, синята на места също, но някъде по се държеше геройски и само се напука. Трябваше да я махам механично, обаче не беше трудно след химическата обработка. Ето модела изваден от кутията, разглобен и накрая изчистен от боята.

010

2) конверсия в 06 – най-забележимите разлики са челната греда и сигналните светлини. Карам едно по едно и смятам, че съм преборил първото. А то искаше проверка на размерите, за да знам какво да развалям. Направих я по възможно най-примитивния начин: на чертежа с общия вид на локомотива, добавих размери в Н0, както и размерите на mtb. Решението да прибера челните греди с по милиметър и да удължа/сменя буферите, се налага от само себе си. Рязането стана по хоризонталния лист от горната страна на гредата. Вижда се отстранен, подкъсен и върнат на място сегмент, другия стои като показно, преди и него да залепя. После в среза поставих моята версия на хоризонталния лист. Остана фина шпакловъчна дейност. Толкова по гредата, светлините очаквам да са доста по-лесни за преработка, а останалото ще са добавени глезотии и не ги броя за конверсия. (Има една-две еретични идеи...)

011

P.S. Снимка 009 малко изпревари времето си. Текущите интериорни промени ще отразя когато са в по-завършен вид.

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #16 -: 16 Юли 2020, 13:37:17 »
Пропуснал съм нещо полезно във вчерашното повествование – лепилото ползвано за прозорците и останалите части, се поддава на третирането с изопропилов алкохол. Това, плюс време и търпение, много улеснява техния демонтаж.

---

Подранилата снимка 009, освен за майтап и ориентация в съдържанието на модела, служи и като отправна точка за бъдещите преработки. Тя всъщност е една (кабина), но повлича и голяма втора (окабеляване) след себе си.
Нещо не ме радваше къде се намира пода на кабината и след кратък оглед и рисуване с молив по желязото, заигра прободния трион, отнемайки основната част от материала.  По-прецизното оформяне продължих с фреза и нещата заспаха (или зяпнаха). Добавих и канали за кабелите. Резултата от това се забелязва на 009. Пак там, се набива в очи лентовия кабел за осветлението. Него възневидях в момента в който го зърнах и с удоволствие ползвах възможността да го накълцам.

Сега по новите снимки. Старах се да ползвам наличното, понеже така и така е разкроено за тези места. Аз само го донарязах и гледах да се придържам към минимума при добавянето на нов материал. Не ми хрумна по-неработлив подход.
- елементите за промяна: съществуващите са модифицирани, подготвени са новите;
- сглобка на основните съставни части (табло, под, стена, таван);
- проба на тавана – реших да се размина малко с действителността, но пак е по-добре от измислената кутия за диода на прожектора;
- първа проба на вместване и сравнителния коментар става излишен;
- за накрая, отнетият материал – всичко под пода на фабричната кабина.

012

И началото на края на инсталацията. Или поне на лентовия кабел. В новите условия си е направо неизползваем и го подмених с проводници с подходяща дължина – все пак едни завои има да се правят под пода... Удължих едностранно и тези идващи от релсите, че не позволяваха да се обърне платката и спокойно да се работи по нея. Също промених захранването към двигателя – някакви пластини опираха там и кривяха платката. Разкарах ги и запоих червено и черно... Въпреки тези действия, промени по инсталацията всъщност няма.

013

Засега така. Обещан ми е подробен снимков материал, за да добавя детайли по кабините и довърша окабеляването към прожектора и кабинното осветление. Но спешна работа нямаме...

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #17 -: 03 Август 2020, 12:51:31 »
Референциите пристигнаха по-бързо от очакваното. Понеже се бях засилил, продължих с:
- добавих материал и оформих пулта пред машиниста (вижда се как);
- изрязах и налепих вратите на разни шкафове;
- позиционирах и придадох релеф на вратите към машинното (отворих и прозорци де);
- детайлизирах същите тези врати – брави и гумите откъм пантите;
- разкарах разни лостове и ръчки за управление, изглеждаха повече от неестествено;
- осветлението на тавана е подготвено откъм планиране, разположение и работоспособност. Остана елементната база да се подсигури (по два LED 0603) и едната боя...
- и всичко изброено дотук, покрито с грунд. До този момент личеше къде е авторското ми включване...

014

Споменавайки осветление, има и още доработки по електрическата част, но нека се натрупа материал.

Аз само да вметна към собствениците на такъв модел – от опит с две машини се установи, че на декодерите на Zimo са им къси едни работи започващи с „п‟ и не може нормално да се включат към платката на модела.
Оказа се, че техниката на ESU е с около 1,5 mm по-дълги пинове и там това явление не се наблюдава.
Не знам кой какво е мислил, но конектора май е далеч зад платката и явно малките „п‟ на някои декодери не стигат доникъде при опит за вкарване.
Просто преди да започнете цифровизиране на машината, проверете този момент на съвместимост.

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #18 -: 12 Октомври 2020, 14:20:22 »
Връщам се към нещо считано и показано като готово, но няма как – грешно е и ще се завъртим в кръг.
След грундиране на задните стени, остана да се избере цвят и да се ползва този цвят. Обаче, едно случайно преглеждане схемите на 06, повдигна неприятен въпрос за местоположението на вратата (към машинното) в първа кабина. Има там един шкаф в стената зад машиниста и поради неговото наличие, вратата е отместена към помощника. Проверка по истинските машини го потвърди и...

Работата:
- три вертикални среза и един хоризонтален (внимателно, че не ми се фрезова пак врата) и парчетата събрани обратно след разместване;
- кит и шлайф (предишната врата на шкафа стои за ориентир);
- новите шкафови врати, изпълнени както старите (които изчезнаха безследно);
- Surfacer1200 и сме в изходно положение, но с по-правилна география.

015

Отново се подведох по създаденото от производителя, а бях писал някъде че трябва да се внимава повече. Нищо, поне почти навреме го засякох и се позабавлявах повторно със стената.

Благодаря на помогналите за снимките на 06 и инспекцията на място!

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #19 -: 27 Ноември 2020, 15:35:07 »
Продължавам с разнородни дейности по модела. Да ги определим като механични, екстериорни и ходова част.

Механичните може да се приемат и като престараване, задавайки си въпроса колко от направеното ще се вижда. Но пък ми беше интересно какво ще се получи, а и този вентилатор защо съм го проектирал в крайна сметка...
Свършената работа:
- канал на вентилатора – листов полистирол (кисела кофичка) завит на тръба, усилен на наставката отвън. Направих го по-дълбок за да има за рязане, а не за наставяне когато се напасва сглобката;
- двигател за вибрацията на телефон, 1,5-3V. Свалих ексцентрика и някакъв добавен корпус и вече по корпуса на двигателя, направих гнездо за него с планка за монтаж към рамата;
- за вентилатора струговах два детайла, които после залепих където им е мястото.
Пробите показват всичко да се вписва и даже да работи, затова съм спрял дотук засега.

016

Външното оформление - може би най-интересното и чакано като резултат. Може пък и да не е, но е най-забележимата промяна.

Да започна със стъпалата. То тук размера, разположението, дебелината на ръба опасващ отвора в стената... остана ли нещо друго? След съпоставка със снимки, определих размера и разположението и оформих новите отвори в стената. Приготвих си шаблон за огъване на ленти от бирен алуминий, като получените форми залепих в отворите. Последваха, досадните и неизбежни за всеки моделист, кит и шкурка. Така вече имаме ръб със задоволителна дебелина, а и изброеното горе е станало по-вярно. Едната добавка от мен са парчетата рифел за стъпалата. Имаше останал един такъв детайл и го разкроих набързо. Втората са триъгълните планки под долното съпало.

017

Сигнални светлини/фарове: разширих отворите в челната стена и ги оформих като стесняващ се навън конус. Скъсих конусните втулки показани на първата снимка в темата. Към тях запоих фотоецваните гривни и полученото фиксирах/залепих на място с Milliput. Много полезен материал и крайно изнервяща работа. Бях си приготвил шаблон за монтажа, но и с него си беше неприятно. Вмъкнах интересно сравнение преди/след, иначе очаквам финалното оформяне след като грундирам – сега не личи много къде е белята (сигурен съм че има).

018

Пак според реални снимки, нашият номер шестица е с по два контакта на челната греда. mtb има само по един и дори на него се наложи малка модификация. Дублирането му пък стана като профилирах пръчка полистирол, отрязах от нея парче, залепих го където му е мястото и после скосих това парче. Добавих стругованите капачки, като материала умишлено избирах различен по цвят – иначе не се вижда какво точно става. Отново чакам по-ясна картина след грунда.

019

Междувременно  стесних колонките на ъгловите прозорци и коригирах отворите за ръкохватките по челото на машината. Резултатите се виждат и няма да добавям отделна снимка.

Последното споменато: ходовата част всъщност иска съвсем малко работа и съответната боя. Няма достатъчно снимков материал и не виждам смисъл да хабя място на flickr. Ще я покажа друг път, довършена и с добавка за компромиса който споменах преди. (Пламене, не съм забравил!) Затова, извинявайте за подвеждането в началото.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #20 -: 27 Ноември 2020, 16:06:38 »
Не си личи добре от снимките, но се надявам разстоянието между фаровете да си го направил колкото разстоянието между буферите - 1750 мм.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #21 -: 27 Ноември 2020, 17:12:42 »
Твойте теми са радост за окото и техническата мисъл тук!
Как се държи вибратора по обороти? Радвам се, щото си се
сетил за точно такова изпълнение. И тази твоя тема става
за учебно помагало!!!
Благодаря, че споделяш с нас, шедьоврите ти!!!
 &bgflag :hi: :clapping:

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #22 -: 27 Ноември 2020, 18:17:43 »
Браво :) работата ти ме оставя без думи - изключително прецизен и последователен !!!

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #23 -: 28 Ноември 2020, 13:12:51 »
Митко, значи все пак нещо подсказва, че разположението е съмнително. Коментара ти постави началото на разследване което, към момента, няма еднозначен отговор. Сравних чертежи от две книги и двете показват различно. Във втори том имаме машина с малки фарове, които са точно над буферите. В по-новата, оранжевата книга, има поглед отпред, на който фаровете (вече нашите, големите) са малко по-навътре от буферите. Приказвах с приятели и очаквам да премерят разстоянието на истинските машини. Това мисля да приема за вярно.
За модела: както споменах вчера, просто разширих отворите за съществуващите светлини и се е получило както е било заложено там, плюс някое мръдване от моя страна. Крайния резултат  е 1,2-1,3 mm отгоре, значи трябва да прибера фаровете с по около 0,6 mm. Зависи от реалното измерване, но определено трябва местене – уликите до момента сочат, да не се излиза извън осите на буферите. Иначе началника и така ги приема, но каза че от мен зависи и с това, много тънко ми вмени да се захващам за работа.
На теб благодаря за навременната и конструктивна реакция! Ако строежа беше в по-напреднала фаза, нещата определено си оставаха в тази конфигурация. Сега вероятно ще чупя...
Честно казано, след като се зазяпах по предницата, колонката между челните стъкла нещо по-тясна ми се вижда, ама нея вече няма и да я проверявам. Трябва някъде да се сложи граница.

Пламене, не разбирам – как да се държи? След като го изчистих, не се чува как работи. Още не е свързан трайно с вентилатора и не мога да кажа нищо за обороти, въпреки че по данни от магазина са по-високи отколкото са ми нужни. Вероятно това са цифри само за двигателя преди да му сложат ексцентрика и нищо чудно да са и закръглени леко нагоре. По-подходящ не открих тогава, но ще видим като му дойде времето.

Иво, благодаря за подкрепата! Старая се да са верни добрите думи които казваш но, както виждаш, стават грешки.

И да добавя наченките на покривните корекции. Заглеждайки пътечките там, впечатление ми направи едрата имитация на рифела, дебелината на самата „ламарина‟, както и плътния триъгълник челно – там където би трябвала да е предимно празно място. Първите две забележки се решиха с едра шкурка, последната се поддаде на убеждаване със скалпела. Разликата забележима по снимките е в моя полза, до момента в който не сложих детайла на място и... пак дебело.
Излезе, че съм пропилял около 20 минути от живота си в създаване на прах, защото после пробвах с лента полистирол и фотоецвания рифел директно отгоре. Поредното сравняване показа, че това ще е начина на изпълнение, като му дойде времето. Прилагам илюстрация на истинското – доста си приличат и не мога да го докарам по-добро.

020

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #24 -: 28 Ноември 2020, 15:22:49 »
Не знам дали тези снимки ще помогнат да изчистиш казуса, но все пак:









 ;D

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #25 -: 03 Декември 2020, 21:10:57 »
Краси, той казуса почти веднага придоби две направления - практическо и с академична стойност:
- писал съм в петък и, поради наблюдателността на Митко, до края на неделята местата бяха променени. Има там малко за дозамазване и оформяне, обаче то и преди беше така. Това поправи практическата страна на моето недоглеждане (външния вид, сега трябва да мисля светодиодите вътре какво да ги правя);
- остана чистото любопитство, колко е настина разстоянието. На 01.12 са измерени две машини и спокойно може да приемем 1750 mm за актуални – колкото е номинала по осите на буферите.
С общи усилия възстановихме правдата и съм изключително признателен за съдействието. Също благодаря на подкрепящите с плюсчета начинанието!

Сега да продължа с едни други добри намерения.
На първата снимка от тази тема, някъде измежду фотоецваните детайли, има двадесетина еднакви правоъгълника. Проектирани са да се редят със застъпване един върху друг, което им осигурява позициониране под ъгъл спрямо повърхността върху която се редят. Целта е, изработване на матрица за леене на детайли, за подмяна на зарешетените отвори на машинното помещение. Изпълненото на модела е с доста едра стъпка и реших да опитам може ли някак (и как) да се поправят, а горните две сложни изречения стават по-ясни с приложената снимка.
Технологията конспективно: подреждане на детайлите; създаване на отпечатък в полимерна глина; леене на смола. На снимката долу са пробни отливки (едната грундирана), като основната проверка е как ще изглежда на модела. Не бях сигурен доколко ще е по-достоверно, но... какво да пиша повече, то се вижда че е. Значи стана. В момента чакам да се втвърдят истинските решетки и след това ги монтирам.

Другата днешна дреболийка, засяга местата за повдигане. Двете планки там, имат отвори способстващи за закрепване на едни чимуги. При мен, свредло 0,3 залепено в отвора на една месингова тръбичка спомогна да пресъздам това място. След грундиране ще преценя какво и дали още нещо трябва  да се оформя по разглеждания възел, както и по целия екстериор.

021

Засега толкова.

vankata86

  • Trade Count: (11)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 360
  • Рейтинг: 186
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #26 -: 03 Декември 2020, 22:32:56 »
Браво Людмиле,става уникален!С интерес чета и гледам твоите решения към различните казуси по модела.Само бдж! &bgflag &bgflag &bgflag

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #27 -: 11 Декември 2020, 18:50:20 »
Ванка, точно тези отвори ги обсъждахме с теб. Наличните дълги свредла се оказаха с по-голям от нужния ми диаметър и... започнах да хитрея. Казах ти тогава, че ще се намери начин като му дойде времето.  :drinks:

Кратка актуализация:
Предния път, положението застина в очакване на решетки. Все още е такова и аз също чакам. Вакуум помпа.
Причината е използването на друга смола – пробните бяха от Лакпром, която принципно я бива, но я смених , защото е гъста и остават балончета (и по решетките отвън). Нарочените за истински, лях от Pebeo, но нямат втвърдяване. Ще се върна пак към родната, само да пристигне споменатата машинка тези дни.

Това обаче не пречи да си подготвям терена – изкъртих и оформих отворите (и двата етапа се виждат на снимката). Заличих също няколко капака, които не видях никъде по наши машини.
Следващата стъпка се предвиждаше да направя след като приключа с решетките, но опита с тази дейност наложи да я извърша сега: Свалих жалузите за охлаждането, за да не счупя после нещо направено. Имам идея да подобря нещата тук, обаче ако не стане, ще върна фабричните – точно затова ги свалих, а не издълбах. Неприятна, неудобна  и неизбежна (понеже жалузите и без това стърчаха много навън) работа. Със силовите дейности приключих. Също и с местенето на фаровете, въпреки че показаното е отпреди последната кит-шлайф стъпка и някои други корекции.
Забелязват се и добавените основи за пътечките по покрива. Подробности за тях по-късно.
(Ползвах мястото в левия ъгъл за продължението долу.)

022

Втората актуализация е свързана с талигите. Тук оставаха за доправяне ленкерите и дреболиите около тях. Разни профили полистирол и нещата придобиха вид. Липсваше понятен изглед на възела ленкер-ресори, но имаше кой да съдейства. И така – грунд за метал (където трябваше), Surfacer 1200 и отстраняване на проявилите се дефекти. Засега сме тук, очаквам боя и леко омазване. Изглежда като финална права, обаче има едни криви железа там, които още не съм решил как и дали да добавям.

023

Миро, Стойко –  :hi: и  :hi:

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #28 -: 28 Януари 2021, 16:13:42 »
Неприятна ситуация ме държа разконцентриран последните три месеца на 2020. Януари пък е запълнен с интересни служебни задачи и, въпреки че са по-приятни, все пак ме дърпат настрана от моделизма. С надеждата усещането че отново се връщам на фокус да е истина, мисля да добавя някои миналогодишни изпълнения.

Чисто автоматично затрих разните капаци/врати отстрани, подготвих основата и залепих фотоецваните. Смисъла на начинанието – родните стърчаха повече навън, освен това имаше какво да се желае по вид и детайлизация. Сега сме по-близо до истината, а пък и упражнението не беше от високо ниво на сложност: отвори за лепилото, магнити за временно фиксиране и лак за допълнително укрепване.

024

Успоредно с това, вървеше и изработката на решетките. Взех за проба от продуктите на Easycomposites - смола, пигменти и силикон. Ами, всичко работи нормално, мисля да си ги ползвам за дребни и неотговорни отливки. Силикона е бял, втвърдителя е с черен пигмент и докато не стане еднородно сиво, не спираш да разбъркваш. Удобно! Направих три матрици, като експериментирах с пигментите, затова са различни отливките (иначе смолата е прозрачна, правих прозорци за 46 серия – става). Всичко мина през вакуум камерата, за силикона – задължително.
После ясно: оформяне, грунд за смола и залепване на място. Всяка е напасвана и надписвана, уж са еднакви, но така е по-лесно.

025

Забелязват се едни дръжки по покрива, но това – друг път.

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 123
  • Рейтинг: 279
Re: 06029.3 от mtb
« Отговор #29 -: 23 Април 2021, 15:26:21 »
Гледам последните снимки и в очи се набиват грозните дупки от свалените жалузи. Аз затова и не съм гледал скоро тук, и с радост съобщавам, че намеренията да се подобрят нещата с този възел, са на път да се случат.

Ето как: проектирано преди 16 месеца, произведено преди три, изработено от началото на април.
- отделях и чистих детайли докато имаше – 38 на страна, направо не повярвах при преброяването;
- огъване и запояване на долната опора/панта към рамката на жалузите;
- запояване на рамената за синхронизиране на завъртането към отделните ламели (пак си въвеждам имена). Мислех да е един детайл, обаче механизма после няма затваряне, а се нарушават и правите ръбове на ламелите;
- огъване на рамото на подходящ ъгъл и скосяване от другата му страна до достигане дебелината на ламелата – да не личат много когато е отворено;
- подреждане на място и запояване на горната „панта‟. Предвид ползваните тогава изрази, спокойно мога да го нарека каруцарска работа, и мисля, че някой с по-беден речник в тази област от човешкото познание, не би могъл да се справи със задачата. Детайлите са почти безтегловни, не дават дори да въздъхнеш и трудно си стоят по местата. След като привлякох Blu Tack на моя страна започна изравняване на силите и в крайна сметка победихме. Два пъти!
- пробен монтаж на рейката за задвижване;
- добавих по две пластмасови профилчета за вкоравяване на конструкцията. Добре щеше да е да са там преди горната операция, ама пластмаса + поялник = отпадъци. Нали?
- почистването на всяка спойка няма да описвам.
И толкова по якостната част и възможността за движение.

026
Декоративната страна на въпроса, започва с проби на място. Това спомогна за преименуването от „дупки‟ на „отвори‟, на празните пространства за новите конструкции – измерване, пила и стесняване с ленти полистирол, оформиха вече друга картинка. Къде отново с Blu Tack, къде без, направих една фотосесия на мястото, преди и след. От 0,4 стоманения тел на Aber, добавих едни диагонали, които се виждат при отворени жалузи.

027

Системата е планирана да стане работеща и командвана от декодера. Остава да се изпипа механизма който ще върши това. И да не се получи – винаги може да бъде застопорен в някое желано положение. Засега сме на прав път...